Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normivartaloisen/painoisen naisen mitat?

Vierailija
30.04.2020 |

Olen laihduttanut ja minulla on suuria vaikeuksia käsittää minkä kokoinen olen oikeasti. Työkaverit päivittelevät että olen nykyään niin pieni, no ehkä entiseen verrattuna joo. Itse en näe hirveästi eroa entiseen talipallo-olemukseen. Jos olet tällainen ns normaalivartaloinen, mikä on esim rinnanympärysmittasi? Rintojen alta mitattuna siis? Lantiomitta?

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.

Miten ihmeessä täällä palstailee niin paljon naisia, jotka hoikkina kertovat olevansa anorektisia? Kylkiluiden näkymisessä ei ole mitään vikaa. Vartalonmalleja on toki yhtä paljon kuin ihmisiä, mutta tässä taitaa enemminkin olla kyseessä vääristynyt kehonkuva ja mukavuudenhalu.

Olen kanssasi saman pituinen ja enkä ikinä ole painanut enempää kuin 53kg. Kun vaaka näytti 48 niin silloin olin hoikka, anorektinen en vielä silloinkaan. Näytän nyt erittäin normaalilta enkä voisi kuvitellakaan että 7kg painavampana näyttäisin sopusuhtaiselta.

Itse olen 157 cm ja painanut aikuisena alle 50 kiloa kun olen ollut sairaana ja en päässyt treenaamaan muutamaan kuukauteen. Alle 48 tulee kuukautiskiertoon häiriöitä. Parhaimmassa voimailukunnossa painoin 54 ja minulla näkyi vatsalihakset. Nyt painan vähemmän mutta olen pehmeämpi. Olen vierestä katsonut kanssani saman pituista sarjassa 58 kg nostanutta painonnostajaa, ja hän oli paljon siromman näköinen kuin minä, vaikka tietysti oli lihaksikas. Vyötäröstä kuitenkin sorja kuin keijukainen.

Lihas on niin tiheää rasvakudokseen verrattuna, ettei painosta kannata liikaa päätellä urheilevan ihmisen ulkonäköä. Miehillä vielä hurjemmat erot. Noin 180-senttinen urheilija joka painaa 70 kiloa voi olla pikkupoikamaisen tiukassa kunnossa, Mutta utheilematon saman painoinen voi omistaa pehmeän vatsakummun.

Minulla on ystävä, joka on kanssani saman pituinen mutta hän painaa max 48 kg. Näyttää hoikalta, mutta on muutenkin tosi siro ja pieni kaikin puolin, joten ei näytä sairaalloiselta. Aasialaiset ovat monesti samanlaisia.

Jos olet 166 ja harvinaisen hentorakenteinen, et ole koskaan urheillut ja 48-kiloisena olet vielä saanut kuukautiset, niin ehkä se on mahdollista. Poikkeuksellista kuitenkin olla terve aikuinen noin laihana.

Olen urheillut ammatikseni ja nykyään valmennan työkseni. Eli urheillut olen ja paljon. Menkat tuli normaalisti kun painoin 48kg.

T:se ketä lainasit

Vierailija
82/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Älä naurata. 166 cm ja 51 kiloisena olisin anorektisen näköinen luukasa. Jo 58 kiloisena kylkiluuni törröttävät rumasti. 60 kg on sopiva paino minulle ja näytän sopusuhtaiselta.

Miten ihmeessä täällä palstailee niin paljon naisia, jotka hoikkina kertovat olevansa anorektisia? Kylkiluiden näkymisessä ei ole mitään vikaa. Vartalonmalleja on toki yhtä paljon kuin ihmisiä, mutta tässä taitaa enemminkin olla kyseessä vääristynyt kehonkuva ja mukavuudenhalu.

Olen kanssasi saman pituinen ja enkä ikinä ole painanut enempää kuin 53kg. Kun vaaka näytti 48 niin silloin olin hoikka, anorektinen en vielä silloinkaan. Näytän nyt erittäin normaalilta enkä voisi kuvitellakaan että 7kg painavampana näyttäisin sopusuhtaiselta.

No etköhän näyttäisi ihan sopusuhtaiselta myös 7kg painavampana🙄 Vai mitä luulet että vartalollesi tapahtuu?

Sori mutta en usko että näyttäisin sopusuhtaiselta, ennemminkin pönäkältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastellaan tisulitytöt.

Iisakki 66

Vierailija
84/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tynnyrimäinen rintakehä ja suora vyötärö.

163 cm 49 kg 36 v.

Rintojen alta n. 70 cm, rintaliivien koko 65C. Rinnat ovat pienet, laajat ja terhakat, niissä ei juuri rasvaa ole vaan ovat oikeastaan pelkkää rintakudosta, eivät roiku ja "makaa" rintakehää vasten.

Vyötärö 68 cm.

Lantio 90 cm. Pakarat eivät ole lättänät, vaan pyöreät koska treenaan jonkin verran koska teen istumatyötä. Muuten ei jaloissa kierrä veri.

Yläkroppa ja alakroppa ovat sopusuhtaisia keskenään, en siis ole omaan pituuteeni nähden persjalkainen tai omaan pituuteeni nähden pitkäselkäinen (joku tulee kuitenkin piipittämään, ettei lyhyt ihminen voi olla pitkäselkäinen tai -jalkainen kun 180-senttiseen ihmiseen vertaa nönnönnöö. Ei olisi ensimmäinen kerta :D)

Lihasta on kropassa jonkin verran, teen liikkuvuusharjoituksia ja ryhtiä suoristavaa jumppaa.

Vatsa on litteä, ei roiku.

Selluliittiakaan ei ole, ellei kunnolla rutista ihoa käsillä kasaan. Reisissä lihakset piirtyvät kauniisti, ja olen kauniin hoikka.

Käsivarsissakin lihasta, vedän sujuvasti 10 leukaa vastaotteella. Myötäotteella vain 7.

Ja ihan vain tiedoksi, jokainen lihavampi/pulleampi/plösömpi nainen on aina sitä mieltä, ettei häntä hoikemman pitäisi laihduttaa yhtään kun "muuten kuihtuu olemattomiin". Ja 152-senttinen ihminenhän on hoikka, kun vaaatekoko on M vaikka siitäkin tursuaa läskit ulos. Eikä hän painakaan kun 64 kg, sehän on ihan normaalin naisen paino! (BMI 29 noin lyhyelle...)

Älä usko sellaisia jotka väittävät että olet pikkuruinen. Kukaan nainen ei ole pikkuruinen, jos on yli 165-senttinen. Ja yksikään lyhytkään nainen ei ole pikkuruinen jos BMI yli 19.

Kunnon Mary Jane -fantasia siinä :D :D :D

No ihan normaali urheilevan naisen vartalo! Itsekin olen noissa mitoissa, 162cm 49kg, rasvaprosentti 13-15 välillä. Ollut koko aikuisikäni, poislukien tietty raskausajat, mutta niistäkin palautunut samoihin mittoihin. Olen 35v.

Vierailija
85/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä, miten missien mitat ilmoitetaan eli rintojen päältä.

Mutta aloittajahan haluaa tietää rintojen alta mitatun rintakehän ympärysmitan, ei rintojen päältä mitattua rintojen ympärysmittaa.

Etkö osaa sen vertaa lukea?

Ketä kiinnostavat naisen mitat, joissa ei ole rinnan kokoa ilmoitettu. Liiviostokset ovat sitten asia erikseen.

Eihän tuossa ole rintojen koko kerrottu, kun rintaliivien kokoa ei ole kerrottu.

Eli onko missimitoissa olevan rintaliivikoko 80A vai 65E?

Mikä se rintakehän ympärys on suhteessa rintojen ympärykseen?

No mä ymmärsin ainakin ilmoittaa molemmat mitat.

95cm rintojen päältä ja liivit 85B eli tuo 85 on senttiluku rintojen alta.

Eikä tuokaan kerro kaikkea koska joillain on riippurinnat ja toisilla kiinteät ja riippumattomat kuten minulla. Rinnan alla ei ole poimua ollenkaan. Rinnat on rintakehän päällä - tämä tosin riippuu hyvästä ryhdistäkin. Rinnan koostumuskin sellainen kumimaisen kiinteä

Vierailija
86/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä muna-aivoisia miehiä, jotka fantasioivat laihoista naisista jopa syömishäiriöiden uhalla? Miksi hoikat mitat ovat saaneet eniten tykkäyksiä?!

Vierailija
87/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Itse olen 157 cm ja painanut aikuisena alle 50 kiloa kun olen ollut sairaana ja en päässyt treenaamaan muutamaan kuukauteen. Alle 48 tulee kuukautiskiertoon häiriöitä. Parhaimmassa voimailukunnossa painoin 54 ja minulla näkyi vatsalihakset. Nyt painan vähemmän mutta olen pehmeämpi. Olen vierestä katsonut kanssani saman pituista sarjassa 58 kg nostanutta painonnostajaa, ja hän oli paljon siromman näköinen kuin minä, vaikka tietysti oli lihaksikas. Vyötäröstä kuitenkin sorja kuin keijukainen.

Lihas on niin tiheää rasvakudokseen verrattuna, ettei painosta kannata liikaa päätellä urheilevan ihmisen ulkonäköä. Miehillä vielä hurjemmat erot. Noin 180-senttinen urheilija joka painaa 70 kiloa voi olla pikkupoikamaisen tiukassa kunnossa, Mutta utheilematon saman painoinen voi omistaa pehmeän vatsakummun.

Minulla on ystävä, joka on kanssani saman pituinen mutta hän painaa max 48 kg. Näyttää hoikalta, mutta on muutenkin tosi siro ja pieni kaikin puolin, joten ei näytä sairaalloiselta. Aasialaiset ovat monesti samanlaisia.

Jos olet 166 ja harvinaisen hentorakenteinen, et ole koskaan urheillut ja 48-kiloisena olet vielä saanut kuukautiset, niin ehkä se on mahdollista. Poikkeuksellista kuitenkin olla terve aikuinen noin laihana.

Olen urheillut ammatikseni ja nykyään valmennan työkseni. Eli urheillut olen ja paljon. Menkat tuli normaalisti kun painoin 48kg.

T:se ketä lainasit

Erikoista, mikä laji? Balettitanssija?

Vierailija
88/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Jotenkin niin sööttiä ja lapsellista kun ihmiset aina lässyttävät tuota "lihas painaa paljon enemmän kuin läski".

Todellisuudessa lihaksen ja läskin painoero on aika olematon. Noin 160 g per litra.

Eli 10 litran ämpärillinen lihasta painaa vähän yli puolitoista kiloa enemmän kuin 10 litran ämpärillinen läskiä.

Ei todellakaan mitenkään iso painoero ;)

Luttanat läskit selittelevät lihaksikkuudellaan sitä suurta painoaan ;)

Mutta lihakseton, treenaamaton, löysä kroppa voi näyttää huomattavasti paksummalta ja painavammalta siksi, ettei esim. keskivartalon lihakset ole kondiksessa ja jaksa pitää korsettia kasassa. Kun treenaa ryhdin paremmaksi, selkä- ja vatsalihakset kuntoon ja korsetin kuosiin, niin näyttää huomattavasti laihemmalta ja kevyemmältä entiseen verrattuna, vaikka paino olisi ihan sama kuin aiemmin.

Kun minä olin lihaksikkaammillani ikinä, painoin kuusi kiloa VÄHEMMÄN kuin nyt. Se kertoo jo aika lailla tuosta, että läskin ja lihaksen painoero on todellakin lähes olematon. Minulla oli kunnon näkyvät lihakset ympäri kroppaa, ja olin huomattavasti kevyempi kuin nyt.

Vierailija
89/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64kg. Tissit kokoa a, kapea poikamainen lantio ja laihat jalat. Olen kuulema liian laiha.

Höpön löpön. Olen 176 cm ja 63 kg ja en ole laiha vaan normaalipainoinen.

No en voi sille mitään että minulle jatkuvasti sanotaan että olen laiha. Aina tuputetaan herkkuja jne koska "sinussa se ei näy".

Ei se silti tarkoita että olisit laiha :)

Moni vain hokee tuota, kun ei kehtaa sanoa "Älä ota herkkuja, sun maha roikkuu jo muutenkin/sussa kyllä on mistä laihtua niin kannattaisiko aloittaa jo tänään".

Kaverin BMI on 29, hän on todella löllö, ja moni nimittää hoikaksi koska hän on lyhyt. Jopa lääkäri kirjannut papereihin hänen olevan hoikka, kun ei kehtaa kirjoittaa että painoa kannattaisi pudotttaa, niin moni muukin ongelma katoaisi siinä samalla. Kaveri valittaa kun lääkäristä ei saa mitään apua mihinkään, ja suuttuu, jos minä ehdotan että söisi terveellisemmin ja liikkuisi enemmän. Hänellä on hirveän roikkuvat selkätissit vaikka ikää on vasta vähän päälle 30. Selkätissit ovat isommat kuin rintapuolen tissit!

Minua nimitetään jatkuvasti heinänkorreksi, laiheliiniksi, ohkaiseksi, jne. BMI 22, nakkisuora vyötärö, vyötärönympärys n. 80 cm. Olen 162 cm lyhyt eli tuo vyötärönympärys on minulle paljon! Kaukana heinänkorresta ja ohuesta. Ennemmin olen omenavartaloinen pullukka. Mutta eihän sitä kukaan kehtaa sanoa. Niin sanovat sitten laihaksi.

Vierailija
90/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

696969 kirjoitti:

En tiedä mikä on normaali, ite oon mielestäni pulska:

Rinta 105

Vyötärö 55

Lantio 104

158/43kg

Siis rintojen alta 105 cm? (Sitähän aloittaja tässä kysyi, ei hän kysynyt mittaa rintojen päältä.)

Kuulostat noiden mittojen perusteella kyllä todella epäsopusuhtaiselta...

Vierailija
91/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 166cm ja 48kg. Rinnat 80D. Miehet kehuneet kroppaani täydelliseksi.

Aivan järjettömän iso tuo ympärysmitta rintojen alta :O

Liivien kokohan on aina pienempi kuin todellinen mitta rintojen alta, eli jos mittanauhalla rinnanympärys rintojen alta on 73 cm, on sopiva ympärysmitta rintaliiveissä 65 tai 70.

Sinulla siis rinnanympärys rintojen alta on melkein 90 cm? Laita ihmeessä kuva. Haluan nähdä kuvan noin epäsopusuhtaisesta ihmisestä!!

Minulla mitta rintojen alta on 72 cm, vyötärö 68 cm, lantio 90 cm. Rinnat ovat pienet, mutta tuo iso rintakehä tekee mielestäni ala- ja yläkroppani TODELLA epäsopusuhtaisiksi keskenään. Yläkroppani on ISO verrattuna alakroppaani. Sopivat rintaliivit ovat kokoa 65C tai D liivien mallista riippuen. Mitta rintojen päältä on jotain 89 cm. (Pienempään kuppiin kuin C tai D rintani eivät mahdu, ovat niin leveät ja laajat.)

Jos minä näytän näillä mitoilla epäsopusuhtaiselta niin laita ihmeessä kuva itsestäsi, niin näen vielä epäsopusuhtaisemman ihmisen.

Olisiko sinulle sittenkin oikea liivikoko esim. 65F, 70F, 65E tai 70E?

Vierailija
92/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella todella moni käyttää väärän kokoisia rintaliivejä.

Vierailija
93/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

161 cm/58-59 kg

Vierailija
94/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64kg. Tissit kokoa a, kapea poikamainen lantio ja laihat jalat. Olen kuulema liian laiha.

Jos olisi kymmenen kiloa vähemmän olisit laiha. Suomalaiset ovat käsittämättömän lihavaa kansaa.

Vierailija
95/152 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylkiluiden näkymisessä ei ole mitään vikaa

Kylkiluut ovat kammottavan näköisiä ja pelottavia. Kuin suoraan keskitysleiriltä.

Vierailija
96/152 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kymmenen kiloa vähemmän olisit laiha. Suomalaiset ovat käsittämättömän lihavaa kansaa.

Omasta mielestä en ole laiha vaan mulle on aina sanottu niin, olen ruipelo, ei sinussa ole mitään mistä ottaa kiinni, miksi et syö jne. Luulen että se johtuu siitä ettei mulla ole tissejä tai lantiota ja jalat ovat niin luisevat.

Vierailija
97/152 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm, 58 kg ja 40v. Syön terveellisesti ja juoksen tai käyn ryhmäliikuntatunneilla.

Vyötärö 73 cm, lantio 90 cm ja rintojen alta 75 cm.

Vierailija
98/152 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm / 138 kg. Menen yleensä pyörimällä eteenpäin paitsi portaikoissa, jossa yleensä pompin kuin plussapistepallo.

Vierailija
99/152 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nippanappa normaalipainoinen.

164cm ja 66kg

Rintojen päältä 96cm

Rintojen alta 78cm

Vyötärö 72cm

Lantio 102cm

Reisi 60cm

Pohje 37cm

Vierailija
100/152 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus miinus 115

Minulle tuo pituus miinus 115 on juuri paseli. On lihasta ja rasvaa sopivasti ja kroppa näyttää hyvältä.

163 cm 48 kg. Jos lihon, niin kaikki kertyy vatsaan ja näytän pallolta. Nimenomaan talipallolta. Ei jakaudu tasaisesti...

Nyt täytyy sanoa, että en usko. Olit minkä muotoinen tahansa vartalotyypiltäsi, niin tuon pituisena ja painoisena olet anorektisen laihoissa mitoissa. Olen suurinpiirtein samanpituinen kuin sinä ja painoin alimmillani 5 kg enemmän ja oli oikeasti hyvin hoikka! Tai sitten olet oikeasti tikkujalka-pallomaha-muotoinen.