Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puheliasta ja eloisaa henkilöä inhotaan niin paljon?

Vierailija
07.02.2024 |

Miksi puheliaisuus ja eloisuus aiheuttavat niin jyrkkää inhoa? Miksi juuri SINÄ et siedä puheliasta ja eloisaa?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuunnella koko ajan jotain pälätystä. Tai toisen tylsiä juttuja, usein vielä puhuvat itsestään jatkuvasti. En myöskään jaksa vastailla turhanpäiväisiin asioihin.

Vierailija
2/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa kuunnella koko ajan jotain pälätystä. Tai toisen tylsiä juttuja, usein vielä puhuvat itsestään jatkuvasti. En myöskään jaksa vastailla turhanpäiväisiin asioihin.

Sinä ärsyynnyt jos puhelias ja eloisa henkilö odottaa vastavuoroisuutta ja kysyy sinultakin kuulumiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa tuollaista henkilöä, mutta mulle tulee huono omatunto, kun en jaksa/osaa höpötellä takaisin.

Vierailija
4/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ärsyynnyt jos puhelias ja eloisa henkilö odottaa vastavuoroisuutta ja kysyy sinultakin kuulumiset?

Kyllä ärsyynnyn. Ei minulla ole mitään velvollisuutta kertoa kenellekään itsestäni vain sen takia, että toinen tykkää hölöttämisestä. Hölöttäköön itsekseen jos on pakko, mutta älä yritä muuttaa mua samanlaiseksi.

Vierailija
5/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää jatkuva turha kälätys ja nämä ihmiset puhuu yleensä vain itsestään.

Vierailija
6/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen henkilö ei anna puheenvuoroa. On viddu koko ajan äänessä.

Vierailija
7/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Jos on samanlainen kuin entinen työkaverini, joka puhui aivan taukoamatta, omia  asioitaan. Eikä edes tajunnut miten häntä vältettiin, kun tuli kahvihuoneeseen. Kaikki lähti aina pois, kun hän tuli paikalle. Osa jopa otti ruokalautasen ja kahvinsa ja häipyi omaan työhuoneeseen jatkamaan ruokailua.

Ja toinen ihmetteli, et miten taulotila on aina niin tyhjä, tulee hän mihin aikaan tahansa.

Vierailija
8/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ekstrovertit nyt pidä toisistaan.

Vierailija
9/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole ikinä mitään älyllistä asiaa. Tyhjät tynnyrit kolisee

Vierailija
10/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä on yksi tosi puhelias, ja syy siihen etten hirveästi pidä hänestä on se, että on yksinkertaisesti hiton tylsää istua kuuntelemassa pitkiä tarinoita joihin ei saa koskaan suunvuoroa väliin ja jos harvoin saakin, niin tulee keskeytetyksi ennen kuin kerkiää sanoa asiansa loppuun.

Vierailija
11/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minä inhoa ja ymmärrän hyvin, että monenlaisia ihmisiä tarvitaan. En vain viihdy kovin hyvin sellaisen ihmisen seurassa enempää kuin on pakko, koska itse olen varsin introvertti ja puhun vain silloin, kun on oikeasti jotain asiaa.

Vierailija
12/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellainen jatkuvasti älämölöä pitävä reppana vaikuttaa ihan vajaamieliseltä.

Vierailija
13/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias ja eloisa = kovaääninen. En jaksa kuunnella mitään raikuvaa kälätystä, se vie multa energiaa. Nää ei yleensä edes itse tajua, miten kovaa puhuvat. Ja yleensä aivan turhanpäiväisiä asioita, ei vois vähempää kiinnostaa. Ja vievät porukassa tilaa muilta, taas kerran tajuamatta tqi yhtään ajattelematta sitä ees itse. Epäkohteliasta sellainen.

Vierailija
14/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon onko sillä puheliaalle ja eloisalla mitään sanottavaa ja millä lailla on puhelias ja eloisa.

Jos vain jauhaa jotain höttöä evvk asioista niin en jaksa kuunnella.

Jos aihe kiinnostaa niin eri asia.

Odotan ihmisen myös aistivat ilmapiiriä; jos toinen ei lähde yhtään mukaan niin voisi ehkä lukea rivien välistä.

Lisäksi,jos tulee yhtään olo, että päällä joku rooli niin tunnen vain vierastumista.

En kyllä pistä kaikkia "puheliaita ja eloisia" samaan koppaan.

Vierailija
15/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää se hiton melu, joka näistä idiootti extroverteistä lähtee. Pitäkää jo se turpanne kii.

Vierailija
16/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riippuu ihan siitä, minkälaisista asioista hän puhuu. Jos hän puhuu vaikka tieteestä tai politiikasta, niin sehän on vain mielenkiintoista. Mikäli puolestaan esim. julkkisjuoruista tai itsestään, niin EVVK.

Vierailija
17/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen imee energiaa ympäriltään. Jatkuva huomiontarve on ärsyttävää.

Vierailija
18/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiltä puuttuu myös tilannetaju. Se että toinen onkin hiljaa tarkoittaa yleensä ettei halua puhua. Mutta puhelias tulkitseekin tämän että nyt hän saakin puhua!

Ei näin. Jos toinen on hiljaa niin hän ei halua että puhut hänelle.

Entinen työkaveri oli tällainen. Tein jotain tarkkaa työtä ja olin keskittynyt ja hiljaa. Tyyppi tuli siihen kälättämään ja häiritsi. Ei tajunnut edes poistua. En sanonut mitään koska tyyppi vielä kamala juoruamaan. 

Vierailija
19/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelias ja eloisa = kovaääninen. En jaksa kuunnella mitään raikuvaa kälätystä, se vie multa energiaa. Nää ei yleensä edes itse tajua, miten kovaa puhuvat. Ja yleensä aivan turhanpäiväisiä asioita, ei vois vähempää kiinnostaa. Ja vievät porukassa tilaa muilta, taas kerran tajuamatta tqi yhtään ajattelematta sitä ees itse. Epäkohteliasta sellainen.

Toi kovaääninen on kyllä totta. Eiköhän enemmistöä ärsytä vaikka jossain bussissa tms. Esim puhelimeen  kovaan ääneen kailottava. 

Itse olen aina ollut aika hiljainen puhuja. Siis haluan että asiani kuulee vain ne ihmiset,joita se koskee.

Vähän sama kuin humalaisissa; mitä enemmän ne juo sitä kovempi ääni lähtee. 

Vierailija
20/134 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias kollega estää keskittymisen töissä. Turhaa hölötystä koko ajan.