Suomalaiset vastustavat rajoitusten purkamista, koska haluavat elämän olevan mahdollisimman KURJAA
Moni tuntuu suorastaan kukoistaneen rajoitusten ansiosta. Olen valmistautunut tähän koko ikäni / ei tunnu rajoitukset missään kun en muutenkaan pidä ihmisistä / olen onneksi jo valmiiksi masentunut / koskaan en ole voinut näin hyvin / jne.
Tämä köyhä ja kurja kansa ei nauti mistään muusta niin paljon kuin kurjuudesta ja siitä, että saa kärsiä oikein sielunsa pohjasta saakka. Vielä parempi, jos kärsimystä suodaan runsaammin muille ihmisille kuin minulle itselleni (esim. lapset ja vanhukset).
"Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä, olispa korona pysyvä..."
Kommentit (26)
Niinpä! Voiko ankeampaa kansaa enää olla.
Siinä on salaisuutemme miksi olemme pärjänneet. Musta surmakin oli täällä lähinnä vitsi aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Voiko ankeampaa kansaa enää olla.
Suomalainen jonottamassa Prismassa kasvomaski naamallaan, vessapaperipaketti toisessa kädessä ja makaronipussi toisessa, ja paheksumassa jälkikäteen turvavälien puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ime persettä.
Koirat, kalikat, mitä näitä olikaan.
Myöskin järjettömät jutut herättävät tuon reaktion...
Vaadin hidastelupolitiikkaa, rajoitusten purkamista ja sitten uudelleen tiukentamista kun tilanne menee liian pahaksi. Tällä tavalla rajoitukset kestävät mahdollisimman pitkään.
Suomi 30.4.2020. Räntää sataa, he.... kylmä, coronavirus, paska maa ja kaikki päin vi..... .
Haluaisin koronan tukahduttamista ja sitten vasta rajoitusten vähentämistä.
Minusta tämä on ollut ihan kivaa. Koululaisten ei ole tarvinnut herätä aikaisin, ei kiirettä. Tehtäviä tehneet innolla ja oppineet hyvin, kun ei tarvitse sietää luokan älämölöä ja huutoa.
Etätyöskentely on ollut kivaa aikuisestakin, kun ei tarvitse laittautua ja työmatkat on jääneet pois. Työrauha on kotona parempi ja olen tehokkaampi kuin työpaikallani.
En kaipaa sirkushuveja arkisinkaan, mutta kirjastoa on jo kova ikävä. Tämä eristys on ollut lomaa, kun kukaan ei ole pyytänyt minnekään eikä myöskään ole tuppautumassa kylään. Ihanaa!
Koska suomalaiset on surkeita. Oliko ihan järkeä laittaa maa tälläisestä?
Höpö höpö ap. Naurattavaa ulinaa.
Ap sinähän se kurjuudesta tunnut nauttivan ja muiden haukkumisesta. Miten se on sinulta pois, että joku kestää rajoituksia ja löytää niistä ehkä jotain positiivistakin.
Koronan sairastaneena en toivo kyseistä sairautta pahimmalle vihamiehellenikään. Siksi en kannata myöskään vielä rajoitusten purkamista. Sairastaminen se vasta kurjaa on.
Suurin osa normaali-ihmisistä ei kärsi. Lapset ja vanhukset mukaanlukien. Ap on itse muille pahaa toivova ja itsekäs.
Toivottavasti saat tartunnan ap tai joku sinun perheestäsi. Olet typerys.
Monet pitävät vanhuksiin nyt enemmän yhteyttä kuin aiemmin.
Vanhukset myös liikkuvat paljon, myös ostoskeskuksissa.
Eivät ole karanteenissa.
Meillä oli töissä eilen taas semmoset kymmien ihmisten jonot per kassa. Onko ne pyhäostokset pakko tehdä just siinä pyhän alla? Ei voinu esim maanantaina ostaa vapputarvikkeitaan?
Kaikesta muusta rajoittamisesta kitistään, mutta kaupassa ollaan kuin pässit narussa.
Eihän tässä mitään kärsimystä ole ollut. Etätöitä tehty ja eletty perheen kanssa.
Ei tämä ole kärsimystä kuin niille sosiaalisille sähläreille, joilla pitää olla koko ajan jotain menoa, ettei vahingossa kuule omaa sisäistä ääntään ja huomaa kuinka tyhjää heidän juureton ja poukkoileva elämä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kotona ole kurjaa.
Aivan. Näytän minäkin harmaalta Massalta kadulla kulkiessani, mutta todellisuudessa kuulokkeissani pyörii Terry Pratchettin huumorifantasia, kun olen matkalla ihanaan kotiin, jossa on viimeisen päälle minun makuun hankitut vimpaimet ja oikein kutsuvat kalusteet, joihin uppoutua. Toki luontokin on lähellä, avaa vain ovi ja suksi kuusen, jos siltä tuntuu.
Koirat, kalikat, mitä näitä olikaan.