Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2976)

Vierailija
2261/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rva kehui miten  ostaa jauhettua maksaa, lisää kananmunan ja mausteita ym ja sotkee ne sekaisin siinä ostokaukalossa. Mies ja poika kuulema tykkäävät jauhamaksapihveistä, eikä tuu tiskiä. Käytän kyllä jauhettua maksaa mutta tehdä nyt jossain myyntipakkauksessa mistä se aluspaperikin pitää onkia. En kysynyt minkä puun oksaa käyttää sekoitukseen, ja eilisen tiskaamattomaan pannuunko huitaisee sotkun, säästöä sekin. Muutenkaan ei kauppakassissaan näy hedelmiä vihanneksia vaan olutta ja pari askia tupakkaa. Ja se jauhemaksa. Semmoinen perhe. Mä luulin että tuollaiset meni ohi jo 1980-luvulla.

Olet kyylä.

Ei tarvitse olla kyylä jos kassalla näkee mitä pskaa rva on ostanut kun itse on seuraavana mättämässä erittäin suuret määrät terveellisiä vihanneksia ja hedelmiä ym eikä alkohoolia ja muita päihteitä.

Vierailija
2262/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä trendi tämä on, että kutsutaan kotiin illalliselle vaikkapa klo 19, otetaan vastaan rauhassa ja juodaan tervetuliaisjuomat ja jutellaan jonka jälkeen isäntäpari alkaa vasta valmistaa ateriaa, siinä sitten odotellaan ja ehkä kymmenen jälkeen päästään syömään, on käynyt jopa että myöhemmin. Illasta tulee pitkä .

Siinä leikitään Etelä-Euroopan tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike tehdään samalla pannulla, millä lihaa on ensin paistettu ja josta

on hyvää makua jäänyt pannulle. Lisätään vaan voita/kylmäpuristettua rypsiöljyä, sekä jauhot. Jauhot pitää oikeasti ruskistaa, muuten kastikkeesta tulee harmaata velliä.

Sitten mausteita maun mukaan, minä ainakin laitan hiukan mustapippuria ja suolaa.

Spagettikastikkeeseen lisätään tomaattisosetta (pieni tetra/0,5 lt kastiketta). Sipuliakin voi laittaa, mutta se täytyy ensin kuullottaa , ennen kastikkeen tekoa. On myös tärkeätä keittää

kastiketta 5-10 min. niin se ei maistu "vehnäjauhoilta.

(3 rkl voita/3 rkl vehnäjauhoja/ 0,5 lt kylmää vettä (  2 erässä) mausteet, tomaattisose , soija yms.

Vierailija
2264/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni "jynttää" perunamuussikattilaa ennen kuin sitä saa ottaa. Kuulemma lähtee ilmakuplat pois.

Iskee kattilan muutaman otteeseen pannualusen päälle tiskipöydällä.

Vierailija
2265/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rva kehui miten  ostaa jauhettua maksaa, lisää kananmunan ja mausteita ym ja sotkee ne sekaisin siinä ostokaukalossa. Mies ja poika kuulema tykkäävät jauhamaksapihveistä, eikä tuu tiskiä. Käytän kyllä jauhettua maksaa mutta tehdä nyt jossain myyntipakkauksessa mistä se aluspaperikin pitää onkia. En kysynyt minkä puun oksaa käyttää sekoitukseen, ja eilisen tiskaamattomaan pannuunko huitaisee sotkun, säästöä sekin. Muutenkaan ei kauppakassissaan näy hedelmiä vihanneksia vaan olutta ja pari askia tupakkaa. Ja se jauhemaksa. Semmoinen perhe. Mä luulin että tuollaiset meni ohi jo 1980-luvulla.

Olet kyylä.

Ei tarvitse olla kyylä jos kassalla näkee mitä pskaa rva on ostanut kun itse on seuraavana mättämässä erittäin suuret määrät terveellisiä vihanneksia ja hedelmiä ym eikä alkohoolia ja muita päihteitä.

No niin, saithan sinä sen paremmuutesi ja erinomaisuutesi nostettua sieltä esiin. Alleviivausta ja lihavoitusta vaille, mutta eiköhän tullut kaikille selväksi.

Vierailija
2266/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavaperheen luona ruoka seisoo usein montakin tuntia jopa kesällä hellalla ruoan valmistumisen jälkeen ja kerran perheen äiti selitti minulle, että hänen omakin äiti teki niin ja että ruoan pitää antaa jäähtyä kunnolla ennen kun sen voi laittaa jääkaappiin. Oikeasti se muka vaatii jotain 5-6 tuntiakin jäähtyä sopivan kylmäksi. Ihme kyllä perheen kukaan jäsen ei ole vielä kertaakaan sairastunut esim. ruokamyrkytykseen, kun helposti pilaantuva ruoka on hellalla avonaisissa astioissa useita tunteja jopa kesähelteillä kärpästen pyöriessä niiden ympärillä. Muutenkin tuossa perheessä ei vanhemmat välitä paljon hygieniasta, lapsilla saattaa olla koulussakin ilmeisesti päällä useamman päivän samat, likaiset vaatteet mutta heitä ei ilmeisesti haittaa, vaikka heitä kiusataan siellä likaisuuden vuoksi.

Vierailija
2267/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Israelilainen salaatti on juuri tuommoinen. Kaikki pilkottu pieneksi. On nimeltään siis israelilainen salaatti.

Vierailija
2268/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava aina kuoriessaan sipuleita, perunoita yms. heittää kaikki kuoret pöydältä tiskialtaaseen, jossa on astiat likoamassa. Ne jää sitten siihen likoamaan astioiden kanssa, kunnes joku jaksaa ruveta tiskaamaan useamman päivän päästä.

Vierailija
2269/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-v. kokannut kirjoitti:

Ruskea kastike tehdään samalla pannulla, millä lihaa on ensin paistettu ja josta

on hyvää makua jäänyt pannulle. Lisätään vaan voita/kylmäpuristettua rypsiöljyä, sekä jauhot. Jauhot pitää oikeasti ruskistaa, muuten kastikkeesta tulee harmaata velliä.

Sitten mausteita maun mukaan, minä ainakin laitan hiukan mustapippuria ja suolaa.

Spagettikastikkeeseen lisätään tomaattisosetta (pieni tetra/0,5 lt kastiketta). Sipuliakin voi laittaa, mutta se täytyy ensin kuullottaa , ennen kastikkeen tekoa. On myös tärkeätä keittää

(3 rkl voita/3 rkl vehnäjauhoja/ 0,5 lt kylmää vettä (  2 erässä) mausteet, tomaattisose , soija yms.

Rypsiöljyä siihen ei kyllä käytetä!

Vierailija
2270/2976 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ruskeata kastikepohjaa!

Vierailija
2271/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyylä.

No niin, saithan sinä sen paremmuutesi ja erinomaisuutesi nostettua sieltä esiin. Alleviivausta ja lihavoitusta vaille, mutta eiköhän tullut kaikille selväksi.

Olen muutes parempi vrt tämä rva ihan kaikilla mittareilla. Eiku- hän tienaa paremmin on johtotasolla - mutta on kännissä joka ilta. Siksi säästää tiskeissä ja tuhertaa safkat ostokaukalossa.

Vierailija
2272/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään jauhoja kuulu laittaa.

Vierailija
2273/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rypisöljyä voi käyttää vaikka saranoiden öljyämiseen, mutta ei mihinkään ruokaan.

Vierailija
2274/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse tehdyt on niin paljon parempia että siksi täytyy ehtiä tehä itse 😂

Vierailija
2275/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa jauhetussa maksassa on? Erinomaista ruokaa, jota nuoret nuudelipäät eivät osaa edes käyttää.

Vierailija
2276/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voissa paistaminen. Aivan järkyttävää. Ravintoloissa terveelliset ja laadukkaat kalatkin upotetaan voihin. Kala on hyvää muutenkin. Näin pilataan vain terveellinen ruoka eläinrasvoilla. Uskon, että tämä tapa tulee jäämään historiaan, kun ravintola-ala hieman sivistyy asiassa.

Vierailija
2277/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä trendi tämä on, että kutsutaan kotiin illalliselle vaikkapa klo 19, otetaan vastaan rauhassa ja juodaan tervetuliaisjuomat ja jutellaan jonka jälkeen isäntäpari alkaa vasta valmistaa ateriaa, siinä sitten odotellaan ja ehkä kymmenen jälkeen päästään syömään, on käynyt jopa että myöhemmin. Illasta tulee pitkä .

Ihan perinteinen etelä -eurooppalainen tapa. Yleistyy Suomessa myös.

Ei vaan eteläeurooppalainen. Opettele suomea.

Vierailija
2278/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Miten se sitten pitää pestä? Tai siis missä?

No se huuhdellaan tietysti juoksevan veden alla, siinä hanan alla. Sitä ei laiteta bakteereja kuhisevaan altaaseen.

Tiedoksesi: se allas kannattaa pestä säännöllisesti, niin se ei kuhise bakteereja.

Vierailija
2279/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Miten se sitten pitää pestä? Tai siis missä?

No se huuhdellaan tietysti juoksevan veden alla, siinä hanan alla. Sitä ei laiteta bakteereja kuhisevaan altaaseen.

Tiedoksesi: se allas kannattaa pestä säännöllisesti, niin se ei kuhise bakteereja.

Heillä on vissiin sellainen sisustukseen sopiva allas, joka ei kestä pesua.

Vierailija
2280/2976 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhtelee keitetyn pastan kylmällä vedellä.

Huuhtelee pastan? Miksi?

En tiedä hänestä, mutta esim. salaattiin laitettava pasta huuhdotaan kylmällä vedellä.  Syyt keksit itse, kun mietit.