Kuinkakohan moni mies tyytyy "ihan ok" naiseen kun uskoo ettei saa/löydä parempaa..?
Kuinkakohan moni mies tyytyy "ihan ok" naiseen kun uskoo ettei saa/löydä parempaa..?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Tyytyisin todellakin "ihan ok" naiseen, jos sellaisen saisin.
Ihan ok mies
Itse taas tavisnaisena en enää ikinä halua olla suhteessa, jossa minuun on tyydytty ja olen korkeintaakin "ihan ok".
Mieluummin olen yksin kuin sellaisessa parisuhteessa.
Onnellinen a-seksuaali?
Joopajoo.. Yksineläväksi tuomittu Neitsytnainen jaksaa kyllä esittää viimeiseen asti olevansa onnellinen.
Minä miehenä tyydyn, ja panen lihavia naisia koska en edes jaksais yrittää koppavia.
Naiselle taas ei lihava kelpaa ja kaikki haluavat sen suositun.
Vähän oudosti muotoiltu.
Mitä se tyytyminen tarkoittaa? Sitä että ei pidä silmiään auki jos parempi tulee vastaan? Millä tavoin parempi?
Olen todennut että kaikki naiset on enemmän tai vähemmän hankalia. Luulen, että monet naiset kokee samoin miehistä.
Kuitenkin kylmällä plussat ja miinukset listalla olen todennut, että haluan jakaa elämäni naisen kanssa, perustanut perheen ym.
Nyt kun on perhe, niin se on etusijalla, vaikka vähemmän hankala nainen tulisikin vastaan.
Olenko tyytynyt naiseen, kun en vaihda "parempaan", kun sellainen tulee vastaan? Vaakakupissa painaa nyt omien halujeni lisäksi lasten hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet tyytyy, paitsi ne jotka valehtelee.
Onpa jännä, että miehet silti kokevat eron raskaammin kuin naiset. Luulisi olevan helpotus, kun pääsee eroon siitä riippakivestä, johon on paremman puutteessa tyydytty.
Tilastollisesti eroaminen on vaarallisimpia tilanteita suomalaisen naisen elämässä. Moni nainen on päässyt hengestään ilmoittaessaan haluavansa erota, tai eron jälkeen.
Tutkitusti myös sinkkunaiset ovat onnellisempia kuin parisuhteissa elävät naiset. Miesten kohdalla päinvastoin. Että jospa se tavallinen Taina sitten kuitenkin tuo jotain lisäarvoa miehen elämään.
Itselläni kesti kauan kammeta ex-mies ulos elämästäni, kun ei se olisi halunnut lähteä. Vaikka olen ihan tavallinen.
Koko keskustelusta tulee ilmiselväksi, että kyse on lähinnä semantiikasta. Monet, etenkin naiset eivät siedä koko sanaa, eivätkä siten halua ajatella realistisesti asiasta, vaikka Ferrari kommentti ensimmäiseltä sivulta jo paljasti sen todeksi. Ajattelevat, että tyytyminen ja rakkaus sulkee toisensa pois, ja toiset taas ymmärtävät tyytymisen eri tavalla ja ymmärtävät että voi rakastaa semmoista johon tyytyi. Sama pätee sanaan rakkaus, ensimmäinen ryhmä tyypillisesti luulee että rakkaus on pelkkä tunne, vaikka se on enemmän valinta kuin tunne. Valinta joka tehdään uudestaan ja uudestaan. Rakkaus on myös tekoja. Ja toki myös tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni ihminen tyytyy ihan tavalliseen autoon kun ei saa Ferraria?
Kuinkahan moni ihminen tyytyy tavalliseen asuntoon kun ei saa linnaa?
Kuinkahan moni ihminen syö jauhelihakastiketta kun ei saa hanhenmaksaa?
Tajuat kai että me kaikki tyydymme jatkuvasti asioihin jotka eivät ole täydellisiä. Mutta voimme silti olla onnellisia ja tykätä niistä asioista joita meillä on.
Tuo ajatusmaailma, jossa ihminen rinnastetaan esineisiin, on käsittämätön. Minä en rakasta autoja enkä ruokia. Voin sanoa rakastavani sushia, mutta ei se tarkoita, että rakastaisin sitä kuten ihmistä rakastetaan.
Ainoa syy, miksi olen parisuhteessa on rakkaus. Ja rakkaus ja tyytyminen eivät mahdu samaan lauseeseen. Rakastaminen tarkoittaa, että toisen ihmisen näkee ainutlaatuisena, upeana, haluttavana, sellaisena jota ilman ei halua olla.
Kyllä ainakin mies voi rakastaa omaa Ladaansa. Joillakin muodostuu autoon todella intiimi suhde, ja sitä vaikkapa pestään ja puunataan joka päivä. Kyynel voidaan salaa tirauttaa, jos klommo tulee kylkeen .
Vierailija kirjoitti:
Markkina-arvoa nostaa myös uusi, huoliteltu kovanaama look ja mahdollisesti jenkeistä opittu narinaääni.
On pumpatttua persettä peppuvako housuilla, kajaalit, uudet ripset ja tatuoinnit.
Näillä pitäisi irrota keskimääräistä komeampi, supliikki pitkä mies.
Pumpattu perse peppuvako housuilla on kuin jokin supervoima. Lisää viehätysvoimaa miesten silmissä todella paljon.
Ai mistä tiedän ;) ?
Parisuhde on ap:lle joku statuskilpailu, vähän niin kuin kenellä on hienoin auto? Normaalit ihmiset rakastuvat toiseen ihmiseen... toki osa autoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuat kai että me kaikki tyydymme jatkuvasti asioihin jotka eivät ole täydellisiä. Mutta voimme silti olla onnellisia ja tykätä niistä asioista joita meillä on.
Pahaa pelkään, että tässä on nyt yksi ero: Mies voisi saada sen 'ferrarinaisen', jos ei aliarvioisi itseään. Rahat tilillä on helppo tarkistaa ja verrata Ferrarin hintalappuun, mutta ihmissuhteissa on monimutkaisempaa.
Onko oikeasti niin monimutkaista? Itse ainakin voin luetella listan asioita, tai pikemminkin ominaisuuksia, asenteita, tekoja, jotka yhdessä nostavat kumppanin "ferrariksi", tai huomattavasti paremmaksi kumppaniksi kuin joku muu.
Parempi yksin kuin huonon naisen kanssa. Sooloseksi netin kauniiden naisten äärellä on paljon antoisampaa kuin muodottoman nilittävän naisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet tyytyy, paitsi ne jotka valehtelee.
Onpa jännä, että miehet silti kokevat eron raskaammin kuin naiset. Luulisi olevan helpotus, kun pääsee eroon siitä riippakivestä, johon on paremman puutteessa tyydytty.
Tilastollisesti eroaminen on vaarallisimpia tilanteita suomalaisen naisen elämässä. Moni nainen on päässyt hengestään ilmoittaessaan haluavansa erota, tai eron jälkeen.
Tutkitusti myös sinkkunaiset ovat onnellisempia kuin parisuhteissa elävät naiset. Miesten kohdalla päinvastoin. Että jospa se tavallinen Taina sitten kuitenkin tuo jotain lisäarvoa miehen elämään.
Itselläni kesti kauan kammeta ex-mies ulos elämästäni, kun ei se olisi halunnut lähteä. Vaikka olen ihan tavallinen.
"Tilastollisesti eroaminen on vaarallisimpia tilanteita suomalaisen naisen elämässä. Moni nainen on päässyt hengestään ilmoittaessaan haluavansa erota, tai eron jälkeen"
Todellisuudessa Suomessa tapahtuu noin 100 henkirikosta vuodessa, joiden uhreista valtaosa on miehiä. Naisella on reilusti alle 0,002 % todennäköisyys joutua henkirikoksen uhriksi. Mutta älä anna faktojen häiritä öyhötystäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän oudosti muotoiltu.
Mitä se tyytyminen tarkoittaa? Sitä että ei pidä silmiään auki jos parempi tulee vastaan? Millä tavoin parempi?
Olen todennut että kaikki naiset on enemmän tai vähemmän hankalia. Luulen, että monet naiset kokee samoin miehistä.
Kuitenkin kylmällä plussat ja miinukset listalla olen todennut, että haluan jakaa elämäni naisen kanssa, perustanut perheen ym.
Nyt kun on perhe, niin se on etusijalla, vaikka vähemmän hankala nainen tulisikin vastaan.
Olenko tyytynyt naiseen, kun en vaihda "parempaan", kun sellainen tulee vastaan? Vaakakupissa painaa nyt omien halujeni lisäksi lasten hyvinvointi.
Itse olen ollut suhteessa, jossa minuun on tyydytty, ja kyllähän se arjessa rivien välistä tuli ilmi vähän väliä. Asiani eivät olleet tärkeitä, merkkipäivät voitiin ohittaa olankohautuksella
Miksi menit suhteeseen, jossa sinuun tyydyttiin?
Vierailija kirjoitti:
Et tuon typerämpiä vertauksia keksinyt 😂😂 kuka hemmetti haluaa asua linnassa ja syödä hanhenmaksaa? 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän oudosti muotoiltu.
Itse olen ollut suhteessa, jossa minuun on tyydytty, ja kyllähän se arjessa rivien välistä tuli ilmi vähän väliä. Asiani eivät olleet tärkeit
Miksi menit suhteeseen, jossa sinuun tyydyttiin?
Niin. Puhun tosiaan entisestä suhteesta. Eli siinä vaiheessa kun tilanne valkeni, totesin ettei suhteen jatkossa taida olla järkeä.
Hienoa toki olisi, jos heti alussa kerrottaisiin miten asiat on. Ajatuksia kun valitettavasti en osaa lukea.
Varmasti moni. Myös naisista etenkin he joilla iän puolesta on kiire hankkia lapsia ja joku isäkandidaatti pitää löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän oudosti muotoiltu.
Itse olen ollut suhteessa, jossa minuun on tyydytty, ja kyllähän se arjessa rivien välistä tuli
Niin. Puhun tosiaan entisestä suhteesta. Eli siinä vaiheessa kun tilanne valkeni, totesin ettei suhteen jatkossa taida olla järkeä.
Hienoa toki olisi, jos heti alussa kerrottaisiin miten asiat on. Ajatuksia kun valitettavasti en osaa lukea.
Ihmiset puhuvat kaikenlaista, ja usein myös valehtelevat. Itse katson enemmän mitä ihminen tekee, kuin luotan siihen mitä hän sanoo.
Aidon ihastumisen näkee yleensä kehonkielestä ja käytöksestä, ja sitä on äärimmäisen vaikeaa feikata.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että vastaus on, ettei yksikään.
Kuvittelen ihan oikeasti vielä tässä iässä, että yleisin syy alkaa parisuhteeseen on rakastuminen. N50+
Valitettavasti se on vain toiveajattelua, johon minäkin sorruin. Suuret rakkaudet ovat osoittautuneet ajanvietteeksi toisen osapuolen suurta rakkautta odotellessa.. N60+
Jokainen ihminen, joka tyytyy ihmiseen, jota ei oikeasti halua, vie mahdollisuuden aitoon rakkauteen paitsi itseltään, myös monelta muultakin.
Siltä kumppanilta, jota ei rakasta.
Siltä itselleen oikeasti sopivalta kumppanilta, jota ei koskaan tavannut, koska oli toisen kanssa.
Siltä tyypiltä, jolle se sinun nykyinen kumppanisi olisi ollut se oikea.
Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen, joka tyytyy ihmiseen, jota ei oikeasti halua, vie mahdollisuuden aitoon rakkauteen paitsi itseltään, myös monelta muultakin.
Siltä itselleen oikeasti sopivalta kumppanilta, jota ei koskaan tavannut, koska oli toisen kanssa.
Ja niin edelleen.
Totta.
Mutta toisaalta tyytyminen voi joillekin olla ainoa mahdollisuus saada omia lapsia, joka taas omalla tavallaan avaa oven sellaisen rakkauden kokemiseen, joka ei muuten ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin edelleen.
Totta.
Mutta toisaalta tyytyminen voi joillekin olla ainoa mahdollisuus saada omia lapsia, joka taas omalla tavallaan avaa oven sellaisen rakkauden kokemiseen, joka ei muuten ole mahdollista.
Totta tuokin. Mutta siinä vaiheessa tulisi edes olla rehellinen sille kumppanille. Jos hänkin on halukas rakkaudettomaan järkiliittoon niin mikäs siinä sitten. Rakkaudetonkin liitto voi olla hyvä ja toimiva, jos ystävyyttä ja kunnioitusta on.
Eniten surettaa se, kun toista ihmistä roikotetaan siinä omien tarpeiden täyttäjänä, ja valehdellaan rakastavansa. On hirveä tunne tajuta tuhlanneensa vuosia ihmiseen, jolle et oikeasti merkinnyt mitään.
Olet aivan oikeassa, mutta silti pakko sanoa, että valitsisin aina jauhelihan hanhenmaksan sijaan.