Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2976)

Vierailija
2321/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että kuinka ne saa hellan aina pysymään siistinä.

Vierailija
2322/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromisuolan käyttäminen vuonna 2022. Anoppi käyttää ihan kaikkeen tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MehiläinenMaija kirjoitti:

Kuumalla pannulla ja ei koko jauhispakettia siihen kerralla, vaan ensin esim. puolet, ja sitten kun se on paistunut, loput. Jauhelihaa ei ole tarkoitus keittää lihanesteessä, vaan paistaa se!

Puoletkin paketista on liikaa. Itse lisäilen sitä pikkuhiljaa noin ruokalusikan kokoisissa erissä, ei pääse pannu jäähtymään lihaerien välissä,

Ei pidä uskoa kaikkia kokkiohjelman "neuvoja".  700 g paketti paistuu vallan mainiosta 

kertalaakilla. Alussa voi olla vähän nestettä, mutta kyllä se siitä haihtuu ja paistp onnistuu hyvin.

Ja ihan sama juttu laittaako pannulle lihan kylmänä vai huoneenlämpöisenä, sama lopputulos.

Lihan pintojen paisto kiinni, että liha säilyy mehevänä. Ei perää, paisto tehdään paistopinnan takia

ja varsinainen kypsennys uunissa.

Aika paljon näitä virheellisiä luuloja kokkauksessa.

Vierailija
2324/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rättiin voidaan koskea välillä eikä huuhdella käsiä ennenkuin jatketaan ruoanlaittoa... Puist!

Vierailija
2325/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jääkaapissa porkkanat ja potut säilyvät pitkään hyvinä muovipussissa mutta kun ottaa ne pois muovipussista ne nahistuvat hetkessä??? Oli mikä tahansa vuodenaika.

Vierailija
2326/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ylipäätään sitä miten hemmetin hankalaksi joku aikuinen voikaan saada ruoanlaiton alkaen siitä miettimisestä mitä syödään, mitä hankitaan millonkin, onko kaikkee varmasti ja mitä maksaa.

Ei kaiken tarvii olla niin täydellistä.

Tähän menee niin paljon energiaa, aikaa ja voimia että olisi helpompi ostaa valmista. Tehdä vaan kyytipojaks salaattia ja keittää riisiä tai pastaa.

Onneks on duunipaikka jossa saa valmista lounasruokaa arkena.

Vierailija
2327/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rva kehui miten  ostaa jauhettua maksaa, lisää kananmunan ja mausteita ym ja sotkee ne sekaisin siinä ostokaukalossa. Mies ja poika kuulema tykkäävät jauhamaksapihveistä, eikä tuu tiskiä. Käytän kyllä jauhettua maksaa mutta tehdä nyt jossain myyntipakkauksessa mistä se aluspaperikin pitää onkia. En kysynyt minkä puun oksaa käyttää sekoitukseen, ja eilisen tiskaamattomaan pannuunko huitaisee sotkun, säästöä sekin. Muutenkaan ei kauppakassissaan näy hedelmiä vihanneksia vaan olutta ja pari askia tupakkaa. Ja se jauhemaksa. Semmoinen perhe. Mä luulin että tuollaiset meni ohi jo 1980-luvulla.

Eiköhän se "ostokaukalo" ole yhtä puhdas kuin jokin muukin astia.

Saa aika varovasti sekoitella kun lisää maksapihviaineet kaukaloon. Pitkin pöytää varmemmin kuin jos käyttäisi kunnon astiaa. Mutta jokainen tyylillään, tarviiko edes astioita.

Vierailija
2328/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa joka huuhtoo sienet ennen pannulle heittämistä? Niissä on aina vähän multaa ja ötököitä joten aivan ehdottomasti lakki irti ja huuhtelu juoksevan veden alla. Tätä muut kovasti ihmettelee. Itse taas kummastelen miksi juuri sieniä ei moni pese.

Ei sieniä tarvitse pestä kun perkaa ne jo metsässä. Mullat pois jalasta ja irtoroskat lakista. Isot lakit ja jalat halki, matosimmat kohdat mäkeen niin on kotona puhtaat sienet suoraan pannulle.

Sienet paistetaan kuumalla ja KUIVALLA pannulla. Jos laitat pannulle voita, niin keität sienet voi+sieninesteessä.

Tämä ei mennyt exällä jakeluun.

Vierailija
2329/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kaataa keitetystä pastasta veden pois niin että se siivilä on lavuaarin pohjalla. Hyi ne pastat siis osittain koskettelee lavuaaria, siis todella likaista paikkaa. Yääääk.

Vierailija
2330/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaataa keitetystä pastasta veden pois niin että se siivilä on lavuaarin pohjalla. Hyi ne pastat siis osittain koskettelee lavuaaria, siis todella likaista paikkaa. Yääääk.

En itse tee noin, mutta eikö tuossa vain siivilä kosketa lavuaaria eivätkä pastat?

Vierailija
2331/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä lihan kypsentämistä grillissä tai pannulla alusta asti pienellä lämmöllä. Tuloksena on kuiva, sitkeä ja ylikypsä pihvi tai pala. Jos on pakko hauduttaa lihaa loputtomiin, voi tehdä pataruuan. En tajua myöskään kalafileen. kypsentämistä kuivaksi ja hajoavaksi, tai katkarapujen paistamista tai keittämistä sitkeäksi purkaksi.

Vierailija
2332/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun siivilässä on tukevat tassut, jotka pitävät sen hyvin altaan pohjalla. Mikään ruoka-aine ei kosketa allasta. Se on erinomainen esim perunakattilasta vettä kaataessa.

Vierailija
2333/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä B kirjoitti:

Tekee muusin vatkaimella!

Vatkain on mainio peli muusin teossa. Kuorittujen keitettyjen perunoiden sekaan margariini/voi ja maito suoraan jääkaapista, vatkaimella sileäksi. (Suolaa jos tarvii, raakaa sipulihaketta sekaan jos haluaa.) Vispilöiden pesu, vatkain kaappiin.

Vierailija
2334/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä vielä parempaa ruokaa kun sinä

Vierailija
2335/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihamauste

Say no more.

Eräs oli hoitamassa meidän lapsia, paistoi jauhelihaa ja hädissään soitti perään että eikö teillä ole jauhelihamaustetta. No ei ole, mutta kaappi täynnä mausteita maailman jokaisesta maanosasta. Yritin kysyä, että mitä mausteita jauhelihamaustesekoituksessa on, että hän saisi saman lopputuloksen käyttämällä kaapistani eri mausteita, mutta hänelle oli jäänyt tuo jauhelihamauste-kela päälle. Toisteli vaan että jauhelihamaustetta.

Ilmeisesti joidenkin mielestä jauhelihamaustetta saa vain jauhelihamaustepuun hedelmistä. Toisin sanoen purkista. Eikä jauhelihaa voi maustaa muulla tavalla.

Vierailija
2336/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä B kirjoitti:

Vatkain on mainio peli muusin teossa. Kuorittujen keitettyjen perunoiden sekaan margariini/voi ja maito suoraan jääkaapista, vatkaimella sileäksi. (Suolaa jos tarvii, raakaa sipulihaketta sekaan jos haluaa.) Vispilöiden pesu, vatkain kaappiin.

Ei. Tulee liisteriä. Eikä todellakaan margariinia, pilaa koko ruoan.

Vierailija
2337/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä B kirjoitti:

Ei pidä käyttää väärää perunalajiketta ja liian uusiakaan, silloin tulee liisteriä. Vatkain toimii hyvin ja sä voit laittaa ihan mitä haluat omaan muusiisi. Mä teen noin ja hyvää tulee!

Vierailija
2338/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teilläpäin ole tapana pestä lavuaaria?

Vierailija
2339/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä B kirjoitti:

Ehkä kannattaisi sammuttaa vatkain ajoissa...

Vierailija
2340/2976 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihamauste

Say no more.

Eräs oli hoitamassa meidän lapsia, paistoi jauhelihaa ja hädissään soitti perään että eikö teillä ole jauhelihamaustetta. No ei ole, mutta kaappi täynnä mausteita maailman jokaisesta maanosasta. Yritin kysyä, että mitä mausteita jauhelihamaustesekoituksessa on, että hän saisi saman lopputuloksen käyttämällä kaapistani eri mausteita, mutta hänelle oli jäänyt tuo jauhelihamauste-kela päälle. Toisteli vaan että jauhelihamaustetta.

Ilmeisesti joidenkin mielestä jauhelihamaustetta saa vain jauhelihamaustepuun hedelmistä. Toisin sanoen purkista. Eikä jauhelihaa voi maustaa muulla tavalla.

😂 voin kuvitella tilanteen.

Miehen lapset meillä taas valittavat aina, kun en laita ruokiin AROMISUOLAA. Olen laittanut aromisuolapurkin pöytään, että siitä voi jokainen lisätä oman maun mukaan, mutta se ei ole sama asa. Minun pitäisi sekoittaa aromisuola ruokaan ennen kuin se annostellaan lautasille.

Ja lapset ovat siis 17-20 v.