Normivartaloisen/painoisen naisen mitat?
Olen laihduttanut ja minulla on suuria vaikeuksia käsittää minkä kokoinen olen oikeasti. Työkaverit päivittelevät että olen nykyään niin pieni, no ehkä entiseen verrattuna joo. Itse en näe hirveästi eroa entiseen talipallo-olemukseen. Jos olet tällainen ns normaalivartaloinen, mikä on esim rinnanympärysmittasi? Rintojen alta mitattuna siis? Lantiomitta?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.
Miksi tälle kommentille on annettu näin paljon alapeukkuja? Minä myös 165 cm ja kun paino pyörii 60 kg:n ympärillä on vartaloni mielestäni kaikkein eniten ok. 51 kiloisena olisin jo aivan liian laiha. En painanut edes lukioikäisenä niin vähän.
Paino ja pituus eivät kerro kaikkea siitä miltä ihminen näyttää, vaan vartalon muoto ja kuinka paino jakautuu, lihasten. määrä jne. Siksi tällaiset vertailut ovat vähän turhia.
Itse lihon ja laihdun siten, että paino leviää ja lähtee tasaisesti kehosta, joten muoto pysyy samana, mutta vain suurenee ja pienenee. Olen enemmänkin persevä ja reitevä, rinnat B, vyötärö pysyy aina näkyvissä. Kuitenkin aivan sopusuhtainen.
Vierailija kirjoitti:
163cm/56kg
Vyötärö 67, lantio 95. Rinnanympärys 83cm.
Likimain samat, mutta olen 165cm ja 62kg.
No just tulin synnytyksen jälkitarkastusesta ja oikein ammattilainen totesi, että normaalipainoinen, hienoa. Itseä lukemat 168 cm ja 72,5 kg kyllä jo hirvittää. 15 kiloa enemmän kuin vuosikymmen sitten, jolloin myös kuvittelin olevani normaalipainoinen. Aika laaja ja armelias skaala tuo normaalipaino.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 157/78kg.
Mä olen normaalipainoinen
Et ole. Reipaasti ylipainoinen olet BMI:lla 31,6. Mutta tämä taisin tietääkin.
168 cm ja 63 kg. Ylimääräistä on kertynyt vatsaan ja jalkoihin vuoden aikana. Paljon urheillessani painoin 57 kg ja siinä viihdyin. Liivikoko oli 65A. Aion pudottaa hissukseen viisi kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
Tämä kaava toimii teini-ikäiselle. Ja varmaan toki pissiksille vielä aikuistumisen jälkeenkin. Jos liikunta ja terve ulkonäkö eivät kiinnostaa, vaan nimenomaan laihuus on se juttu.
Terveelle, liikuntaa harrastavalle nuorelle (alle 35 v) naiselle käyttäsin itse kaavaa pituus - 110. Keski-ikäiselle (35 v =>), liikkuvalle naiselle taas pituus - 105 on useimmiten kauniin, sopusuhtaisen varton kaava. Toki yksilöllisiä erojakin on.
Olen 168cm/56kg. Vaatekoko s/m ja pidän itseäni ihan normaalipainoisena. Vaikea kuvitella että 76 kiloseinakin olisin normaalipainoinen. Näillä mitoilla ei ole juuri ylimääräistä kehossa eli ainakin kuvittelen että nivelet kiittää tästä :)
Tykkään myös pitkistä ja hoikista jaloistani; mutta rinnat on toinen juttu. 85a on aika mielenkiintoinen kuppikoko. Sopivia takkeja/jakkuja on myös ihan mahdoton löytää ilman että ne tulee ompelijan kautta.
15 vuotta aktiivisena kuntouimarina jätti tosiaan jälkensä.
Mä oon 166 cm pitkä ja painan jotain päälle 60 kiloa. Jos joku on yli 10 cm lyhyempi ja painaa lähes 20 kiloa enemmän on pikkaisen vaikea uskoa kyseisen henkilön olevan hoikka tai edes normaalivartaloinen. Eihän BMI edes ole normaali. Nyt tähän sitten varmaan tulee napinaa miten laihaläski narukäsi ei tajua sen olevan lihasta. Se kommenttihan tässä aina seuraa.
No siihen voin kommentoida, että työssä nostelin ennen koronaa 30-50 kilon painoisia tavaroita lukuisia päivässä sekä juoksin aktiivisesti. Olin tosi vahva. Eikä paino heilahdellut tuona aikana kuin alaspäin kun rasvaa lähti.
Vierailija kirjoitti:
No just tulin synnytyksen jälkitarkastusesta ja oikein ammattilainen totesi, että normaalipainoinen, hienoa. Itseä lukemat 168 cm ja 72,5 kg kyllä jo hirvittää. 15 kiloa enemmän kuin vuosikymmen sitten, jolloin myös kuvittelin olevani normaalipainoinen. Aika laaja ja armelias skaala tuo normaalipaino.
Niinpä. Lähes samoilla mitoilla minusta eräs ammattilainen oli kirjannut jopa "hoikka". Melko hilpeää. Tuossa vaiheessa BMI on kuitenkin jo runsaat 25 ja itse ainakin kärsin lähes jatkuvasta närästyksestä (löydöksenä gastroskopiassa palleatyrä), vatsan turvotteluista, lievästä uniapneasta (todennettu yöpolygrafialla) ja muutenkin vetämättömästä olosta. Kun paino putosi muutaman vuoden lihavamman kauden jälkeen takaisin itselleni normaaliin 63-64 kg:aan, hävisivät kaikki nämä vaivat.
Pakko myöntää, että olen itsekin aika yllättynyt siitä, miten radikaalisti tuo BMI 25:n ylittyminen vaikuttaa terveyteen ja hyvinvointiin. Tässä yhteiskunnassa on vain haluttu sulkea silmät tosiasioista ja ollaan niin kehopositiivisia, niin kehopositiivisia. Monella lääkärillä itselläänkin BMI ylittää tuon 25 ja silloin on toki korkea kynnys lähteä epäilemään, että potilaan vaivat johtuisivat jo tuosta kohtuullisen vähäisestä ylipainosta, kun pitäisi ehkä kohdata omakin tilanne silmästä silmään. Mutta näin se vain on. BMI on kyllä kertoo, onko painosi sopiva.
Pitäs kiristää sitä normaalipainoisten bmi-lukua, nyt jo se voi olla tavallinen,ei hoikka, tai hyvin lihava,ja silti muka normaali .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
Tämä kaava toimii teini-ikäiselle. Ja varmaan toki pissiksille vielä aikuistumisen jälkeenkin. Jos liikunta ja terve ulkonäkö eivät kiinnostaa, vaan nimenomaan laihuus on se juttu.
Terveelle, liikuntaa harrastavalle nuorelle (alle 35 v) naiselle käyttäsin itse kaavaa pituus - 110. Keski-ikäiselle (35 v =>), liikkuvalle naiselle taas pituus - 105 on useimmiten kauniin, sopusuhtaisen varton kaava. Toki yksilöllisiä erojakin on.
Miksi vanhempana pitäisi painaa enemmän? vähemmän ois parempi koska nivelet ei tykkää
Oon 172cm, tarkkaa painoa en tiedä (vaikka suurpiirteinen arvio on).
Mitat: rinnanympärys 74cm, vyötärö 65cm, lantio 84cm. Jonkin verran ylimääräistä "irtoläskiä" vatsan lisäksi myös muualla, esim. reisissä :D Vatsan makkarat näkyy istuessa mutta ei seisoessa. Olen alle 30v.
Valitettavan usein näkyy kaupungilla nuoria naisia(hoikkiakin) joilla takapuoli roikkuu kuin 80 vuotiaalla mummolla.
Eli se liikunta on jäänyt kokonaan, ja siitähän on paljon kirjoituksia mediassa joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.
Minulle tuo pituus miinus 115 on juuri paseli. On lihasta ja rasvaa sopivasti ja kroppa näyttää hyvältä.
163 cm 48 kg. Jos lihon, niin kaikki kertyy vatsaan ja näytän pallolta. Nimenomaan talipallolta. Ei jakaudu tasaisesti...
Nyt täytyy sanoa, että en usko. Olit minkä muotoinen tahansa vartalotyypiltäsi, niin tuon pituisena ja painoisena olet anorektisen laihoissa mitoissa. Olen suurinpiirtein samanpituinen kuin sinä ja painoin alimmillani 5 kg enemmän ja oli oikeasti hyvin hoikka! Tai sitten olet oikeasti tikkujalka-pallomaha-muotoinen.
Nyt on pakko sanoa, että sinulla on erittäin vääristynyt kuva anorektiselta näyttävästä vartalosta.
Onkä tämän näköinen nainen sinun mielestäsi anorektisen laiha?
Tai tikkujalka-pallomaha?
Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
Minulle tuo pituus miinus 115 on juuri paseli. On lihasta ja rasvaa sopivasti ja kroppa näyttää hyvältä.
163 cm 48 kg. Jos lihon, niin kaikki kertyy vatsaan ja näytän pallolta. Nimenomaan talipallolta. Ei jakaudu tasaisesti...
Nyt täytyy sanoa, että en usko. Olit minkä muotoinen tahansa vartalotyypiltäsi, niin tuon pituisena ja painoisena olet anorektisen laihoissa mitoissa. Olen suurinpiirtein samanpituinen kuin sinä ja painoin alimmillani 5 kg enemmän ja oli oikeasti hyvin hoikka! Tai sitten olet oikeasti tikkujalka-pallomaha-muotoinen.
Nyt on pakko sanoa, että sinulla on erittäin vääristynyt kuva anorektiselta näyttävästä vartalosta.
Onkä tämän näköinen nainen sinun mielestäsi anorektisen laiha?
Tai tikkujalka-pallomaha?Minusta ei.
Ihana kroppa
Pituus miinus 110 on hyvä paino.
Sopiva pituus 160-170 cm.
Rintakehän ympärys n. 70 cm rintojen alta.
Vyötärö pienempi kuin rintakehän ympärys.
Lantion ympärys suurempi kuin vyötärö tai rintakehän ympärys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 163cm ja 64kg. Tissit kokoa a, kapea poikamainen lantio ja laihat jalat. Olen kuulema liian laiha.
Höpön löpön. Olen 176 cm ja 63 kg ja en ole laiha vaan normaalipainoinen.
No en voi sille mitään että minulle jatkuvasti sanotaan että olen laiha. Aina tuputetaan herkkuja jne koska "sinussa se ei näy".
Ei se silti tarkoita että olisit laiha :)
Moni vain hokee tuota, kun ei kehtaa sanoa "Älä ota herkkuja, sun maha roikkuu jo muutenkin/sussa kyllä on mistä laihtua niin kannattaisiko aloittaa jo tänään".Kaverin BMI on 29, hän on todella löllö, ja moni nimittää hoikaksi koska hän on lyhyt. Jopa lääkäri kirjannut papereihin hänen olevan hoikka, kun ei kehtaa kirjoittaa että painoa kannattaisi pudotttaa, niin moni muukin ongelma katoaisi siinä samalla. Kaveri valittaa kun lääkäristä ei saa mitään apua mihinkään, ja suuttuu, jos minä ehdotan että söisi terveellisemmin ja liikkuisi enemmän. Hänellä on hirveän roikkuvat selkätissit vaikka ikää on vasta vähän päälle 30. Selkätissit ovat isommat kuin rintapuolen tissit!
Minua nimitetään jatkuvasti heinänkorreksi, laiheliiniksi, ohkaiseksi, jne. BMI 22, nakkisuora vyötärö, vyötärönympärys n. 80 cm. Olen 162 cm lyhyt eli tuo vyötärönympärys on minulle paljon! Kaukana heinänkorresta ja ohuesta. Ennemmin olen omenavartaloinen pullukka. Mutta eihän sitä kukaan kehtaa sanoa. Niin sanovat sitten laihaksi.
Pullea olet kyllä ainakin päästäsi, se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
No ohhoh. Tuon 115 kaavan mukaan minun pitäisi sitten painaa 34 kiloa...Enpä edes muista milloin viimeksi näin olisi ollut. Monet koiratkin olisi sitten painavampia. BMI sanoisi, että vaikea alipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 115
No ohhoh. Tuon 115 kaavan mukaan minun pitäisi sitten painaa 34 kiloa...Enpä edes muista milloin viimeksi näin olisi ollut. Monet koiratkin olisi sitten painavampia. BMI sanoisi, että vaikea alipaino.
Ja mun pitäisi painaa 46kg. Taisin painaa ala-asteella sen verran... Koko aikuisikäni olen ollut 60-65kg ja näytän hyvältä, en lainkaan ylipainoiselta. Miten voisin laihduttaa melkein 20kg olematta pahasti alipainoinen tai jopa anorektinen? Nyt on hoikat jalat, normaali läskitön vyötärö ja isot tissit ja perse. Miksi ikinä laihduttaisin hyvästä normaalipainoisesta kropasta??
Ja tämä jolle juuri kommentoit ei ole myöskään lihava. Joten älä trollaa toisten painosta.