Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
1061/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tekee omenapiirakkaa niin, että paistaa valmiin murotaikinapohjan uunissa. Vasta sen jälkeen lisää raa-at omenat päälle, ja kanelia ja sokeria. Eikö ne omenat vois laittaa sinne uuniin samalla kun laittaa sen piirakan?

Se pohja pitää esipaistaa, jos laittaa täyteet suoraan, pohja jää raa'aksi!

😂 Päivän paras.

Esipaistatko pizzastakin ensin pohjan ja lisäät sitten raa'at täytteet ja juustoraasteen paistetulle pohjalle..🍕

Ton omenapiirakan ongelman esiintuonut kertoi vasta toisessa kommentissa tuon "raa'at omenat" päälle, eikä uudestaan uuniin... vastasin tuohon ekaan. Lueppas KAIKKI lainaukset !

Vierailija
1062/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mullakin jäänyt moneksi tunniksi esim. joku vuokaruoka tai piirakka odottelemaan huoneenlämpöön, ei ole kukaan koskaan sairastunut. Joku lasagnekin oikeasti jäähtyy tuntikausia, turha on ruveta heti tunkemaan jääkaappiin.

Oikeaoppinen tapahan on jäähdyttää ruoka erittäin nopeasti valmistumisen jälkeen, esim. ulos laittamalla. Kesähelteellä se ei hirveästi auta, mutta illalla viileämmällä säällä jäähtyy nopeammin ja sitten jääkaappiin.

Varmasti, mutta täältä kerrostalon viidennestä kerroksesta kun ei viitsisi lähteä ruokia tonne pihalle roudaamaan. Parveketta ei ole ja jos ikkunalaudalle laitan, saattaapi ruoassa pian olla jomman kumman koiran kuono. Tai sitten se vuoka tippuu. Joten annan edelleen rauhassa jäähtyä pöydällä.

Lavuaariin kylmää vettä ja pari kylmäkallea pakastimesta, vuoka tai astia hetkeksi siihen ja jääkaappiin.

No huhhuh.

Kyllä minä ainakin annan ruokakattilan tai vuokan jäähtyä ihan omaa tahtiaan. Laitan sitten viimeistään jääkaappiin ennen kuin lompsin yöpuulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Beef Bourguignon"-ja kaksi kokkia. mitäs siitä tulee?? Talon rouva oli päättänyt tehdä vierailleen burgundinpataa. Rouvan kaverina oli toinen yhtä "innokas" kokkaaja, joka kuitenkin oli sitä mieltä, että patojen tulee olla erimakuisia. Minä olin sitä mieltä, että ainekset ja mausteet heitetään sormituntumalla pataan mutta kuitenkin samat ainekset molempiin.  Olin tehnyt näitä patoja kymmeniä kertoja ja aina onnistui.

Paras tilanne oli kun "heitin" erästä tärkeää ainesta molempiin patoihin, niin kokkikaveri otti sormillaan kiehuvasta padasta ainekset ja heitti ne toiseen pataan. Siis siirsi padasta nr 1 pataan nr 2. 

Kaiken huippu oli se, kun olimme syöneet, niin kokkikaveri laittoi tulikuumat padat suoraan kylmään jääkaappiin. Sama tapahtui seuraavana päivänä, kun oli tarkoitus syödä samaa ruokaa. Kokkikaveri otti kylmät padat jääkaapista ja laittoi ne suoraan kuumille levyille, eikä edes muistanut, että patoja pitää sekoittaa kunnolla. Arvatkaapa, mitä hetken kuluttua tapahtui. Molemmat padat olivat syömäkelvottomia, koska kokkikaveri unohti sekoittamisen ja padat paloivat pohjaan.

Kokkikaveri oli muutenkin kovin määräilevä ja teki munusta narrin. Hänen tyttärensä sanoi ruokapöydässä, että "olen parempaa pataa syönyt kuin tää." 

Vierailija
1064/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka meni roskiin kirjoitti:

"Beef Bourguignon"-ja kaksi kokkia. mitäs siitä tulee?? Talon rouva oli päättänyt tehdä vierailleen burgundinpataa. Rouvan kaverina oli toinen yhtä "innokas" kokkaaja, joka kuitenkin oli sitä mieltä, että patojen tulee olla erimakuisia. Minä olin sitä mieltä, että ainekset ja mausteet heitetään sormituntumalla pataan mutta kuitenkin samat ainekset molempiin.  Olin tehnyt näitä patoja kymmeniä kertoja ja aina onnistui.

Paras tilanne oli kun "heitin" erästä tärkeää ainesta molempiin patoihin, niin kokkikaveri otti sormillaan kiehuvasta padasta ainekset ja heitti ne toiseen pataan. Siis siirsi padasta nr 1 pataan nr 2. 

Kaiken huippu oli se, kun olimme syöneet, niin kokkikaveri laittoi tulikuumat padat suoraan kylmään jääkaappiin. Sama tapahtui seuraavana päivänä, kun oli tarkoitus syödä samaa ruokaa. Kokkikaveri otti kylmät padat jääkaapista ja laittoi ne suoraan kuumille levyille, eikä edes muistanut, että patoja pitää sekoittaa kunnolla. Arvatkaapa, mitä hetken kuluttua tapahtui. Molemmat padat olivat syömäkelvottomia, koska kokkikaveri unohti sekoittamisen ja padat paloivat pohjaan.

Kokkikaveri oli muutenkin kovin määräilevä ja teki munusta narrin. Hänen tyttärensä sanoi ruokapöydässä, että "olen parempaa pataa syönyt kuin tää." 

Siis ensin odotettiin patoja innokkaasti, kunnes minä huomasin maussa eron ja suutui, mutta en teitenkään näyttänyt sitä. Sitten kokkikaverin aikuinen tytär mainitsi huonosta mausta. Hyi hitto. 

Vierailija
1065/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keitän kanttararellit ennen paistamista. Tätä on moni ihmetellyt.

Miksi ihmeessä teet näin? Sulla on varmaan joku syy tähän, haluaisin kuulla sen.

Kaipa tarkoittaa sitä, että keittää sen nesteen niistä sienistä ennenkuin laittaa voin ja sipulit.

Sitten niistä lötköjä tulee, jos pistää pannuun ilman nesteen haihduttamista.

Vierailija
1066/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan "keittäminen* uunissa. Eli laitetaan lihaköntti kokonaisena ilman mausteita (korkeintaan suola) veteen ja uuniin. Yök!

Hirveä ruokien sotkeminen keskenään.

Vierailija
1067/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoiden kuorimista. Isoisäni oli kemisti ja selitti, että ne perunan arvokkaimmat ravinteet ovat kuoressa ja heti sen alla ja häviävät, jos sen kuorii. Kuka viitsii ees syödä perunaa ilman kuoria, itte söisin mieluummin kuoret, kuin sen lopun. Aikoinaan saatiin koulussa äänestää, että otetaanko mieluummin kuoriperunat, siis kuorineen, vai valmiiksi kuoritut. Minä ainoana isosta luokasta, 32 oppilasta, olin sitä mieltä, että kuorikoon ken tahtoo. Loppukouluajan saatiin kuunnella vitsejä "kumiperunoista" ja "kinderperunoista". Ne tuli valmiiksi kuorittuna muovipussissa ne kuoritut perunat. Lämmitettiin jotenkin. Sioille meni sellanen ruoka kaikilta.

Vierailija
1068/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teet näin? Sulla on varmaan joku syy tähän, haluaisin kuulla sen.

Kaipa tarkoittaa sitä, että keittää sen nesteen niistä sienistä ennenkuin laittaa voin ja sipulit.

Sitten niistä lötköjä tulee, jos pistää pannuun ilman nesteen haihduttamista.

Haloo, KEITTÄÄ NESTEEN SIENISTÄ ! No ei ne sienen nesteet vedessä vähene... Katso aikaisempi kommenttini:

sienet paistetaan KUIVALLA, KUUMALLA pannulla... nesteet haihtuu, eivät KEITY voissa ja omassa nesteessään... VASTA sitten lisätään voi ja sipulit! Sipulissakin nestettä, minkä ne PAISTETUT sienet imevät.

Vierailija
1069/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tapana lisätä raaka sipulisilppu perunamuusiin. Raaka sipuli muusissa ei maistu hyvältä !

ja eihän se enää mitään "muusia" ole sipulisattumineen...!

Itse laitan sipulit perunanpalojen mukaan keittymään, keitetty sipuli antaa sopivasti makeutta muusiin.

Eikä sitä kaikkea keitinvettä tarvitse muusiin, voita ja maitoa se myöskin kaipaa !

Vierailija
1070/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on ilmeisesti tehdä niistä mahdollisimman veteliä ja mauttomia vai?

Jotkut sienet ryöpätään myrkkyjen takia tai sitten kitkeryyden. Kummastakaan ei ole pelkoa kantarellien kanssa, joten teet turhaa työtä, joka vieläpä pilaa erittäin hienon raaka-aineen. Toimintasi on enemmän kuin kummallista, se on suorastaan epäkunnioittavaa.

Eikös ryöpättävät sienet yleensä suolata... sienisalaattiin ?

Korvasieniä en kyllä ole edes ryöpännyt ! Mikä rikos !

Ilmakuivatuissa ( minimi 2 vuotta ) myrkyt haihtuneet ja olen vielä hengissä ilman elinvaurioita, samoin sukulaiset, joille olen korvasienikastiketta tarjoillut. No, onhan niistä muutama kuollut, vanhuuttaan....

Kaltaisesi kokit ovat syy siihen, miksi en koskaan syö muiden kuin itseni tekemiä sieniruokia.

Vierailija
1071/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on tapana lisätä raaka sipulisilppu perunamuusiin. Raaka sipuli muusissa ei maistu hyvältä !

Itse laitan sipulit perunanpalojen mukaan keittymään, keitetty sipuli antaa sopivasti makeutta muusiin.

Eikä sitä kaikkea keitinvettä tarvitse muusiin, voita ja maitoa se myöskin kaipaa !

Lauseet eivät kaipaa huutomerkkiä peräänsä juuri koskaan, pisteellä pärjää varsin hyvin. Huutomerkin tai kysymysmerkin eteen ei myöskään tule välilyöntiä.

Vierailija
1072/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kerran Suomessa pizzan jonka keskellä oli puolikas persikka😂 Okei persikkaahan jotkut käyttääkin pizzassa mutta se persikanpuolikas oli kyllä huvittava näky siinä😅😂

Vierailija
1073/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauseet eivät kaipaa huutomerkkiä peräänsä juuri koskaan, pisteellä pärjää varsin hyvin. Huutomerkin tai kysymysmerkin eteen ei myöskään tule välilyöntiä.

Et sit muuta kommentoitavaa keksinyt     ?

Ihan jotain AIHEESEEN    !   liittyvää    ?

Vierailija
1074/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, ihmettelin miksi täällä on niin helvetisti kuin jonkun kirjoittamaan oppivan lapsen kommentteja.

Vierailija
1075/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on ilmeisesti tehdä niistä mahdollisimman veteliä ja mauttomia vai?

Jotkut sienet ryöpätään myrkkyjen takia tai sitten kitkeryyden. Kummastakaan ei ole pelkoa kantarellien kanssa, joten teet turhaa työtä, joka vieläpä pilaa erittäin hienon raaka-aineen. Toimintasi on enemmän kuin kummallista, se on suorastaan epäkunnioittavaa.

Eikös ryöpättävät sienet yleensä suolata... sienisalaattiin ?

Korvasieniä en kyllä ole edes ryöpännyt ! Mikä rikos !

Ilmakuivatuissa ( minimi 2 vuotta ) myrkyt haihtuneet ja olen vielä hengissä ilman elinvaurioita, samoin sukulaiset, joille olen korvasienikastiketta tarjoillut. No, onhan niistä muutama kuollut, vanhuuttaan....

Kaltaisesi kokit ovat syy siihen, miksi en koskaan syö muiden kuin itseni tekemiä sieniruokia.

Tätini söi ihan itse poimimiaan/valmistamiaan sieniä, tunsi sienet... tai sit ei.

Vierailija
1076/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joku kertoo, miten oikeasti kirjoitetaan. !!!

Vierailija
1077/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei liity varsinaisesti ruoan valmistamiseen, mutta kaverini säilyttää valmiin ruoan huoneenlämmössä. Se on vähän outoa. Laittaa vain kannen päälle ja siinä ne sitten muhii seuraavaan päivään ja sitten sitä syödään edelleen. Juu, en syö siellä ikinä, aina oon "just lähtiessä syönyt".

Minun vaimo tekee tätä samaa ja syömme koko perhe näitä ruokia seuraavana päivänä, eikä niistä mitään mahanväänteitä tule. Emme käytä ruokakermaa ruuanlaitossa.

1078/2975 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että valitetaan, että on NIIN kiire ja paljon työtä ja vaikka mitä ja sitten pitää kuitenkin keittää ja paistaa ja hauduttaa ja mehustaa ja pullottaa kaikki ruuat ja juomat IHAN ITSE.

Aivan älytöntä.

Siman ja munkitkin saa valmiina.

Ei siinä ihmisarvo katoa.

Väität siis, että marlin hiilihapotettu hevoskusi ois yhtä hyvvöö kuin kotio pantu?

Hevoskusi 😂😂😂

Vierailija
1079/2975 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ei laita makaronin keitinveteen ollenkaan suolaa, eikä myöskään paistettuihin muniin.

Sanomattakin on selvää että ruoka on mautonta.

Viikonloppuna viimeksi söin siskon makaronilaatikkoa, johon oli makua etsittävä ketsupista ja suolapurkista.

Saarnasin taas isosiskona asiasta, tuskin menee vieläkään jakeluun.

Vierailija
1080/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Vinkki: pese se tiskiallas ensin.(tai edes joskus)

Salaatti huuhdotaan siivilässä.

Mä en ikinä oo huuhtonut salaattia. Miks pitäs? Enkä muitakaan kasviksia/hedelmiä. Enkä oo ikinä sairas.

En minäkään huuhdo, enkä myöskään mansikoita. Enkä mustikoita. Jaa joskus itse viljeltyä salaattia kyllä, koska siinä on multaa. Mutta luotan kaupasta ostetun salaatin puhtauteen, rnkä ole pettynyt.

Kyllä minä olen monesti löytänyt kaupasta ostetuista salaateista mm. multaa ja hyönteisiä, kuten kirvoja ja jotain kovakuoriaisia. Vihanneksia käsittelevät ja hipelöivät lukemattomat ihmiset likaisilla käsillä, ja tuskinpa kuljetusolosuhteetkaan ovat täysin hygieeniset. Olen kuullut juttuja että mansikkapellon reunalla on bajamaja ilman kunnollista käsienpesumahdollisuutta, ja poimijat niistävät nenäänsä ym. kesken marjojen poimimisen eivätkä pese käsiään sen jälkeen.

Todellakin huuhtelen salaatin ja pesen/kuorin kaikki vihannekset ennen käyttöä.

Voisitteko kuvitella että ostatte astioita kaupasta ettekä pesisi niitä ennen käyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä