Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normivartaloisen/painoisen naisen mitat?

Vierailija
30.04.2020 |

Olen laihduttanut ja minulla on suuria vaikeuksia käsittää minkä kokoinen olen oikeasti. Työkaverit päivittelevät että olen nykyään niin pieni, no ehkä entiseen verrattuna joo. Itse en näe hirveästi eroa entiseen talipallo-olemukseen. Jos olet tällainen ns normaalivartaloinen, mikä on esim rinnanympärysmittasi? Rintojen alta mitattuna siis? Lantiomitta?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm / 67 kg / 75 cm, vartalo X-mallinen eli vyörätö 76 cm, lantio 97 cm.

Vierailija
122/152 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sairasta että naisetkin painaa nykyään jotain 80 kg ja enemmän. Jokin hormonihäiriö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti sairasta että naisetkin painaa nykyään jotain 80 kg ja enemmän. Jokin hormonihäiriö?

Miettinyt ihan samaa.

Miksi nykyisin normaalikokoinen nainen painaa 70-90 kg ja alle 60-kiloisia nimitellään pikkulapsen kokoisiksi teineiksi?

Vierailija
124/152 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä melkein kaikkien mittoja alapeukutetaan? Jos haluttiin ihmisten vaan kertovan omat mittansa.

Vierailija
125/152 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 157/78kg.

Mä olen normaalipainoinen

No, et todellakaan ole 😆

Vierailija
126/152 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Tämä kaava toimii teini-ikäiselle. Ja varmaan toki pissiksille vielä aikuistumisen jälkeenkin. Jos liikunta ja terve ulkonäkö eivät kiinnostaa, vaan nimenomaan laihuus on se juttu.

Terveelle, liikuntaa harrastavalle nuorelle (alle 35 v) naiselle käyttäsin itse kaavaa pituus - 110. Keski-ikäiselle (35 v =>), liikkuvalle naiselle taas pituus - 105 on useimmiten kauniin, sopusuhtaisen varton kaava. Toki yksilöllisiä erojakin on.

Aikoinaan ihannepainon kaava oli: Pituus miinus saata miinus 10%.

Mut nykyihmiset ei vissiin osaa prosenttilaskua :D

Vierailija
127/152 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Tämä kaava toimii teini-ikäiselle. Ja varmaan toki pissiksille vielä aikuistumisen jälkeenkin. Jos liikunta ja terve ulkonäkö eivät kiinnostaa, vaan nimenomaan laihuus on se juttu.

Terveelle, liikuntaa harrastavalle nuorelle (alle 35 v) naiselle käyttäsin itse kaavaa pituus - 110. Keski-ikäiselle (35 v =>), liikkuvalle naiselle taas pituus - 105 on useimmiten kauniin, sopusuhtaisen varton kaava. Toki yksilöllisiä erojakin on.

Enpä ole ikinä tuollaisesta kaavasta kuullut. Milloin tuo "aikoinaan" oli?

Tuolla kaavalla minun ihannepainoni olisi 56,25. Olisin todella läski tuolla kaavalla. Pituus miinus satakymmenen on ihan ok, mutta parempi jos on pituus minus sataviisitoista.

Vierailija
128/152 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä emäntä about 160cm/60kg, rinnat...voiko sellaisia olla kuin 80D? Jostain tuollainen syöpynyt mieleen. No just sopivan isot kuitenkin. Minusta ko. nainen on täydellinen pakkaus, ja mitään ei ainakaan ole yhtään liikaa. Sexyin kissa kaikista.

Jos minun mieheni sanoisi minua "sexyksi kissaksi", niin saisi painua ovesta ulos eikä tarvitsisi enää palata.

Vierailija
129/152 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalivartaloinen ihminen on nykymittapuulla lievästi ylipainoinen (BMI 25-30), lihakseton, plösö, huonoryhtinen...

Vierailija
130/152 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..up..

Vierailija
131/152 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on aina ollut:

Erittäin hoikka   ( mallien painovaatimus) on pituus-120. Esim. 176cm ja 56 kg

Hoikka  : pituus -110 , keski-ikäiselle tämä jo todella "kovassa kunnossa) 176, 66kg

Normaalipaino: Pituus-100   ( tässä aletaan liikkua normaalipainon ylärajalla)  177, 76

Lievä ylipaino: Pituus + 110

Tottakai joku kovakuntoinen urheilija painaa enemmänkin, vaikkei ole rasvaa. Tämä pätee ns. norminaisiin, jotka harrastavat kuntoilumielessä urheilua

Itse olen normipainon ylärajalla ihan läskin takia. Nykyään vaan normipainon ja tavallinen on ns. "hoikka" ja lievästi ylipainoisia pidetään normaalipainoisina.

Vierailija
132/152 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se paino kuule riipu pituudesta. Jos nainen on vaikka crossfit-ohjaaja ja 180cm pitkä, niin joku 80 kg on hänelle ihan hyvä paino ja on ihan "timmi".

Vierailija
133/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.

Minulle tuo pituus miinus 115 on juuri paseli. On lihasta ja rasvaa sopivasti ja kroppa näyttää hyvältä.

163 cm 48 kg. Jos lihon, niin kaikki kertyy vatsaan ja näytän pallolta. Nimenomaan talipallolta. Ei jakaudu tasaisesti...

Nyt täytyy sanoa, että en usko. Olit minkä muotoinen tahansa vartalotyypiltäsi, niin tuon pituisena ja painoisena olet anorektisen laihoissa mitoissa. Olen suurinpiirtein samanpituinen kuin sinä ja painoin alimmillani 5 kg enemmän ja oli oikeasti hyvin hoikka! Tai sitten olet oikeasti tikkujalka-pallomaha-muotoinen.

Nyt on pakko sanoa, että sinulla on erittäin vääristynyt kuva anorektiselta näyttävästä vartalosta.

Onkä tämän näköinen nainen sinun mielestäsi anorektisen laiha?

Tai tikkujalka-pallomaha?

http://aijaa.com/xmFW9j

http://aijaa.com/FuVh4M

Minusta ei.

Kyllä tuollainen kroppa nykypäivänä on jo anorektisen laiha. Nykyisin normaali on BMI n. 30.

(Sulla on upee kroppa

Vierailija
134/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pituus jaettuna kahdella kertoo mikä on maksimi vyötärönympärykselle. Sen alla kun pysyy niin on hyvä.

BMI on myös suuntaa antava, mutta enemmän kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että saat ruuasta tarvittavat ravintoaineet ja olet muuten kaikinpuolin terve. Muiden länkytykselle ei kannata antaa mitään arvoa jos kyseessä ei ole lääkärisi.

Vierailija
135/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on aina ollut:

Erittäin hoikka   ( mallien painovaatimus) on pituus-120. Esim. 176cm ja 56 kg

Hoikka  : pituus -110 , keski-ikäiselle tämä jo todella "kovassa kunnossa) 176, 66kg

Normaalipaino: Pituus-100   ( tässä aletaan liikkua normaalipainon ylärajalla)  177, 76

Lievä ylipaino: Pituus + 110

Tottakai joku kovakuntoinen urheilija painaa enemmänkin, vaikkei ole rasvaa. Tämä pätee ns. norminaisiin, jotka harrastavat kuntoilumielessä urheilua

Itse olen normipainon ylärajalla ihan läskin takia. Nykyään vaan normipainon ja tavallinen on ns. "hoikka" ja lievästi ylipainoisia pidetään normaalipainoisina.

En sanoisi että 170 cm / 280kg on lievä ylipaino.

Vierailija
136/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus miinus 100 on hyvä normaalipaino naiselle 👍 Nyt mammat pieni päässälaskutehtävä niin tiedätte tavoitteen 😉

Vierailija
137/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 100 on hyvä normaalipaino naiselle 👍 Nyt mammat pieni päässälaskutehtävä niin tiedätte tavoitteen 😉

Minä olisin tällä laskukaavalla aika tuhdissa kunnossa... Minulle hyvä on pituus miinus 110.

Vierailija
138/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

163cm/56kg

Vyötärö 67, lantio 95. Rinnanympärys 83cm.

Itse olen 165cm ja n. 64kg ja samantyyppiset ylävartalomitat (paitsi lantio 89cm). Mutta koska olen mallia päärynä, niin rasva kertynyt reisiin. Reiden ympärysmitta paksuimmasta kohdasta n 59cm.

Ja joo, juuri tarkoitus saada pari kiloa pois.

Vierailija
139/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

En tiedä, milloin tuo sinun ”aikoinaan” oli, mutta muistan Suosikin Ekin opastaneen 90-luvulla, että pituus miinus 110 on hyvä ihannepaino teini-ikäiselle. Ja nimenomaan teini-ikäiselle.

Mulla oli joskus myös jokin vanha 1950- tai 60-luvun pukeutumisopas, ja sen mukaan naisen ihannepaino oli kylläkin pituus miinus 100.

Toki kannattaa muistaa, että siihen aikaan ihmiset olivat selvästi lyhyempiä kuin nykyään. 155-senttinen nainen, joka painaa 55 kiloa, on selvästi hentoisempi kuin 178-senttinen nainen, joka painaa 78 kiloa.

Vierailija
140/152 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitoista ei tietoa, mutta ihan normi 159/55