Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
1081/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä ei osannut keittää perunoita kypsiksi ja vastaavasti makaroni/spagetti oli aina aivan liian ylikypsää..

yöks!

Vierailija
1082/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies laittaa aina hellan nupit kaakkoon ja käristää kaiken. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni ja hänen poikakaveri syövät tortilloja haarukalla ja veitsellä. Se on hämmentänyt eniten.

Vierailija
1084/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä naurattaa että sinua naurattaa, miehesi on ihan oikeassa. Esimerkiksi kun lihaa paistetaan pannu pitää olla helevetin kuuma että tulee mureaa

Vierailija
1085/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalin tolkuttoman pitkä kypsennys aika. Vitamiinit haihtuu jo pois.

Vierailija
1086/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vasta nyt 48veenä oppinut että hellan voi laittaa muuhunkin numeroon kuin kutoselle. Kansia en ole voinut käyttää koskaan kun kaikki kuohahtaa yli.

Tällä hetkellä on porisemassa hernekeitto (itse tehty), nyt on nelosella.

Vierailija
1087/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni ja hänen poikakaveri syövät tortilloja haarukalla ja veitsellä. Se on hämmentänyt eniten.

Niin minäkin sillon harvoin jos tortillaa syön, otan lautaselle ja syön kuin letutkin. Rullaan ja veitsellä ja haarukalla syön.

Vierailija
1088/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, jonka lapset eivät saa syödä ollenkaan suolaa. Siis ei pastan keitinvedessä, ei ruuanlaitossa käytetä yhtään suolaa. Liiallista suolansyöntiä tuleekin välttää, mutta sitten kuitenkin, heillä syödään vanukkaita ja vastaavia. Niissä on suolaa monissa ja ei se nyt ainakaan ole terveellistä ruokaa. 

Aivan järkeenkäypää. Itse tehdään terveellistä ruokaa, välillä voi syödä eineksiä tai ravintolassa. Sitä suuremmalla syyllä, kun suolaa tulee kuitenkin, ei sitä pastan keitinvesi kaipaa. Vai mainostaako kaveri, ettei lapset koskaan saa mistään yhtään suolaa?

Ei kaipaa? Kuka haluaa syödä mautonta pastaa?

Minä olen se joka söi viikonloppuna siskon mautonta makaronilaatikkoa. Vaikka laitoin enemmän ketsuppia kuin yleensä ja lisäsin vielä suolaa, ei se ruoka vain ollut sellaista kuin se olisi ollut jos makaroneissa olisi makua alunalkaenkin. Ei se ketsuppi ja sirotinsuola kuitenkaan uppoa makaronien sisälle, joten makaronien mauttomuus tunki koko aterian ajan läpi. 

Vierailija
1089/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin viimeksi itseäni.

Söin naama irvessä halvinta K-menun tonnikalaa, maistui kitkerältä ja turhankin kalaisalta. Heräsin ajattelemaan, että miksi minä teen näin itselleni? Parempilaatuinen fisu maksaisi ehkä 0,50€ enemmän ja miksi minun pitäisi muutenkaan syödä halvinta mahdollista ruokaa? 

Minusta K-menun tonnikalapalat öljyssä on tosi laadukasta, ja halvempia kuin Pirkan. Jos ostat tonnikalaa vedessä hiutaleina, tai ylipäätä vedessä, ei ihme jos tulee sekundaa tai ei maistu.

Vierailija
1090/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appi käytti juuri eilen makkarakeiton jämiä kastikkeena. Tarjoili isohkolle porukalle keitettyjen pottujen kanssa.

Miten ihmeessä? Eikö makkarakeitossakin ole potun paloja.. ja liemihän on vain kirkasta lientä?

Vierailija
1091/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni ei laita makaronin keitinveteen ollenkaan suolaa, eikä myöskään paistettuihin muniin.

Sanomattakin on selvää että ruoka on mautonta.

Viikonloppuna viimeksi söin siskon makaronilaatikkoa, johon oli makua etsittävä ketsupista ja suolapurkista.

Saarnasin taas isosiskona asiasta, tuskin menee vieläkään jakeluun.

Itseasiassa kananmunassa itsessään on ihan riittävästi suolaa. 15% siitä mitä nakissa on ja reilu 20% siitä mitä juustokeitossa (lähde: fineli.fi). En ikinä käytä itse kananmunassa suolaa.

Vierailija
1092/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Salaatti pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla. Itse inhoan kun kaikki tarpeet on laitettu suurinpiirtein puoliksi. Eihän niitä saa kulhostakaan kuin onkimalla. Laiskan ruuanlaittajan merkki.

Totta kirjoitat! Miten laiska pitää salaatintekijän olla, ettei viitsi salaattia leikata kunnolla, vaan että siellä on 2*15cm kokoisia keräsalaattisuikaleita. Yritäpä niitä sitten sivistyneesti syödä haarukalla roiskimatta salaatinkastiketta/salaattiöljyä ympäriinsä.

Vierailija
1093/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei ruskista herkkusieniä ollenkaan vaan heittää ne vaan johonkin kastikkeeseen kiehumaan ja sitten ovat sellaisia harmaita niljakkaita lölleröitä. Ei ihme että monet ei tykkää sienistä jos ovat maistaneet niitä vain tällä tavalla tehtynä.

Vierailija
1094/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulikeittopussin lisääminen lihapullataikinaan lienee ikäpolvijuttu?

Sysmän luomusipulikeitto on paras.

Vierailija
1095/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu keittää perunat aina niin että levy on isoimmalla. Kun se kiehuu hulluna, niin kantta siirretään vähän sivuun tai raotetaan. Vettä räiskyy hellalle ja keittiö puolillaan höyryä, mutta levyä ei voi laittaa maltillisemmalle lämmölle.

Mun mies on samanlainen, ja ihan akateeminen mies eli pitäisi tajuta että hellassa on muitakin asetuksia kuin "pois päältä" ja "maksimiteho".

Kun hän paistaa vaikka kanaa tai jauhelihaa tai täyslihaa paistinpannulla niin aina hella täysille. Keittiä on tietysti täynnä käryä ja mies äheltää pannun kanssa ja pyörittelee kiivaasti kauhan/paistinlastan kanssa. sitten vielä manaa kun valmismarinadit palaa pannun pohjaan kuumuuden takia.

Jos sanon, että laittaisitko hellan pienemmälle niin vastauksena on "en, se (eli liha) saa väriä".

Miksi tällä palstalla pidetään akateemisia jonain neroina.

Minulla on sellanen käsitys, että juuri noi akateemiset miehet eivät tee kotitöitä mielellään, ja jos tekevät niin vähän vain sinne päin. 

Elämässäni on ollut isästä lähtien vain raavaita duunarimiehiä ja jokainen niistä on tehnyt kotitöitä niin kuin talouden nainenkin, siivonnut, laittanut ruokaa, tiskannut, puistellut matot jne. Eivät ole siinäkään suhteessa kädettömiä, kuten akateemiset miehet tuntuvat olevan. 

Mikä niissä akateemisissa vatkuleissa edes kiinnostaa, täytyy ihmetellä.

Vierailija
1096/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakset Niilolle kirjoitti:

Ketjun parasta antia on joku pizzan saksija joka pokkana väitti että pizzaa leikataan saksilla Italiassakin.

Tämä on kyllä ihan totta että italiassakin leikataan pizzaa saksilla, siellä on "pikapizzerioita" joissa myydään peltipizzaa valmiina paloina, käyttävät usein leikkaamiseen isoja saksia :)

Vierailija
1097/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei osannut keittää perunoita kypsiksi ja vastaavasti makaroni/spagetti oli aina aivan liian ylikypsää..

yöks!

Ihmettelen aina näitä kommentteja että pasta voisi olla "ylikypsää". Hyväähän se nimenomaan pehmeä pasta on, itse en tykkää "al dentestä".

Miksi pitää tässäkin asiassa hienostella ja tehdä ruokaa mahdollisimman kamalaksi, onko se huonosti maistuva ruoka joidenkin mielestä sitten hienoa, mitä jotkut tv-kokit tekevät. Kaikki jätetään raa'aksi lihaa myöten, syödään kaikenmaailman öttiäisiä ja sisäelimiä ja muka hyvää on... Jep jep. 

Miksei hienostelijat vedä lihat raakana suoraan paketista esim, miksi se raaka liha pitää pannun kautta laittaa lautaselle.

Ja juuri tämä että pastassa pitää olla "suutuntumaa", että on oikein tehty, hevonkukkua, pastan jokainen normaali ihminen keittää pehmeäksi, niin se kuuluu syödä, se on taikinaa, sen kuuluu olla pehmeää eikä koppuraista.

Vierailija
1098/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yöks!

Ihmettelen aina näitä kommentteja että pasta voisi olla "ylikypsää". Hyväähän se nimenomaan pehmeä pasta on, itse en tykkää "al dentestä".

Miksi pitää tässäkin asiassa hienostella ja tehdä ruokaa mahdollisimman kamalaksi, onko se huonosti maistuva ruoka joidenkin mielestä sitten hienoa, mitä jotkut tv-kokit tekevät. Kaikki jätetään raa'aksi lihaa myöten, syödään kaikenmaailman öttiäisiä ja sisäelimiä ja muka hyvää on... Jep jep. 

Miksei hienostelijat vedä lihat raakana suoraan paketista esim, miksi se raaka liha pitää pannun kautta laittaa lautaselle.

Ja juuri tämä että pastassa pitää olla "suutuntumaa", että on oikein tehty, hevonkukkua, pastan jokainen normaali ihminen keittää pehmeäksi, niin se kuuluu syödä, se on taikinaa, sen kuuluu olla pehmeää eikä koppuraista.

Niin, kuka mistäkin pitää. Itse olen joutunut pois heittämään mössöksi keitetyn pastan.

Vierailija
1099/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä riistaryhmässä näkyy säännöllisesti kuvia läpikypsäksi paistetuista hirven/peuran/kauriin fileistä. Mun sydän itkee verta joka kerta ku tämmönen kuva tulee eteen. En vaan ymmärrä miksi pitää pilata kallis, erinomainen ja harvoilla saatavissa oleva raaka-aine tuolla tavalla. 😭

Ja minua ihmetyttää että jotkut kuvittelevat lihan maistuvan joltain, varsinkin raakana ja ilman maustamista.

Ei siinä mitään makua ole, ja on älyvapaata syödä raakaa lihaa kun sen voi kypsentää.

Ihmisellä ei ole edes raateluhampaita.

Vierailija
1100/2975 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin. Anoppi kaapii hillopurkeista homeet pois päältä ja laittaa hillot pöytään tarjolle. Anoppilan makuelämyksiä, hyi helvetti! Anoppi ei osaa paistaa edes jauhelihaa, vaan vatkaa jauhelihaa paistinlastalla edestakaisin pannulla. Oikeastaan anoppi ei viitsisi laittaa mitään kunnollista kotiruokaa. Saattaa toki heittää valmispizzan uuniin paistumaan. En anna lapsia anoppilaan hoitoon, koska en pidä appivanhempien tavasta hoitaa lapsia. Lapset eivät saisi siellä edes ruokaa. Appivanhempien mielestä lapset pärjäävät pelkällä roskaruoalla ja eineksillä. Eläkeläisanoppi on niin laiska, että menee eläkeläisappiukon kanssa syömään valmista ruokaa. Laiskoja ihmisiä. Kun kaksi eläkeläistä maleksii 24/7 kotona, niin eivät saa päivän aikana edes ruokaa laitettua!

😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän