Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VUOKRANANTAJA: häätäisitkö oikeasti vuokralaisen, joka ei maksa vuokria, jos se olisi perhe?

Vierailija
08.05.2020 |

Eikö sinulla ole sydäntä? Ajaisit perheen kadulle? Ymmärrät kai, että ihmiset halveksuisivat sinua?

Kommentit (217)

Vierailija
101/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eikä omatunto edes soimaisi. Meillä on kolme sijoitusasuntoa, ja kaikenlaisia hiihtäjiä on nähty. En anna kenenkään hyväksikäyttää minua. En ole hyväntekijä, ja laskut on minullakin maksettavana. Jos ihmisellä on heikko elämänhallinta, ei ole minun asiani kantaa siitä vastuuta. Se on sitten sosiaalipuolen asia.

Kestätkö lapsen itkua ovellasi?

AP

Lastensuojeluilmoitus ja sossun täti hakee sen turvaan siitä itkemästä.

Vierailija
102/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Vuokralla oleva asunto on velaton, eli lainan lyhennyksiä ei tarvi maksella. Tämän hetkinen vuokralainen on asunut siinä kauan ja maksanut vuokransa aina ajallaan. Jos nyt kävisi niin, ettei jostain syystä pystyisi koko vuokraa pariin kuukauteen maksamaan, saisi asua asunnossa sen ajan pelkillä vastikkeiden hinnalla. Sähkön ja veden maksaa jo itse. On yksin asuva mies, mutta sama pätee lapsiperheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin periaatteessa poikkeuksellisessa tilanteessa (kuten nyt) joustaa jos vuokralainen ottaisi yhteyttä ja pyytäisi joustoa. Mutta jos vuokrat jäävät vain maksamatta ilman mitään yhteydenottoa, niin kyllä siitä häätö seuraa. Oli perhettä tai ei.

Vierailija
104/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Perheemme raha-asiat eivät vuokranantajalle kuulu. Mitään emme kerro, huomaat kyllä jossain välissä, kun et saa vuokraa. Varmasti itse otat silloin yhteyttä. Eikö niin?

AP

Kyllä otan. Ensin karhu-laskulla ja sitten vuorkasopimuksen purkuilmoituksella. Samalla muuten tulee perintätoimisto mukaan perimään saatavia. Sitten samalla käynnistän häätöprosessin... 

Vierailija
105/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Asunto meni vuokralle koska ei mennyt kaupaksi. Kuluja siitä on ja vuokratuloilla ne katetaan

Vierailija
106/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häätäisin maksamattomien vuokrien takia. Ilmaisia lounaita ei ole.

Vierailija
107/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eikä omatunto edes soimaisi. Meillä on kolme sijoitusasuntoa, ja kaikenlaisia hiihtäjiä on nähty. En anna kenenkään hyväksikäyttää minua. En ole hyväntekijä, ja laskut on minullakin maksettavana. Jos ihmisellä on heikko elämänhallinta, ei ole minun asiani kantaa siitä vastuuta. Se on sitten sosiaalipuolen asia.

AP

Ulosottomiehet sarjassa oli paljon sinun kaltaisia ihmisiä, joilla on psykoosit päällä. Siinä oli paljon porukkaa jotka oli ollut vuoden tai jopa enemmän aikaa maksamatta vuokria. Heidän mielestään vuokraisäntä oli kuitenkin se joka on vain tehnyt väärin kun hääti heidän. Jonkinlainen mielenterveys ongelma täytyy olla jos ei tajua kuin sen että heillä on oikeuksia, mutta velvollisuuksista ei ymmärrä mitään.

Vierailija
108/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes vuokraisi perheelle kun ne kakarat tuhoaa ja piirtelee seinät ja kaikki

Tämmöistä täysin käsittämätöntä asennetta voi olla vain sellaisella ihmisellä, joka on täysin täynnä itseään ja omaa 'erinomaisuuttaan',koska: ’hei, mulla on omaisuutta, olen kaikkien yläpuolella!' Jotenkin tosi surullista luettavaa. Itselläni on jo 6-vuotias lapsi, jolle olen aivan pienestä pitäen opettanut tiettyjen kieltojen olevan ehdottomia kuten esimerkiksi 'Seiniin EI piirretä, MUTTA tässä on sinulle 1,5 m* 1,5 m paperi ja maalaustarvikkeet- luomisen iloa!' Lisäksi kannattaa lapsiperheen muistaa huomauttaa vuokranantajalle, ettei lapsiperheessä,kuten ei koirataloudessakaan,voida taata pintojen täydellistä kulumattomuutta tai vahinkojen sattumista. Perheellisen kannattaakin vuokrata asunto joko kaupungilta tai itsekkin pienten lasten vanhemmilta/perheelliseltä vuokranantajalta/elämänmyönteisiltä tahoilta. Toki isomman vahingon sattuessa on oltava varalla sen verran että vahingon pystyy korvaamaan/vakuutus. Ylläolevan vuokranantajan asuntoon päin en edes sylkisi-erittäin vastenmielinen hlö ilmeisesti muillakin tavoilla, ikävää, että ovat ilmeisesti omat jälkeläiset jääneet saamatta tai rakastamatta.

Tottakai olen enemmän huolissani omasta omaisuudestani kuin jonkun tuntemattoman lapsiperheen asumisesta. Jokainen huolehtii omistaan. Kyllähän sinunkin vastauksestasi käy ilmi ettei sinua kiinnosta toisten omaisuus koska kaiken voi kuitata normaalina kulumisena

Ja onneksi minulla on oikeus valita kuka asuntoani kuluttaa

Vierailija
109/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko ap asuntosi lapsiperheelle, jossa on enemmän lapsia kuin teillä ja vielä sairas lapsi lisänä? Etkö? miksi et?

Vierailija
110/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mintä maksan asunnon kulut, jos en saa vuokraa siitä?

Varmasti sinulla on säästöjä jne. Mikset kiristä vyötäsi?

AP

Miksi se vuokralainen ei itse kiristä vyötä, kun vuokrat ovat jääneet maksamatta? Ja miksi ei ole edes vaivautunut hakemaan apua. Ja ei yksityisten henkilöiden tarvitse elättää vieraita ihmisiä, vaan sen tekee yhteiskunta.

Sijoitusasunnossa on tuotto 2-4% ja asunnon omistaja joutuu maksamaan kuukausittain kuluja hoitovastikkeet, vakuutukset jne.

Ja kyllä häätö tulisi. Ei ole varaa tpimia sossuna.

Vierailija
111/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kyllä kestäisin,enhän minä olisi syypää siihen.

Kestöisivötkö sen sijaan sen itkevän lapsen omat vanhemmat, kun ovat omalla käytöksellään sen lapsensa itkun aiheuttanut?

Vierailija
112/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häätäisi. Kaikki saa asua ilmaisiksi minun asunnoissani.

Vierailija
113/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen häätänytkin. Omistan kolme sijoitusasuntoa, eikä tehtäväni ole olla hyväntekijä. Vuokralaisen täytyy maksaa asumiskulunsa, mitä minullle koituu asunnoista ja siihen määrittelemäni voittoprosentti päälle.

Kelan tehtävä on auttaa ihmisiä tällaisissa tilanteissa. minun tehtäväni ei ole elättää köyhiä ilmaiseksi omistamissani asunnoissa. Myöskään minua ei kiinnosta mitä vuokralaisille käy, kun myyn asunnot jossain vaiheessa pois ja lähden etelän lämpöön nauttimaan työni hedelmistä.

Vierailija
114/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti häätäisin, mutta pyrkisin ensin selvittämään, onko tilanne väliaikainen ja onko sitä halua maksaa ylipäätään, tämän perusteella voisin sitten mahdollisesti joustaa. Suuremmalls todennäköisyydellä, jos aloite tulee vuokralaiselta sen sijaan, että vaan jätetään maksamatta.

Lisäksi pyrkisin selvittämään, onko lasten eteen tehtävissä jotakin.

Mutta en minä ilmaiseksi antaisi kenenkään jäädä asumaan, ottaen huomioon miten hyvin tässä maassa maksetaan tukia, se kertoisi vain huonosta taloudenhallinnasta ja maksuhaluttomuudesta.

Vierailija
115/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En ole mikään hyväntekeväisyyslaitos. Hoida hommasi, minä hoidan omani.

Vierailija
116/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla paljon enemmän kuin ne 3kk vuokraa ennakkoon jotta voisi tehdä muuta kuin häätää välittömästi. Noin pienellä varannolla ei voi jäädä neuvottelemaan koska hidas oikeusjärjestelmä.

Vierailija
117/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokranmaksusta saama raha on elannon kannalta hyvin tärkeä, niin totta kai häätäisin jos ei ystävällisten pyyntöjen tai muiden toimien avulla vieläkään maksa. Joskus on autettava itseään muiden kustannuksella jotka eivät osaa tai pysty hoitamaan asioitaan. 

Vierailija
118/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole ikinä aiheuttaneet vuokranantajillemme vahinkoja asuntoihin, joissa olemme asuneet, normaalia kulumista enempää jos sitäkään. Olen saanut jopa kiitosta, kuinka siistiksi asunto on jätetty muuton jälkeen ja yhtä ainoatakaan vuokraa en ole elämäni aikana rästiin jättänyt, velkaa opintolainaa laskematta ottanut tai muutenkaan harmia vuokranantajille aiheuttanut! Niin varatuomari,lakimies,pitkän uran kiinteistöalalla tehnyt asuntojen välittäjä ja pankinjohtaja ovat olleet täysin tyytyväisiä vuokrasuhteeseen, mutta teille täällä ei näköjään kelpaa kuin kultalusikka pers..ä syntynyt vuokralainen.. Ongelma ovat erittäin usein toistensa tekemisiä tyhjäpäisyyttään kyyläävät naapurit ja taloyhtiön osakkeenomistajat jotka juoruavat,panettelevat ja yrittävät hiillostaa ulos taloyhtiöistä ihmisen, joka on esim.a)yh b) työtön (syistä,jotka kuuluvat vain lääkärille). c)ei samaa tasoa kuin ME 1.luokan kansalaiset, vaikka miten olisi täysin kunnollinen ja tavallinen ihminen -iljettävää! Olen täysin kyllästynyt vuokranantajiin jotka kuvittelevat asuntosijoittajan olevansa jotain erityistä- ihan perhepiiristäkin on teistä kokemusta ja kusipäisyys siinä on takana ei mikään muu -tällaiset kierrän kaukaa. En voi millään uskoa,että vuokralaiset Suomessa olisivat muuttuneet niin hirvittäviksi yhtäkkiä, että kukaan paitsi min. 5000€/ kk tienaavat eivät kelpaa asukkaiksi Teidän loistolukaaleihinne! Asuisitte niissä itse tai myisitte pois, jos ette ketään itsenne veroisena ihmisenä kykene pitämään. Häpeäisitte ilkeämielisyyttänne ja kylmän kieroutunutta ennakkoasenteellisuuttanne,jonka takana usein on vain ja ainoastaan ahneus ja ylimielisyys. Ainoa inhimillinen kommentti oli hänellä, joka sanoi voivansa esim.vuokranalentamisella tulla hetken aikaa vastaan, jos hätä on perheessä todellinen, mutta nämä muut.. Ja ei, en tarkoita, että ilmaiseksi kenenkään nurkissa saisi missään tapauksessa asua, mutta joustoa ja inhimillisyyttä on oltava jos hätä on todellinen. Juu ja alapeukuttakaa sielunne kyllyydestä, minä tiedän mistä puhun ja niin tiedätte tekin.

Tässä on varmaan käynyt niin, että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Jos kysyy ap:n asenteella, saa sitä vastaavia vastauksia.

Vierailija
119/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hieman ohi aiheen, mutta. Meillä siis ollut noita sijoitusasuntoja jo vuosia. viime vuosina lisääntyneet vuokralaiset, joiden kanssa ongelmia. On juurikin näitä maksamattomia vuokria, naapureiden häiriköintiä, siivottomia asuntoja. Eikä pällepäin aina näy elämänhallinnan ongelmat,joita esiintyy niin yksinasujissa kuin perheissäkin.

Jos tätä bisnestä alkaa hyväntekeväisyytenä pyörittää, niin siinä jaa kyllä omat laskut maksamatta. Lähinnä nykyään suututtaa kun joku vetänyt sen oman taloutensa ja elämänsä niin kuralle, että siitä koituu sivullisille vaivaa. Ja nyt siis puhun niistä systemaattisista huijaajista, jotka juurikin laskevat sen varaan, että eipä huvita pitää omaa puolta sopimuksesta, koska ei minua kuitenkaan helpolla häädetä. Jos kuukauden vuokra on joskus myöhässä ja siitä etukäteen mainitsee niin se on ok. Joten nykyään, kun on pienintäkin ongelmaa vuokralaisessa, niin se on heippa. Lain sallimissa puitteissa tietenkin.

Vierailija
120/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe lähtisi suuremmalla syyllä kuin yksinäinen. Itsehän on haalinut mukavuudenhalussaan jengiä ympärilleen ja siitä pitäisi saada säälipisteitä. Ei tipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi