Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"

Vierailija
06.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…

Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(

Kommentit (633)

Vierailija
521/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen jokaista kouluttautumaan ja tekemään työtä sen verran, että puhe kuukautissuojien arvonlisäveron merkitysestä alkaa tuntua täysin absurdilta. Silloin on elämässä moni muukin asia hyvällä tolalla. 

Joo, niskasta kiinni vaan, hei! Ethän voi esim. sairastua kroonisesti jne?

Vierailija
522/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillähän palstamammat ne muutenkin ostattaa. Kuten kaiken muunkin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa sidepakettiin niin silloin saa katsoa peiliin. 

Joka kertako ne kuukautiset "yllättää" naiset? 

Ei, mutta esim. sairaalalaskut, työttömyys ja silmälasien hajoamonrn saattavat yllättää.

Vierailija
524/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonossa, diakonit ja terkkarit voisivat jakaa kuukautissuojapaketteja niille, joilla ei ole niihin varaa. 

Lisää suojatyöpaikkoja naisille julkisen sektorin käsienheilutteluun? Voi luoja. 

Luovutaan toki leipäjonoista. Eiväthän toki asunnottomat miehet jne niissä käy.

Vierailija
525/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa sidepakettiin niin silloin saa katsoa peiliin. 

Joka kertako ne kuukautiset "yllättää" naiset? 

Ei, mutta esim. sairaalalaskut, työttömyys ja silmälasien hajoamonrn saattavat yllättää.

On ne ihan kaikki naiset uhreja. Sitä varten on sossu ja ruokajonot

Vierailija
526/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonossa, diakonit ja terkkarit voisivat jakaa kuukautissuojapaketteja niille, joilla ei ole niihin varaa. 

Lisää suojatyöpaikkoja naisille julkisen sektorin käsienheilutteluun? Voi luoja. 

Luovutaan toki leipäjonoista. Eiväthän toki asunnottomat miehet jne niissä käy.

Niin että oikein terveydenhoitajia jakamaan siteitä? Oletko tosissasi? 

Vierailija
527/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itseäkin vähän huvittaa tällaisten "päätösten" teko. =D Oliskohan parempi panostaa esim. ehkäisyvälineiden veronlaskuun?

Ap

Miksi sinua huvittaa se että osa köyhistä perheistä tulevista tytöistä ei voi käydä koulua kuukautisten aikaan, kun heillä ei ole suojia? Mikä siinä on se hauska kohta?

Olen eri, mutta sanon vaan, että ongelma ei silloin ole köyhyys, vaan joku muu ja siihen pitää saada ratkaisu. Minä olen köyhän yksinhuoltajan lapsi ja todellakin Suomessa tuet on riittävän suuria, että jokaiselle tytölle on vanhemmalla varaa ostaa euron sidepaketti kerran kuukaudessa.

Voi että kun se ei välttämättä riitä yhtään mihinkään se euron sidepaketti.

Kyllä ne tuet on ihan riittävän suuret vaikka menisi kaksikin euron pakettia kuukaudessa :)

Miksi sinun pitää kommentoida asioita, joista et tiedä yhtään mitään?

Samaa voisin kysyä sulta.

Tiedän naisena kuukautisista paljonkin - toisin kuin sinä "mies".

Siis mikä "mies"? Tietääkseni ihan nainen olen :D

Olet nainen muttet ymmärrä että vuodon määrä ja päivien pituus voi vaihdella eri naisilla? Ohho. Luulin että vain mies voi olla noin tietämätön.

Vierailija
528/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naisen jos lupaa maksaa hänen kuukautissuojat?

mies52v

Vierailija
529/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas kun joillekin ottaa koville pikku alennus. Tai siis edes sen ehdottaminen. Kyllä voi olla elämä vaikeaa...

Vierailija
530/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ilmiö tämä . Miehet täällä palstalla käyttävät jumalattomasti aikaa vouhottaakseen asiasta josta heillä ei ole mitään kokemusta ja joka ei heitä heidän onnekseen koske millään tavalla ja jolla ei heihin ole minkään maailman vaikutusta. Mutta on pakko päästä sanomaan mahdollisimman loukkaavasti ja vähättelevästi. No, harrastus se kai on tämäkin ja ehkä sillä saa haluamaansa huomiota, jota vaille kokee muuten jäävänsä. En minä tätä oikein muuten pysty itselleni selittämään.

Vierailija
531/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä naiset minkä takia naisten tulisi saada avustuksia kuukautisia varten, mutta miesten ei tule saada runsaampaa kaloritarvetta varten? Kääntäenhän tuon voisi sanoa, että naiset haluavat miesten näkevän nälkää.

Hyvä pointti.

Vierailija
532/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä näiden palstaurosten käyvän tätä keskustelua äitiensä ja tyttäriensä kanssa. Rättitalkoot. V*ttutupot. Tunge sammalta sinne jos ei oo varaa muuhun. Askartelevja peseskele kuule niitä kestosuojia, ei sulla varmaan muutenkaan oo tarpeeksi tekemistä. Jne, ad infinitum.

Onneksi heillä ei ole vaimoja ja tyttäriä. Äitinä toivoisin moiselle jälkikasvulle jälkiabortointia.

Vierailija
533/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet on ne joita nykyään sorretaan. Olen nainen.

Vierailija
534/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että kun ketjun aihe on kuukautissuojien arvonlisävero, niin miesten pitää tunkea ketjuun vänkäämään asevelvollisuudesta ja asunnottomista miehistä. Onko niin vaikeaa perustaa ketjua omalle asialleen?

Vierailija
535/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehet on ne joita nykyään sorretaan. Olen nainen.

Ja minä olen Kiinan keisari.

Vierailija
536/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ilmiö tämä . Miehet täällä palstalla käyttävät jumalattomasti aikaa vouhottaakseen asiasta josta heillä ei ole mitään kokemusta ja joka ei heitä heidän onnekseen koske millään tavalla ja jolla ei heihin ole minkään maailman vaikutusta. Mutta on pakko päästä sanomaan mahdollisimman loukkaavasti ja vähättelevästi. No, harrastus se kai on tämäkin ja ehkä sillä saa haluamaansa huomiota, jota vaille kokee muuten jäävänsä. En minä tätä oikein muuten pysty itselleni selittämään.

Oletko ymmärtänyt miten yhteiskuntaa rahoitetaan veroilla? Ilmeisesti et. Olet varmaan jossain julkisen sektrorin suojatyöpaikassa tai joku ikiopiskelija joka äänestää vasemmistoa? 

Vierailija
537/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että kun ketjun aihe on kuukautissuojien arvonlisävero, niin miesten pitää tunkea ketjuun vänkäämään asevelvollisuudesta ja asunnottomista miehistä. Onko niin vaikeaa perustaa ketjua omalle asialleen?

Joo, ja miesten päivittäisestä energiantarpeesta! Varmaan pitäis keskustella myös munakarvojen trimmaamisesta ja pälvikaljun peittämiseen soveltuvista kampauksista.

Vierailija
538/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut ja mopobensa vastaavasti ilmaiseksi pojille.

Vierailija
539/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ymmärtänyt miten yhteiskuntaa rahoitetaan veroilla? Ilmeisesti et. Olet varmaan jossain julkisen sektrorin suojatyöpaikassa tai joku ikiopiskelija joka äänestää vasemmistoa? 

Vientisektorin pierunhajuinen "nettomaksaja" epäilemättä siellä.

Vierailija
540/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas kun joillekin ottaa koville pikku alennus. Tai siis edes sen ehdottaminen. Kyllä voi olla elämä vaikeaa...

Kun miehille ei korvata asevelvollisuudesta aiheutuvia tulomenetyksiä ollenkaan, niin miksi naisille pitäisi subventoida jotain mukavuushyödykkeitä?

Ei tämä rahan määrästä ole kiinni, vaan periaatteesta mihin yhteisiä varoja voidaan ja saadaan kerätä. Jos 24 prosentin alv. laskettaisiin esim. 11 prosenttiin, niin 90 sentin sidepakkaus halpenisi noin 10 senttiä. Nytkö sillä köyhällä sitten olisi varaa 80 sentin siteisiin, kun ennen ei ollut 90 sentin siteisiin..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä