Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VUOKRANANTAJA: häätäisitkö oikeasti vuokralaisen, joka ei maksa vuokria, jos se olisi perhe?

Vierailija
08.05.2020 |

Eikö sinulla ole sydäntä? Ajaisit perheen kadulle? Ymmärrät kai, että ihmiset halveksuisivat sinua?

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole ikinä aiheuttaneet vuokranantajillemme vahinkoja asuntoihin, joissa olemme asuneet, normaalia kulumista enempää jos sitäkään. Olen saanut jopa kiitosta, kuinka siistiksi asunto on jätetty muuton jälkeen ja yhtä ainoatakaan vuokraa en ole elämäni aikana rästiin jättänyt, velkaa opintolainaa laskematta ottanut tai muutenkaan harmia vuokranantajille aiheuttanut! Niin varatuomari,lakimies,pitkän uran kiinteistöalalla tehnyt asuntojen välittäjä ja pankinjohtaja ovat olleet täysin tyytyväisiä vuokrasuhteeseen, mutta teille täällä ei näköjään kelpaa kuin kultalusikka pers..ä syntynyt vuokralainen.. Ongelma ovat erittäin usein toistensa tekemisiä tyhjäpäisyyttään kyyläävät naapurit ja taloyhtiön osakkeenomistajat jotka juoruavat,panettelevat ja yrittävät hiillostaa ulos taloyhtiöistä ihmisen, joka on esim.a)yh b) työtön (syistä,jotka kuuluvat vain lääkärille). c)ei samaa tasoa kuin ME 1.luokan kansalaiset, vaikka miten olisi täysin kunnollinen ja tavallinen ihminen -iljettävää! Olen täysin kyllästynyt vuokranantajiin jotka kuvittelevat asuntosijoittajan olevansa jotain erityistä- ihan perhepiiristäkin on teistä kokemusta ja kusipäisyys siinä on takana ei mikään muu -tällaiset kierrän kaukaa. En voi millään uskoa,että vuokralaiset Suomessa olisivat muuttuneet niin hirvittäviksi yhtäkkiä, että kukaan paitsi min. 5000€/ kk tienaavat eivät kelpaa asukkaiksi Teidän loistolukaaleihinne! Asuisitte niissä itse tai myisitte pois, jos ette ketään itsenne veroisena ihmisenä kykene pitämään. Häpeäisitte ilkeämielisyyttänne ja kylmän kieroutunutta ennakkoasenteellisuuttanne,jonka takana usein on vain ja ainoastaan ahneus ja ylimielisyys. Ainoa inhimillinen kommentti oli hänellä, joka sanoi voivansa esim.vuokranalentamisella tulla hetken aikaa vastaan, jos hätä on perheessä todellinen, mutta nämä muut.. Ja ei, en tarkoita, että ilmaiseksi kenenkään nurkissa saisi missään tapauksessa asua, mutta joustoa ja inhimillisyyttä on oltava jos hätä on todellinen. Juu ja alapeukuttakaa sielunne kyllyydestä, minä tiedän mistä puhun ja niin tiedätte tekin.

Opettele kirjoittamaan, ei tuollaista tekstiripulia jaksa kukaan lukea.

Vierailija
162/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti häätäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Perheemme raha-asiat eivät vuokranantajalle kuulu. Mitään emme kerro, huomaat kyllä jossain välissä, kun et saa vuokraa. Varmasti itse otat silloin yhteyttä. Eikö niin?

AP

Kyllä häädön muodossa. Kyselemättä. Jos asioiden hoito on noin olematonta, niin ei muuta kuin ulos. Tosin en yleensäkään vuokraa asuntojani kuin maksukykyisille. Luottotiedot pitää olla kunnossa ja vuokra hoitua palkkatulosta eikä tuista.

No kyllä Kela on varmempi vuokranmaksaja kuin yksikään työnantaja.

Vierailija
164/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eikä omatunto edes soimaisi. Meillä on kolme sijoitusasuntoa, ja kaikenlaisia hiihtäjiä on nähty. En anna kenenkään hyväksikäyttää minua. En ole hyväntekijä, ja laskut on minullakin maksettavana. Jos ihmisellä on heikko elämänhallinta, ei ole minun asiani kantaa siitä vastuuta. Se on sitten sosiaalipuolen asia.

Kestätkö lapsen itkua ovellasi?

AP

En yhtään, pakko ampua heti jos joku tulee siihen vinkumaan.

Vierailija
165/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. En ole sosiaalitoimisto. Me alensimme vuokralaisen vuokraa, koska maksaa aina ajallaan.

Vierailija
166/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Tämä on oikea asenne, minne on kadonnut inhimillisyys? Tämä ei tietenkään koske vuokralaisia,jotka aivan tavallisesti jättävät vuokraan maksamatta,mutta jos tunnollisesti ja asiansa hyvin hoitava vuokralainen saa yhden kuukauden tilapäisten maksuvaikeuksien takia suoriltaan häädön, on se liian kovaa menoa.

Vierailija
167/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee yksityisyydensuojan tielle tuommoinen, että henkilön henkilökohtaisista asioista alkaisi Kela tuntemattomille ilmoittelemaan.

Enpä tiedä.... aika usein kelasta soitetaan minulle ja kysytään suostunko siihen, että vuokralaiseni saa asumistuen omalle tililleen vai tahdonko, että kela maksaa sen suoraan minun vuokratililleni ja vuokralainen sitten vajaaksi jäävän osan. Että vaikuttaa siltä, että on ihan laillista, että vuokranantaja tietää, että kela maksaa vuokralaisen vuokran tai osan siitä, luulen, että vuokralaiset eivät vain tiedä sitä, että vuokranantaja tietää... (en ole itse tarkistanut laista, että toimiiko kela oikein tai väärin tuossa asiassa, koska ei se minua liikuta miten vuokralainen saa rahansa vuokraan ja kun minulla on vuokranantajana salassapitovelvollisuus vuokralaisen asioista, joten ei se minulta ulospäin vuoda, että vuokralaiseni saa kelalta tukea). Joskus on sossukin soittanut, että sopiiko, että he maksavat vuokran vuokralaiseni tilille ja sitten hän tilittää sen meille. Joskus sossu on perustellut, että se auttaa vuokralaista kuntoutumaan elämänhallintansa suhteen, joten siltäkin osin olen saanut välillisesti tietoa vuokralaisen tilasta.  joskus on kela soittanut ja halunnut tarkistaa yksityiskohtia vuokrasta tai siihen sisältyvistä asioista (esim. vesimaksut yms.), on jäänyt sellainen olo, että tarkistavat, kun epäilevät väärinkäytöstä.

Vierailija
168/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kaikki: riistoon ei meidän perhe suostu, ahdinkoamme ei käytetä hyväksi. 😡 Maksamme kykyjemme mukaan, kun jaksamme. Siihen on vuokrantajan pakko tyytyä! Turha luulla, että suostuisimme häätöön.

AP

Okei, mutta ei varmaan haittaa että käyn hakemassa ulko-oven pois, sillä se on omaisuuttani. Oven voi hakea takaisin johtajien tuvasta särmää toimistokäytöstä ja maksettuja vuokrarästejä vastaan.

Vierailija
169/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikea asenne, minne on kadonnut inhimillisyys? Tämä ei tietenkään koske vuokralaisia,jotka aivan tavallisesti jättävät vuokraan maksamatta,mutta jos tunnollisesti ja asiansa hyvin hoitava vuokralainen saa yhden kuukauden tilapäisten maksuvaikeuksien takia suoriltaan häädön, on se liian kovaa menoa.

Häätöön on vasta silloin oikeudelta lupa, kun on vuokra ollut maksamatta 2 kuukautta, eli ei yhden vuokran viivästyminen oikeuta häätämiseen.

Vierailija
170/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä kaikki: riistoon ei meidän perhe suostu, ahdinkoamme ei käytetä hyväksi. 😡 Maksamme kykyjemme mukaan, kun jaksamme. Siihen on vuokrantajan pakko tyytyä! Turha luulla, että suostuisimme häätöön.

AP

Okei, mutta ei varmaan haittaa että käyn hakemassa ulko-oven pois, sillä se on omaisuuttani. Oven voi hakea takaisin johtajien tuvasta särmää toimistokäytöstä ja maksettuja vuokrarästejä vastaan.

En suosittele tekemään tuota, koska jos soittavat poliisit ja kertovat, että tavaraa kadonnut niin olet oikeudellisesti vastuussa.

Vierailija
171/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan varmaan mielellään häädä, mutta jos tilanne vaan jatkuu ja jatkuu, pitäähän siihen puuttua jotenkin. Vaikka niiden lastenkin hyvinvoinnin kannalta. Ensin voi tehdä vaikka lastensuojeluilmoituksen. Ja aikuinenkin voi tarvita elämänhallinnassa apua joltakin ammattilaiselta. Jotenkin inhimillisesti tulisi pyrkiä hoitamaan asia. Pitäisi olla enemmän sellaisia kaupungin asuntoja johon häädetyt voisivat sitten päästä tekemään rahankäyttö- ja maksusuunnitelmia. 

Vierailija
172/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

as tuki pois kirjoitti:

miksi kajamolla n 80 häätöä helsinkissä vuosittain? vieläpä verovapaata toimintaa. eikö toveria rahoiteta ay maksuista??

Ei KOJAMON toiminta ole verovapaata. Taas jollakin menee puurot ja vellit sekaisin. 

Vierailija
173/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee yksityisyydensuojan tielle tuommoinen, että henkilön henkilökohtaisista asioista alkaisi Kela tuntemattomille ilmoittelemaan.

Enpä tiedä.... aika usein kelasta soitetaan minulle ja kysytään suostunko siihen, että vuokralaiseni saa asumistuen omalle tililleen vai tahdonko, että kela maksaa sen suoraan minun vuokratililleni ja vuokralainen sitten vajaaksi jäävän osan. Että vaikuttaa siltä, että on ihan laillista, että vuokranantaja tietää, että kela maksaa vuokralaisen vuokran tai osan siitä, luulen, että vuokralaiset eivät vain tiedä sitä, että vuokranantaja tietää... (en ole itse tarkistanut laista, että toimiiko kela oikein tai väärin tuossa asiassa, koska ei se minua liikuta miten vuokralainen saa rahansa vuokraan ja kun minulla on vuokranantajana salassapitovelvollisuus vuokralaisen asioista, joten ei se minulta ulospäin vuoda, että vuokralaiseni saa kelalta tukea). Joskus on sossukin soittanut, että sopiiko, että he maksavat vuokran vuokralaiseni tilille ja sitten hän tilittää sen meille. Joskus sossu on perustellut, että se auttaa vuokralaista kuntoutumaan elämänhallintansa suhteen, joten siltäkin osin olen saanut välillisesti tietoa vuokralaisen tilasta.  joskus on kela soittanut ja halunnut tarkistaa yksityiskohtia vuokrasta tai siihen sisältyvistä asioista (esim. vesimaksut yms.), on jäänyt sellainen olo, että tarkistavat, kun epäilevät väärinkäytöstä.

Nyt puhut ihan paskaa. Kela ei soittele kenellekkään tuollaisia puheluita. Ainoastaan vuokralainen saa itse päättää hakemuksessa maksetaanko se määrä suoraan vuokranantajalle, vai haluaako itse maksaa omalta tililtään.

Eli olet itse siis tukien saaja ja sinulle on soitettu tuollainen puhelu. Eli et todellakaan ole mikään asunnon omistaja.

Vierailija
174/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhut ihan paskaa. Kela ei soittele kenellekkään tuollaisia puheluita. Ainoastaan vuokralainen saa itse päättää hakemuksessa maksetaanko se määrä suoraan vuokranantajalle, vai haluaako itse maksaa omalta tililtään.

Eli olet itse siis tukien saaja ja sinulle on soitettu tuollainen puhelu. Eli et todellakaan ole mikään asunnon omistaja.

Mnulle on soitellut, älä minua siitä syytä, en minä voi kelan virkailijoita käskyttää.

Vierailija
175/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti!

Vierailija
176/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastike 600 kuukaudessa, minun pitäisi maksaa sen verran toisten asumisesta.

Ei onnistu!

Vastike? Talonyhtiöllä iso laina vai häh?

Itekin katoin että aika iso. Oma kaksio Helsingin keskustassa (autotallipaikka myös), eikä niiden yhteenlaskettu vastikekaan ole kun alle puolet tosta.

Vierailija
177/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin häätäisin. Enhän mä ole sitä tilannetta luonut, vaan ne aikuiset siellä, jotka ovat jättäneet laskunsa maksamatta.

Vierailija
178/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastike 600 kuukaudessa, minun pitäisi maksaa sen verran toisten asumisesta.

Ei onnistu!

Vastike? Talonyhtiöllä iso laina vai häh?

Itekin katoin että aika iso. Oma kaksio Helsingin keskustassa (autotallipaikka myös), eikä niiden yhteenlaskettu vastikekaan ole kun alle puolet tosta.

En ole nähnyt 600 vastikkeita, kuin jossain 120m'2 kerrostaloissa, tai sitten asunnoissa, jossa on talonyhtiön lainaa maksettavana, eli vastikkeeseen on laskettu mukaan myös rahoitusvastike.

Vierailija
179/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaiset loiset oli tärkein syy siihen, että myin sijoitusasuntoni pois. Nyyhkytarinaa tuli tulvimalla, mutta vuokrarahoja ei. Kyllästyin siihen, että myötätuntoani käytettiin härskisti hyväksi. Myydessä irtisanoin sopimuksen, ja kaupantekohetkstä alkaen vuokran periminen ja asukkaan häätäminen olikin sitten ostajan päänsärky. Itse sain omani pois lopulta pitkän väännön jälkeen.

M45 

Vierailija
180/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätäisin tietenkin. Eivät minua halveksisi kuin se orjien luokka, joka ei osaa hakea sosiaalitukia tai ei pysty tienaamaan elantoaan. Heidän halveksuntansa haisee kissanpissalle, eikä yllä minuun. Se haittaa vain heitä itseään. Ja siis mulla on vuokralla perhe. Jos eivät selviä vuokristaan, muuttakoot sossun luukkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan