Kuinkakohan moni mies tyytyy "ihan ok" naiseen kun uskoo ettei saa/löydä parempaa..?
Kuinkakohan moni mies tyytyy "ihan ok" naiseen kun uskoo ettei saa/löydä parempaa..?
Kommentit (393)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että vastaus on, ettei yksikään.
Kuvittelen ihan oikeasti vielä tässä iässä, että yleisin syy alkaa parisuhteeseen on rakastuminen. N50+
Valitettavasti se on vain toiveajattelua, johon minäkin sorruin. Suuret rakkaudet ovat osoittautuneet ajanvietteeksi toisen osapuolen suurta rakkautta odotellessa.. N60+
Miten voi olla kyseessä suuri rakkaus, jos se toinen ihminen ei osoita takaisin mitään rakastumisen merkkejä?
Kysymys on ehkä tyhmä, mutta en vaan ymmärrä. En siis itse pysty mitenkään rakastumaan, jos en selvästi näe että myös se toinen ihminen on vastavuoroisesti rakastunut minuun.
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen a-seksuaali?
Joopajoo.. Yksineläväksi tuomittu Neitsytnainen jaksaa kyllä esittää viimeiseen asti olevansa onnellinen.
Minä miehenä tyydyn, ja panen lihavia naisia koska en edes jaksais yrittää koppavia.
Naiselle taas ei lihava kelpaa ja kaikki haluavat sen suositun.
Katsokun kaikkien elämä ei muodostu siitä, asuuko samassa taloudessa toinen ihminen, jota sinunkaan tapauksessasi et edes arvostaisi. Elämänsisällön voi rakentaa niin lukemattomista paloista, ja mitä omannäköisempää elämää elää, silloin ei ole sijaa katkeruudelle. Ne on tietenkin valintakysymyksiä, sinä valitsit "tyytymisen" ja katkeruuden, se ei tee ketään muuta onnettomaksi kuin sinut itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni ihminen tyytyy ihan tavalliseen autoon kun ei saa Ferraria?
Kuinkahan moni ihminen tyytyy tavalliseen asuntoon kun ei saa linnaa?
Kuinkahan moni ihminen syö jauhelihakastiketta kun ei saa hanhenmaksaa?
Tajuat kai että me kaikki tyydymme jatkuvasti asioihin jotka eivät ole täydellisiä. Mutta voimme silti olla onnellisia ja tykätä niistä asioista joita meillä on.
Tuo ajatusmaailma, jossa ihminen rinnastetaan esineisiin, on käsittämätön. Minä en rakasta autoja enkä ruokia. Voin sanoa rakastavani sushia, mutta ei se tarkoita, että rakastaisin sitä kuten ihmistä rakastetaan.
Ainoa syy, miksi olen parisuhteessa on rakkaus. Ja rakkaus ja tyytyminen eivät mahdu samaan lauseeseen. Rakastaminen tarkoittaa, että toisen
Uskon omalla elämänkokemuksellani tajuavani erittäin paljon. Jos haluaisin ferrarin niin en alkaisi edes tapailla toyotaa (so. ei olisi vaihetta, jolloin olisin ajatellut tyytyväni siihen). Eli olin sinkku niin pitkään, että kohtasin miehen, johon ihastuin ensisilmäyksellä.
Olin sinkku 14 vuotta, kunnes tapasin henkilön, joka vei jalat täysin alta. Kannatti odottaa, ja onneksi en ollut sitonut itseäni kehenkään ihankivaan, koska sehän olisi saattanut pilata jotakin tästä.
Mä en oo koskaan kokenut tyytyväni mieheeni. Ei hän ole täydellinen, ei kukaan ole, mutta hän on juuri se jonka kanssa haluan kulkea yhdessä loppuun asti. Hän on mun paras ystävä ja samalla ihminen joka vetää mua myös fyysisesti ja intiimisti puoleensa. Hänen kanssaan oon onnellisempi kuin kenenkään muun kassa koskaan ja rakastan häntä juuri sellaisena kun hän on. En niiden epätäydellisyyksien kanssa vaan myös niiden takia. Kokonaisena, juuri hänenä. Hän on jotain niin erilaista kuin kukaan koskaan ja koen olevani todella onnekas kun hän katsoo juuri minua rakastavasti ja jakaa elämäänsä juuri mun kanssa. En voi tietää, mutta toivon, ettei hänkään vaan tyytynyt muhun vaan näkee mut samoin, sinä yhtenä oikeena jonka kanssa haluaa olla.
Mikä on se parempi ja mikä on se ok.
Jonkun muun ok ei ole kaikkien ok. Ja parempi okta ei yllä osalla edes alempaan rimaan.
Parisuhde on kahden kauppa. Ei ole ihme, että yksinäisyys lisääntyy. Lyödään ihmiselle 5 pistettä joiden täytyy täyttyä. Kun kaikki muu ympärillä on kuraa. Ja sitten on vaikeata löytää siitä 5 päätepisteen tyyppiä jolle itse kelpaisi.
Josko sitä tutustuttas ihmisiin. Eikä luokitella sitä just sillä hetkellä parasta vain okooksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan kokenut tyytyväni mieheeni. Ei hän ole täydellinen, ei kukaan ole, mutta hän on juuri se jonka kanssa haluan kulkea yhdessä loppuun asti. Hän on mun paras ystävä ja samalla ihminen joka vetää mua myös fyysisesti ja intiimisti puoleensa. Hänen kanssaan oon onnellisempi kuin kenenkään muun kassa koskaan ja rakastan häntä juuri sellaisena kun hän on. En niiden epätäydellisyyksien kanssa vaan myös niiden takia. Kokonaisena, juuri hänenä. Hän on jotain niin erilaista kuin kukaan koskaan ja koen olevani todella onnekas kun hän katsoo juuri minua rakastavasti ja jakaa elämäänsä juuri mun kanssa. En voi tietää, mutta toivon, ettei hänkään vaan tyytynyt muhun vaan näkee mut samoin, sinä yhtenä oikeena jonka kanssa haluaa olla.
Olisi ollut ihanaa kokea joskus jotain tuollaista.
Mitä itseäni ja lähipiiriä katselen, niin sanoisin että tosi harva tyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
Suomessa miehet ovat niin huonoa tasoa. Valitettava fakta.
M42
Olet nyt väärässä paikassa. Tämä keskustelu ei koske nelikymppisen homomiehen seurusteluhaasteita.
Toivottavasti mahdollisimman moni pariutuu rakastumisen myötä eikä mieti saisinko paremman tai hyödynkö tuosta toisesta ihmisestä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se parempi ja mikä on se ok.
Jonkun muun ok ei ole kaikkien ok. Ja parempi okta ei yllä osalla edes alempaan rimaan.
Parisuhde on kahden kauppa. Ei ole ihme, että yksinäisyys lisääntyy. Lyödään ihmiselle 5 pistettä joiden täytyy täyttyä. Kun kaikki muu ympärillä on kuraa. Ja sitten on vaikeata löytää siitä 5 päätepisteen tyyppiä jolle itse kelpaisi.
Josko sitä tutustuttas ihmisiin. Eikä luokitella sitä just sillä hetkellä parasta vain okooksi.
Tuo on ihan totta. Mulla on korkeat vaatimukset mahdolliselle kumppanille. On tosi vaikeaa löytää sellaisia miehiä, jotka täyttävät vaatimukseni. Ja vielä sitäkin paljon, paljon vaikeampaa on yrittää sitten saadaan sellainen kriteerini täyttävä mies kumppaniksi.
Olen onnistunut muutaman kerran löytämään sellaisen miehen, joka täyttää kriteerini. Mutta en ole koskaan onnistunut pääsemään "romanttisesti" eteenpäin yhtään näiden miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä moni nainen tyytyy ihan tavalliseen perusjarmoon, ku ei usko saavansa parempaa?
Itseasiassa aika moni nainen tyytyy siihen ensimmäiseen suht kelvolliseen vastaantulijaan siinä vaiheessa kun jo tietää ettei niitä unelmamiehiä ole olemassakaan ja biologinen kello suorastaan ryskyttää..
Sitten ihmetellään kuinka "kasvettiin erilleen" vaikkei ikinä edes kasvettu yhteen. Ja ei, tämä ei ole naisten (eikä edes miesten) syytä, vaan jotenkin nykyisin on tehty normaaliksi ja tavoiteltavaksi sellaisen 30-vuotiaaksi kestävän villin sinkkuelämän johon toki mahtuu paljon hyvää ja hauskaa, mutta myös paljon huonoa ja todella pskoja kokemuksia. Samalla toitotetaan kuinka ihmisellä on oikeus saada "kaikki" eli ensin ehtii ja voi hyvin rellestää yhden vuosikymmenen, koska mikään ei ole hölmömpää kuin perustaa perhe nuorena ensimmäisen vastaantulijan kanss
Aika moni nainen myös jää sen ensimmäisen, tai ainakin ensimmäisen kelvollisen kumppanin kanssa ja perustaa perheenkin. Tiedän monta tällaista enkä yhtään naista joka olisi heittänyt pois oikeasti kelvollisia suhteita paremman toivossa vaikka tätä muka väitetään yleiseksi toimintatavaksi.
Olen itse ollut enemmän sinkku kuin suhteessa, mutta en siksi että olisin kuvitellut löytäväni jonkun "unelmamiehen" ja sen vuoksi luopunut jostain ihan hyvästä suhteesta, enkä siksi että olisin harrastanut yhden yön juttuja. Lähinnä tämä johtuu siitä että en löytänyt edes sellaista ihan hyvää suhdetta joka olisi kantanut pidemmälle eikä minulla ole aikaa tai kiinnostusta tehdä miehen etsimisestä koko elämää.
Ihmiset puhuvat kaikenlaista, ja usein myös valehtelevat. Itse katson enemmän mitä ihminen tekee, kuin luotan siihen mitä hän sanoo.
Aidon ihastumisen näkee yleensä kehonkielestä ja käytöksestä, ja sitä on äärimmäisen vaikeaa feikata.
Mistä sitten tietää että se aito ihastuminen on pintaa syvempää?
Monikin mies on ollut aidosti ihastunut - ulkonäköön. Ja sen ansiosta käyttäytynyt kuin nyt ihastunut ihminen yleensäkin, mutta se loppuu nopeasti koska tietenkään mikään noin pinnallinen ei kanna pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa miehillä on Suomessa pulaa naisista etenkin nuoremmalla sukupolvella. Nuoret naiset ovat keskimäärin nykyään koulutetumpia ja etsivät vastaavaa mutta ei löydy helpolla.
Onneksi naiset rupsahtavat ja tuo kääntyy miesten markkinoiksi 30-40-vuotiaana. Odotan innolla, kun pääsen pelaamaan ihmisillä, kuten naiset.
Ja kuinkakohan moni nainen tyytyy täysin paskaan mieheen kun uskoo ettei saa parempaa?
Itse tyydyin kun en saanut sitä kylän kauneinta tyttöä. Sitten valkkasin niistä tarjolla olleista sellaisen että ei naama ärsyttänyt ja vaikutti ihan järkevältä ja halusi perustaa perheen kuten minäkin. Kyllähän tässä yksi elämä menee näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen, joka tyytyy ihmiseen, jota ei oikeasti halua, vie mahdollisuuden aitoon rakkauteen paitsi itseltään, myös monelta muultakin.
Siltä kumppanilta, jota ei rakasta.
Siltä itselleen oikeasti sopivalta kumppanilta, jota ei koskaan tavannut, koska oli toisen kanssa.
Siltä tyypiltä, jolle se sinun nykyinen kumppanisi olisi ollut se oikea.
Ja niin edelleen.
Totta.
Mutta toisaalta tyytyminen voi joillekin olla ainoa mahdollisuus saada omia lapsia, joka taas omalla tavallaan avaa oven sellaisen rakkauden kokemiseen, joka ei muuten ole mahdollista.
Miten ois itsensä kehittäminen, että saa just semmoisen kumppanin kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen, joka tyytyy ihmiseen, jota ei oikeasti halua, vie mahdollisuuden aitoon rakkauteen paitsi itseltään, myös monelta muultakin.
Siltä kumppanilta, jota ei rakasta.
Siltä itselleen oikeasti sopivalta kumppanilta, jota ei koskaan tavannut, koska oli toisen kanssa.
Siltä tyypiltä, jolle se sinun nykyinen kumppanisi olisi ollut se oikea.
Ja niin edelleen.
Totta.
Mutta toisaalta tyytyminen voi joillekin olla ainoa mahdollisuus saada omia lapsia, joka taas omalla tavallaan avaa oven sellaisen rakkauden kokemiseen, joka ei muuten ole mahdollista.
Miten ois itsensä kehittäminen, että saa just semmoisen kumppanin kuin haluaa.
Ei itseään voi loputtomasti kehittää. Joo, jos ongelma on reikäiset vaatteet mutta ei jos ongelma on ruma naama tai riittämätön pituus (niiden toiveiden mukaisten naisten mielestä). Älyäkään ei saa enempää, jos ongelma on vaikka hidas prosessointinopeus.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki, mutta turha kuvitella että naiset palvovat vastaavasti jotain perus-peraa, kyllä häneenkin on tyydytty. Naurettavaa että aina väitetään että miehet tyytyvät, naiset rakastavat aidosti.
No tätähän me uli-incelit ollaan sanottu jo vuosia. Beta-mieheen tyydytään kûlikarusêllin jälkeen
Voi toki olla, että minulle kehonkielen lukeminen on haastavaa. Siksi olen todennut, että ehkä sitten vaan parempi olla yksinään.
Ja alussa toki on mennyt paremmin, mutta sitten lähtenyt nopeasti luisumaan siihen, että olen jokin itsestäänselvyys jolla nyt ei niin merkitystä.
Ja voihan olla, ettei minuun ole koskaan kukaan aidosti ihastunut, niin en sellaisesta sitten merkkejä osaa tunnistaa.