Kun mieheni sanoi, että on toinen nainen, minä kysyin vain, että aikooko hän jäädä perheensä luo vai lähteä
Olin tiennyt tavallaan asian jo kuukausia. Mieheni oli muuttunut oudoksi, vetäytynyt jollain tavalla kuoreensa, vaikka arki sujuikin. Olin alkanut pelätä, että hänellä on jokin vakava sairaus tai muuta salattavaa, esim. peliriippuvuus. Kun kysyin asiasta, miksi on niin muuttunut, sain vastaukseksi käden heilautuksia ja väitteitä, että liioittelen.
Yhtenä iltana hän sitten päätti avautua. Oli suhde toiseen naiseen. Ei mitään vakavaa kuitenkaan. Olin tavallaan helpottunut, koska muutoksessa ei ollutkaan kyse vakavasta sairaudesta tai jostain riippuvuudesta. Halusin vain tietää, aikooko hän jatkaa perheen kanssa yhdessä elämäänsä vai jättääkö meidät. En tiedä, miten edes osasin olla niin tyyni. Hän päätti, että ei aio lähteä. Tavallaan löysässä hirressä olen ollut jo kuukausia, mutta ei tässä muutakaan voi kuin uskoa, että hän on lupauksensa kanssa tosissaan. Jonkun mielestä olen ehkä täysi lammas. Yritän vain ajatella järkevästi.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut 3 vuotta suhde mieheen, joka on ollut vaimonsa kanssa naimisissa n. 25 vuotta. Jos mies jäisi kiinni, minusta tuntuu että hänen vaimonsa käyttäytyisi kuten ap - antaisi "anteeksi" ja elämä jatkuisi "entisellään".
Välillä mietin että vaimon on PAKKO tietää mitä hänen selkänsä takana tapahtuu tai sitten hän ei yksinkertaisesti välitä. Meillä ei miehen kanssa pitkään aikaan ole ollut pelkkä seksisuhde (eikä se siitä edes alun perin lähtenyt liikkeelle) vaan ennen kaikkea olemme hyviä ystäviä ja jaamme toistemme ilot ja surut. Tiedän miehen asioista 3 vuoden ajalta ehkä enemmän kuin hänen vaimonsa. Minua ehkä henkilökohtaisesti loukkaisi eniten juurikin tuo henkinen puoli, jos olisin miehen vaimo.
Ja ei, en kertonut tätä siksi että saisitte arvostella minua, vierasta naista. Kerroin vaan yhden näkökulman. Ja kyllä, olen yrittänyt irrottautua tästä suhteesta monia kertoja vuosien varrella siinä onnistumatta.
En oikein ymmärrä miestä. Miksi hän pitää kahta naista? Onko miehellä joku identiteettihäiriö, jonka takia hänellä on tuollainen kahtiajakautunut persoonallisuus ja sen takia hän pystyy hiippaamaan teidän naisten ja perheensä välissä ihan muina miehinä? Minkälainen miehen lapsuus on ollut? En oikein usko, että se on ollut kovin normaali ja vakaa, vaan luulen, että sieltä löytyy aika karmeita tarinoita ja yksityiskohtia, joiden takia miehestä on tullut tuollainen eläin.
Ja miksi sinä et muka pääse hänestä eroon? Mikä sen estää? Oletko sinäkin jotenkin henkisesti sairas, kun et pääse toisesta ressukasta eroon? En ainakaan pidä teitä yhtäkään kovin normaaleina tasapainoisina ihmisinä, vaan lähinnä säälittää. Mutta mitäs tuosta, jokainen tekee niin kuin parhaakseen katsoo ja jos kovin paljoa ei ole annettu, niin eihän siinä osaa enempää elämältään vaatia, vaan sitä tyytyy siihen mitä onnistuu saamaan. Onnea matkaan vain!
En oo yhtään katkera. En 😂
Mistä olisin katkera? Sorry, mutta en oikein ymmärtänyt viestiäsi.
Minulle on oikeastaan ihan sama mitä muut tekevät, mutta tottakai mahdollisten lasten elämä perheessä, jossa vanhempien välillä ei ole yhtään kunnioitusta ja rakkautta on varmasti aika masentavaa ja arvottoman tuntuista. Se tunne pysyy heidän sisällään aina ja tekee heidän omista ratkaisuista huonoja. Tällaisista lapsista tulee aikuisena myös juuri tuollaisia vamppaamasi miehen tapaisia munattomia tyyppejä, joilla ei ole muiden silmissä juuri arvoa. Toki heitäkin tarvitaan, varmaan.
Edellinen kommentoija oli sivusta.
Tässä siis minä, tuo toinen nainen.
Nämä menneet 3 vuotta ovat sisältäneet kaikenlaista. En ole pelkästään istunut kotona ja odottanut, milloin miehelle sopii tavata. Välillä on mennyt kuukausia, ettei olla tavattu.
Minulla on siis ollut ihan omakin elämä.
Aika ikävään sävyyn kirjoitit sinulle täysin tuntemattomista ihmisistä. Joskus käy niin, että rakastuu, mutta se lähteminen ei olekaan helppoa. En ole pitkään aikaan enää edes olettanut että mies perheensä jättäisi.
En myöskään osaa kommentoida mikä hänen lapsuudessaan on ollut vikana, tai liittyykö se tähän asiaan jotenkin. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Ap, mikäli ymmärsin oikein , niin miehesi haluaa pitää sinut ja sen toisen hoidon. Kun tämän hyväksyt, pidä huoli omasta hyvinvoinnista ja niin ,että myös oma taloutesi on kunnossa.
Tarkoittaa sitä, että viimeistään nyt ( jos ei aikaisemmin jo ole) panostat ulkonäköösi, upeat hiukset ,iho, pirtsakat vaatteet, ylikilot pois ,jos niitä on. Omat rahat ,omat tilit.
Käyt yhtä palon viihteellä, kuin mitä miehesi on viimevuosina käynyt . Hankit sinäkin uuden kivan kumppanin siihen entisen rinnalla. Älä vaan kerro miehelle.
Siis toimit niin ,että olette samalla viivalla. Silloin ei ole katkera, kun itselläkin on rakas.
Aika näyttää mikä on lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sanon näin, että nyt kun otit noin miedosti tuon asian, miehellä ei jatkossa ole enää juurikaan kynnystä tehdä samaa uusiksi toisen tai saman tai useamman kanssa. Tietää että otat kuitenkin takaisin.
Ei se kyllä tutkimusten mukaan noin yksinkertaista ole. Vain osa pettää uudestaan. Muistelen, että finsex-tutkimuksessa kävi ilmi, että puolet naisista, jotka ovat olleet uskottomia, ovat pettäneet puolisoaan vain yhden kumppanin kanssa. Miesten lukua en muista, mutta lienee saman suuntainen. Tutkimusten mukaan se ei pidä siis paikkaansa, että kerran pettää, aina pettää.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikäli ymmärsin oikein , niin miehesi haluaa pitää sinut ja sen toisen hoidon. Kun tämän hyväksyt, pidä huoli omasta hyvinvoinnista ja niin ,että myös oma taloutesi on kunnossa.
Tarkoittaa sitä, että viimeistään nyt ( jos ei aikaisemmin jo ole) panostat ulkonäköösi, upeat hiukset ,iho, pirtsakat vaatteet, ylikilot pois ,jos niitä on. Omat rahat ,omat tilit.Käyt yhtä palon viihteellä, kuin mitä miehesi on viimevuosina käynyt . Hankit sinäkin uuden kivan kumppanin siihen entisen rinnalla. Älä vaan kerro miehelle.
Siis toimit niin ,että olette samalla viivalla. Silloin ei ole katkera, kun itselläkin on rakas.
Mistä olet saanut noin typerän käsityksen, että ap:n mies haluaa pitää molemmat naiset? Ei tuossa aloituksessa edes vihjattu siihen suuntaan. Uskomattoman lapsellinen näkökulma, että hanki upeat hiukset ja iho, laihduta ja ala käydä viihteellä ja hanki uusi rakas. Vain keskenkasvuinen ihminen lähtee tuollaiseen kostohommaan. Meillä Suomessa on oikeus ihan kenellä tahansa erota, eikä tarvitse ensin juonitella vuosikausia.
Jos on yhteisiä lapsia, ei mitään hätiköityjä ratkaisuja kannatakaan tehdä. Miettii rauhassa, mikä tuntuu itselle sopivalta. Jokaiseen parisuhteeseen mahtuu myös vaikeita aikoja, mutta itse pitää punnita, mitä on valmis antamaan anteeksi.
Itse olen ihmetellyt esim. Hilla Halla-ahoa, että miksi. Mies on jopa saanut salalapsen toisen naisen kanssa ja pettänyt vuosikausia ja jäänyt julkisesti kiinni. Minulla itselläni raja olisi tullut vastaan jo ajat sitten. Jotain sellaista ainutlaatuista heillä täytyy olla, josta Hilla ei halua luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa sitä, että viimeistään nyt ( jos ei aikaisemmin jo ole) panostat ulkonäköösi, upeat hiukset ,iho, pirtsakat vaatteet, ylikilot pois ,jos niitä on. Omat rahat ,omat tilit.Käyt yhtä palon viihteellä, kuin mitä miehesi on viimevuosina käynyt . Hankit sinäkin uuden kivan kumppanin siihen entisen rinnalla. Älä vaan kerro miehelle.
Mistä olet saanut noin typerän käsityksen, että ap:n mies haluaa pitää molemmat naiset? Ei tuossa aloituksessa edes vihjattu siihen suuntaan. Uskomattoman lapsellinen näkökulma, että hanki upeat hiukset ja iho, laihduta ja ala käydä viihteellä ja hanki uusi rakas. Vain keskenkasvuinen ihminen lähtee tuollaiseen kostohommaan. Meillä Suomessa on oikeus ihan kenellä tahansa erota, eikä tarvitse ensin juonitella vuosikausia.
Millä tavoin on kostoa hankkia itselleen mieluinen elämä?
Hassuja näkemyksiä täällä, että on nöyrtymistä jos jää suhteeseen ja kostoa jos pyrkii parempaan. Miten olisi: voimaantunut nainen?
Ei kenenkään tarvii saada lupaa näyttää ja tuntea hyvältä. Joskus toinen nainen on vain herätys sille, että ai kyllä minäkin saan pitää ä huolta itsestäni ja nauttia elämästä, äitirooli ei ole ainoa tapa olla.
Samalla hyvä muistaa, että upeus lähtee sisältäpäin eikä sillä ole mitään tekemistä tasaisen ihon tai laitetun kuontalon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkärangaton nössö. Jätä nyt vaan se sika.
Eihän nämä ole niin yksiselitteisiä asioita.
Ei se välttämättä ole sit niin kiva olla selkärankansa kanssa yksinhuoltajana puolta pienemmässä kämpässä elintaso romahtaneena.Ei se elintaso kato niin romahda, paranee useimmiten kun on elarit ja korotukset ja muut jutut.
Eli sitten kun elarit loppuu, romahdus elintasossa on sitäkin dramaattisempi?
Mies ei halua valita, siksi hän on pettänyt. Päätös on naisen.
Aivan sama. Tee niin kuin parhaalta tuntuu.
Olen eri, mutta jos olisin tajunnut, miten ankeata elämämme pienessä vuokrakaksiossa tulee olemaan, olisin miettinyt eroa vielä toisenkin kerran. Varsinkin kun lapset oireilee erosta yllättävän vahvasti, niin tuntuu usein ihan konkreettisesti siltä että seinät kaatuu päälle.