Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin

Vierailija
06.05.2020 |

Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..

Kommentit (298)

Vierailija
181/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon sen, että joillakin menee helposti tuon verran, jos on runsaat kuukautiset, ja käyttää niitä kalliimpia merkkejä. Kaikille ei sovi samat merkit ja kaikkien kuukautiset on yksilölliset joten ihan turha väitellä asiasta.

Itselläni onneksi menee ehkä noin 1-2€ kuukaudessa, käytän nimittäin kuukuppia, mutta ostan muutaman kuukauden välein paketillisen tamponeja (n.2€), joita käytän mennessäni sellaisiin paikkoihin, joissa kuukupin tyhjennys olisi hankalaa, sekä paketillisen pikkuhousunsuojia (n.2€) joita käytän runsaimpien vuotopäivien aikana varmistuksena, jos kupista tai tamponista sattuu pääsemään ohivuoto.

Kuukupin kanssa pystyy helposti tarkkailemaan myös vuodon määrää. Mulla tulee toisinaan kyllä se 80ml yläraja täyteen menkkojen aikana, eli kohtuu runsaat menkat, MUKA, sillä ilmeisesti joillain on asiat paljon pahemmin! Sääliksi käy kaikkia teitä jotka joudutte kärsimään sellaisista monsterimenkoista, ettei mitkään suojat tunnu riittävän paria tuntia kauempaa :/ Kannattaa hankkia apua jos menkat hankaloittaa elämää, liian runsaisiin menkkoihin on saatavilla lääkitys!

Vierailija
182/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä suosittelen myös siteitä käyttäviä harkitsemaan kestositeitä. Ostin itselleni jälkivuotoa varten, kun sain iho-oireita kertakäyttöisistä. Nykyään käytän niitä öisin kuukupin kanssa ja joskus varmistuksena, jos menen sellaiseen paikkaan, ettei aina tarvittaessa pääse vessaan.

Millä ne saa pysymään kiinni housuissa? Muutaman tein ja ongelma oli se että ne liikku pois paikaltaan.

Onko sulla neppikiinnitys vai millainen? Mulla pysyy ihan hyvin, kun on tarpeeksi napakat alkkarit. Tosin en ole käyttänyt niitä (tai edes kertakäyttösiteitä) missään kovin rajuissa aktiviteeteissa.

Just toi neppikiinnitys. Ja napakat alkkarit, silti ne siirty ylös tai alas tai käänty ympäri. Olis pitäny olla paikallaan vaan, sit pysyis hyvin.

Millainen pintamateriaali sulla on niissä siteissä? Sekin voi vaikuttaa. Mulla ne käytetyimmät siteet ovat molemmilta puolilta puuvilla- tai bambukangasta (ei liukasta). Sitten mulla on sellaisia ohuita siteitä, joissa on sisäpinta coolmaxia ja PU-laminoitua kosteussuojakangasta (liukasta), ja ne pysyvät huonommin paikallaan.

Mutta, kuten sanottua, käytän noita siteitä aika rajatuissa yhteyksissä. Mulla on kyllä kavereita, jotka käyttävät lähes pelkästään kestoja.

Muistaakseni mullakin oli puuvilla ja bambukangasta sekä kosteussuojakangasta, mutta se oli siellä kankaiden välissä. Ostin kankaat jonkun mallin ja sen ohjeen mukaan. Ei ne mitään liukasta olleet. Joka tapauksessa luovuin noista siteistä, kun ei niihin voinut luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on luotettava tutkimus, luki oikein Jodelissa.

Kyllä näin sen on oltava, 20e per kk :D

Vierailija
184/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon sen, että joillakin menee helposti tuon verran, jos on runsaat kuukautiset, ja käyttää niitä kalliimpia merkkejä. Kaikille ei sovi samat merkit ja kaikkien kuukautiset on yksilölliset joten ihan turha väitellä asiasta.

Itselläni onneksi menee ehkä noin 1-2€ kuukaudessa, käytän nimittäin kuukuppia, mutta ostan muutaman kuukauden välein paketillisen tamponeja (n.2€), joita käytän mennessäni sellaisiin paikkoihin, joissa kuukupin tyhjennys olisi hankalaa, sekä paketillisen pikkuhousunsuojia (n.2€) joita käytän runsaimpien vuotopäivien aikana varmistuksena, jos kupista tai tamponista sattuu pääsemään ohivuoto.

Kuukupin kanssa pystyy helposti tarkkailemaan myös vuodon määrää. Mulla tulee toisinaan kyllä se 80ml yläraja täyteen menkkojen aikana, eli kohtuu runsaat menkat, MUKA, sillä ilmeisesti joillain on asiat paljon pahemmin! Sääliksi käy kaikkia teitä jotka joudutte kärsimään sellaisista monsterimenkoista, ettei mitkään suojat tunnu riittävän paria tuntia kauempaa :/ Kannattaa hankkia apua jos menkat hankaloittaa elämää, liian runsaisiin menkkoihin on saatavilla lääkitys!

Mulla ei ole runsaita menkkoja mutta mun ongelma oli kuukautiskivut. Ja voin sanoa että avun saaminen oli kiven alla. Naisten kuukautisongelmiin suhtaudutaan edelleen vähättelevästi. Todetaan runsaaseen vuotoon vaan, että vaihda vähän tiheämmin siteitä ja kipuihin että nappaa burana niin kyllä se siitä. Itse pääsin lopulta kipujeni takia vuosien ruinaamisen jälkeen naistentautien polille tutkimuksiin ja siellä gyne tuumas, että mikä ihme siinä on taas ollut kun sitä hormonkierukkaa ei ole voitu laittaa jo terveysasemalla. Laitettiin sitten polilla ja kivut loppu siihen. 

Vierailija
185/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä suosittelen myös siteitä käyttäviä harkitsemaan kestositeitä. Ostin itselleni jälkivuotoa varten, kun sain iho-oireita kertakäyttöisistä. Nykyään käytän niitä öisin kuukupin kanssa ja joskus varmistuksena, jos menen sellaiseen paikkaan, ettei aina tarvittaessa pääse vessaan.

Millä ne saa pysymään kiinni housuissa? Muutaman tein ja ongelma oli se että ne liikku pois paikaltaan.

Onko sulla neppikiinnitys vai millainen? Mulla pysyy ihan hyvin, kun on tarpeeksi napakat alkkarit. Tosin en ole käyttänyt niitä (tai edes kertakäyttösiteitä) missään kovin rajuissa aktiviteeteissa.

Just toi neppikiinnitys. Ja napakat alkkarit, silti ne siirty ylös tai alas tai käänty ympäri. Olis pitäny olla paikallaan vaan, sit pysyis hyvin.

Kyllä tää varmaan on yksilöllistä. Se vähä, mitä oon kertakäyttösiteitä käyttänyt, ne usein imeytyvät mulla sellaiseksi rutuksi persvakoon, kun taas nuo kestositeet pysyvät hyvin paikallaan. Mulla tosiaan ekan lapsen synnytyksen jälkeen tuli tosi voimakkaan iho-oireet kertakäyttösiteistä, joten toisen lapsen kohdalla hommasin noita kestoja. Mulle tulee myös tamponeista jonkin verran ärsytystä. Olin vauvanakin allerginen kertakäyttövaipoille.

Millainen pintamateriaali sulla on niissä siteissä? Sekin voi vaikuttaa. Mulla ne käytetyimmät siteet ovat molemmilta puolilta puuvilla- tai bambukangasta (ei liukasta). Sitten mulla on sellaisia ohuita siteitä, joissa on sisäpinta coolmaxia ja PU-laminoitua kosteussuojakangasta (liukasta), ja ne pysyvät huonommin paikallaan.

Mutta, kuten sanottua, käytän noita siteitä aika rajatuissa yhteyksissä. Mulla on kyllä kavereita, jotka käyttävät lähes pelkästään kestoja.

Muistaakseni mullakin oli puuvilla ja bambukangasta sekä kosteussuojakangasta, mutta se oli siellä kankaiden välissä. Ostin kankaat jonkun mallin ja sen ohjeen mukaan. Ei ne mitään liukasta olleet. Joka tapauksessa luovuin noista siteistä, kun ei niihin voinut luottaa.

Vierailija
186/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni vahingossa ensin viesti tuonne lainausten joukkoon. Tässä:

Kyllä tää varmaan on yksilöllistä. Se vähä, mitä oon kertakäyttösiteitä käyttänyt, ne usein imeytyvät mulla sellaiseksi rutuksi persvakoon, kun taas nuo kestositeet pysyvät hyvin paikallaan. Mulla tosiaan ekan lapsen synnytyksen jälkeen tuli tosi voimakkaan iho-oireet kertakäyttösiteistä, joten toisen lapsen kohdalla hommasin noita kestoja. Mulle tulee myös tamponeista jonkin verran ärsytystä. Olin vauvanakin allerginen kertakäyttövaipoille.

Vierailija
187/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mitähän miehillä menee parranhallintatuotteisiin? Höyliä on halpiksia ja kalliimpia, mutta teriä kuluu  joka tapauksessa. Parranajokone on kertaostoksena iso, mutta senkin voi jakaa kuukausitasolle. Sähköäkin menee jos konetta käyttää. Joka päivä pitäisi se parta ajaa jos pitää siistiltä näyttää työn puolesta ja jos ei, niin täytyy sitä rehupartaakin trimmailla välillä.

Vierailija
188/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vuodessa ehkä toi 20 suojiin. Syön pillereitä enkä pidä kipujen takia taukoviikkoa kuin 4 kertaa vuodessa. Pillerit ei toki ole ilmaisia mutta itselläni ne huomioidaan toimeentulotuessa menona, joten käytännössä en maksa niitä itse.

Vierailija
189/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normimenkat kesti 7 pv, joista 5 pv erittäin runsasta vuotoa. Yöksi tamponi ja yöside. Päivällä side ja tamponi, pahimmallaan vaihto kahden tunnin välein.

Siis noin 5 normi tamponia ja sidettä, plus yöside ja vielä yksi tampponi. Viikossa siis n 30 sidettä, 7 yösidettä ja 37 tamponia. Että meneehön noihin rahaa.

Mun epänormaalitilanne oli kun kohdussa oli polyyppi. Menkat kesti 13 päivää, 7 päivän tauko ja taas mentiin. Vuoto niin runsasta, että että 5 minuuttia siteen ja tamppoonin vaihdosta saattoi tulla hulaus, jonka seurauksena vaatteetkin oiti vaihtaa.

Kuukuppi on ollut käytössä mutta erityisesti tuossa jälkimmäisessä tilanteessa se aiheutti kipuja.

Täällä kohtalotoveri. Välillä ärsyttää nämä "ostat vaan euron paketin ja pärjäät puoli vuotta"- tyyppiset kommentit 😅

Vierailija
190/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, mitähän miehillä menee parranhallintatuotteisiin? Höyliä on halpiksia ja kalliimpia, mutta teriä kuluu  joka tapauksessa. Parranajokone on kertaostoksena iso, mutta senkin voi jakaa kuukausitasolle. Sähköäkin menee jos konetta käyttää. Joka päivä pitäisi se parta ajaa jos pitää siistiltä näyttää työn puolesta ja jos ei, niin täytyy sitä rehupartaakin trimmailla välillä.

Naiset joutuvat ajamaan myöskin karvojaan. Myös kasvoista.

Vierailija
191/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parta on sosiaalisesti hyväksyttävä eikä sen kasvamisesta ole terveydellistä haittaa, se ei levitä ympäristöön tartuttavaarallista eritettä eikä sitä ole mikään pakko ajaa.

Mutta mikä on vaihtoehto kuukautistuotteille? Namikasta antaa veren vapaasti valua busseihin... koulujen penkeille... odotushuoneiden sohville... työpaikoille... kassajonojen lattioille... ruokapaikkojen tuoleille... uimahalleihin ja kuntosalilaitteisiin...

Miltä kuulostaa Suomi, jossa naiset kaikki vuotaisivat vapaasti teinistä vaihdevuosiin? Ois aika paljon verta joka puolella keskikokoisessa kaupungissa saati Stadissa. Ja sit tätä verrataan johonkin parran ajeluun joka ei aiheuta mitään sosiaalista tai terveydellistä haittaa 😅 Ketään ei kiinnosta kasvaako karvat vai ei. Mut kokeilkaapa vuotaa vapaasti. Kyllä niitä kuukautissuojia nyt vaan on aika lailla pakko käyttää.

Vierailija
192/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun miehiä ja naisia kohdellaan tasavertaisesti asevelvollisuuden suhteen olen valmis maksamaan menkkasuojista verorahoillani.

Vierailija
193/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukuppia, olen käyttänyt jo 10-15 vuotta, en tarkaalleen edes muista milloin aloitin.

Siteet tuntuisivat vastenmieliseltä käyttää, ja jotenkin epähygieenisiltä. Kuukuppi on oikeasti helppo ja ekologinen vaihtoehto. Uuden kuukupin olen ostanut arviolta 3-4 vuoden välein, varmaan pidempäänkin kestäisi. Eli tänä aikana minulla on mennyt kuukautissuojiin (eli kuukuppeihin) 60 euroa rahaa.

Kupin kanssa pystyy treenata, uida, jopa harrastaa seksiä. On todella helppo ja huomaamaton. Kokeilkaa 👌

Vierailija
194/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?

Tokmanni, Pirkka, X-tra. Ei voi olla noin vaikeaa etsiä tietoa netistä. 

No ei ole eurolla Pirkkaa, enkä ole Tokmannillakaan euron pakkauksia nähnyt kuin niitä jotain tosi pieniä 7-10 kappaleen pakkauksia jotka ei riitä mihinkään. Kai nyt normaalisti väh. 4-5 vuorokaudessa käyttää. Vai kestääkö jollain vain 2 päivää?

80 senttiä 14 kappaletta

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-side-14kpl-ultra-normal-wing…

Te naiset kyllä nöyryytätte itseänne nyt urakalla

T. eri

Te ulis**at ää*iöt täällä itsenne häpäisette. Niin kauan olet jäävi kommentoimaan aiheeseen, kun ei ole kokemusta kuukautissuojista ja kuukautisista.

Vierailija
195/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jodelin lähärit ja kampaajat laskee siteisiin mukaan suklaat, sipsit ja sidukkaa? 

Kaikki naiset ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!

Sipsejä ja sidukkaa ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!!!!

Jätä kalja ja tupakka vähemmälle, niin ei tule niin paljon typeryyksiä kirjoiteltua.

Vierailija
196/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jotenkin järkyttynyt näistä vastauksista. Onko se vain, ettei ihmiset tiedä vai mitä, mutta niitä siteitä pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein. Miten ihmeessä kukaan väittää pärjäävänsä yhden paketin kanssa?

Vai onko ihmisillä vaan niin huono alapäähygienia, etteivät välitä tai viitsi vaihtaa niin usein kuin ne pitäisi? Eikä niitä siteitä tule niin käyttää, että vaihdetaan vasta kun se on "täynnä".

Ilmankos jotkut väittää haistavansa joidenkin naisten kuukautiset. Haiseehan ne kun niitä siteitä haudotaan tuntitolkulla housuissa. Ja tämä siksi, että saadaan säästettyä muutama euro vuodessa. Ja miehet huutaa palstalla, että pitäis säästää vielä enemmän. Varmaan pari sidettä riittäis koko kuukatisten ajaksi, ehkä jopa yksi jos oikein yrittäis. Tai jos laittas vaan wc-paperimytyn housuihin.

Eiköhän kyse ole vain 1–2 ulisijasta. Ei niihin kannata kovin vakavasti suhtautua.

Varmaan sama ulisija kuin se joka laski, ettei pikkulapsi kuluta kuin max. 50€/kk. Oli nämä laskelmansa tehnyt katsellessaan siskonsa imettämistä. Itsellään ei siis ollut lapsia, mutta ainahan ne silti paremmin kaikki asiat tietää. Lapseton tietää kaiken kasvattamisesta ja niukasti vuotava tietää, ettei runsaista kuukautisista kärsivä tarvi kuin pari sidettä.

Sä taas asut palstalla päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen jankaten vuosia vanhoista keskusteluista. Mitenkäs oli se pyykinepesukonetapaus, kerro sekin sadannen kerran? 

Vierailija
197/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllätys, että naisten voimaantumissovelluksessa valehdellaan minkä ehditään

Kaikkien alojen aasiantuntija avautuu taas aamukaljoittelun ja kalsarikännäilyn lomassa 😂.

Vierailija
198/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin saada apua, kun kohdalle osui lääkäri, joka ehdotti vuodon punnitsemista. Selvisi, että vuoto oli reilusti yli puoli litraa joka kuukausi.

Miten vuoto punnitaan?

Vuorokauden aikana käytetyt siteet kerätään yhteen pussiin ja se punnitaan. Sit siitä vähennetään käyttämättömien siteiden paino.

Käytännössä puntaroin siis keittiövaakalla vessan roskista. Ei kovin miellyttävää. Sit vaan toiseen pussiin sama määrä samanlaisia käyttämättömiä, et sai sen luvun, mikä, mikä tuosta piti vähentää.

Niis yövaipoissa oli joskus yksistään muutama sata grammaa.

Mut vaihteluineenkin menkat olivat ihan aina yli puoli litraa vuotoa.

Tämän lisäksi oli selvää, että osa meni aina vessanpönttöönkin.

Vierailija
199/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun sain hormonikierukan, vuodin kuin härän kurkusta viikon verran kuukaudesta. Siihen vielä parin päivän sietämätön alavatsakipu. Jos tämän kaiken mies olisi joutunut kärsimään, heillä olisi varmasti lakisääteinen viikon palkallinen loma joka kuukausiin ja kaikki mahdolliset hoidot sekä kivunlievennykset ilmaiseksi.

Vierailija
200/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka n. 100e/5v. ja siteitä menee n. 2 pakettia vuodessa.