VUOKRANANTAJA: häätäisitkö oikeasti vuokralaisen, joka ei maksa vuokria, jos se olisi perhe?
Eikö sinulla ole sydäntä? Ajaisit perheen kadulle? Ymmärrät kai, että ihmiset halveksuisivat sinua?
Kommentit (217)
Ei suojaamattoman seksin harrastaminen / synnyttäminen tee ihmisestä jotain varjeltavaa pyhimystä. Pikemminkin sillä äidillä / isällä luulisi olevan vaistoa, että perheestä täytyy huolehtia (turvata koti jne.), mutta eihän se niinkään mene.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset vastaa suu vaahdossa 10 sivua ilmiselvälle trollille?
Koska joskus trollien aloituksista seuraa mielenkiintoinen, aito keskustelu.
Mulle tämä aihe on ajankohtainen, olen vihainen koska vuokralaiseni olivat niin häikäilemättömiä. Tuntuu samalta kuin joku olisi kadulla yhtäkkiä ilman syytä vetänyt turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole ikinä aiheuttaneet vuokranantajillemme vahinkoja asuntoihin, joissa olemme asuneet, normaalia kulumista enempää jos sitäkään. Olen saanut jopa kiitosta, kuinka siistiksi asunto on jätetty muuton jälkeen ja yhtä ainoatakaan vuokraa en ole elämäni aikana rästiin jättänyt, velkaa opintolainaa laskematta ottanut tai muutenkaan harmia vuokranantajille aiheuttanut! Niin varatuomari,lakimies,pitkän uran kiinteistöalalla tehnyt asuntojen välittäjä ja pankinjohtaja ovat olleet täysin tyytyväisiä vuokrasuhteeseen, mutta teille täällä ei näköjään kelpaa kuin kultalusikka pers..ä syntynyt vuokralainen.. Ongelma ovat erittäin usein toistensa tekemisiä tyhjäpäisyyttään kyyläävät naapurit ja taloyhtiön osakkeenomistajat jotka juoruavat,panettelevat ja yrittävät hiillostaa ulos taloyhtiöistä ihmisen, joka on esim.a)yh b) työtön (syistä,jotka kuuluvat vain lääkärille). c)ei samaa tasoa kuin ME 1.luokan kansalaiset, vaikka miten olisi täysin kunnollinen ja tavallinen ihminen -iljettävää! Olen täysin kyllästynyt vuokranantajiin jotka kuvittelevat asuntosijoittajan olevansa jotain erityistä- ihan perhepiiristäkin on teistä kokemusta ja kusipäisyys siinä on takana ei mikään muu -tällaiset kierrän kaukaa. En voi millään uskoa,että vuokralaiset Suomessa olisivat muuttuneet niin hirvittäviksi yhtäkkiä, että kukaan paitsi min. 5000€/ kk tienaavat eivät kelpaa asukkaiksi Teidän loistolukaaleihinne! Asuisitte niissä itse tai myisitte pois, jos ette ketään itsenne veroisena ihmisenä kykene pitämään. Häpeäisitte ilkeämielisyyttänne ja kylmän kieroutunutta ennakkoasenteellisuuttanne,jonka takana usein on vain ja ainoastaan ahneus ja ylimielisyys. Ainoa inhimillinen kommentti oli hänellä, joka sanoi voivansa esim.vuokranalentamisella tulla hetken aikaa vastaan, jos hätä on perheessä todellinen, mutta nämä muut.. Ja ei, en tarkoita, että ilmaiseksi kenenkään nurkissa saisi missään tapauksessa asua, mutta joustoa ja inhimillisyyttä on oltava jos hätä on todellinen. Juu ja alapeukuttakaa sielunne kyllyydestä, minä tiedän mistä puhun ja niin tiedätte tekin.
Nyt jäi vähän epätasapainoinen kuva sinusta. Ensin mainostat olevasi hyvä ja siisti vuoralainen ja sitten haukut ne, joiden mielestä vuokrat pitäisi maksaa. Pätevästä syystä vuokralaisen itse ottaessa yhteyttä voi yhden - kahden kuukauden vuokran maksupäivää viivästyttää, mutta meinaatko oikeasti että pitäisi alentaa vuokraa kesken sopimuksen? Eikö tuo ole asunnon vaihdon paikka?
Sisälukutaitosi on pettämisen tarpeessa. Nimenomaan sanoin, että vuokrat tulee ensisijaisesti maksaa, kuitenkin ihmisten elämään voi tulla itsestä riippumattomia maksuvaikeuksien aiheuttajia(sairastuminen,työttömyys jne), jolloin on inhimillistä myös vuokranantajan tulla vastaan esim. hetkellisellä vuokran alennuksella. Kyse ei ollut tahallaan vuokrat maksamatta jättävistä ja asuntoja hajottavista ja häiriköivistä henkilöistä, joita tästä ketjusta päätellen taitavat vuokramarkkinat olla pullollaan? Itse en heihin lukeudu. On minun kokemusteni mukaan täysin yleistä, että osakkaat kyttäävät vuokralaisia ja mustamaalaavat heitä perusteetta mm. taloyhtiöiden kokouksissa ilman mitään näyttöä väitteidensä tueksi. En enää luota yksityisiin vuokranantajiin juurikin tästä syystä. Omapa on asianne- ehkä kulttuuriamme rikastavat l äh i IT äläi Set kelpaavat tylsistyneille asukkaille paremmin kuin tavallinen ja asiansa hyvin hoitava suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Koska tällaisia ihmisiä on. On mahdoton tietää mikä täällä on trollausta ja mikä ei, sillä kaikkia näitä uskomattomia tarinoita tapahtuu tosielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit ja kritisoit muiden vastaamisia? Aloitus synnytti hyvää keskustelua aiheesta. Se on keskustelupalstojen tarkoitus.
Kaikki maksaa. Jos ei ole varaa maksaa vuokria, mene sossuun ja sieltä kunnan asuntotoimistoon (tai nykyään pitää soittaa, tautivaara). Jos edellytyksiä on, saat kunnalta ilmaiseksi asunnon. Jos ei ole edellytyksiä, olet itse tyrinyt asiat jotenkin, ostamalla viinaa, huumeita tms. Silloin kyllä lastensuojelu puuttuu asiaan ja ottaa lapset johonkin parempaan asuinpaikkaan. Sehän on edessä muutenkin, jos häädön yksityisestä asunnosta saat. Useimmat vuokraisännät ilmoittavat häädöstä ja lapsista sosiaalitoimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit ja kritisoit muiden vastaamisia? Aloitus synnytti hyvää keskustelua aiheesta. Se on keskustelupalstojen tarkoitus.
Sen takia että aloitus on niin selvästi läpällä vedetty provo kun voi olla ja vastaukset pääosin naurettavaa alakoulutason keuhkoamista tyyliin kuulepas nyt, on reilua maksaa vuokra ja tuhmaa jättää maksamatta. Itsestään selvyyksiä jokaiselle.
Tällaisilla provoilla voi olla taustavaikuttajia ja kannattaisi ehkä uhrata ajatus sillekin ennen kuin lähtee mukaan leikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole ikinä aiheuttaneet vuokranantajillemme vahinkoja asuntoihin, joissa olemme asuneet, normaalia kulumista enempää jos sitäkään. Olen saanut jopa kiitosta, kuinka siistiksi asunto on jätetty muuton jälkeen ja yhtä ainoatakaan vuokraa en ole elämäni aikana rästiin jättänyt, velkaa opintolainaa laskematta ottanut tai muutenkaan harmia vuokranantajille aiheuttanut! Niin varatuomari,lakimies,pitkän uran kiinteistöalalla tehnyt asuntojen välittäjä ja pankinjohtaja ovat olleet täysin tyytyväisiä vuokrasuhteeseen, mutta teille täällä ei näköjään kelpaa kuin kultalusikka pers..ä syntynyt vuokralainen.. Ongelma ovat erittäin usein toistensa tekemisiä tyhjäpäisyyttään kyyläävät naapurit ja taloyhtiön osakkeenomistajat jotka juoruavat,panettelevat ja yrittävät hiillostaa ulos taloyhtiöistä ihmisen, joka on esim.a)yh b) työtön (syistä,jotka kuuluvat vain lääkärille). c)ei samaa tasoa kuin ME 1.luokan kansalaiset, vaikka miten olisi täysin kunnollinen ja tavallinen ihminen -iljettävää! Olen täysin kyllästynyt vuokranantajiin jotka kuvittelevat asuntosijoittajan olevansa jotain erityistä- ihan perhepiiristäkin on teistä kokemusta ja kusipäisyys siinä on takana ei mikään muu -tällaiset kierrän kaukaa. En voi millään uskoa,että vuokralaiset Suomessa olisivat muuttuneet niin hirvittäviksi yhtäkkiä, että kukaan paitsi min. 5000€/ kk tienaavat eivät kelpaa asukkaiksi Teidän loistolukaaleihinne! Asuisitte niissä itse tai myisitte pois, jos ette ketään itsenne veroisena ihmisenä kykene pitämään. Häpeäisitte ilkeämielisyyttänne ja kylmän kieroutunutta ennakkoasenteellisuuttanne,jonka takana usein on vain ja ainoastaan ahneus ja ylimielisyys. Ainoa inhimillinen kommentti oli hänellä, joka sanoi voivansa esim.vuokranalentamisella tulla hetken aikaa vastaan, jos hätä on perheessä todellinen, mutta nämä muut.. Ja ei, en tarkoita, että ilmaiseksi kenenkään nurkissa saisi missään tapauksessa asua, mutta joustoa ja inhimillisyyttä on oltava jos hätä on todellinen. Juu ja alapeukuttakaa sielunne kyllyydestä, minä tiedän mistä puhun ja niin tiedätte tekin.
Nyt jäi vähän epätasapainoinen kuva sinusta. Ensin mainostat olevasi hyvä ja siisti vuoralainen ja sitten haukut ne, joiden mielestä vuokrat pitäisi maksaa. Pätevästä syystä vuokralaisen itse ottaessa yhteyttä voi yhden - kahden kuukauden vuokran maksupäivää viivästyttää, mutta meinaatko oikeasti että pitäisi alentaa vuokraa kesken sopimuksen? Eikö tuo ole asunnon vaihdon paikka?
Sisälukutaitosi on pettämisen tarpeessa. Nimenomaan sanoin, että vuokrat tulee ensisijaisesti maksaa, kuitenkin ihmisten elämään voi tulla itsestä riippumattomia maksuvaikeuksien aiheuttajia(sairastuminen,työttömyys jne), jolloin on inhimillistä myös vuokranantajan tulla vastaan esim. hetkellisellä vuokran alennuksella. Kyse ei ollut tahallaan vuokrat maksamatta jättävistä ja asuntoja hajottavista ja häiriköivistä henkilöistä, joita tästä ketjusta päätellen taitavat vuokramarkkinat olla pullollaan? Itse en heihin lukeudu. On minun kokemusteni mukaan täysin yleistä, että osakkaat kyttäävät vuokralaisia ja mustamaalaavat heitä perusteetta mm. taloyhtiöiden kokouksissa ilman mitään näyttöä väitteidensä tueksi. En enää luota yksityisiin vuokranantajiin juurikin tästä syystä. Omapa on asianne- ehkä kulttuuriamme rikastavat l äh i IT äläi Set kelpaavat tylsistyneille asukkaille paremmin kuin tavallinen ja asiansa hyvin hoitava suomalainen.
Vuokranantajalle voi jäädä vastikkeiden ja verojen jälkeen alle satanen voittoa ja hänen on maksettava ajallaan vastike jota varten ei ehkä ole muuta rahaa kuin vuokratulot. Työttömyys ei ole vuokran alentamisen peruste, taloyhtioremontit voivat olla. Lykkäystä vuokran maksuun voi pyytää kerran-pari ja hyvästä syystä, mutta vuokraa ei tarvitse alkaa alentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia että aloitus on niin selvästi läpällä vedetty provo kun voi olla ja vastaukset pääosin naurettavaa alakoulutason keuhkoamista tyyliin kuulepas nyt, on reilua maksaa vuokra ja tuhmaa jättää maksamatta. Itsestään selvyyksiä jokaiselle.
Tällaisilla provoilla voi olla taustavaikuttajia ja kannattaisi ehkä uhrata ajatus sillekin ennen kuin lähtee mukaan leikkiin.
Ei se ole "alakoulutason vastaus" jos kertoo totuudenmukaisesti kokomuksistaan.
T. se joka ei enää ikinä anna asuntoaan vuokralle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä minä maksan asunnon kulut, jos en saa vuokraa siitä?
Varmasti sinulla on säästöjä jne. Mikset kiristä vyötäsi?
AP
Ei ole. Olen pienituloinen, joka sai perintönä kivan kämpän. Niistä vähistä säästöistäni maksoin perintöverot ja pientä remppaa asuntoon, enkä ole saanut kerrytettyä säästöjä vielä sellaiseksi, että pystyisin useampaa kuukautta maksamaan asunnon menoja ilman vuokratuloja. Sen verran pystyn kiristämään vyotäni, että voisin hetkeksi alentaa vuokraa, jos vuokralainen reilusti kertoisi tilanteensa, eikä vaan jättäisi maksamatta.
Vuokranantajat, pyytäkää aina edellisen vuokranantajan yhteystiedot ja kysykää menikö homma kyseisen vuokralaisen kanssa ihan putkeen.
Meille jäi perinnöksi vanhempien kuoltua heidän vielä maksamaton asunto, johon otettiin perhe vuokralle, koska ei mennyt kohtuullisessa ajassa myydyksi. Kertaakaan emme saaneet vuokrarahoja ja kun lopulta saimme perheen pihalle, siivosimme asuntoa sisaruksien kanssa 3 päivää. Meillä juoksi vanhempien asunnon kulut koko ajan omien lainojemme lisäksi ja ihan yhtä .rseaukisia ollaan koko suku, joten häädön jatkossakin ihan surutta sellaisen, joka ei arvosta toistrn omaisuutta pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat, pyytäkää aina edellisen vuokranantajan yhteystiedot ja kysykää menikö homma kyseisen vuokralaisen kanssa ihan putkeen.
Muuten hyvä ohje, mutta ensimmäiseen asuntoon ei pääsisi ikinä käsiksi, kun pitäisi olla aina edellisen asunnon vuokraisäntä/emäntä suosittelemassa.
Sitä paitsi hyvän vuokranmaksajan menettänyt saattaisi hairahtaa kertomaan muunneltua totuutta kommenteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle, haluaako joku vastata. Et sinä mikään palstapoliisi ole, vaikka yritätkin. Kaikkein ärsyttävimpiä ovat provopoliisit, jotka luulevat olevansa muita fiksumpia.
Tässä tosiaan unohtuu että kaikki eivät ole rikkaita sijoittajia. Olen matalapalkka-alalla ja sijoitusasuntoni on yritys turvata heikko eläke sitten vanhoilla päivillä, joko asunnon myymällä tai vuokratuloja saamalla.
Vielä useita vuosia eteenpäin maksan itse lainanlyhennystä, koska pienen asunnon vuokra ei kata lähimainkaan asunnosta koituvia kuluja. Vuokratulosta täytyy maksaa myös korkea vero, riippumatta siitä, onko tätä "tuloa" saanut lainkaan, sillä se hupenee kokonaan lainanlyhennyksiin ja vastikkeisiin eikä riitäkään.
Eli kyllä, vuokralaisen on pakko maksaa vuokransa tai muuttaa pois, tai vaihtoehtona on se, että joudun myymään pois asunnon selvitäkseni itse. Olen tarvittaessa joustanut maksupäivistä tai antanut maksaa vuokran erissä, mutta joka tapauksessa maksettava se on, tai ollaan kumpikin ongelmissa. Sen verran minulla on puskuria, että hädän tullen oma talous kestää yhden vuokrattoman kuukauden. Toivon, ettei siihen jouduttaisi turvautumaan.