Peter Nymanin menkkakauhu
Nyt.fi | Ruutukasvo Peter Nyman twiittasi kieltäytyneensä ostamasta kuukautissuojia vaimolleen, ja Twitter-kohu oli valmis – ”Nyt Nyman on aika Oldman”: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006496070.html?share=b85b31d46023bfb34c15…
Miehet 😑
Kommentit (448)
En käy itekkää ikin ostamas vaimolle siteitään. Hänellä ne menkat on joten hän ne myös ostakoon
Apua. Onkohan mun mies traumatisoitunut, kun on ostellut minulle suojia ja tytärkin tuossa kasvamassa. Synnytyksen jälkeen oli kysynyt myyjältä vielä, että mitä siteitä jälkivuotoon vaimolle.
Mieheni piti sitä käsittääkseni ihan normaalina😀
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo on siis aikuinen mies, jolla lapsia, ehkä nähnyt synnytyksenkin.
Varsinainen kakara :(
Juuri näin !!! Varsinainen kakara tuo mies.
Onpa Nyman todella epäkypsä. Eikö nuo tuollaiset jutut yleensä jää yläasteikään.
Toisekseen, miksi hän haluaa stigmatisoida naisten ihan normaaleja ruumiintoimintoja ihan kuin niissä olisi jotain hävettävää ja ällöttävää?
Mites sitten kun hän on vanha mies ja vaimo on omaishoitaja ja pitää suojia ja vaippoja ostaa, sanooko vaimo sitten "hymyillen" että "joku raja" ja kieltäytyy ostamasta?
Vierailija kirjoitti:
Apua. Onkohan mun mies traumatisoitunut, kun on ostellut minulle suojia ja tytärkin tuossa kasvamassa. Synnytyksen jälkeen oli kysynyt myyjältä vielä, että mitä siteitä jälkivuotoon vaimolle.
Mieheni piti sitä käsittääkseni ihan normaalina😀
Mun mieheni on yh-äidin ja tämän siskon eli tätinsä kanssa kasvanut. Ihan kieroon kasvanut raukka. Tulee jostain syystä hirveän hyvin toimeen naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa Nyman todella epäkypsä. Eikö nuo tuollaiset jutut yleensä jää yläasteikään.
Toisekseen, miksi hän haluaa stigmatisoida naisten ihan normaaleja ruumiintoimintoja ihan kuin niissä olisi jotain hävettävää ja ällöttävää?
Mites sitten kun hän on vanha mies ja vaimo on omaishoitaja ja pitää suojia ja vaippoja ostaa, sanooko vaimo sitten "hymyillen" että "joku raja" ja kieltäytyy ostamasta?
Siellä on silloin Maisa suojia vaihtamassa Peterille.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota ilmiötä yhtään. Kaikki tietävät että miehen ostamat suojat menevät tyttöystävälle/vaimolle. Mitä ihmeen noloa siinä kertakaikkiaan voi olla?
Keski-ikäinen mies saattaa ostaa tyttärelleenkin. Ei sekään millään lailla noloa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehiä kauhistuttaa kuukautiskierto ja siihen liittyvät tuotteet?
Tuskin kauhistuttaa. Mutta kyllä minuakin ällöttää ajatus, että joku esim. pesee kuukuppiaan työpaikan vessassa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nainen olisi kieltäytynyt ostamaan miehelleen parranajovälineitä? Varmaan olisi naiset miehelle vihaisia kuinka ei itse viitsi tavatoitansa ostaa.
//Nymanin vaimo voi ihan itse mennä ostamaan suojansa. Lapsellista suuttua siitä että toinen kieltäytyy ostamasta jotakin mitä ei edes itse jaksa mennä ostamaan
Niin ja voi unohtaa sen että mielellään yksi käy kerrallaan kaupassa nyt korona-aikana?
Aivan itketti kun yksi työkaveri kertoi että kun hänellä alkoi kuukautiset ja nolona kertoi asian äidille isän kuullen niin isä halasi lujasti ja lähti jonnekin ja tuli sitten kotiin mukanaan kassi täynnä erilaisia terveyssiteitä ja tamponeja ja suklaata. Heillä ei maailman luonnollisinta asiaa tarvinnut hävetå eikä piilotella.
Vierailija kirjoitti:
En käy itekkää ikin ostamas vaimolle siteitään. Hänellä ne menkat on joten hän ne myös ostakoon
Ja vaimo ei osta sinulle dödöä ja saippuaa vastavuoroisesti, koska sinulla se hiki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos nainen olisi kieltäytynyt ostamaan miehelleen parranajovälineitä? Varmaan olisi naiset miehelle vihaisia kuinka ei itse viitsi tavatoitansa ostaa.
//Nymanin vaimo voi ihan itse mennä ostamaan suojansa. Lapsellista suuttua siitä että toinen kieltäytyy ostamasta jotakin mitä ei edes itse jaksa mennä ostamaan
Niin ja voi unohtaa sen että mielellään yksi käy kerrallaan kaupassa nyt korona-aikana?
Aivan itketti kun yksi työkaveri kertoi että kun hänellä alkoi kuukautiset ja nolona kertoi asian äidille isän kuullen niin isä halasi lujasti ja lähti jonnekin ja tuli sitten kotiin mukanaan kassi täynnä erilaisia terveyssiteitä ja tamponeja ja suklaata. Heillä ei maailman luonnollisinta asiaa tarvinnut hävetå eikä piilotella.
Ihana isä❤️
Sarkasmi on vaikea laji.
Toivon todella, että Peter tarkoitti kommentin sarkasmina niistä miehistä, jotka ovat tirskuvia kakaroita naisten lisääntymiselimistön vaivojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan itketti kun yksi työkaveri kertoi että kun hänellä alkoi kuukautiset ja nolona kertoi asian äidille isän kuullen niin isä halasi lujasti ja lähti jonnekin ja tuli sitten kotiin mukanaan kassi täynnä erilaisia terveyssiteitä ja tamponeja ja suklaata. Heillä ei maailman luonnollisinta asiaa tarvinnut hävetå eikä piilotella.Ihana isä❤️
Niin on ja täynnä rakkautta ja välittämistä, ihminen.
Mun poikaystävä haki mulle jo lukiossa, kun olin kipeänä. Oltiin 17-18-vuotiaita ja poikaystävä itse ehdotti, että voi mennä hakemaan.
Nyman on lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti someväkivalta on ok.
Ei sellaista asiaa ole kuin someväkivalta. Väkivalta on väkivaltaa. Ei sitä voi mitenkään tapahtua Suomessa.
Olen nainen enkä TODELLAKAAN pyytäisi miestäni tuomaan suojia kaupasta. Se ei ole miehen tehtävä, vaan naiset ostakoon itse siteensä ja suojansa omilla rahoillaan. Niin minäkin teen. Miksei vaimo mennyt itse kauppaan hakemaan, jos kerran niitä tarvitsee?
Mieheni on aina ostellut suojat muiden ostosten mukana eikä ole vissiin ajatellut, että sitäkin pitäisi vielä hävetä, että on hedelmällisessä iässä oleva vaimo.
Poikaani en sen sijaan koskaan pyytäisi ostamaan minulle siteitä, koska äiti nyt vaan on äiti... ostelkoon sitten joskus omalle vaimolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti someväkivalta on ok.
Ei sellaista asiaa ole kuin someväkivalta. Väkivalta on väkivaltaa. Ei sitä voi mitenkään tapahtua Suomessa.
Suomessa=SO MES SA
Tämä perhe (pariskunta) on kyllä muutenkin asiakkaina ihan painajainen.
Yleensä se on kyllä vaimo, joka on kärttyinen ja mies aina hieman tossun alla.
Mut noin yleisesti käytös on sellaista, että kaikkien pitäisi tietää keitä he ovat ja kohdella sekä väistää sen mukaan.