Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VUOKRANANTAJA: häätäisitkö oikeasti vuokralaisen, joka ei maksa vuokria, jos se olisi perhe?

Vierailija
08.05.2020 |

Eikö sinulla ole sydäntä? Ajaisit perheen kadulle? Ymmärrät kai, että ihmiset halveksuisivat sinua?

Kommentit (217)

Vierailija
121/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan vuokratuloja, maksan niistä ennakkoveroja, joten sen jälkeen kun oma puskurini on käytetty vuokralaisen maksamattomien vuokrien suhteen, todellakin häädän, sillä muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja häätöprosessi täytyy valitettavasit aloittaa nopeasti, koskasuomessa häätöpä'ätöksen saamiseen voi kulua helposti kuusikin kuukautta.  Minulla ei ole varaa elättää toista perhettä. Suomessa on lisäksi sosiaalitoimi, joka auttaa maksamattomien vuokrien kanssa perheitä. Tokikaan sitä ei myönnetä, jos rahaa olisikin ollut, mutta ne käytettiin johonkin ei-välttämättömään menoon. Ja se ei ole vuokranantajan vika. On myös vuokralaiselle eduksi, että saa häädön oikeusistuimen kautta.

Jos voisin maksaa verot silloin kun vuokratuloja kilahtaa tilille, voisin jopa harkita häätämättä jättämistä, jos vuokralainen on muuten ns. kunnon kansalainen. Ja ei: ihmiset eivät halveksi vuokranantajia, jotka hakevat häätöä vuokralaiselle, vaan ymmärtävät, että häätö on pakko tehdä, jotta saisi juridisen oikeuden lähteä perimään maksamattomia vuokria. On käsittämätöntä, että suomessa on edelleen vuokralaisia, jotka eivät tuota tajua.Kaikenkaikkiaan häätäminen on sellainen prosessi ettei yksikään vuokranantaja siihen innoissaan lähde.

Samalla häädön yhteydessä sosiaalitoimi tarkistaa ja varmistaa, että lapsilla on hyvä olla (maksamattomat vuokrat kielivät mahdollisista vakavammista elämänhallinnan ongelmista ja on lapsen eduksi, että joku käy tarkistamassa perheen olot) ja auttaa tarvitaessa hankkimaan uuden asunnon.

Vierailija
122/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti häätäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri kymppitonnin keittiöremontin vuokra-asuntooni vaikken itse ole sinne muuttamassa. Toki sillä asuntoni arvo nousi, mutta vuokralainen saa siitä uudesta keittiöstä nauttia ja vuokraakaan en korottanut. Oli helppoa tehdä päätös remontista, kun vuokralainen oli hyvä tyyppi ja osoittanut vuosien kuluessa, että hänellä on elämänhallintaa ja osaa asua asunnossa vaurioittamatta sitä. Olen antanut hänelle kerran kuukauden vuokrankin anteeksi, kun hän sitä tajusin etukääteen pyytää ja kertoi rehellisesti syyt. tuollaiselle henkilölle on helppo antaa joustoa vuokranmaksussa, kun tietää ettei tarvitse olla huolissaan.

Olen hakenut häätöä yhdelle perheelle, kun sieltä jatkuvavasti valehdeltiin vuokranmaksuaikoimuksista. Katselin sitä touhua 3 kuukautta ja sitten käynnistin häätöprosessin. Taloyhtiön kellaritiloista löytyi perheen vanhempien viinanjuomiskaappi täynnä pulloja, asunnosta löytyi mattokasoja, joiden välissä oli ihmisulostetta, kalkkeutunutta (joten oli vanhempaa perua eikä esim. häätöterveisiä). Tänäkin päivänä nämä vuorkalaiset vihaavat minua, mutta sain kuulla sekä oikeudesta, että sosiaalitoimelta, että tein oikein. Lisäksi sain naapureilta kiitoksia, että  hankin häädön. Naapurit olivat useaan kertaan soitelleet sosiaalitoimeen epäillen vanehmpien kykyä toimia vanhempina, mutta sosiaalitoimi jostian syystä kykeni toimimaan vasta sen jälkeen, kun häätöpäätös oli tullut. Ainakin lapset pääsivät parempaan perheeseen. Perheen äiti toimii tänä päivänä lähihoitajana. oli valehdellut pääsykokeissa päidetaustastaan ja lastensa huostaanotosta... alkoholistit osaavat valehdella....

Vierailija
124/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Oikeus päättää häädöstä ja poliisi ja huoltoyhtiö hoitaa tyhjennyksen käytännössä.

Häädön suorittaminen kuuluu kylläkin ulosotolle. Ulosotolla on toki oikeus saada tarvittaessa apua häätöön poliisilta, ehkä huoltoyhtiöltäkin.

Ja päätös tähän tulee viimeisenä keinona oikeusteitse.

Haluaisin nähdä ulosottomiehen asukkaiden ulossiirto hommissa tai tavaroita kantamassa.

Poliisi siirtää asukkaat ja huoltomiehet tavarat.

Ulosottomies ei vie kuin postin.

Riippuu kyllä ihan tapauksesta. Esimerkiksi meidän taloyhtiössämme (olen hallituksen pj) odotellaan yhteen asuntoon oikeuden vahvistusta häätöön. Osakkaan vuokralainen siis. Kun häätö tulee, se on osakkaan homma hoitaa asuntonsa tyhjäksi, siihen ei huolto/talonmies osallistu. Ei kuulu taloyhtiön maksettavaksi. Eri asia tietysti, jos hän erillisellä laskutuksella sen näiltä tahoilta tilaa.

Jos ei tyhjtnnä, niin häädön realisoitumispäivänä huolto avaa oven ja poliisi valvoo tyhjennyksen. Myös lukota vaihdetaan.

Koko pas kasta lasku ex-asukkaalle. 

Kyllä. Mutta se seko ex-asukas ei kyllä ikinä maksa sitä. Jotkut vaan ei maksa laskujaan.

Menee ex-asukin ulosottoon ja vuokranantajalle ja taloyhtiölle se on voi, voi.

Case closed.

Ei mene taloyhtiölle penniäkään. Osakkeenomistaja saa tulla ihan itse avaamaan ovensa ja hoitamaan tyhjennyksen omalla kustannuksellaan, samoin kuin lukkojen vaihdon.

Ja jää kyllä koko paska, maksamattomat vuokrat, rikottu asunto, jätetty roina, vuokranantajan maksettavaksi. Niiltä tyypeiltä on ihan turha odottaa mitään edes ulosoton kautta. En usko että eläissään tulevat työtä tekemään.

Vierailija
125/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Perheemme raha-asiat eivät vuokranantajalle kuulu. Mitään emme kerro, huomaat kyllä jossain välissä, kun et saa vuokraa. Varmasti itse otat silloin yhteyttä. Eikö niin?

AP

Se, mikä päässäsi ei ole kusta, on paskaa.

-eri

Vierailija
126/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa suomessakin vihdoin tajataan tuo asumis tuen järjettömyys, ensin maksetaan rakentajille sitten parasiitti vuokralaisille parhailta kalleimilta paikoilta

Vierailija
127/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Perheemme raha-asiat eivät vuokranantajalle kuulu. Mitään emme kerro, huomaat kyllä jossain välissä, kun et saa vuokraa. Varmasti itse otat silloin yhteyttä. Eikö niin?

AP

Tuolla asenteella perheenne asumisasiat eivät myöskään kuulu vuokranantajalle. Maksat vuokran tai kuskaat kakarasi helvettiin. Ihan takuulla otan yhteyttä, virkateitse. En minäkään ala sitten kysellä suoraan mikä tilanne vaan pistän saman tien virkakoneiston rattaat pyörimään, eikä siitä enää neuvotella.

Vierailija
128/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein juuri kymppitonnin keittiöremontin vuokra-asuntooni vaikken itse ole sinne muuttamassa. Toki sillä asuntoni arvo nousi, mutta vuokralainen saa siitä uudesta keittiöstä nauttia ja vuokraakaan en korottanut. Oli helppoa tehdä päätös remontista, kun vuokralainen oli hyvä tyyppi ja osoittanut vuosien kuluessa, että hänellä on elämänhallintaa ja osaa asua asunnossa vaurioittamatta sitä. Olen antanut hänelle kerran kuukauden vuokrankin anteeksi, kun hän sitä tajusin etukääteen pyytää ja kertoi rehellisesti syyt. tuollaiselle henkilölle on helppo antaa joustoa vuokranmaksussa, kun tietää ettei tarvitse olla huolissaan.

Olen hakenut häätöä yhdelle perheelle, kun sieltä jatkuvavasti valehdeltiin vuokranmaksuaikoimuksista. Katselin sitä touhua 3 kuukautta ja sitten käynnistin häätöprosessin. Taloyhtiön kellaritiloista löytyi perheen vanhempien viinanjuomiskaappi täynnä pulloja, asunnosta löytyi mattokasoja, joiden välissä oli ihmisulostetta, kalkkeutunutta (joten oli vanhempaa perua eikä esim. häätöterveisiä). Tänäkin päivänä nämä vuorkalaiset vihaavat minua, mutta sain kuulla sekä oikeudesta, että sosiaalitoimelta, että tein oikein. Lisäksi sain naapureilta kiitoksia, että  hankin häädön. Naapurit olivat useaan kertaan soitelleet sosiaalitoimeen epäillen vanehmpien kykyä toimia vanhempina, mutta sosiaalitoimi jostian syystä kykeni toimimaan vasta sen jälkeen, kun häätöpäätös oli tullut. Ainakin lapset pääsivät parempaan perheeseen. Perheen äiti toimii tänä päivänä lähihoitajana. oli valehdellut pääsykokeissa päidetaustastaan ja lastensa huostaanotosta... alkoholistit osaavat valehdella....

Sinunlaisia saisi olla enemmän!

Yksi vuokran anastajia halusi häätää, koska ei ollut nostanut vuokraa ja häntä harmitti, kun sain asua niin halvalla. Maksoin vuokrat vuosien ajan ajallaan, huolehdin asunnosta erikoisen tarkkaan, jopa itse ehdotin vuokran maltillista nostoa aiemmin. Jossain kohtaa alkoi harmitus ja savustus pois kämpästä, yhteistyö loppui ja kettuilu alkoi. Purki omaa pahaa oloaan omista toimistaan minuun. Että tälläisäkin on, eivät ole tyytyväisiä, vaikka osuutesi hoidat hyvin.

Vierailija
129/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että sinulla on oikeus loisia minun asunnossa maksamatta?? nyt alkaa suomen asunto markkinat normalisoitumaan paskat kuusen juurelle. ei tosiaan ole hyvä uskoisen sijoittajan vika jos et osaa talouttasi hoitaa

Vierailija
130/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä. Ei vuokranantaja mikään hyväntekijä ole. Laskut ne on niilläki.

Vierailija
131/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni omistaa pienkerrostalosta 3 asuntoa. Hän sai asunnon perinnöksi isältään. Me aiomme myydä kaikki asunnot, mutta odotamme, koska yhdessä asunnossa asuu vanha pariskunta, jotka ovat asuneet alusta saakka kyseisessä talossa vuokralaisina. Me myymme vasta kun he ovat vanhainkodissa. Tämän vuokdi joudumme odottamaan meidän tulevaisuuden suunnitelmaa muuttaa toiseen maahan. Oli alun alkaen selvä että meidän suunnitelma siirtyy. Yhdessä asunnossa asui nuori mies joka ei maksanut vuokraa ja jätti asunnon järkyttävään kuntoon. Ei saatu ikinä rahoja ja ei ikinä otettu enää vuokralaisia, jotka olivat tukien varassa. Vaikea päätös häätääkö asukkaat, KYLLÄ taitaisin, jos heillä ei ole edes kiinnostusta selvittää asiaa. Meidän nuorimies vuokralainen valehteli maksavansa ja tosiaan asunto oli remontoitava kun hän lähti. Tupantumppeja lattialla ja lattiaan oli palanut reikiä. Alkoholia kaatunut lattialla ja kiva tahmea lläntti lattialla. Onni oli kun ei koko talo palanut!

Vierailija
132/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalampi nykyään on löytää luotettavia vuokralaisia verrattuna vaikkapa kymmenen vuoden takaiseen aikaan. Silloin ihmisillä, etenkin sen ajan nuorilla, oli vielä selkäranka ja jonkinlainen kunnioitus laadittua sopimusta kohtaan. Huolestuttaa kaikkien kannalta katsottuna, miten kaikenlaisten ongelmaisten hyysättävien määrä on vain lisääntymässä. Tästä kärsivät myös ne hyvät vuokralle halajavat tahot, kun ei osaa enää omistajana luottaa. Ei ole ollut vuokranantajien markkinat valovuosiin!

Vierailija
133/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään perhe? Perheitä voi olla niin monenlaisia. Lapseton pariskunta on perhe, sinkku kissoineen määrittelee laumansa perheeksi siinä missä vaikka se kahden lapsen ydinperhekin. Perhe voi myös olla vaikka kolmen aikuisen keskinäinen suhde tai yksinhuoltaja jonka luona asuu kaksi jo aikuista opiskelevaa/työssäkäyvää lasta. Nämä kaikkiko saisi jättää vuokrat maksamatta ja jatkaa asumista? Ainoastaan yksinasuvat lemmikittömät ihmiset joutuisivat siis maksamaan vuokransa.

Kyllä jokainen täysivaltainen on velvollinen huolehtimaan siitä, että saa asumiskulunsa maksettua. Käymään töissä, hakemaan etuudet ja käyttämään niistä ennen muita hankintoja sen osan vuokraan tai lainaan. Liian kalliiseen asuntoon ei kenelläkään ole mitään oikeutta jos omat tulot ei siihen vain riitä. Pienempi ja vaatimattomampi asunto on aina parempi vaihtoehto kuin joutua kodittomaksi. Hyvä periaate on rahapäivänä ensin maksaa asumiskulut ja sitten vasta katsoa mihin muuhun raha riittää. Kivoista huonekaluista tai muidta tavatoista ei ole iloa jos ei ole kotia mihin niitä laittaa.

Aikanaan kun olin työtön tai kotihoidontuella niin mielestäni lapsiperheessä sai ihan kohtalaiset tuet jos vaan itse osasi käyttää ne järkevästi. Kaikkeen ylellisyyteen ja huvituksiin ei ollut varaa, mutta toisaalta se ei estänyt olemasta onnellinen.

Vierailija
134/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö ap mitä vuokra tarkoittaa?

Haluaisitko vuokrata autosi minulle, pitäisi hoitaa pari asiaa.

Vierailija
135/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen häätänytkin. Kyseessä oli perhe, jossa oli häädön aikaan 2kk vanha vauva. En harjoita hyväntekeväisyyttä omistamallani asunnolla, josta mulla on kuluja. Maksa vuokra tai häivy. Annoin ensimmäisen varoituksen kesällä kun oli 3kk vuokrat rästissä. Viikko ennen joulua sain ne ulos sieltä. Se on vähän voi voi. Kai ne uskoi, että en minä häädä heitä, kun heillä on parin kk ikäinen vauva ja joulukin on tulossa. Sori, mutta bye bitch.

Sub tv:llä pyörii nytkin englantilainen ohjelma "ulosottomiehet". Siinä siis uo-miehet käy perimässä velkoja ja häätää porukkaa ulos maksamattomien vuokrien takia. On ihan käsittämätöntä, että tyypit muuttaa asumaan vuokralle ja jättää vuokrat maksamatta ihan pokkana. Sitten kun uo tulee, riehutaan ja itketään ja vedotaan lapsiin. Eikö juuri silloin, kun on lapsi/lapsia, pitäisi olla erityisen vastuullinen ja hoitaa asiansa? Mä en ymmärrä tätä. Siinäkin monet vuokranantajat on ihan  taviksia joiden oma talous menee kuralle kun eivät saa rahojaan vuokralaiselta. Poikkeuksetta ne asunnot on myös vuokralaisen jäljiltä ihan paskana ja hirveässä rytöläjässä asuttu lasten kanssa. Tuhansia puntia menee asunnon siivoamiseen ja korjaamiseen. 

Mä itse olen köyhä ja työtön surkimus, mutta mun ainoa päämäärä joka kuukausi on maksaa vuokra. Ihan sama vaikka söisin betonia talon kivijalasta koko kuukauden, mutta se vuokra on maksettava! 

Ihan turha itkeä enää jos on jo tullut häätö. Ei se mikään yllätys ole jos tietoisesti jättää vuokransa maksamatta. 

Vierailija
136/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Sitten he pääsisivät kaupungin vuokrataloihin, joissa on alhaisemmat vuokrat. Lapsiperheet ohittaa muut jonottajat.

Ei muuten ohita. Espoon kaupungin asuntoihin ei edes pääse, jos ei ole luottotiedot kunnossa.

Pääseepäs.

Vierailija
137/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitä ihmettelen, miksi hankitaan yleensäkään lapsia, jos elämän hallinta on ihan levällään. Ei ole työtä, ei säätöjä, ei mitään. Lasten hankintaan pitäisi oikeasti olla joku yhteiskunnan ajokortti.

Vierailija
138/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätäisin tietysti. Eikä kukaan moittisi.

Vierailija
139/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai häädän ja hymyillen vilkutan heipat kun avaimet otan takaisin haltuuni. Maksavat vuokralaiset(luottotiedot kunnossa) on etusijalla, oli perheellinen tai ei.

Vierailija
140/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole ikinä aihaiheuttaneeteuttaneet vuokranantajillemme vahinkoja asuntoihin, joissa olemme asuneet, normaalia kulumista enempää jos sitäkään. Olen saanut jopa kiitosta, kuinka siistiksi asunto on jätetty muuton jälkeen ja yhtä ainoatakaan vuokraa en ole elämäni aikana rästiin jättänyt, velkaa opintolainaa laskematta ottanut tai muutenkaan harmia vuokranantajille aiheuttanut! Niin varatuomari,lakimies,pitkän uran kiinteistöalalla tehnyt asuntojen välittäjä ja pankinjohtaja ovat olleet täysin tyytyväisiä vuokrasuhteeseen, mutta teille täällä ei näköjään kelpaa kuin kultalusikka pers..ä syntynyt vuokralainen.. Ongelma ovat erittäin usein toistensa tekemisiä tyhjäpäisyyttään kyyläävät naapurit ja taloyhtiön osakkeenomistajat jotka juoruavat,panettelevat ja yrittävät hiillostaa ulos taloyhtiöistä ihmisen, joka on esim.a)yh b) työtön (syistä,jotka kuuluvat vain lääkärille). c)ei samaa tasoa kuin ME 1.luokan kansalaiset, vaikka miten olisi täysin kunnollinen ja tavallinen ihminen -iljettävää! Olen täysin kyllästynyt vuokranantajiin jotka kuvittelevat asuntosijoittajan olevansa jotain erityistä- ihan perhepiiristäkin on teistä kokemusta ja kusipäisyys siinä on takana ei mikään muu -tällaiset kierrän kaukaa. En voi millään uskoa,että vuokralaiset Suomessa olisivat muuttuneet niin hirvittäviksi yhtäkkiä, että kukaan paitsi min. 5000€/ kk tienaavat eivät kelpaa asukkaiksi Teidän loistolukaaleihinne! Asuisitte niissä itse tai myisitte pois, jos ette ketään itsenne veroisena ihmisenä kykene pitämään. Häpeäisitte ilkeämielisyyttänne ja kylmän kieroutunutta ennakkoasenteellisuuttanne,jonka takana usein on vain ja ainoastaan ahneus ja ylimielisyys. Ainoa inhimillinen kommentti oli hänellä, joka sanoi voivansa esim.vuokranalentamisella tulla hetken aikaa vastaan, jos hätä on perheessä todellinen, mutta nämä muut.. Ja ei, en tarkoita, että ilmaiseksi kenenkään nurkissa saisi missään tapauksessa asua, mutta joustoa ja inhimillisyyttä on oltava jos hätä on todellinen. Juu ja alapeukuttakaa sielunne kyllyydestä, minä tiedän mistä puhun ja niin tiedätte tekin.

Varmasti on heitä, jotka esim koronan takia ovat maksuvaikeuksissa ja maksavat taas kun pystyvät. Mutta en vaan ymmärrä, miksi perheellisen tai yksinasujan pitäisi saada tuhota asuntoa, enkä tarkoita normaalia kulumista, vaan ihan tahallista sotkemista tai rikkomista. Ja miksi vuokra pitäisi perheellisen saada jättää maksamatta, en ymmärrä sitäkään. Vuokrahan pitäisi olla eka lasku, mitä maksetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän