Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Demarinaiset: KUUKAUTISKÖYHYYS todellinen ongelma – kuukautissuojien alvia laskettava"

Vierailija
06.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/44dec0c8-9723-4d21-b952-817c0d64f…

Jes! Vihdoinkin järkeviä päätöksiä! Harmi vaan, etten enää itse pääse hyötymään mahdollisesta ALV:in alennuksesta kuin max 5-10v. =(

Kommentit (633)

Vierailija
481/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun naisten räksytys on säälittävää. 

Vierailija
482/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.

Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.  

Jos säästät euron, kaksi kuussa, niin mihin ajattelit sijoittaa tuon summan?

Samaan aikaan ostat kympeillä meikkejä ja hassaat satasia kampaajalle. 

Uleilta ei kaivata talousneuvoja. Kaikki naiset eivät myöskään meikkaa tai käy kampaajalla.

ohis

Naispuhetta, eli häpäisyä.

Katohan, sinä olet oppinut uuden sanan. Ahkerasti oletkin sitä käyttänyt tässä ketjussa.

Kiitos samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, kyse on muutamista euroista kuukaudessa. Miettikää vaikka miehiä, joilla on paljon suurempi energiantarve kuin naisilla. Heillä menee ruokaan paljon enemmän rahaa kuussa.

Miesten energiantarve ei ole sen suurempi kuin naisillakaan. Myytti miesten suuremmasta energiantarpeesta on kumottu jo monta vuotta sitten. Ei ihme, että suomalaiset miehet ovat läskejä kun syövät kahden edestä!

Katso se saamarin linkki!

Vierailija
484/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.

Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.

Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.

Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.

Latteen kahvilassa, bilettämiseen ja avokadoihin kuitenkin riittää varmasti rahaa.

Siitä vaan laskemaan montako miljoonaa tämä maksaisi vuodessa. Kerro vielä mistä rahat. 

Uleilta. Ette ansaitse muuta kuin ku*lan kalloon.

Naispuhetta, aivan hirvittävää!

Vierailija
485/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tietäisi paremmin niin keskustelun perusteella voisi luulla, että naisille ollaan tässä antamassa suurtakin etua miesten kustannuksella.

Miesten kannattaisi kysellä joskus tyttäriltään ja vaimoiltaan, miltä ne kuukautiset ja niiden kanssa puljaaminen tuntuu. Ehkä sitten voisi löytyä sympatiaa siihen, että niistä haluttaisiin rakkaille naisille mahdollisimman helpot. Nyt lähtöasenne tuntuu siltä, että niiden lähtökohtaisesti sisältämän vaivan ja kivun lisäksi niiden kanssa toimeen tulemisen tulisi olla mahdollisimman vaikeaa ja kallista. Luksus-tuotteita, todella.  

Voinhan minä niitä vaimolle ostaa, mutta miksi miesten kollektiivisesti tarvisi osallistua toisten naisten ja tyttörien rättitalkoisiin? Osallistuuko naiset miesten ruoka alv-aleen, hä? Mikseivät osallistu?

Siis tämä täällä jatkuvasti esille tuleva miesten suurempi ruoka alv on minulle ihan uusi asia.

Niin, miehet syövät enemmän ja  myös maksavat alvia euromääräisesti enemmän ruuastaan. Semmoinen pikkunen matikka.

Saajan miehet syödä vähemmän jos haluavat. Se on ihan valinta kysymys.

Naiset pärjäävät vähemmällä ravinnolla. Se ei ole valintakysymys miehille.

Siitä vaan laittamaan numeroita laskuriin:

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Miten ihmeessä tämä miesten suuremman ravinnontarpeen tasaamine toteutettaisiin aikuisten oikeesti? Mies ostamaan perheelleen ruokaa ja ilmoittaisi kassalla mitkä kaikki tuotteet missäkin suhteessa hän tulee syömään itse ja siinä sitten kalkyloitaisiin kaikenlaisia miesalennuksia 😂. Ja naisten pitäis kaupassa todistaa ovatko ostamassa ruokaa itselleen kalliimmalla vai vaikkapa poikaystävälleen halvemmalla. Ja todistus siitä kenen rahoilla maksetasn. Toi ois jo niin älyvapaata että kannattaisin ihan huvin vuoksi.

Lasketaan halvimman uunilenkin alv 10%:iin. Ongelma ratkaistu.

Mä luulen että tää olis naisille ihan bueno ratkaisu. Mun puolesta uunilenkki vaikka verottomaksi jos se jonkun miehen tekis edes hetkeksi Ja naisille vaikka uunilenkinostokielto päälle, ettei ne varmasti pääsisi tuosta(kin) hyötymään.

Vierailija
486/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan silmälasit otettiin verovähennyksen piiriin. Hinnat sitten lähtivätkin rakettimaiseen nousuun...

Vierailija
487/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi loistavaa brändäystä, että Suomi tarjoaisi kaikille naisille ilmaiset kuukautissuojat. Saataisiin kansainvälistä huomiota jälleen positiivisella jutulla. Tämä sopisi siksikin, että meillä on omasta takaa paperiteollisuutta ja myös kuukuppien valmistusta. Ei tarvitsisi tuoda ulkomailta hiostavia muovisuojia. Vuokkoset tekee hyviä suojia ja voisi investoida tamponientuotantoonkin.

Sitten tuohon kiistaan, että kaikilla on rahaa suojiin ja jää käyttöön vähintään toimeentulotuen perusosan verran eli vajaa 500 euroa kuussa. Ei jää. Itse makselen työttömyyskorvauksesta opintolainaa, jonka maksamista ei voi enää lykätä. Käyttöön jää laskujen jälkeen noin 3,80 euroa päivässä ja sillä pitäisi saada muutakin kuin ruokaa: myös pesuaineet, vaatteet, kengät, lääkkeet, vessapaperit jne. Eli vaatteita ja kenkiä ei voi ostaa edes kirpparilta, ja joskus pitää lykätä pesuaineiden ja talouspaperinkin ostoa. Aina ei pysty ostamaan tamponeita, vaikka tarvitsisi. Kaikkein paskinta on, jos tulee hiivatulehdus. Se pitää vaan kärsiä, koska lääkettä ei noin vain mennä ostamaan, tai sitten pitää olla muutama päivä syömättä.

Naisella on kuluja myös rintsikoista. Itse olen pitkään haaveillut, että saisin uudet rintsikat. Mulla on kolmet, ja ne on monta vuotta vanhat. Hyvin on kuitenkin ehjänä pysyneet.

Ja ei tarvi sääliä, mun kannattaisi mieluummin jättää opintolaina maksamatta niin saisin käyttööni sen toimeentulotuen perusosan kokonaan. Mutta tämä on oma valintani. Kelpaisi kyllä ilmaiset kuukautissuojat, jos niitä jossain jaettaisiin. Noissa leipäjonoissa missä olen käynyt, ei ole jaettu, siellä jaetaan pääsääntöisesti vain ruokaa. Sekin auttaa kyllä, säästyy omaa rahaa suojiin.

Jos taas olisit mies, sulla menisi enemmän rahaa ruokaan. Rintsikoita ei ole mikään pakko käyttää (itse en juuri käytä) ja niitä saa todella edullisesti kirppareilta. Vaatteita ei tartte joka kuukausi ja niitä saa ilmaisiksi monista ryhmistä.

Ei välttämättä Hypi sinä vaikka asti mutta käytännössä kaikkien naisten täytyy käyttää rintsikoitam Alusvaatteita ei kannata ostaa käytettynä monestakaan syystä ja kirjoittaja ei puhunut mitään muista vaatteisra, jiten keksit taas omiasi.

ohis

Vierailija
488/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latteen kahvilassa, bilettämiseen ja avokadoihin kuitenkin riittää varmasti rahaa.

Siitä vaan laskemaan montako miljoonaa tämä maksaisi vuodessa. Kerro vielä mistä rahat. 

Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
489/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos säästät euron, kaksi kuussa, niin mihin ajattelit sijoittaa tuon summan?

Samaan aikaan ostat kympeillä meikkejä ja hassaat satasia kampaajalle. 

Uleilta ei kaivata talousneuvoja. Kaikki naiset eivät myöskään meikkaa tai käy kampaajalla.

ohis

Naispuhetta, eli häpäisyä.

Katohan, sinä olet oppinut uuden sanan. Ahkerasti oletkin sitä käyttänyt tässä ketjussa.

Kiitos samoin.

Yleensä ketjut menevät hajalle, kun joku naisoletettu tulee latelemaan henkilökohtaisuuksiin meneviä solvauksia kuten tässä ketjussa.

Vierailija
490/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!! Latteja ja avokadoja ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!!

Itkettääkö? =D

Vierailija
491/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa, mitä tilaa.

Kukaan ei ole tilannut sinun solvauksiasi ja uhkailujasi.

Vierailija
492/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä tai tamponeja ei tarvitse ostaa moeen kuukauteen, kun jättää ehkäisystä huolehtimisen ja maksamisen miehen tehtäväksi. Lapsia haluavan naisen kannattaa toimia noin. Pillerit ja kierukat maksavat, kondomeita käyttää vain mies, joten hän voi halutessaan ne ostaa.

Vierailija
493/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!! Latteja ja avokadoja ÖLILÖLIÖLLIÖÖÖ!!!

Itkettääkö? =D

Ai se "ihan kaikki miehet öliöööööö" -mies aina itkeekin eikä märise, niin kuin olen luullut.

Vierailija
494/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun naisten räksytys on säälittävää. 

Nämä naiset suuttuvat herkästi, jos he mitenkään aistivat, ettei heitä oteta tosisssaan, tai peräti aliarvioidaan.

Usein on vaikea keskustella mistään, ettei joku heistä suutu jostain puolineuroottisesta syystä. Yleensä lukevat rivienvälistä väärin täyttäen ne välit omilla aivoituksillaan.

Vierailija
495/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...

Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?

Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.

Niin minäkin, kun luen tällaisia viestejä.

Kerropa mikä miehille on ilmaista tällä hetkellä. Armeijasta heille tulee merkittäviä tulomenetyksiä, mutta siitähän ei puhuta. Ja se ei ole edes välttämätön miehille tosin kuin suojat, koska biologia.

Millä logiikalla suojat eivät ole välttämättömiä?

Vierailija
496/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteitä tai tamponeja ei tarvitse ostaa moeen kuukauteen, kun jättää ehkäisystä huolehtimisen ja maksamisen miehen tehtäväksi. Lapsia haluavan naisen kannattaa toimia noin. Pillerit ja kierukat maksavat, kondomeita käyttää vain mies, joten hän voi halutessaan ne ostaa.

Miehen kannalta paras ratkaisu on vasektomia, josta nainen ei tiedä mitään.

Vierailija
497/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itseäkin vähän huvittaa tällaisten "päätösten" teko. =D Oliskohan parempi panostaa esim. ehkäisyvälineiden veronlaskuun?

Ap

Miksi sinua huvittaa se että osa köyhistä perheistä tulevista tytöistä ei voi käydä koulua kuukautisten aikaan, kun heillä ei ole suojia? Mikä siinä on se hauska kohta?

Olen eri, mutta sanon vaan, että ongelma ei silloin ole köyhyys, vaan joku muu ja siihen pitää saada ratkaisu. Minä olen köyhän yksinhuoltajan lapsi ja todellakin Suomessa tuet on riittävän suuria, että jokaiselle tytölle on vanhemmalla varaa ostaa euron sidepaketti kerran kuukaudessa.

Voi että kun se ei välttämättä riitä yhtään mihinkään se euron sidepaketti.

Kyllä ne tuet on ihan riittävän suuret vaikka menisi kaksikin euron pakettia kuukaudessa :)

Miksi sinun pitää kommentoida asioita, joista et tiedä yhtään mitään?

Samaa voisin kysyä sulta.

Tiedän naisena kuukautisista paljonkin - toisin kuin sinä "mies".

Siis mikä "mies"? Tietääkseni ihan nainen olen :D

Vierailija
498/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään? 

Miehethän tästä itkevät 😂

Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.

Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.

Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.

Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.

Entä sitten? Monella on enemmän välttämättömiä kuluja, joten heillä ei ole varaa.

Vierailija
499/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla, mikä miehille tarkoitettu tuote on tällä hetkellä ilmainen. Suomessa on asiat todella hyvin, jos tämä on jonkinlainen ongelma, että pitää maksaa pari euroa sidepaketista...

Miksi pitäisi olla ilmainen, kun suojat eivät edelleenkään tule olemaan naisille ilmaisia? Vai meneekö miehen matikka niin, että lasketaan suojien alvia niin se tarkoittaa sitä, että miesten pitää saada ilmaiseksi juttuja?

Olen nainen ja joku täällä ehti jo uhriutumaan siitä, että kyllä miehille kaikki annettais ilmasiks. 71 yläpeukkua... Häpeän välillä omaa sukupuultani.

Ei tajunnut!

Niin minäkin, kun luen tällaisia viestejä.

Kerropa mikä miehille on ilmaista tällä hetkellä. Armeijasta heille tulee merkittäviä tulomenetyksiä, mutta siitähän ei puhuta. Ja se ei ole edes välttämätön miehille tosin kuin suojat, koska biologia.

Millä logiikalla suojat eivät ole välttämättömiä?

Vierailija
500/633 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla joka ikinen nainen tienaa miestään enemmän, mutta 25 sentin alvin laskemista itketään? 

Miehethän tästä itkevät 😂

Joo, eihän sitä tarvitse välittää muista kuin omaa napaansa koskevista asioista.

Olen ihan nainen itse enkä ymmärrä, mitä se 20 senttiä nyt ketään auttaa. Jos se on siitä kiinni, jokaisesta ojasta löytyy joku pullo, josta saa sen rahan. Isomman pullon löytäessä jää vähän voitollekin.

Tosiaan vain nainen on niin hölmö, että kun olisi tarjolla veronalennusta hän alkaa huutamaan ettei missään nimessä. Minä haluan maksaa enemmän, haluan maksaa veroja ja avustaa muita ja mahdollistaa mahdollisesti veronalennuksen jollekin toiselle ryhmälle. Haluan kerätä pulloja ojista ja haluan, että köyhät naiset kärsivät.

Saan 500 euroa kuussa käteen. Kerro millä mittapuulla en ole köyhä...? Ja silti minulla on varaa maksaa suojani ja kipulääkkeeni.

Miten tyhm.ä täytyy ihmisen olla ettei ymmärrä ettei kyse ole sinusta?? Minullakin on varaa omakotitaloon ja 2 autoon, säästössä on helve.tisti rahaa, SILTI tasa-arvon nimissä TIETENKIN kannatan sitä että vain naisille pakolliset hygienia tuotteet ovat kaikkien saatavilla ja mahdollisimman halpoja.

Tämä ei ole mitään tasa-arvoa, vaan täysin turhaa ulinaa marginaalisesta ongelmasta. Niin kauan kuin täällä on asevelvollisuus, niin on turha huutaa tasa-arvoa.

Maailman suurin ongelma tämä!!!

Kyllä teidän miesten uhriutuminen on huvittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi