Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peter Nymanin menkkakauhu

Vierailija
04.05.2020 |

Nyt.fi | Ruutukasvo Peter Nyman twiittasi kieltäytyneensä ostamasta kuukautissuojia vaimolleen, ja Twitter-kohu oli valmis – ”Nyt Nyman on aika Oldman”: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006496070.html?share=b85b31d46023bfb34c15…

Miehet 😑

Kommentit (448)

Vierailija
61/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tuota ilmiötä yhtään. Kaikki tietävät että miehen ostamat suojat menevät tyttöystävälle/vaimolle. Mitä ihmeen noloa siinä kertakaikkiaan voi olla?

Keski-ikäinen mies saattaa ostaa tyttärelleenkin. Ei sekään millään lailla noloa.

Minun isäni on sanonut, ettei siinä ole mitään noloa ja ostaa minulle aina tarvittaessa suojia. Minä en suostu sellaiseen, se on alentavaa ja nöyryyttävää. Pari kertaa on tuonut ja voi sitä häpeän määrää...

Vierailija
62/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö te ihmiset jaksa lukea tuon pituista artikkelia, vai ettekö oikeasti ymmärrä lukemaanne? Lopussa käy ilmi, että tviitti oli Nymanin käsitys huumorista, ja että hän on oikeasti ostanut kyseisiä tuotteita vaimolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen enkä TODELLAKAAN pyytäisi miestäni tuomaan suojia kaupasta. Se ei ole miehen tehtävä, vaan naiset ostakoon itse siteensä ja suojansa omilla rahoillaan. Niin minäkin teen. Miksei vaimo mennyt itse kauppaan hakemaan, jos kerran niitä tarvitsee?

Miehesi ilmeisesti ostaa itse omilla rahoillaan dödön, suihkusaippuan ja parranajon liittyvät jutut?

Vierailija
64/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen enkä TODELLAKAAN pyytäisi miestäni tuomaan suojia kaupasta. Se ei ole miehen tehtävä, vaan naiset ostakoon itse siteensä ja suojansa omilla rahoillaan. Niin minäkin teen. Miksei vaimo mennyt itse kauppaan hakemaan, jos kerran niitä tarvitsee?

Miehesi ilmeisesti ostaa itse omilla rahoillaan dödön, suihkusaippuan ja parranajon liittyvät jutut?

Kyllä, me ostamme omat tarvikkeemme itse. Mies ajaa parran, joten hän myös ostaa siihen tarvittavat välineet. Minulla taas on menkat, joten minä ostan omat suojani. Ilmeisesti tämä on ihan käsittämätön ajatus, että pariskunnalla on omat rahat ja ostavat omat tarvikkeensa itse. Sitä paitsi kukaan mies ei alennu ostamaan naiselle jotain suojia, se on naisen tehtävä.

Vierailija
65/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ettekö te ihmiset jaksa lukea tuon pituista artikkelia, vai ettekö oikeasti ymmärrä lukemaanne? Lopussa käy ilmi, että tviitti oli Nymanin käsitys huumorista, ja että hän on oikeasti ostanut kyseisiä tuotteita vaimolleen.

Mut mikä tossa oli se vitsi? Niin kuin se kohta, jossa pitäisi nauraa?

Vierailija
66/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on vaikea laji.

Toivon todella, että Peter tarkoitti kommentin sarkasmina niistä miehistä, jotka ovat tirskuvia kakaroita naisten lisääntymiselimistön vaivojen suhteen.

Myönsi itse ettei ollut vitsi...

Vierailija
67/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan alkoholilla osuutta asiaan? Siis siihen, että Peteriltä pääsi pierutwiitti?

Vierailija
68/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nainen olisi kieltäytynyt ostamaan miehelleen parranajovälineitä? Varmaan olisi naiset miehelle vihaisia kuinka ei itse viitsi tavatoitansa ostaa.

//Nymanin vaimo voi ihan itse mennä ostamaan suojansa. Lapsellista suuttua siitä että toinen kieltäytyy ostamasta jotakin mitä ei edes itse jaksa mennä ostamaan

Kyllä, juuri näin. Mikä vinkuminen siitä tulisi naisten keskuudessa, jos miehillä olisi menkat ja alentuisivat ostamaan miehille jotain rättejä kaupasta. Jokaisen naisen tehtävä on huolehtia ITSE suojistaan eikä käskyttää miestä hakemaan kaupasta MIEHEN RAHOILLA jotain suojia. Minä en ikinä alennu pyytämään mieheltä sitä ja kielsin myös omaa isääni ostamasta mulle suojia, vaikka tarjoutui siihen.

Vierailija
69/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on vaikea laji.

Toivon todella, että Peter tarkoitti kommentin sarkasmina niistä miehistä, jotka ovat tirskuvia kakaroita naisten lisääntymiselimistön vaivojen suhteen.

Nyman on media-ammattilainen. Ei hyvä arviointi, oli sarkasmia tahi ei.

Vierailija
70/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, me ostamme omat tarvikkeemme itse. Mies ajaa parran, joten hän myös ostaa siihen tarvittavat välineet. Minulla taas on menkat, joten minä ostan omat suojani. Ilmeisesti tämä on ihan käsittämätön ajatus, että pariskunnalla on omat rahat ja ostavat omat tarvikkeensa itse. Sitä paitsi kukaan mies ei alennu ostamaan naiselle jotain suojia, se on naisen tehtävä.

Siis ei ALENNU ostamaan kuukautissuojia? Mitä ja miksi siinä pitää oikein ALENTUA?

Onko kuukautiset, jotka on jokaisella terveellä naisella jotenkin hävettävä asia mielestäsi?

Oh hoh, onpas rankka tapa elää ja ajatella.

Ei mitään, olet ”raikas” tuulahdus 1900-luvun alkupuolelta.

Vierailija
71/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on vaikea laji.

On kyllä sääli sitten... :(

Vierailija
72/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos nainen olisi kieltäytynyt ostamaan miehelleen parranajovälineitä? Varmaan olisi naiset miehelle vihaisia kuinka ei itse viitsi tavatoitansa ostaa.

//Nymanin vaimo voi ihan itse mennä ostamaan suojansa. Lapsellista suuttua siitä että toinen kieltäytyy ostamasta jotakin mitä ei edes itse jaksa mennä ostamaan

Niin ja voi unohtaa sen että mielellään yksi käy kerrallaan kaupassa nyt korona-aikana?

Aivan itketti kun yksi työkaveri kertoi että kun hänellä alkoi kuukautiset ja nolona kertoi asian äidille isän kuullen niin isä halasi lujasti ja lähti jonnekin ja tuli sitten kotiin mukanaan kassi täynnä erilaisia terveyssiteitä ja tamponeja ja suklaata. Heillä ei maailman luonnollisinta asiaa tarvinnut hävetå eikä piilotella.

Mua nolottaisi todella paljon, jos mun iskä lykkäisi mun käteen jonkun sidekassin. Onneksi tajusi kerrasta, että ostan itse suojani.

Vierailija
73/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ALENNU ostamaan kuukautissuojia? Mitä ja miksi siinä pitää oikein ALENTUA?

Onko kuukautiset, jotka on jokaisella terveellä naisella jotenkin hävettävä asia mielestäsi?

Jos miehesi alapäästä vuotaisi verta, suostuisitko ostamaan omilla rahoillasi hänelle jotain rättejä? Et, koska se olisi noloa ja häpeällistä. Kuukautissuojien ostaminen on alentavaa, jos ei niitä itse käytä. Sen takia ostan ne aina itse ja olen kieltänyt miestäni ostamasta niitä.

Vierailija
74/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on vaikea laji.

Provo ei ole vitsi, mutta ei se ole myöskään tosissaan esitetty.

Vierailija
75/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei joo eli miehen pitää hävetä, kun hänellä on hedelmällisessä iässä oleva vaimo/tyttöystävä?

Enemmän mua hävettäisi ostaa inkontinenssisuojia (vaikka siinäkään ei mitään hävettävää pitäisi olla).

Vierailija
76/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi alapäästä vuotaisi verta, suostuisitko ostamaan omilla rahoillasi hänelle jotain rättejä? Et, koska se olisi noloa ja häpeällistä. Kuukautissuojien ostaminen on alentavaa, jos ei niitä itse käytä. Sen takia ostan ne aina itse ja olen kieltänyt miestäni ostamasta niitä.

Olihan tämä sarkasmia?

Vierailija
77/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peter koitti kevyttä provoa twitterissä ja "some" päätti vetää "pim ppa raget" koska vasemmistofeministeillä ei ole tutkitusti huumorintajua ollenkaan. 

Kerro vielä, mikä tossa oli se vitsi?

Vierailija
78/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei joo eli miehen pitää hävetä, kun hänellä on hedelmällisessä iässä oleva vaimo/tyttöystävä?

Enemmän mua hävettäisi ostaa inkontinenssisuojia (vaikka siinäkään ei mitään hävettävää pitäisi olla).

Vielä nolompaa on, jos isä ostaa tyttärelleen siteitä. Siitä tuli mulle jotenkin pervo olo.

Vierailija
79/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä sarkasmia?

Miksi miehen pitäisi kantaa jotain rättejä naiselle kaupasta? Se viestittää ainakin mulle, että mies on tossun alla. 

Vierailija
80/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä nolompaa on, jos isä ostaa tyttärelleen siteitä. Siitä tuli mulle jotenkin pervo olo.

Siis onko 50% maapallon väestöstä jotenkin pervoja, kun niillä on kuukautiset? Vai ovatko miehet pervoja, kun niiden vaimolla ja tyttärillä ja äidillä on ollut kuukautiset?