IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…
Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Miehethän tästä itkevät 😂
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Entä sitten? Monella on enemmän välttämättömiä kuluja, joten heillä ei ole varaa.
Eli elävät liian leveästi tuloihinsa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä tai tamponeja ei tarvitse ostaa moeen kuukauteen, kun jättää ehkäisystä huolehtimisen ja maksamisen miehen tehtäväksi. Lapsia haluavan naisen kannattaa toimia noin. Pillerit ja kierukat maksavat, kondomeita käyttää vain mies, joten hän voi halutessaan ne ostaa.
Miehen kannalta paras ratkaisu on vasektomia, josta nainen ei tiedä mitään.
Vasektomia onkin ihan liian vähän käytetty ehkäisy. Sitä en vaan ymmärrä, miksei mies uskalla sanoa siitä vaimolleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehillä olisi kuukautiset,kaikki suojat olisivat olleet aina ilmaisia.
Minkä takia kondomit eivät sitten ole ilmaisia vaikka ne ovat miehiä varten?
Seksi ei ole välttämättömyys. Sitä voi olla harrastamatta tai sitten voi harrastaa sooloseksiä.
Ei kuukautissuojien käyttäminenkään ole välttämättömyys, se vaan on mukavaa kuten seksi ja runkkaaminen.
Jos sinulle on täysi mahdottomuus kehon eritteiden hallinta niin pysy kotona se 5pv kuussa. Tai sitten vaan teet/ostat tarvikkeita tussun tukkimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään?
Miehethän tästä itkevät 😂
Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.
Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.
Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.
Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.
Tämä ei ole mitään tasa-arvoa, vaan täysin turhaa ulinaa marginaalisesta ongelmasta. Niin kauan kuin täällä on asevelvollisuus, niin on turha huutaa tasa-arvoa.
Teen henkilökohtaisesti kaikkeni, että miesten asevelvollisuudesta ei luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kondomit eivät sitten ole ilmaisia vaikka ne ovat miehiä varten?
Seksi ei ole välttämättömyys. Sitä voi olla harrastamatta tai sitten voi harrastaa sooloseksiä.
Ei kuukautissuojien käyttäminenkään ole välttämättömyys, se vaan on mukavaa kuten seksi ja runkkaaminen.
Jos sinulle on täysi mahdottomuus kehon eritteiden hallinta niin pysy kotona se 5pv kuussa. Tai sitten vaan teet/ostat tarvikkeita tussun tukkimiseksi.
No nyt puhuu oikea asiantuntija :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin parranajovälineet?
Naiset ei ajele karvoja? Ne miesten ajeluvehkeet muuten on yleensä halvempia kuin naisten vastaava että aika huono tämä partaulina.
Kuka pakottaa naisia ajelemaan karvoja? Ei kukaan. Itse en ajele ollenkaan eikä mene rahaa tuollaisiin turhuuksiin. Mutta kun minä olen uhri tässäkin asiassa.
Kuka pakottaa miehiä ajamaan karvoja? Mutta kun minä, mies, olen uhri tässäkin tapauksessa.
Työkaverini on tehnyt kestosuojat itse, käyttävät samoja yhdessä tyttärensä kanssa. Ei vaan ole rahaa kaikkeen, niin pitää säästää.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kyllä että samat tantat jotka psykooseissaan huutelee ettei sukupuolia ole ja että poikia ei saisi kutsua pojiksi ja tyttöjä tytöiksi tekevät itse sukupuolesta sen kynnyskysymyksen joka asiassa. Eiköhän tässäkin tapauksessa olisi vain järkevämpää pitää huolta että kaikkien yleinen sosiaaliturva on sillä tasolla että köyhimmilläkin on varaa perushygieniatuotteisiin, oli kyseessä sitten naisten kuukautissuojat tai miesten partaterät. Mutta tässäkin piti vaan alkaa vauhkoilla naisten oikeuksista. Ja pian samat tantat taas saarnaa muille sukupuolittuneisuudesta....
Itse olet psykoosissa tanttoinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojien pitäisi olla ilmaisia alle 25 vuotiaille. Kuukautisia ei voi poistaa, jos in luonnollinen nainen. Partaa tai karvoja ei tarvitse ajella, armeijaankaan ei ole pakko mennä, mutta siellä saa kuitenkin päivärahan. Valitettavasti vielä nykyisinkin tytöt ja naiset maksavat myös ehkäisyn. Maksuttomuus toisi tasa-arvoa rahallisesti. Euro sinne tai tänne, mutta arvostus on eri asia. Alvin muutos on yhtä tyhjän kanssa, muutama sentti per paketti.
Tottakai naisena olet käsi ojossa huutamassa rahaa itsellesi. Elät mieselättäjäyhteiskunnassa jo nyt.
Me naiset maksamme sinunkin alkoholi- ja mielenterveysongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.
Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.
Voinhan minä niitä vaimolle ostaa, mutta miksi miesten kollektiivisesti tarvisi osallistua toisten naisten ja tyttörien rättitalkoisiin? Osallistuuko naiset miesten ruoka alv-aleen, hä? Mikseivät osallistu?
Nyrkkikyllikkiä ei lasketa vaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä tai tamponeja ei tarvitse ostaa moeen kuukauteen, kun jättää ehkäisystä huolehtimisen ja maksamisen miehen tehtäväksi. Lapsia haluavan naisen kannattaa toimia noin. Pillerit ja kierukat maksavat, kondomeita käyttää vain mies, joten hän voi halutessaan ne ostaa.
Miehen kannalta paras ratkaisu on vasektomia, josta nainen ei tiedä mitään.
Vasektomia onkin ihan liian vähän käytetty ehkäisy. Sitä en vaan ymmärrä, miksei mies uskalla sanoa siitä vaimolleen?
Yllätysraskaus todistaa tiettyjä asioita. Aika monelle miehelle on käynyt niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.
Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.
Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.
Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.
Latteen kahvilassa, bilettämiseen ja avokadoihin kuitenkin riittää varmasti rahaa.
Siitä vaan laskemaan montako miljoonaa tämä maksaisi vuodessa. Kerro vielä mistä rahat.
Uleilta. Ette ansaitse muuta kuin ku*lan kalloon.
Naispuhetta, aivan hirvittävää!
Sitä saa, mitä tilaa.
Kukaan ei ole tilannut sinun solvauksiasi ja uhkailujasi.
Emme me naisetkaan ole tilanneet niitä teiltä naisvihaajilta mutta silti saamme niitä...
t. ohis
Palstalla harvinaista, paitsi miesviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi maksaa alle 30 e ja kestää useita vuosia.
Edelleenkään kaikki eivät voi käyttää tätä, Jankka-Jaakko.
Sitten käytetään niitä siteitä.
Logiikallasi, pitäisi siis saada jotain avustusta aina jos ei voi käyttää edullisinta tuotetta? Saavat huononäköiset silmälasialennuksen, saavatko eriparijalkaiset kenkiä kahdet yhden hinnalla, saavatko ruoka-allegikot ruokahelpotuksia tai saako edes miehet alvia ruoastaan alemmaksi?
Jos sinulla on oikein huono näkö tai huonot jalat tms, niin kyllä saat avustusta. Samoin jos olet vähävarainen.
ohis
Sen näön pitää olla kyllä todella, todella huono, että mitään avustusta saa (enkä edes tiedä millaista avustusta hekään saavat).
Tarpeellisempi olisi silmälasi/-lääkäriavustus kuin kuukautissuoja-avustus, koska silmäasioissa puhutaan satasista ja tuhansista eikä jostain kolmesta tai kymmenestä eurosta.
Niinhän tuossa lukee. He saavat ilmaiset lasit.
Taas asian jauhanta alkaa.
Noin 3 euron paketista alvin lasku olisi jotain 35-40 senttiä
Vaude- mikä säästö. Kyllä köyhät ei voi ostaa millään.
Luulisi korona-aikana mietittävän oikeita asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.
Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.
Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.
Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.
Latteen kahvilassa, bilettämiseen ja avokadoihin kuitenkin riittää varmasti rahaa.
Siitä vaan laskemaan montako miljoonaa tämä maksaisi vuodessa. Kerro vielä mistä rahat.
Sitä saa, mitä tilaa.
Emme me naisetkaan ole tilanneet niitä teiltä naisvihaajilta mutta silti saamme niitä...
t. ohisPalstalla harvinaista, paitsi miesviha.
Miesviha se harvinaista on, se on vain tiettyjen kirjoittajien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.
Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.
Voinhan minä niitä vaimolle ostaa, mutta miksi miesten kollektiivisesti tarvisi osallistua toisten naisten ja tyttörien rättitalkoisiin? Osallistuuko naiset miesten ruoka alv-aleen, hä? Mikseivät osallistu?
Nyrkkikyllikkiä ei lasketa vaimoksi.
Viisaan miehen paras ja hiljainen vaimo.
Mutta lasketaanko kynttilä mieheksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ongelmat:
- pakollinen asepalvelus
- syrjäytyminen, alkoholismi, itse m*rha
Naisten ongelmat:
- ei ole varaa parin euron kuukautissidepakettiin
Säälittävä naisvihaaja ja naisten ongelmien vähättelijä. Lopeta jo armeijasta uhriutuminen, mokoma tossu!
Naispuhetta!
Naisvihaaja ei ansaitse päänsilittelyjä.
Jos on eri mieltä = naisvihaa.
*eri
Luetunymmärtäminen, hoi?! Naisvihaa on mm naisten ongelmien vähättely kuten tuossa viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa, mitä tilaa.
t. ohisPalstalla harvinaista, paitsi miesviha.
Miesviha se harvinaista on, se on vain tiettyjen kirjoittajien päässä.
Jokapäiväistähän miesviha on tällä palstalla. Taidat olla niin tottunut, että olet tullut sille sokeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ongelmat:
- pakollinen asepalvelus
- syrjäytyminen, alkoholismi, itse m*rha
Naisten ongelmat:
- ei ole varaa parin euron kuukautissidepakettiin
Säälittävä naisvihaaja ja naisten ongelmien vähättelijä. Lopeta jo armeijasta uhriutuminen, mokoma tossu!
Naispuhetta!
Naisvihaaja ei ansaitse päänsilittelyjä.
Jos on eri mieltä = naisvihaa.
*eri
Luetunymmärtäminen, hoi?! Naisvihaa on mm naisten ongelmien vähättely kuten tuossa viestissä.
Kuten miesten ongelmien vähättely ja tappamisesta hekumointi?
t. ohis