Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAAAAArgh! Auttakaa minua selittämään miehelle miksi minua loukkaa, että...

Vierailija
09.05.2020 |

Olemme seurustelleet yli kaksi vuotta. Ikäeroa meillä on kymmenen vuotta. Minä olen vanhempi. Olemme kihloissa ja menossa naimisiin, mutta en ole vielä saanut sormustani, vaikka olen sitä pyytänyt monta kertaa. Asumme erillämme ja meillä on omat rahat.

Tuleva anoppini vihaa minua ja on tehnyt sen niin selväksi, että olen tehnyt rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta. Hän lähettää öisin viestejä, joissa huorittelee ja käskee painua... Mies ei ole saanut anopille sanottua, että on kihloissa, koska ei vaan uskalla suututtaa äitiään.

Nyt mieheni on ostamassa yksin anopin lapsuuden kotia, joka on anopin veljen naapurissa ja hyvin lähellä anopin kesämökkiä, johon en tietenkään ole tervetullut ja se on tehty minulle vähintäänkin selväksi.

Mieheni mielestä anopin lapsuudenkodin ostaminen perikunnalta on hänen oma asiansa, minusta taas törkeä veto, että hän ostaa tontin ja talon, minne en halua, enkä uskalla kuollaksenikaan mennä. Anoppi on aivan seko. Saan fyysisiä oireita pelkästä ajatuksesta, että joutuisin edes käymään siellä.

Auttakaa minua selittämään, miksi suutuin ja petyin. Miehen mielestä ongelma on minun, jos en kerran halua mennä sinne edes käymään.

Olen täysin järkyttynyt. Minusta tässä vaiheessa yritetään rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja pidetään toisesta huolta. Näin isot päätöksetkin olisi suositeltavaa tehdä yhdessä ja neuvotellen.

Itse olen kasvanut ydinperheessä, jossa kaikki on yhteistä, mies eronneen pirttihirmun ja tossukan perheessä, jossa äiti on tehnyt päätökset ja mies vikissyt, jopa eron jälkeenkin.

Tajuaako kukaan minua? Edes yhtään?
Mitä teen?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme puhuneet siitä, että mennään naimisiin jo aikaisemmin. Meillä ole mitään kiirettä. Ajateltiin, että kun ollaan oltu 5 vuotta yhdessä, voidaan hyvin mennä naimisiin. Mutta ajattelin sitten huvikseni karkauspäivänä kosia. Ilmeisesti se oli iso virhe.

Nyt sapettaa, että kosin. Nyt myös sapettaa, että olen sietänyt meillä tätä kaupan hierontaa illat pitkät tajuamattani.

Miehen vastaus oli, että omapahan on ongelmani, jos en taloon uskalla tai halua tulla. Ei häntä kiinnosta mitä mieltä olen hänen sijoituksistaan.

Mä fyysisesti pelkään itsetuhoisia ihmisiä. Juoksin vuosia terapiassa jouduttuani hirttopaikalle väärään aikaan.

Alkuperäinen

Tuskin tuo anoppikokelas on oikeasti itsetuhoinen, mitä nyt yrittää manipuloida. Oma eksä uhkas hypätä sillalta jos mä jätän sen. Jätin sen eikä hypännyt. Pari kuukautta vielä lähetteli itse**rha-uhkauksia, mutta lopetti kun soitin yhden uhkauksen jälkeen häkeen, ja poliisi meni selvittelemään.

Vierailija
62/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä suomessa 3 ihmistä tappaa itsensä. Ei se kauhean harvinaista ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan selittää miehelle miksi tämä sattuu?

Mies on ostamassa hulppeaa sijoitusta omasta mielestään, eikä ymmärrä miten joku kihlasormus liittyy tähän.

Ap

Vierailija
64/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vastaus oli, että omapahan on ongelmani, jos en taloon uskalla tai halua tulla. Ei häntä kiinnosta mitä mieltä olen hänen sijoituksistaan.

Toivottavasti näet tuosta, että mies ei ole kiinnostunut sinusta.

Vierailija
65/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä kuvittelet, että te olette kihloissa ja menossa naimisiin? Mieshän ei ole halunnut hankkia edes sormusta. Eikä kerro äidilleen kihlauksesta, koska ei ole kihloissa eikä halua olla. Sinä olet nyt ihan pihalla.

Tulee väistämättä kuva, että ap taitaa itsekin olla aikamoinen kontrolloija. Tuskin mies edes noihin "kihloihin" halusi. Ja sormuspyyntökin on miehelle annettu. Mitähän tässäkin on oikeasti taustalla...

Vierailija
66/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ostamassa hulppeaa sijoitusta omasta mielestään, eikä ymmärrä miten joku kihlasormus liittyy tähän.

Ap

Sinun ei ilmeisesti tarvitse ymmärtää miksi mieheen sattuu, että vedit heti kilarit ilman järkevää keskustelua asiasta. Miksi hänen pitää ymmärtää, mutta sinun ei? Hänen rahat ja päätös, kun kyseessä ei ole edes vakiasunto.

Kuinka kauan olette olleet yhdessä?

Vierailija
67/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olet valmis uhraamaan tai yrittämään? Vai onko se aina miehen osa?

Mitä jos sinä oletkin tarinan bitch? Emme me voi tietää sitäkään. Voisi olla, että taustoja tiedettyämme, asetelma kääntyisi niin, että myötätunto olisikin täysin anopin puolella.

Sinä selvästi haluat vain vastauksia, miten pyörtää miehen mieli ja ajatukset. Eikö se ole itsekästä??

Vierailija
68/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun ihmiset on parisuhteessa vaan sen hetken ku on hauskaa (muutaman vuoden), niin minusta tulisi nähdä asiat siitä vinkkelistä, että jokainen saa olla mahdollisimman itsenäinen ja tehdä itsenäisiä ratkaisuja.

Entä sitten kun ap lähtee vuoden päästä toisen matkaan ja mies on luopunut talokaupasta hänen takiaan? Ei koskaan välttämättä saa uutta tilaisuutta tuohon kohteeseen. Kannattiko?

Ostakoon mies talonsa, kun ei ole sinne edes muuttamassa.

Vierailija
69/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, sä olet liianvanha nuorelle miehelle. Pilaat sen sekä oman elämäsi noissa kuvioissa. Häivy hiljaa takavasemmalle. 

Vierailija
70/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta olemme olleet yhdessä.

Koska mies on arvaamaton, kylmä ja sulkeutunut, en luota häneen ja olen ollut epävarmempi kuin missään aikaisemmassa suhteessa. En ole luonteeltani kontrolloiva, joten minun on vaikea sietää epävarmaa ja vaativaa itseäni tässä suhteessa.

Vedin kilarit, koska tämä tuli ihan puskista. Jouduin tenttaamaan monta kertaa, että mikä juttu tämä nyt on ja mies vaan kierteli ja kaarteli.

Kun sai sanottua, sanoin heti etten sinne ikinä astu jalallanikan, vastaus oli, että oma on valintasi.

Varmaan olisi hyvä jutella joskus aiheesta, mutta täytyy sulatella. Olen kallistumassa eroon. Tässä keskustelusta olen saanit varmistusta siihen, että tuhoon tuomittu juttu.

Ap

Vierailija
71/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kävi lukemassa nämä viestit. Ei jaksa enää puolustautua oli vastaus.

Ehkä oli vaan hyvä, että selvisi tässä vaiheessa. Harmittaa, että satsasin suhteeseen ja jäi luu käteen.

Hän ei tunnu lainkaan ymmärtävän, että miksi hänen sijoituksensa eivät kelpaa meille ja mitä hän teki väärin. Ei taida olla riittävän paksua rautalankaa millä selittää.

Ap

No en ihmettele yhtään, ettei ymmärrä. Taidat olla itsekin sekaisin, sillä muutama viesti ylempänä nimenomaan sanot "saa mies ostaa mitä vaan, mutta tuli vähän puskista tämä"

Eli saako ostaa vai ei???

En naisena itse jättäis jotain todella hyvää tilaisuutta ostaa joku unelmakohde sen takia et kihlattu rajoittais. En todellakaan. Ei tuo tule edes kestämään, haluat selvästi kontrolloida miehen tekemisiä.

Vierailija
72/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppia en ole tavannut kuin ohimennen kadulla. En puhunut hänelle, koska häiriintyneet viestit olivat jo alkaneet. Kävi huorittelemassa julkisesti twitterissä. Kun kerran joku mietti, että mitä pahaa olen anopille tehnyt. Ainoa rikokseni on se, että yritin viedä hänen poikansa.

Ap

Vierailija
73/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osaako kukaan selittää ap:lle, että miestä ei kiinnosta ap:n sattumiset.

Ap on kehittelemässä hulppeaa selvitystä sattumisesta, eikä ymmärrä miten sillä ei ole miehelle mitään merkitystä.

Vierailija
74/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta olemme olleet yhdessä.

Koska mies on arvaamaton, kylmä ja sulkeutunut, en luota häneen ja olen ollut epävarmempi kuin missään aikaisemmassa suhteessa. En ole luonteeltani kontrolloiva, joten minun on vaikea sietää epävarmaa ja vaativaa itseäni tässä suhteessa.

Vedin kilarit, koska tämä tuli ihan puskista. Jouduin tenttaamaan monta kertaa, että mikä juttu tämä nyt on ja mies vaan kierteli ja kaarteli.

Kun sai sanottua, sanoin heti etten sinne ikinä astu jalallanikan, vastaus oli, että oma on valintasi.

Varmaan olisi hyvä jutella joskus aiheesta, mutta täytyy sulatella. Olen kallistumassa eroon. Tässä keskustelusta olen saanit varmistusta siihen, että tuhoon tuomittu juttu.

Ap

Oletko ihan aikuisten oikeesti mielestäsi kohtuullinen? Etkö ymmärrä yhtään mikä riski miehelle on jättää rakas paikka ostamatta vain siksi, että 2 vuotisen suhteen osapuoli hermostuu? Eihän teidän ole pakko siellä edes käydä, mies voi laittaa vuokralle tai jotain.. tai sitten mies käy yksin.

Vierailija
75/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaksi asiaa. Ensinnäkin, olette olleet kihloissa jo niin kauan, että älä pyydä kihlasormusta - keskity avioitumiseen. Kihlasormusta tarvitset ainoastaan siinä tapauksessa, että aiot pysytellä aviolupauksen tasolla vielä pitkään, ja tarvitset siitä sormuksen viestinnän merkiksi ulkomaailmalle. 

Toiseksi, sulhasen ei ole tahdikasta tehdä suuria ostoksia ilman morsiamen suostumusta; jos hän haluaa ostaa talon sijoitusmielessä, teidän täytyy vain sopia talousasienne, mutta ÄLKÄÄ SEKOITTAKO SIIHEN ANOPPIA, koska taloon muuttaminen EI OLE vaihtoehto. Siitä ei tarvitse riidellä. 

Älä yritä manipuloida talousasioita sotkemalla siihen kihloja. 

Tottakai olet loukkaantunut ja järkyttynytkin, jos tuleva elämänkumppanisi olisi valmis asettamaan hyvinvointisi toiselle sijalle. Jos hän on sitä mieltä, että liioittelet, niin painostamalla asia eimuutu paremmaksi.

Vierailija
76/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Missä sinä joustat? Missä sinä ymmärrät ja annat periksi? Missä sinä teet kompromissin? Mistä olet valmis luopumaan?

Näihin et ole vastannut. Fiksu mies kun pitää päänsä. Taitaa miniä olla samanlainen kuin anoppinsa.

Vierailija
77/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on se, että taloon en voi mennä, eikä sitä minulta edes kysytty, että jos ostan, laitatko kanssani yhdessä taloa. Se olisi ollut eri asia.

Jouduin tenttaamalla utsimaan kun kuulin puhelusta, että nyt jotain on tapahtumassa. Mies vältteli asiaa pitkään. Jouduin kysymään monta kertaa.

Kun sanoin, että en halua tulla kylään, mies sanoi, että se on sinun ongelmasi.

Ap

Vierailija
78/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi saada mies ymmärtämään sinun kantaasi? Sanot monessa viestissäsi, ettet luota mieheesi ja ettet voi hyvin suhteessanne.

Olet jo yrittänyt saada miestä ymmärtämään, mutta hän ei halua ymmärtää. Ei ketään voi pakottaa ymmärtämään tai muutenkaan ajattelemaan eri tavalla kuin hän ajattelee. Tämä kortti on jo katsottu.

On aika siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Nyt sinun on aika miettiä millaista elämää haluat elää. Tätäkö missä teidän tarpeenne ja toiveenne eivät kohtaa, elät pelossa, epäluottamuksessa ja epävarmuudessa. Tällaistako haluat itsellesi? Vai haluatko jotain muuta, missä voit paremmin?

Ja sitten teet valintoja sen mukaisesti mitä äsken päätit. Etkä enää syyttele muita, kun olet itse valinnut mieleisesi elämän.

Vierailija
79/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma on se, että taloon en voi mennä, eikä sitä minulta edes kysytty, että jos ostan, laitatko kanssani yhdessä taloa. Se olisi ollut eri asia.

Jouduin tenttaamalla utsimaan kun kuulin puhelusta, että nyt jotain on tapahtumassa. Mies vältteli asiaa pitkään. Jouduin kysymään monta kertaa.

Kun sanoin, että en halua tulla kylään, mies sanoi, että se on sinun ongelmasi.

Ap

Niin eli sinä et halua mennä eikä niin, että et VOI mennä. Voisit, mutta et halua. Sinulla on ollut muitakin suhteita ja nyt jo mietit eroa... Ajatteletko asiaa yhtään miehen kannalta?

Vierailija
80/116 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin mennä sairaan itsetuhoisen anopin lapsuudenkotiin? Pelkään, että se tunkee kylään. Käy käsiksi tai löytyy kuolleena hirrestä. Mies on myös tehnyt selväksi, että anoppi on tärkeämpi. Jos mies olisi ostanut kihlat, kertonut äidilleen ja kysynyt talon ostosta etukäteen, tilanne olisi täysin eri.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän