Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
1041/2975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, jonka lapset eivät saa syödä ollenkaan suolaa. Siis ei pastan keitinvedessä, ei ruuanlaitossa käytetä yhtään suolaa. Liiallista suolansyöntiä tuleekin välttää, mutta sitten kuitenkin, heillä syödään vanukkaita ja vastaavia. Niissä on suolaa monissa ja ei se nyt ainakaan ole terveellistä ruokaa. 

En mäkään ruuanlaitossa suolaa käytä. Kyllä sitä ihan tarpeeksi tulee muutenkin. Suolan lisääminen esim pestopastaan tai tomaattiseen pastakastikkeeseen olisi älytöntä.

Vierailija
1042/2975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, jonka lapset eivät saa syödä ollenkaan suolaa. Siis ei pastan keitinvedessä, ei ruuanlaitossa käytetä yhtään suolaa. Liiallista suolansyöntiä tuleekin välttää, mutta sitten kuitenkin, heillä syödään vanukkaita ja vastaavia. Niissä on suolaa monissa ja ei se nyt ainakaan ole terveellistä ruokaa. 

Natrium- ja joditasot lapsilla varmaan aika alhaalla. Tuosta voi seurata vakavia terveydellisiä haittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. broileripaketti avataan keittiösaksilla niin, että saksien alempi terä menee pakkauksen sisään. Tämän jälkeen sakset suoraan laatikostoon, ilman pesua.

No vaikkei sisään menisikään, niin saattaahan siihen bakteereja tulla, vaikkei niitä näykään. Eikä pakettikaan ole puhdas, tai kädet siinä vaiheessa enää.

Sitä olen joskus katsonut kun avataan se kanapaketti ja sitten kaivellaan laatikosta se lusikka broilerin kaivelemista varten.

Ei kai siinä jos itselleen laitetaan ja oma keittiö, mutta olen nähnyt jossain laitoksessa jossa muidenkin on pakko keittiötä käyttää.

Vierailija
1044/2975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän kanttararellit ennen paistamista. Tätä on moni ihmetellyt.

Vierailija
1045/2975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teet näin? Sulla on varmaan joku syy tähän, haluaisin kuulla sen.

Vierailija
1046/2975 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on ilmeisesti tehdä niistä mahdollisimman veteliä ja mauttomia vai?

Jotkut sienet ryöpätään myrkkyjen takia tai sitten kitkeryyden. Kummastakaan ei ole pelkoa kantarellien kanssa, joten teet turhaa työtä, joka vieläpä pilaa erittäin hienon raaka-aineen. Toimintasi on enemmän kuin kummallista, se on suorastaan epäkunnioittavaa.

Vierailija
1047/2975 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun parasta antia on joku pizzan saksija joka pokkana väitti että pizzaa leikataan saksilla Italiassakin.

Vierailija
1048/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha setamaisia laittaa aina perunoiden/pastan/riisin keitinveden kiehumaan ilman kantta ja valittaa, miten siinä kestää. Jos laitan itse kyläillessäni kannen kattilan päälle, niin hän ottaa sen pois koska haluaa kuulemma huomata veden kiehumisen heti.😁 Ja taas ihmetellään miten kestää..

Minäkään en voi käyttää kattilankansia koskaan ruuan valmistuksen aikana, koska vedet/liemet kiehuu heti yli ja hella tulvii.

Kannetta on keitettävä vedet, puurot ja keitot, jotta pysyvät kattilassa.

Vierailija
1049/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro ja Hjallis tekivät ohjelmassaan tortilloja.

Näyttivät kamalilta.

Kylmän "rieskan" päälle vaan jotain majoneesia tms ja siihen jotain kylmiä täytteitä, sitten vaan rullalle.

Eikö tortillan kuuluisi olla lämmintä?

Vierailija
1050/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tortilloista meinasinkin mainita (miksi sitä ruokaa edes kutsutaan Suomessa "tortillat" kun se on vain se plätty?). Kaveri jos toinenkin laittaa täytteeksi jäähtynyttä jauhelihaa ja siihen kylmää paprikaa, kurkkua, punasipulia ja kylmää fetaa. Suomi-tortillat on kyllä oma lajinsa. Viimeistely kylmillä kaupan kastikkeilla juustokastiketta myöten. Nam nam.

Vierailija
1051/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti ihmetellyt mihin on kadonnut veitsen käyttötaito, joskus jopa pelottavan näköstä touhua. "ammmatti" keittöissäkin.

Vierailija
1052/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen pizzantekoa kyllä tulee ihmeteltyä usein. Paksu pullamainen pohja, tomaattipyree tai pahimmassa tapauksessa ketsuppi, juustoraasteet, enkä nyt edes aloita niistä kaikista täytteistä joita "pizzoihin" laitetaan kotikeittiöissä.

Sitä paksua pizzanpohjaa kutsutaan pannupizzaksi, parempaa kuin ohut lätty!

Sitäpaitsi alkuperäinen italialainen pizza on juuri sitä, että täytteeksi voi laittaa edellispäivän jämiä, periaatteessa mitä vaan kiinteämpää ruoka-ainetta.

Vierailija
1053/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tekee omenapiirakkaa niin, että paistaa valmiin murotaikinapohjan uunissa. Vasta sen jälkeen lisää raa-at omenat päälle, ja kanelia ja sokeria. Eikö ne omenat vois laittaa sinne uuniin samalla kun laittaa sen piirakan?

Se pohja pitää esipaistaa, jos laittaa täyteet suoraan, pohja jää raa'aksi!

Vierailija
1054/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sienet ryöpätään myrkkyjen takia tai sitten kitkeryyden. Kummastakaan ei ole pelkoa kantarellien kanssa, joten teet turhaa työtä, joka vieläpä pilaa erittäin hienon raaka-aineen. Toimintasi on enemmän kuin kummallista, se on suorastaan epäkunnioittavaa.

Samaa mieltä noista kanttarelleistä.

Exälle sai joka syksy jankuttaa ( ei tietysti uskonut ), että sienet paistetaan kuivalla, kuumalla pannulla ! Hänen "paistamansa" sienet olivatkin voissa ja sienten nesteessä KEITETTYJÄ öklöjä !

Vierailija
1055/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen salaatti on pilkottu niin että palaset sekottuvat kunnolla keskenään. Eli neljäsosapostimerkki on hyvä kokoreferenssi. Kaikki muut lohkotut tomaatit ja viipaloidut kurkut eivät ole salaattia vaan laiskuutta.

Vierailija
1056/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ryöpättävät sienet yleensä suolata... sienisalaattiin ?

Korvasieniä en kyllä ole edes ryöpännyt ! Mikä rikos !

Ilmakuivatuissa ( minimi 2 vuotta ) myrkyt haihtuneet ja olen vielä hengissä ilman elinvaurioita, samoin sukulaiset, joille olen korvasienikastiketta tarjoillut. No, onhan niistä muutama kuollut, vanhuuttaan....

Vierailija
1057/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies laittoi eilen pkastepizzan (lidlin margherita kyseessä, eli kyllä siihen täytettä toki voi lisätä.)

Tonnikalaa, vähän sieniä ja sipulia... Mutta tattadaa... RIISIÄ PÄÄLLE??? Ja nakkeja koko komeuden päälle...

kuka laittaa riisiä ja nakkeja pizzan päälle?

Sanoin että hyvää on kohteliasuudesta, mutta ensi kerralla ei riisiä eikä nakkeja enää pizzaan. Muuten mieheni kyllä tekee hyvää ruokaa, mutta toi oli aika hc 😂

Mä söin Rooman keskustassa pizzaa, jossa oli keitettyä puuromaista riisiä päällä, kruununa muutama keitetty perunaviipale. Perinteistä:otetaan kaapista mitä sattuu löytymään.

Vierailija
1058/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

RMHL kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies laittoi eilen pkastepizzan (lidlin margherita kyseessä, eli kyllä siihen täytettä toki voi lisätä.)

Tonnikalaa, vähän sieniä ja sipulia... Mutta tattadaa... RIISIÄ PÄÄLLE??? Ja nakkeja koko komeuden päälle...

kuka laittaa riisiä ja nakkeja pizzan päälle?

Sanoin että hyvää on kohteliasuudesta, mutta ensi kerralla ei riisiä eikä nakkeja enää pizzaan. Muuten mieheni kyllä tekee hyvää ruokaa, mutta toi oli aika hc 😂

Mä söin Rooman keskustassa pizzaa, jossa oli keitettyä puuromaista riisiä päällä, kruununa muutama keitetty perunaviipale. Perinteistä:otetaan kaapista mitä sattuu löytymään.

Se on juurikin näin ! Mutta noita vihreitä rehuja pizzan päällä en ole koskaan ymmärtänyt !

Vierailija
1059/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tortilloista meinasinkin mainita (miksi sitä ruokaa edes kutsutaan Suomessa "tortillat" kun se on vain se plätty?). Kaveri jos toinenkin laittaa täytteeksi jäähtynyttä jauhelihaa ja siihen kylmää paprikaa, kurkkua, punasipulia ja kylmää fetaa. Suomi-tortillat on kyllä oma lajinsa. Viimeistely kylmillä kaupan kastikkeilla juustokastiketta myöten. Nam nam.

Niinpä, hyi olkoon.

Vierailija
1060/2975 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri tekee omenapiirakkaa niin, että paistaa valmiin murotaikinapohjan uunissa. Vasta sen jälkeen lisää raa-at omenat päälle, ja kanelia ja sokeria. Eikö ne omenat vois laittaa sinne uuniin samalla kun laittaa sen piirakan?

Se pohja pitää esipaistaa, jos laittaa täyteet suoraan, pohja jää raa'aksi!

😂 Päivän paras.

Esipaistatko pizzastakin ensin pohjan ja lisäät sitten raa'at täytteet ja juustoraasteen paistetulle pohjalle..🍕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän