Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
1741/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kollega oli ahkera leipoja ja toi usein töihinkin leipomuksiaan. Kerran hän sitten esitteli valokuvia, joiden joukossa oli kuva, kun hänen kissansa istui keittiön työtasolla ja noin 10 cm päässä kissasta oli pullataikina. Kertoi iloisena että "Miisu" istuu aina pöydällä kaverina kun hän leipoo.

Tämän jälkeen en pystynyt hänen leipomuksiaan enää syömään ja olen itsekin kissan omistaja. Oma kissani on opetettu pysymään pöydiltä pois, mutta silti aina varmuuden vuoksi pesen tasot monta kertaa ennen leipomista.

Vierailija
1742/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini ihmetteli kun minä paistan nakkeja pannulla. Hänen mielestä nakkeja kuuluu vain keittää tai laittaa uuniin, ihmetteli oikein, että miten niitä muka voi pannulla paistaa. Yli nelikymppinen nainen siis kyseessä, joka kaikenlisäksi melkein pelkästään syö makkara-ja jauheliharuokia (minä en).

Miksi ihmeessä ei voisi nakkeja paistaa, hyvänen aika sentään. 

Pieniksi paloiteltuja nakkeja sopivien mausteiden kera kannattaa käyttää nakkimunakkaan valmistamiseen, jolloin paistinpannun käyttäminen on luontevaa.

Joo mutta nakkeja voi vallan mainiosti paistaa ihan kokonaisena sellaisenaankin pannulla, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

No, minä syön paljon mielummin salaatin pienenä hakkeluksena biojäte-efektistä huolimatta, kuin isoina paloina. Ystäväni on suurtalouskokki ja hänen ronskiin tyyliinsä kuuluu mm. kaalilaatikon kaalin pilkkominen niin, että se on isoina paloina vuoassa. Yököttää sellaiset lötköt kaalinpalat, kun vastaavasti hienoksi silputusta kaalista valmistettu loota on herkkuani.

Toinen käsittämättömyys on muovisten kauhojen uittaminen kiehuvassa ruoassa. Siis koko kypsymisen ajan. Muovi on sen sortin materiaali, että vaikken sitä ehkä myrkyllisenä pidäkään, en kyllä käytä kuin nopeaan hämmentämiseen ja ottimena.

Vierailija
1744/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen pesee kaikki marjat ennen käyttöä tai pakastamista. Mustikat, mansikat, vadelmat, kaikki. Pidän turhana ja vähän neuroottisena, mielestäni pilaa marjansa, mutta mitäpä tuo minulle kuuluu.

Sanovat ettei sienia saa pesta. Menee maku.

Mutta mullanpalaset eivat maistu hyvalle.

Pesen kaiken. Ei tarvita kuon yksi saastunut marja ja elama voi olla pilalla.

Siella metassa vaikka itse poimii, on paljon metsanelaimia.. ne pissii ja kakkii ja sita pissaa ei voi nahda.

Vierailija
1745/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea salaatin huuhteluhimo kaikilla… Minäpä en huuhtele salaattia lainkaan =)

No, jos viitsin, huuhtaisen ja linkoan salaattilingossa.

Huuhtaisusta ei sinällään ole mitään hyötyä, jos salaatissa ei silminnähden ole roskaa, toukkia tai multaa.

Mitään bakteereja ei kylmällä vedellä huuhtaisu vie mennessään.

Vierailija
1746/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kypsentää jauhelihan mikrossa 😳

Siisus. 😨

Vierailija
1747/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun aletaan kokkaamaan likaisessa keittiössä. Hyi olkoon.

Vierailija
1748/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea salaatin huuhteluhimo kaikilla… Minäpä en huuhtele salaattia lainkaan =)

No, jos viitsin, huuhtaisen ja linkoan salaattilingossa.

Huuhtaisusta ei sinällään ole mitään hyötyä, jos salaatissa ei silminnähden ole roskaa, toukkia tai multaa.

Mitään bakteereja ei kylmällä vedellä huuhtaisu vie mennessään.

Kasviksiin kaytetaan torjunta-aineita ( hermomyrkkyja). Joskus kannattaa antaa likoa hetki etikkavedessa. Salaatti kestaa yllattavan lampiman veden.

Kaupan mansikat ja vadelmat varsinkin kannattaa liottaa etikkavedessa.

Vai miksi luulette, etta ihmisilla on vaikeuksia lisaantya?

Vierailija
1749/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppausta, pihvejä ja keto pannareita en ymmärrä. Ihme hössötystä ja sitten vielä tarjoillaan lapsillekin moisia kauhistuksia, eivätkä saa normaaleja pannareita. Lapsi parat kärsivät aikuisten dieetistä.

Vierailija
1750/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen-64 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Vinkki: pese se tiskiallas ensin.(tai edes joskus)

Salaatti huuhdotaan siivilässä.

Oletteko ihmiset kuulleet vempeleestä nimenltään salaattilinko? Siihen salaatti ja vettä, pyöräytä, poista vesi ja toinen pyöräytys ja voila! Pesty ja kuiva salaatti on käyttövalmis. Linkoja löydät esim. Prismoista..ihan perus talouskapine normikodeissa.

Oletko sinä kuullut että maailma hukkuu krääsään. Tälläinenkin vempele on täysin turha, salaatin saa viruteltua ilmankin.

Vierailija
1751/2975 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko rautalankaa kirjoitti:

Auts kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain yksittäinen tapaus, mutta ystävälläni oli tapana laittaa salaatin sekaan suolamakkaran paloja. Siis ihan tavalliseen vihersalaattiin.

Meillä on yleensä joku proteiini salaatin kanssa koska kuopus varsinkin tarvii sitä diabeteksen vuoksi, ja lähtee nälkä paremmin. Siis jos pelkkää salaattia ruokana. Kuten kinkkua, kanaa, kalaa jne jne. Itse rakastan metwurstia vähän liikaakin. =D

Voisiko joku selittää miksi proteiini on alapeukkujen arvoinen ruokaisassa salaatissa? =/ On meillä hiilareitakin, esim leipää.

Siksi itse annoin alapeukun, että toi "proteiini" sana on niin älyvapaa, miksei voi puhua vain lihasta tai kalasta. Nää nykyajan uudet sanavalinnat milloin mistäkin tavallisesta asiasta ovat täyttä soopaa. Kukaan täyspäinen ei niita käytä.

Vierailija
1752/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auts kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain yksittäinen tapaus, mutta ystävälläni oli tapana laittaa salaatin sekaan suolamakkaran paloja. Siis ihan tavalliseen vihersalaattiin.

Meillä on yleensä joku proteiini salaatin kanssa koska kuopus varsinkin tarvii sitä diabeteksen vuoksi, ja lähtee nälkä paremmin. Siis jos pelkkää salaattia ruokana. Kuten kinkkua, kanaa, kalaa jne jne. Itse rakastan metwurstia vähän liikaakin. =D

Voisiko joku selittää miksi proteiini on alapeukkujen arvoinen ruokaisassa salaatissa? =/ On meillä hiilareitakin, esim leipää.

Siksi itse annoin alapeukun, että toi "proteiini" sana on niin älyvapaa, miksei voi puhua vain lihasta tai kalasta. Nää nykyajan uudet sanavalinnat milloin mistäkin tavallisesta asiasta ovat täyttä soopaa. Kukaan täyspäinen ei niita käytä.

Proteiini tunnettiin ennen nimellä valkuaisaine. Ei kuulosta yhtä hohdokkaalta, mutta voisihan sitä tuttavallisesti kutsua valkkariksi.

Vierailija
1753/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen-64 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ihmiset kuulleet vempeleestä nimenltään salaattilinko? Siihen salaatti ja vettä, pyöräytä, poista vesi ja toinen pyöräytys ja voila! Pesty ja kuiva salaatti on käyttövalmis. Linkoja löydät esim. Prismoista..ihan perus talouskapine normikodeissa.

Oletko sinä kuullut että maailma hukkuu krääsään. Tälläinenkin vempele on täysin turha, salaatin saa viruteltua ilmankin.

Niin mikä on kenellekin turha krääsä. Omasta salaattilingosta saan myös irti tarjoiluastian salaatille ja linkoa käyttäessä ei tarvitse jokaista lehteä kuivata talouspaperilla.

Vierailija
1754/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auts kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkä lista tulisi kun luettelisi jokaisen mahdollisen proteiinin lähteen erikseen. Niitä kun on muitakin kuin liha ja kala. Jos hermostut yhdestä sanasta niin täyspäinen ei ehkä ole se sana joka sua kuvastaa.

Vierailija
1755/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laita kokonaisia pippureita ruskeakastikkeeseen.

No ei todellakaan laiteta vaan jauhelihamaustetta, mustapippuria, paprikajauhetta ja tumma naudanliemikuutio.

Hans Välimäki

Lihaliemikuutiossa on  glutamaattia, myrkkyä. Fondi on parempaa, jos ei ole lihalientä

Vierailija
1756/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen-64 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viruuko salaatti ?  Minä en viruttele, enkä vanuttele, huuhtelen ja ravistelen

Vierailija
1757/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan laiteta vaan jauhelihamaustetta, mustapippuria, paprikajauhetta ja tumma naudanliemikuutio.

Hans Välimäki

Lihaliemikuutiossa on  glutamaattia, myrkkyä. Fondi on parempaa, jos ei ole lihalientä

Joissain on, mutta ei läheskään kaikissa.

Vierailija
1758/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hans Välimäki

https://www.reformi.fi/tuotteet/reformi-luomu-lihaliemikuutio/

Vierailija
1759/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei käytetä liesituuletinta. Lihaa käristetään liesi täydellä voimakkuudella ja pienikin palaneen käry leviää nopeasti keittiön ulkopuolelle. Monesti se pieni kärähtänyt lihanpalanen aiheuttaa melkoiset savut, joka parhaimmassa tapauksessa aktivoi palohälyttimen. Todella ärsyttävää.

Vierailija
1760/2975 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satokauden mukaisia raaka-aineita tuoreena, pakastettu ruoka on ala-arvoista sontaa. Itse olen pienituloinen, mutten mitään pakasta koskaan, hyi olkoon

Ei ihme että ole pienituloinen, olethan myös tyhmä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme