VUOKRANANTAJA: häätäisitkö oikeasti vuokralaisen, joka ei maksa vuokria, jos se olisi perhe?
Eikö sinulla ole sydäntä? Ajaisit perheen kadulle? Ymmärrät kai, että ihmiset halveksuisivat sinua?
Kommentit (217)
Olen häätänyt eikä kukaan ole tullut sanomaan, että halveksuttava teko. Päinvastoin, on kehuttu, että häädön vuoksi lapset pääsivät sijaisperheisiin ja saivat uuden alun.
Perheen äidin 2 vuotta myöhemmin saama perintö tuli ulosoton kautta suoraa minulle.
Kyllä häätäisin. Sydämeni itkisi verta, mutta tekisin sen kaikesta huolimatta. :'(
Totta kai. Sitten he pääsisivät kaupungin vuokrataloihin, joissa on alhaisemmat vuokrat. Lapsiperheet ohittaa muut jonottajat.
Kyllä.
Ei mulla ole velvollisuutta elättää muita.
Se, että asuu tietoisesti maksamatta toisen omistamassa asunnossa on varastamista. Kyllä mä halveksin enemmän niitä, jotka eivät hoida laskujaan kuin sijoittajia. Ensin maksetaan laskut ja sitten katsotaan, jääkö rahaa mihinkään muuhun.
Ap olet uskomaton. Monet maksaa sijoitusasunnon lainanlyhennykset niillä vuokrilla. Silloin kun vuokralainen ei maksa, joutuu vuokranantaja maksamaan omasta pussista.
Totta meisselissä häätäisin, jos vuokria ei makseta. Loisikoot muualla.
Miksi en? Jos asut vuokralla maksat joka kuussa tietyn summan jotta voit asua siinä asunnossa ja jos et maksa sinun on lähdettävä. Mitä se vaikuttaa onko perhe vai yksineläjä? Sama systeemi kaikille.
Millä minä maksan asunnon kulut, jos en saa vuokraa siitä?
Vuokralordien sydämmettömyys paistaa tässäkin ketjussa. Vuokravakuudesta voisi aivan helposti vipata kuun, kahden vuokran. Älkää olko kitupiikkejä.
Ap, millä maksaisit juoksevat lainanlyhennykset ja yhtiövastikkeet, jos ei kyseiseen asuntoon päästämäsi vuokralaisrt maksaisi sinulle vuokraansa? Menisitkö myymään itseäsi maksaaksesi lainat vai häätäisitkö perheen ja ottaisit maksukykyisen vuokralaisen heidän tilalle?
Miksi yksityisen vuokraajan pitäisi olla sosiaalitoimisto?
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sinulla on säästöjä jne. Mikset kiristä vyötäsi?
AP
Häätäisin. En ole varakas, tuloni ovat pienet ja vuokra tärkeä osa tuloja.
Se että on perhe, ei anna oikeuksia jättää vuokraa maksamatta
Kun muutimme työn perässä toiseen kaupunkiin, pidimme entisessä lähes vuoden tyhjillään 4 h+ k asuntoa. Ap vahvistaa taas, että oli oikea ratkaisu. Toki meillä oli siellä tavaraa odottamassa, että löydämme oman uudesta ja kun kävimme siellä, olimme asunnossa yötä, eipähän tarvinnut maksaa vuokraa. Kyllä me yhdelle naapurille sitä tarjottiin, kun perhe asui kaksiossa ja tiedettiin, että hoitavat asiansa ja ovat siistejä, mutta he olivat jo saaneet muualta isomman. Kiitos ap että muistutit, ettei tätäkään asuntoa laiteta vuokralle, jos muutetaan ok-taloon. Pidetään kaupunkiasuntona itsellämme.
Siitä asunnosta on jatkuvasti kuluja. Ei se ole omistajalleen ilmainen.
Sinulleko olisi ok maksaa siitä, että joku perhe saa asua ilmaiseksi sinun omistamassasi asunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti sinulla on säästöjä jne. Mikset kiristä vyötäsi?
AP
Kai sinullakin on säästöjä tai tuloja, jolla voit maksaa vuokran.
Ei kaikki vuokranantajat ole sijoittajia. Pitäisikö pientä eläkettä saavan mummelin turvautua leipäjonoon, jotta perhe saisi asua ilmaiseksi hänen omistamassaan, ehkä lapsettomalta siskolta perityssä asunnossa?