Onko mitään järkeä hakea KPMG:lle tai Ernst & Youngille jos ei omaa korkeakoulutusta?
Kommentit (12)
Mun serkku on KPMG:llä kiinteistöhuoltomiehenä. Amiksen käynyt.
Riippuu työtehtävästä. Pääaasiassa ottavat tietysti korkeakouluopiskelijoita ja niistäkin vain heitä joilla erittäin hyvät arvosanat.
Suurilla firmoilla on varaa valita, joten miksi luulet että ottaisivat jonkun vähemmän koulutetun kun akateemisiakin on tarjolla? Ellei sitten haluta vain halpaa työvoimaa.
mun kaiman serkun kaima kävi kääntymässä 1 viikko se riitti
Ei edes AMK:n papereilla kannata hakea. Usko mitä rekryilmoituksessa sanotaan koulutuksesta, hukkaat vain kaikkien aikaa "itseoppineena" hakemalla.
Suosittelen joko koulun penkille neljäksi vuodeksi vääntäytymistä (jos siis pääset sinnekään) tai sitten suosiolla hyllyttäjän tai telemarkkinoijan hommia.
Instagramissa kannattaa lukea finanssiveli -nimisen käyttäjän mainioita kirjoituksia Big Four -elämäntyylistä.
Minä olen työssä KPMG:llä ihan peruskoulupohjalla. Nyt palkkani on bruttona 8700€/kk. Lisäksi autoetu.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työssä KPMG:llä ihan peruskoulupohjalla. Nyt palkkani on bruttona 8700€/kk. Lisäksi autoetu.
On mahdollista, että maakuntien tilitoimistoissa saattaa jokin vanhan liiton merkonomi olla hommissa. Ei sitä voi yleistää ohjeeksi aloittajalle kumminkaan, antaa vääriä odotuksia.
Tilkkarilla on oltava pätevyys ja koulutus alalle. Ei kukaan tai mikään kiellä hakemasta, työpaikkaa et saa.
Riippu tehtävästä, mutta et sä tule uraa yhdessäkään BIG4 -yhtiössä ainakaan luomaan ilman yliopistokoulutusta. Mutta onhan siellä jossain KPMG:n aulapalvelussa jne. toki ei-akateemisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Riippu tehtävästä, mutta et sä tule uraa yhdessäkään BIG4 -yhtiössä ainakaan luomaan ilman yliopistokoulutusta. Mutta onhan siellä jossain KPMG:n aulapalvelussa jne. toki ei-akateemisiakin.
Minkälaiset paperit noihin yleensä vaaditaan? Ts. onko jotakin painoja vaikkapa välillä kauppis vs. matikka, eräänä esimerkkinä?
Mihinkään arvonsa tuntevaan, menestyvään asiantuntijaorganisaatioon voi olla vaikea päästä ilman huippupapereita. Myös asiakkaat vaativat konsulteilta tiettyä uskottavuutta ja nauraisivat partaansa jos sinne lähetettäisiin joku luuseri.