Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mustasukkainen kumppani oppia luottamaan

Vierailija
26.04.2020 |

Pää hajoaa kun yksin arvioin tilannetta, joten analyysit tänne kiitos!

Taustatietoa:
Olemme olleet poikaystäväni (kutsutaan vaikka Matiksi) kanssa yhdessä kohta vuoden, etäsuhteessa, sitä ennen olimme kavereita n. vuoden eli tunteneet 2v. Mattia on aiemmassa parisuhteessa petetty ja kohdeltu huonosti. Minä nuorempana olin aikamoinen flirtti, vaikka suhteessakin, mistä poikaystävä tietää kun olen rehellisesti kertonut. Olen myös ymmärtänyt muuttaa käytöstäni ja arvostaa parisuhteita yleisestikin enemmän. Joten mustasukkaisuudelle löytyy siis syynsä.

Kuinka mustasukkaisuus on ilmennyt meidän suhteessamme:
Netissä pelaaminen yhdessä on yksi tapamme viettää aikaa näin etäsuhteessa. Minulla oli netissä jonkin verran miespuolisia kavereita pelaamisen kautta, joihin olin ajoittain yhteyksissä. Mattia asia kuitenkin häiritsi, ja katkaisin välit useimpaan kaveriin. Mikä on ymmärrettävää, sillä hänellä ei ole naispuolisia kavereita ja taustani huomioiden koki nämä miehet uhkaksi. Tällä hetkellä en saa viestitellä tai puhua pelichatissa. Asian hyväksyin, sillä pelaaminen sujuu ilman kommunikointiakin. Eilen sain sattumalta viestin vanhalta kaverilta, vaihdettiin kuulumisia ja kerroin tälle että pelaan nykyään poikaystäväni kanssa. Kerroin myös asiasta Matille ja vakuutin, että tässä ei ollut mitään enempää kuin vanha kaveri. Matti suutahti ja sanoi, ettei minuun voi luottaa ja että hän menee nyt puhumaan muille naisille.

En myöskään saa mennä baariin tai juhliin, ellemme mene yhdessä. Kun tapasin hyvää naispuoleista ystävääni ja tämän poikaystävää, Matti oli näreissään ja luuli että siellä oli isokin mieslauma minua vikittelemässä. Kun pukeudun mekkoon yhdessä ulos mennessämme, ihonväriset sukkahousut ei ole sallittu, vaan mustat. Tässä sukkahousuasiassa yritän saada Matin tajuamaan, että menee vähän yli tuo vainoharhaisuus.

Olen antanut Matille pelikäyttäjäni ja puhelimen suojakoodini, jotta hän voi halutessaan tarkistaa, etten puhu muiden miesten kanssa. Aika ajoin hän myös pyytää minua vannomaan, etten tee niin.

Tulevaisuutta ajatellen minua huolettaa, paheneeko mustasukkaisuus jos esim. työkavereina minulla olisikin miehiä. Tai jos muutamme yhteen, lisääntyykö tekemisten valvominen ja rajoittaminen. Matti kuitenkin tiedostaa mustasukkaisuutensa ja haluaa muuttua. Mitä voisin tehdä asian eteen? Ymmärrän, ettei liika mukautuminenkaan auta asiaa, mutta mihin vetää rajat? Onko kokemuksia, että mustasukkaisuus olisi lieventynyt, kun oppii luottamaan kumppaniin paremmin?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, mun mielestä pieni mustasukkaisuus on söpöä mutta ei ketään saa _kieltää_ tekemästä eri asioita vain siksi että ollaan parisuhteessa. Sellainen parisuhde ei nimittäin kauaa kestä..

Vierailija
122/128 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Jätä se sika.

Tämä oli asiaa!

Mustasukkaisuus ei valitettavasti parene, vain pahenee iän myötä.  Mitä enemmän annat miehelle periksi, sitä enemmän hän tulee  sinua rajoittamaan. Pian et saa tavata edes naisystäviä ilman miehen läsnäoloa. Mies tulee hakemaan sinut töistä, ettet vaan tapaa ketään miestä.

Itsellä kokemusta tästä: Mies kuulusteli jopa kaupassa käyntiä, katsoi kassakuitista ajan: " Mites se kauppareissu kesti näin kauan? Ketä tapasit?" Koirakin kuulemma haisi partavedeltä lyhyen lenkin jälkeen..... Hän on nyt entinen mies.

Suosittelen  samaa aloittajalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, että mua alkoi ahdistaa sun puolesta. Mikään vakuuttelu ei tule riittämään ja esim. Toisen pukeutumisen kontrolli on todella sairasta. Juokse

Vierailija
124/128 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt tilanne eskaloitui siihen, että mies sanoi ettei hänen käytöksessään ole mitään väärää eikä hänen tarvitse käsitellä mustasukkaisuutta ja että hän vain on tällainen, lähde pois jos ei kelpaa. Hän uskoo, että on olemassa nainen joka suostuu pyyntöihinsä.

Että kiitos kuitenkin kaikille neuvoja antaneille, ei tästä taida mitään tulla.

Ap 

Voimia jatkoon!

Hänen täytyy itse käsitellä ongelmansa tai etsiä nainen, joka tuntee olevan kotonaan "nyrkin ja hellan välissä" näin karkeasti ilmaistuna.

Jatka elämää eteenpäin ja unohda ihminen, joka ei näe käytöksessään mitään vikaa.

Tv. Mustasukkainen yksilö

Vierailija
125/128 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ylipäätään tulee oletus että kaikki ihmiset sopivat parisuhteeseen? Kaikki eivät sovi. Noiden Mattien (ja Mervien myös) kannattaisi olla vaan yksin.

Vierailija
126/128 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet justiin väärin päin kun alat muuttaa omaa normaalia käytöstäsi hänen epänormaalin käytöksen takia. Näin ruuvi lähtee kiristymään.

Ja aina noilla on omasta mielestään kaikki entiset pettäneet. Niin se sanoo sinusta sille seuraavallekkin ja vahtii sitä sitten sen takia kun sinä muka petit.

Tuo on mielen sairaus. Niistä voi parantua oikealla terapialla ja sillä että itse myöntää tarvitsevansa apua.

Niin itsekin olen mustasukkaisuudesta ymmärtänyt, että käytöstä ei saisi liikaa mukauttaa. Mutta poikaystäväni on sanonut, että se auttaa häntä ja että hän saa lisää luottamusta, kun seuraan näitä "sääntöjä". Välillä on tuntunutkin, että on helpottanut, sitten taas hän sanoo että nyt luottamus meni kokonaan. En oikein tiedä miten päin olla ja kuinka kauan luottamus rakentuu... 

Ap

Ap, olet varmaan aika nuori. Nyt usko ystävä kallis kokenutta tätiä kun sanon. että tuollainen mustasukkaisuus ei parane, vaan nimenomaan pahenee ajan kuluessa. Sääntöjä tulee jatkuvasti lisää, kontrolli tiukkenee. Jo nyt tuo kontrolli on ihan sairasta, kun pukeutumistasi kontrolloidaan ja puhelintasi samoin. Lähde nyt hyvä ihminen siitä suhteestasi! Sen poikaystävän on ihan itse ratkaistava nuo ongelmat, parasta olisi mennä terapiaan käsittelemään puuttuvaa perusturvallisuuden tunnetta ja itsetunto-ongelmia. Sinä et omalla käytökselläsi voi vähentää mustasukkaisuutta mitenkään.

Vierailija
127/128 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En myöskään saa mennä baariin tai juhliin, ellemme mene yhdessä"

Lopetin lukemisen tuohon kohtaan. Jos toista aletaan rajoittaa ja sanella, mitä saa tehdä ja mitä ei, niin ei ole hyvillä linjoilla.

Itse olen ollut todella mustasukkaisen kanssa parisuhteessa ja ainakin hänen kohdallaan mustasukkaisuus vain paheni. Kun muutettiin hetkeksi yhteen, niin homma räjähti täysin käsiin. Ex alkoi nähdä pettämisen merkkejä aivan kaikkialla, jopa siinä kun katsoin tv:tä ja nauroin jonkun mieskoomikon vitseille.

Otti aikaa kun kävin kaupassa. Valehtelematta, jos meni 5min kauemmin kuin aiemmin, niin oli täysi rähinä ja syyttely päällä.

Kerran tulin töistä kotiin ja tämä oli ollut kytiksellä ikkunalla. Olin vaihteen vuoksi kävellyt toista reittiä, joka tietysti oli kiistaton todiste taas pettämisestä.

Työaikana alkoi soitella taukoamatta. Jos en vastannut, olin kuulema pettämässä. Jos vastasin, olin kuulema pettämässä.

Lopulta vaan omat silmät aukesi tuolle järjettömyydelle ja muutin pois.

Nykyisin en enää siedä mitään mustasukkaisuutta. Jos minuun ei voi pätkääkään luottaa, niin ei minun kanssani ole mikään pakko olla.

Niin tuttua. Minulla oli tuollainen poikaystävä nuorempana. Jos bussin vaihdossa meni hänen mielestään liian kauan, olin ollut Rautatientorin vessassa pettämässä. Sairasta!

Vierailija
128/128 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et kai enää mieti yhteen muuttamista? Jos mies haluaa noin rajoittaa elämääsi jo nyt, mitä se tuleekaan olemaan jatkossa kun olisit hänen valtansa alla kaiken aikaa!! Olet ilmeisesti nuori vielä. Keskity oman elämäsi rakentamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän