Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"

Vierailija
06.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…

Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(

Kommentit (633)

Vierailija
561/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.

Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.  

Jos säästät euron, kaksi kuussa, niin mihin ajattelit sijoittaa tuon summan?

Samaan aikaan ostat kympeillä meikkejä ja hassaat satasia kampaajalle. 

Uleilta ei kaivata talousneuvoja. Kaikki naiset eivät myöskään meikkaa tai käy kampaajalla.

ohis

Naispuhetta, eli häpäisyä.

Katohan, sinä olet oppinut uuden sanan. Ahkerasti oletkin sitä käyttänyt tässä ketjussa.

Kiitos samoin.

Yleensä ketjut menevät hajalle, kun joku naisoletettu tulee latelemaan henkilökohtaisuuksiin meneviä solvauksia kuten tässä ketjussa.

Te miesoletetut aloititte solvaamisen ihan itse.

Vierailija
562/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä puhutaan kuukautisista naiskysymyksenä? Demarinaisten tiedonannossahan ei mainita naisia sanallakaan: https://demarinaiset.fi/kannanotto/kuukautiskoyhyys-on-todellinen-ongel…

Demarinaiset ovat ilmeisesti vasemmistonaisten kanssa samalla feministisellä linjalla, että keholla ei ole sukupuolta ja että mieskin voi menstruoida ja tulla raskaaksi.

Täällähän taannoin ylistettiin naissymbolin poistoa kuukautissidepakkauksesta.

Niin inklusiivista ja edistyksellistä, kun biologinen sukupuoli häivytetään sorron päämotivaattorina.

Nykyfeminismi ei pohjaudu fyysiseen todellisuuteen eikä biologisiin tosiasioihin.

Todella kuvottavaa transfobiaa ja cissujen etuoikeutta koko ketju täynnä.

Näin sitä sukupuoliessentialismia ja binääristä sukupuolta vahvistetaan ihan julkisesti.

Kuukautiset, raskaus, synnytys, imetys ja abortit eivät nykyfeminismin mukaan ole erityisiä naiskysymyksiä, koska biologiset ominaisuudet eivät liity sukupuoleen mitenkään.

Cissupa*skat voisivat tarkistaa etuoikeutensa!

Nykyfeminismissä tosiaan on korrektia puhua raskaanaolevista ihmisistä, koska itsemäärittely menee biologisten tosiasioiden yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä ilmiö tämä . Miehet täällä palstalla käyttävät jumalattomasti aikaa vouhottaakseen asiasta josta heillä ei ole mitään kokemusta ja joka ei heitä heidän onnekseen koske millään tavalla ja jolla ei heihin ole minkään maailman vaikutusta. Mutta on pakko päästä sanomaan mahdollisimman loukkaavasti ja vähättelevästi. No, harrastus se kai on tämäkin ja ehkä sillä saa haluamaansa huomiota, jota vaille kokee muuten jäävänsä. En minä tätä oikein muuten pysty itselleni selittämään.

Oletko ymmärtänyt miten yhteiskuntaa rahoitetaan veroilla? Ilmeisesti et. Olet varmaan jossain julkisen sektrorin suojatyöpaikassa tai joku ikiopiskelija joka äänestää vasemmistoa? 

Olen viisikymppinen asiantuntijatehtävissä yksityisellä sektorilla työskentelevä nainen. Sen verran on veroja tullut makseltua että luulisin ymmärtäväni systeemin toimintaa ihan keskimääräisen hyvin.

Silloin ymmärrät eläväsi jo muutenkin miesrahoitteisessa yhteiskunnassa. Oliko muuta? 

Ylimielisyytesi ja röyhkeytesi on todella luotaantyöntävää..

Faktat ottaa taas koville?

Miehet tämän maan taloutta pyörittää ja rahoittaa, naiset heiluttaa käsiään suojatyöpaikoissaan.

Sitä yksikään feministi ei muuksi kykene muuttamaan. 

Vierailija
564/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.

Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.

Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.

Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.

Latteen kahvilassa, bilettämiseen ja avokadoihin kuitenkin riittää varmasti rahaa.

Siitä vaan laskemaan montako miljoonaa tämä maksaisi vuodessa. Kerro vielä mistä rahat. 

Kaikki naiset ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!! Latteja ja avokadoja ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!!

Itkettääkö? =D

Kyllä teitä uhrituvia uleja varmaan itkettää.

Vierailija
565/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.

Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.

Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.

Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.

Latteen kahvilassa, bilettämiseen ja avokadoihin kuitenkin riittää varmasti rahaa.

Siitä vaan laskemaan montako miljoonaa tämä maksaisi vuodessa. Kerro vielä mistä rahat. 

Uleilta. Ette ansaitse muuta kuin ku*lan kalloon.

Naispuhetta, aivan hirvittävää!

Sitä saa, mitä tilaa.

Kukaan ei ole tilannut sinun solvauksiasi ja uhkailujasi.

Ei teidän "miestenkään".

Vierailija
566/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä ilmiö tämä . Miehet täällä palstalla käyttävät jumalattomasti aikaa vouhottaakseen asiasta josta heillä ei ole mitään kokemusta ja joka ei heitä heidän onnekseen koske millään tavalla ja jolla ei heihin ole minkään maailman vaikutusta. Mutta on pakko päästä sanomaan mahdollisimman loukkaavasti ja vähättelevästi. No, harrastus se kai on tämäkin ja ehkä sillä saa haluamaansa huomiota, jota vaille kokee muuten jäävänsä. En minä tätä oikein muuten pysty itselleni selittämään.

Oletko ymmärtänyt miten yhteiskuntaa rahoitetaan veroilla? Ilmeisesti et. Olet varmaan jossain julkisen sektrorin suojatyöpaikassa tai joku ikiopiskelija joka äänestää vasemmistoa? 

Olen viisikymppinen asiantuntijatehtävissä yksityisellä sektorilla työskentelevä nainen. Sen verran on veroja tullut makseltua että luulisin ymmärtäväni systeemin toimintaa ihan keskimääräisen hyvin.

Silloin ymmärrät eläväsi jo muutenkin miesrahoitteisessa yhteiskunnassa. Oliko muuta? 

Miehet tämän maan taloutta pyörittää ja rahoittaa, naiset heiluttaa käsiään suojatyöpaikoissaan.

Jatka toki elämääsi vastenmielisissä harhoissasi.

Vierailija
567/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, Pekka 65 v, mamma auttaa potalle. Saat sitten itkeä itsesi uneen, kun tänäänlin tr*llasit ihan paskasti.

Vierailija
568/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itseäkin vähän huvittaa tällaisten "päätösten" teko. =D Oliskohan parempi panostaa esim. ehkäisyvälineiden veronlaskuun?

Ap

Miksi sinua huvittaa se että osa köyhistä perheistä tulevista tytöistä ei voi käydä koulua kuukautisten aikaan, kun heillä ei ole suojia? Mikä siinä on se hauska kohta?

Olen eri, mutta sanon vaan, että ongelma ei silloin ole köyhyys, vaan joku muu ja siihen pitää saada ratkaisu. Minä olen köyhän yksinhuoltajan lapsi ja todellakin Suomessa tuet on riittävän suuria, että jokaiselle tytölle on vanhemmalla varaa ostaa euron sidepaketti kerran kuukaudessa.

Voi että kun se ei välttämättä riitä yhtään mihinkään se euron sidepaketti.

Kyllä ne tuet on ihan riittävän suuret vaikka menisi kaksikin euron pakettia kuukaudessa :)

Miksi sinun pitää kommentoida asioita, joista et tiedä yhtään mitään?

Samaa voisin kysyä sulta.

Tiedän naisena kuukautisista paljonkin - toisin kuin sinä "mies".

Siis mikä "mies"? Tietääkseni ihan nainen olen :D

Ja lehmät lentävät.

Vierailija
569/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka toki elämääsi vastenmielisissä harhoissasi.

Naiset niissä julkisen sektorin suojatyöpaikoissa lojuu. Siitä vaan kiistämään faktat. 

Tyypillinen nainen. 

Vierailija
570/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itseäkin vähän huvittaa tällaisten "päätösten" teko. =D Oliskohan parempi panostaa esim. ehkäisyvälineiden veronlaskuun?

Ap

Miksi sinua huvittaa se että osa köyhistä perheistä tulevista tytöistä ei voi käydä koulua kuukautisten aikaan, kun heillä ei ole suojia? Mikä siinä on se hauska kohta?

Olen eri, mutta sanon vaan, että ongelma ei silloin ole köyhyys, vaan joku muu ja siihen pitää saada ratkaisu. Minä olen köyhän yksinhuoltajan lapsi ja todellakin Suomessa tuet on riittävän suuria, että jokaiselle tytölle on vanhemmalla varaa ostaa euron sidepaketti kerran kuukaudessa.

Kyllä ne tuet on ihan riittävän suuret vaikka menisi kaksikin euron pakettia kuukaudessa :)

Ja lehmät lentävät.

Yllättääkö, että kaikki naiset eivät ole kuukautishulluja feministejä? Suurin saavutuksesi taitaa olla kuukautisesi.

Vierailija
571/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja lehmät lentävät.

Yllättääkö, että kaikki naiset eivät ole kuukautishulluja feministejä? Suurin saavutuksesi taitaa olla kuukautisesi.

Ja jos et ole samaa mieltä näiden meuhkaajien kanssa, olet ihan hiiiiirveä sovinisti ja naisvihaaja ja haluat häväistä kaikki naiset ja plaaplaa. Ja mammat paukuttaa ihan kiimassa eikä hetken mieti, että onko tää nyt oikeasti ongelma ja aika nostaa esiin tämmöisiä. Että nainen ei voi olla omaa mieltä, vaan hänen on pakko olla joku hirveä vihaaja, jos pitää tämmöistä vähän tyhmänä piipertelynä. T: Opiskelijanainen

Vierailija
572/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi oikeasti opettaa parempaa rahankäyttöä. Se on ihan todellinen ongelma.

Vierailija
573/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään? 

Miehethän tästä itkevät 😂

Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.

Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.

Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.

Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.

Entä sitten? Monella on enemmän välttämättömiä kuluja, joten heillä ei ole varaa.

Eli elävät liian leveästi tuloihinsa nähden.

Kyllä, se on liian leveästi elämistä, jos esim. sairastuu ja joutuu sairaalaan. Empatia taas kukkii palstalla.

Vierailija
574/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja lehmät lentävät.

Ja sinun saavutuksesi haiseva aamuripulisi.

Vierailija
575/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.

Minkä takia kondomit eivät sitten ole ilmaisia vaikka ne ovat miehiä varten?

Seksi ei ole välttämättömyys. Sitä voi olla harrastamatta tai sitten voi harrastaa sooloseksiä.

Ei kuukautissuojien käyttäminenkään ole välttämättömyys, se vaan on mukavaa kuten seksi ja runkkaaminen.

Jos sinulle on täysi mahdottomuus kehon eritteiden hallinta niin pysy kotona se 5pv kuussa. Tai sitten vaan teet/ostat tarvikkeita tussun tukkimiseksi.

Ei sinultakaan onnistu tuo aivopierujen tukkiminen...

Vierailija
576/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin feministit kuukautissuojia tarvitsevat? Hehän keräävät veret voimauttavan taiteensa raaka-aineeksi.

Freebleedauksesta saa päräyttäviä instakuvia. Vaihtelua niille säärikarva- ja kainalokarvakuville.

Vierailija
577/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa, mitä tilaa.

Emme me naisetkaan ole tilanneet niitä teiltä naisvihaajilta mutta silti saamme niitä...

t. ohis

Palstalla harvinaista, paitsi miesviha.

Miesvihahan se harvinaista on.

Vierailija
578/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ? Eikö tämä ollutkaan vitsi?

Tämmöinen osoittaa täydellistä järjen köyhyyttä ja on suorastaan haitantekoa.

"– Mikäli haluamme olla hallitusohjelmamme mukaisesti tasa-arvon kärkimaita, on Suomen oltava mukana tässä kehityksessä, Demarinaiset linjaavat."

Ei ne kuukautiset poistu oli ALV-prosentti mikä tahansta.

Vierailija
579/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa, mitä tilaa.

Emme me naisetkaan ole tilanneet niitä teiltä naisvihaajilta mutta silti saamme niitä...

t. ohis

Palstalla harvinaista, paitsi miesviha.

Miesviha se harvinaista on, se on vain tiettyjen kirjoittajien päässä.

Jokapäiväistähän miesviha on tällä palstalla. Taidat olla niin tottunut, että olet tullut sille sokeaksi.

Naisviha se jokapäiväistä on tällä palstalla. Mutta sinä ja kaltaisesi pidätte sitä yllä, joten ei se ole mikään yllätys.

Vierailija
580/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa sidepakettiin niin silloin saa katsoa peiliin. 

Joka kertako ne kuukautiset "yllättää" naiset? 

Ei, mutta esim. sairaalalaskut, työttömyys ja silmälasien hajoamonrn saattavat yllättää.

On ne ihan kaikki naiset uhreja. Sitä varten on sossu ja ruokajonot

Puhuttiinko tuossa mitään sukupuolesra tai uhreista, naisfoobikko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän