Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VUOKRANANTAJA: häätäisitkö oikeasti vuokralaisen, joka ei maksa vuokria, jos se olisi perhe?

Vierailija
08.05.2020 |

Eikö sinulla ole sydäntä? Ajaisit perheen kadulle? Ymmärrät kai, että ihmiset halveksuisivat sinua?

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häätö tulisi!

Ja jos vuokrat eivät tule ajallaan niin huomautus ja seuraavasta myöhästyneestä irtisanominen.

Vierailija
82/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin päästään siihen vaiheeseen, että ylipäätään saa häätää vuokralaisen on vuokralaisella hyvin aikaa pohtia muuttoaan muualle. Kiertää sossut ja muut avustusjärjestöt sekä pyytää ilmaista velkaneuvontaa, joten mikäs hätä vuokralaisella? Lapsille taatusti järjestetään sijaiskodit, jos seuraava vaihe on katuojaan. 

Ainoa, joka tilanteessa on tukalimmassa asemassa, on yksityinen vuokranantaja. Joten kyllä siinä enemmän sääliä tuntee vuokranantajaa kohtaan, joka on sinisilmäisesti päästänyt perseaukisen perheen asumaan asuntoonsa. Eikä osata muuta kuin märmättää, miten vuokranantaja on ikävä ihminen. Huokaus! Luulisi olevan kiire hoitaa asiansa kuin notkua täällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häätäisin. Ihan jo siitä syystä, että olen hankkinut vuokralaisen Vuokraturvan kautta, ja minun ja Vuokraturvan välisessä sopimuksessa lukee, että vuokranmaksuun ei saa antaa minkäänlaisia helpotuksia tai lykkäyksiä. Muutoin minun ja Vuokraturvan välinen sopimus (siis se, että Vuokraturva maksaa minulle yhden kuukauden vuokran, jos vuokralainen ei sitä maksa) raukeaa.

Vierailija
84/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä minä maksan asunnon kulut, jos en saa vuokraa siitä?

Varmasti sinulla on säästöjä jne. Mikset kiristä vyötäsi?

AP

Miksi sinä itse et kiristä vyötä, jotta saisit vuokran maksetuksi? Jos tulot ovat niin pienet, että rahat eivät oikeasti riitä vuokranmaksuun, niin on haettava toimeentulotukea.

Vierailija
85/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yksityisen vuokraajan pitäisi olla sosiaalitoimisto?

Miksi pehmeät arvot pitää ulkoistaa yhteiskunnalle?

Koska jokaisella on oikeus valita omat arvonsa itse. Jopa ne kovat arvot.

Vierailija
86/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtö tulis tommosille yhteiskunnan loisille ja lastensuojeluilmotus perään.

Jos ei pysty aikuinen ihminen hoitamaan perusasioitaan niin että pysyy katto päänpäällä niin toivottavasti lapset sijotetaan semmoseen paikkaan jossa siihen pystytään eikä osote vaihdu jatkuvasti.

Häätöä et helposti saa jos vaan viitsit asias hoitaa. Häätö on aina oma syy!

Jos joutuu työttömäks niin asiat pitää hoitaa kelan kanssa.

Jos laskuja on liikaa niin menoja pitää karsia.

Vuokra on ihan ensimmäinen joka maksetaan AINA ja sen jälkeen muut laskut. Jos kaikkiin laskuihin ei riitä raha niin sitte otetaan yhteyttä ja pyydetään eräpäivän siirtoa tai voiko laskun maksaa esim parissa osassa.

Onnistuu aina jos vaan viitsii asioitaan hoitaa.

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Ei jaksa? Masentaa? Menkää lääkäriin ja hoitakaa itsenne!

Vierailija
87/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki vuokranantajat ole sijoittajia. Pitäisikö pientä eläkettä saavan mummelin turvautua leipäjonoon, jotta perhe saisi asua ilmaiseksi hänen omistamassaan, ehkä lapsettomalta siskolta perityssä asunnossa?

Kyllä ovat. Mutta siinä ei ole mitään pahaa. Ei sijoittaja ole mitään halveksuttava termi. 

Vierailija
88/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään häätäisi, antaisin ilomielin heidän asua ilmaiseksi maksamassani asunnossa.

Kerran viikossa veisin jääkaappiin myös ruokaa.

Maksaisin myös heidän sähkö- ja vesimaksut ja ehkä myös vakuutusmaksuksut.

Lomamatkat myös kustantaisin.

Itse olen vain tavallinen velkainen duunari, mutta toisten elämisen kustantaminen on iloni.

Btw. Olipa muuten omituinen kysymys / avaus

Vierailija
89/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Sitten he pääsisivät kaupungin vuokrataloihin, joissa on alhaisemmat vuokrat. Lapsiperheet ohittaa muut jonottajat.

Ei muuten ohita. Espoon kaupungin asuntoihin ei edes pääse, jos ei ole luottotiedot kunnossa.

Mihin luuserit sitten Espoossa laitetaan?

Vantaalle. 

Vierailija
90/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta vanhemmuutta jos ei pysty edes asuntoa kustantamaan perheelleen.

Antaisin häädön, saattaisi lapset päästä parempaan paikkaan.

Vierailija
91/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko Ap minulle ilmaiseksi töihin? Vaikka semmoiset 3 tuntia päivässä? Sen voi hyvin tehdä omien töiden lomassa, joka päivä.

Jos ei kiinnosta ilmaiseksi toiselle työnteko, niin älä asu ilmaiseksi toisen asunnossa.

Vierailija
92/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Vierailija
93/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranmaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

Perheemme raha-asiat eivät vuokranantajalle kuulu. Mitään emme kerro, huomaat kyllä jossain välissä, kun et saa vuokraa. Varmasti itse otat silloin yhteyttä. Eikö niin?

AP

Vierailija
94/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheemme raha-asiat eivät vuokranantajalle kuulu. Mitään emme kerro, huomaat kyllä jossain välissä, kun et saa vuokraa. Varmasti itse otat silloin yhteyttä. Eikö niin?

AP

Kyllä häädön muodossa. Kyselemättä. Jos asioiden hoito on noin olematonta, niin ei muuta kuin ulos. Tosin en yleensäkään vuokraa asuntojani kuin maksukykyisille. Luottotiedot pitää olla kunnossa ja vuokra hoitua palkkatulosta eikä tuista.

Vierailija
95/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Hyväntekeväisyys on eri asia.

Vierailija
96/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Otan toki yvteyttä: huomautuslaskulla, irtisanomisilmoituksella, ulosoton kautta ja häätöilmoituksella.

Vierailija
97/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen häätänytkin. Kyseessä oli perhe, jossa oli häädön aikaan 2kk vanha vauva. En harjoita hyväntekeväisyyttä omistamallani asunnolla, josta mulla on kuluja. Maksa vuokra tai häivy. Annoin ensimmäisen varoituksen kesällä kun oli 3kk vuokrat rästissä. Viikko ennen joulua sain ne ulos sieltä. Se on vähän voi voi. Kai ne uskoi, että en minä häädä heitä, kun heillä on parin kk ikäinen vauva ja joulukin on tulossa. Sori, mutta bye bitch.

Vierailija
98/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, eikä omatunto edes soimaisi. Meillä on kolme sijoitusasuntoa, ja kaikenlaisia hiihtäjiä on nähty. En anna kenenkään hyväksikäyttää minua. En ole hyväntekijä, ja laskut on minullakin maksettavana. Jos ihmisellä on heikko elämänhallinta, ei ole minun asiani kantaa siitä vastuuta. Se on sitten sosiaalipuolen asia.

Vierailija
99/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eikä omatunto edes soimaisi. Meillä on kolme sijoitusasuntoa, ja kaikenlaisia hiihtäjiä on nähty. En anna kenenkään hyväksikäyttää minua. En ole hyväntekijä, ja laskut on minullakin maksettavana. Jos ihmisellä on heikko elämänhallinta, ei ole minun asiani kantaa siitä vastuuta. Se on sitten sosiaalipuolen asia.

Kestätkö lapsen itkua ovellasi?

AP

Vierailija
100/217 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joustaisin ehkä vuokranm seaksussa, varsinkin jos vuokralainen olisi aiemmin maksanut vuokransa tunnollisesti ja asunut asunnossa pitkään, olisi ns. hyvä vuokralainen. Toki vuokralaisen tulisi ottaa minuun yhteys ja selittää, miksi maksut nyt viivästyvät. Minulla on sen verran monta velatonta sijoitusasuntoa, ettei talous kaadu yhden vuokralaisen rästeihin. 

AP

Otan yhteyttä lastensuojelun kera ja toivottavasti tommoselta viedään lapsi jollekki joka osaa siitä huolehtia.

Ihme luuseri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme