AAAAAArgh! Auttakaa minua selittämään miehelle miksi minua loukkaa, että...
Olemme seurustelleet yli kaksi vuotta. Ikäeroa meillä on kymmenen vuotta. Minä olen vanhempi. Olemme kihloissa ja menossa naimisiin, mutta en ole vielä saanut sormustani, vaikka olen sitä pyytänyt monta kertaa. Asumme erillämme ja meillä on omat rahat.
Tuleva anoppini vihaa minua ja on tehnyt sen niin selväksi, että olen tehnyt rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta. Hän lähettää öisin viestejä, joissa huorittelee ja käskee painua... Mies ei ole saanut anopille sanottua, että on kihloissa, koska ei vaan uskalla suututtaa äitiään.
Nyt mieheni on ostamassa yksin anopin lapsuuden kotia, joka on anopin veljen naapurissa ja hyvin lähellä anopin kesämökkiä, johon en tietenkään ole tervetullut ja se on tehty minulle vähintäänkin selväksi.
Mieheni mielestä anopin lapsuudenkodin ostaminen perikunnalta on hänen oma asiansa, minusta taas törkeä veto, että hän ostaa tontin ja talon, minne en halua, enkä uskalla kuollaksenikaan mennä. Anoppi on aivan seko. Saan fyysisiä oireita pelkästä ajatuksesta, että joutuisin edes käymään siellä.
Auttakaa minua selittämään, miksi suutuin ja petyin. Miehen mielestä ongelma on minun, jos en kerran halua mennä sinne edes käymään.
Olen täysin järkyttynyt. Minusta tässä vaiheessa yritetään rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja pidetään toisesta huolta. Näin isot päätöksetkin olisi suositeltavaa tehdä yhdessä ja neuvotellen.
Itse olen kasvanut ydinperheessä, jossa kaikki on yhteistä, mies eronneen pirttihirmun ja tossukan perheessä, jossa äiti on tehnyt päätökset ja mies vikissyt, jopa eron jälkeenkin.
Tajuaako kukaan minua? Edes yhtään?
Mitä teen?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi ostanut kihlat, kertonut äidilleen ja kysynyt talon ostosta etukäteen, tilanne olisi täysin eri.
Ap
Sinä toivot, että tilanne olisi tuo eri. Mutta se ei ole. Eikä se ole sellaiseksi muuttumassa. Etkä sinä voi sille mitään.
Asia ei ole sinun käsissäsi, joten hyväksy se ja tee itse omat valintasi.
Miksi et ole blokannut anopin numeroa? Toisekseen se perikunnan talo voi olla miehelle hyvinkin tärkeä eikä sitä jätetä ostamatta parin vuoden seurustelun takia.
Jos teillä on omat rahat, miksi hänen olisi pitänyt kysyä siitä talon ostosta sinulta etukäteen?
Ehkä hänen mielestään oli parempi olla kertomatta anopille, koska halusi suojella sinua?
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan selittää miehelle miksi tämä sattuu?
Mies on ostamassa hulppeaa sijoitusta omasta mielestään, eikä ymmärrä miten joku kihlasormus liittyy tähän.
Ap
"Hulppea sijoitus" joku rotisko maalla :D Maksaa siitä tunnearvoa kasapäin eikä ikinä tule saamaan puoliakaan takaisin, jos tulee rahapula ja joutuu myymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInusta olisi aika lailla7 kamalaa, jos itse ansaitsemillani rahoilla ostaisin jotain ja miesystävä ilmoittaisi, että ei käy. Hänen kanssaan juttuja tehdään vain yhdessä eikä koskaan erikseen.
Juoksisin lujaa!Eli sun mielestä olisi ihan ok, että mirs ostaisi talon, jossa viettää aikaa, mutta jonne sinä et voi mennä. Mies myös ostaisi sen kertomatta sinulle.
Saa mies ostaa ihan mitä vaan, mutta tuli vähän puskista. Aikamoinen pettymys, että piti tentata tämäkin tenttaamalla. Kuulin kun hän puhui mamman kanssa puhelimessa.
Koen tulleeni täydellisesti huijatuksi.
Ap
Ei kyllä haittaa, jos omilla rahoillaan ostaa. Eiköhän mies kiellä anoppia tulemasta sinne, jos sinä olet siellä.
No jos talo on ollut tärkeä, sitten sanotaan, että talo on tärkeä, eikä diilata salaa ja näytetä syylluseltä kun jäädään kiinni.
Jos minä olen tärkeä, pyydetään kylään, eikä olla välinpitämättömiä haluanko sinne vai ei.
Jos minä olen tärkeä, ei riskeerata koko suhdetta vähättelemällä mielipidettäni.
Jos minä olen tärkeä, sitä ei piiloteta äidiltä jatkuvasti.
Ap
Et tietenkään mene sinne taloon, kun se on sinulle epämiellyttävää. En minäkään menisi.
Siitä sitten seuraa se, että mies on talolla ja sinä et. Mies on tyytyväinen, kun saa remontoida ja sinä tyytymätön, kun miehellä ei ole aikaa sinulle.
Noin se tulee menemään, joten voit toimia nyt heti tai voit kituuttaa suhteessa vielä kymmenien riitojen verran ja sitten lopulta toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan selittää miehelle miksi tämä sattuu?
Mies on ostamassa hulppeaa sijoitusta omasta mielestään, eikä ymmärrä miten joku kihlasormus liittyy tähän.
Ap
"Hulppea sijoitus" joku rotisko maalla :D Maksaa siitä tunnearvoa kasapäin eikä ikinä tule saamaan puoliakaan takaisin, jos tulee rahapula ja joutuu myymään.
No mitä sitten? Oma on elämänsä
Vierailija kirjoitti:
No jos talo on ollut tärkeä, sitten sanotaan, että talo on tärkeä, eikä diilata salaa ja näytetä syylluseltä kun jäädään kiinni.
Jos minä olen tärkeä, pyydetään kylään, eikä olla välinpitämättömiä haluanko sinne vai ei.
Jos minä olen tärkeä, ei riskeerata koko suhdetta vähättelemällä mielipidettäni.
Ap
No yksinkertaisesti sinä et ole tärkeä, joten eiku elämässä eteenpäin vain.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niinpä niin taas... Miehen olis pitäny sua sinne kerjätä, kun ilmoitit ettet halua mennä. Hohhoijaa, aikuinen ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sitten?! Eihän mieskään ole ilmiselvästi sinulle tärkeä. Sulta on jo moneen otteeseen kysytty, missä asioissa tulet vastaan ja teet kompromisseja, mutta mitään et ole sanonut. Ethän sinäkään ymmärrä miestäsi yhtään.
Mies ilmoitti ensin, että ostaa talon. Kun sanoin, etten sinne mene, se oli miehen mielestä mun ongelma.
Nyt se saa talonsa. Seuran voi etsiä muualta. Toivottavasti uusi kestää anopin haukut ja huorittelut ja somevakoilut ja julkiset häpäisyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt kaikista hulluin on tämä aloittaja. Kaikkeen tekin lankeatte.
Siltä alkaa vaikuttaa
Mies ei aseta sinua äitinsä edelle, eli ei ole vielä mies, vaan lapsi tai pieni poika.
Aikuine mies rakentaa oman perheen ja rajaa äitinsä siitä pois ja usklata alaittaa yälle tarvittaessa rajat.
En lähtisi rakentamaan suhdetta tämän kanssa lainkaan. Voit olla rakastunut, mutta toista ei voi muuttaa. Haluatko elää asetelmassa, jossa anoppisi on vahvasti läsnä lopun ikääsi? Jos haluat jää, ellet-lähde!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja kun mikään noista ei toteudu, niin se tarkoittaa ... mitä?
Pystytkö vastaamaan tuohon kysymykseen, vai alatko miehesi tavoin kiertelemään, selottekemään, piilottelemaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
Mies ilmoitti ensin, että ostaa talon. Kun sanoin, etten sinne mene, se oli miehen mielestä mun ongelma.
Nyt se saa talonsa. Seuran voi etsiä muualta. Toivottavasti uusi kestää anopin haukut ja huorittelut ja somevakoilut ja julkiset häpäisyt.
Ap
Taidat olla pirttihirmu, kun halusit estää miestä osmasta perinkunnan talon? Ja lapsellisesti vielä kieltäydyit menemästä sinne. Somessa ja puhelimessa on helppo blokata vakoilijat.
Mitä hittoa? :D Miksi olet tuollaisessa suhteessa, eihän tuossa oo mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kunhan puhut. Et sinä sitä kuitenkaan jätä.
Missä asioissa tulen vastaan? Saatana katsonut vierestä loputonta anopin perseen nuolemista ja rahojen pihistelyä. Vääntänyt miljoona ateriaa kun mies ei osaa kokata.
Sietänyt sitä, että en tule miehen ystävien kanssa toimeen. He puhuvat vain rahasta. Yrittänyt sopia ja sanoittaa loputtomasti ja sopia riitoja. Kestänyt sitä, että mies elää kuin poikamies ja odottanut, että yhteinen elämä alkaa.
Ei alkanut.
Ap
Tässä nyt kaikista hulluin on tämä aloittaja. Kaikkeen tekin lankeatte.