Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen
eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Mä olin kerran mun etupihalla ja näin, kun postiauto pysähtyi postilaatikkojen luona ja laittoi mun laatikkoon jotakin. Sitten se ajeli ohi ja mä näin, kun se katsoi mua, kun lähdin hakemaan postia. Laatikossa oli ilmoitus, että yritetty toimittaa jne. Soitin välittömästi postiin, että ei todellakaan yritetty. Soittivat kuskille, että aja kuule takas. Kuski palasi vuoronsa päätteeksi takaisin ja antoi sen paketin mulle. Sanoin pari valittua sanaa.
Onks joku jo linkannut tän Postin Twitteriin?
Silmiäavaava keskustelu ja tunnen tässä nyt itseni todella hyväosaiseksi. Lähin automaatti minulla on omaa taloa vastapäätä kadun toisella puolella. Jos se on täynnä, niin toinen automaatti on 500m päässä. Sen kauempana olevan automaatin vieressä on myös asiamiesposti, joka on normaalisti auki 24h (Verkkokauppa.com) mutta nyt korona-aikaan klo 23 asti. Viimeksi kun tilasin Sokoksen verkkokaupasta vähän shampoota ja muuta, pieni 60€ tilaus tuli kolmessa eri paketissa näihin kolmeen eri pisteeseen. Silloin tätä hieman harmittelin, mutta taitaa todellakin seuraavalla kerralla jäädä harmittelematta ja kiitän kaikkia korkeampia voimia siitä, että saan asua näin hyvien palvelujen äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postinko vika se on, jolleivat ihmiset hae pakettejaan?
Kerro, mitä järkeä on toimittaa 100 km päähän asiakkaasta? Pitäisivät vaikka jonossa jossain varastossa mieluummin.
Mitäs asut jossain stnan puskissa. Ja jos asut, 100 km on pikku pörähdys, eikä 300 km ole yhtään kohtuuton asiointimatka.
Mulla on sadan kilometrin säteellä varmaan satoja posteja ja lähin 50 metriä kotoa. Oma valinta, asuinpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tilaa kun eivät sitten hae niitä v...n paketteja?!! Mun lähimpään pakettiautomaattiin tilattu meni muualta haettavaksi. Jos tilaatte niin hakekaa ne tilauksenne. Tässäkin se ihmisen omaan napaan tuijotus on nähtävissä. Ei edes näin poikkeusaikana voi olla rotia
Sen lisäksi myös monin paikoin on aivan liian vähän automaatteja. Ei auta, vaikka haettaisiinkin ajoissa, täynnä ovat.
Tästähän onkin juuri kysymys. Nyt koronan takia netistä tilaaminen on lisääntynyt hurjasti, kun ihmiset eivät uskalla käydä kaupoista ostamassa tavaroita, tai sitten kaupat ovat kiinni. Seurauksena sitten jonotetaan puolivillaisista asiamiesposteista niitä paketteja kuin sillit suolassa.
Itse tilasin nettikaupasta toimituksen, koska kyseiset kivijalkakaupat ovat kiinni koronan takia. Se ei tullut lähikaupan pakettiautomaattiin, vaan muutaman kilometrin päähän asiamiespostiin. Siellä taas oli noin 25 ihmistä jonossa hakemassa pakettajaan minun laillani.
Pakettiautomaatissa lokeroita on muutama kymmenen, siellä postipisteen hyllyissä paketteja oli odottamassa sadoittain, joten eihän ne mihinkään automaatteihin mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun piti kerran maksaa uudelleen kotiinkuljetus kun olivat muka käyneet oven takana ja en ollut kotona (aivan varmasti muuten olin ,kun odotin koko viikon sitä pakettia!) ja olivat sitten roudanneet monen kymmenen kilsan päähän sen paketin josta en sitä ilman autoa saanut. Reklamaation tein ja siihen ei vastattu ikinä.
Mä olin kerran mun etupihalla ja näin, kun postiauto pysähtyi postilaatikkojen luona ja laittoi mun laatikkoon jotakin. Sitten se ajeli ohi ja mä näin, kun se katsoi mua, kun lähdin hakemaan postia. Laatikossa oli ilmoitus, että yritetty toimittaa jne. Soitin välittömästi postiin, että ei todellakaan yritetty. Soittivat kuskille, että aja kuule takas. Kuski palasi vuoronsa päätteeksi takaisin ja antoi sen paketin mulle. Sanoin pari valittua sanaa.
Mitkä sanat valitsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei yritetty? Saattoihan se yritys kaatua esim postimiehen sosiaaliseen pelkoon? Ei se, ettet olisi korona ole suinkaan ainoa syy, mihin hyvä yritys voi kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Laita seuraavat tilaukset menemään Matkahuollon kautta. Parempaa palvelua ja lähetykset tulee aina ajallaan sovittuun toimipisteeseen. Posti ei osaa muuta kuin tyriä.
Ihan samalla lailla Matkahuolto on pinteessä, kun ihmiset hakevat pakettinsa vasta viime hetkellä. Minun piti vaihtaa Matkahuollon kautta tulevaa lähetystä vasta kolmanteen vaihtoehtoon, kun muut olivat täynnä, mm. pari lähintä K-kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tilaa kun eivät sitten hae niitä v...n paketteja?!! Mun lähimpään pakettiautomaattiin tilattu meni muualta haettavaksi. Jos tilaatte niin hakekaa ne tilauksenne. Tässäkin se ihmisen omaan napaan tuijotus on nähtävissä. Ei edes näin poikkeusaikana voi olla rotia
Sen lisäksi myös monin paikoin on aivan liian vähän automaatteja. Ei auta, vaikka haettaisiinkin ajoissa, täynnä ovat.
Tästähän onkin juuri kysymys. Nyt koronan takia netistä tilaaminen on lisääntynyt hurjasti, kun ihmiset eivät uskalla käydä kaupoista ostamassa tavaroita, tai sitten kaupat ovat kiinni. Seurauksena sitten jonotetaan puolivillaisista asiamiesposteista niitä paketteja kuin sillit suolassa.
Itse tilasin nettikaupasta toimituksen, koska kyseiset kivijalkakaupat ovat kiinni koronan takia. Se ei tullut lähikaupan pakettiautomaattiin, vaan muutaman kilometrin päähän asiamiespostiin. Siellä taas oli noin 25 ihmistä jonossa hakemassa pakettajaan minun laillani.
Pakettiautomaatissa lokeroita on muutama kymmenen, siellä postipisteen hyllyissä paketteja oli odottamassa sadoittain, joten eihän ne mihinkään automaatteihin mahdu.
Meillä päin tää oli ihan normitilanne kyllä jo ennen koronaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei yritetty? Saattoihan se yritys kaatua esim postimiehen sosiaaliseen pelkoon? Ei se, ettet olisi korona ole suinkaan ainoa syy, mihin hyvä yritys voi kaatua.
Siis anteeksi mitä? Ei kannata varmaan olla asiakaspalvelutyössä jos pelkää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi mitä? Ei kannata varmaan olla asiakaspalvelutyössä jos pelkää ihmisiä.
Se taisi olla sellaista huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli vain yksi esimerkki mahdollisesta syystä. Saattoi olla esimerkiksi kiire, eikä siksi ehtinyt, mutta yritti kyllä!
siskolla oli toimitettu 70 km päähän.
(lähempää löytyy useampia postin toimipisteitä, mutta en sitten tiedä, oliko ne kaikki jo täynnä.)
Minulle kävi niin, että erityisesti koronaviruksen takia olin tilannut paketin epäsosiaaliseen ja syrjäiseen pakettiautomaattiin, mutta se toimitettiinkin kaikkein ruuhkaisimpaan keskustan Postin palvelupisteeseen! Omituista, etteivät voineet sitä toimittaa edes sinne Postin toimipisteen automaattiin, vaan tiskiltä piti noutaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Noutoaikaa on todennäköisesti pidennetty hallitukselta tulleella määräyksellä. Ajatuksena kiva ja huomioi vaikean ajankohfan. Idea kaatuu kuten kaikki muutkin hyvät ideat, ihmisten itsekkyyteen ja typeryyteen. Lähetyksiä seisotetaan turhaan, ihan vaan"koska mä voin" -periaatteella. Kattokaa peiliin jokainen.
Miksi hemmetissä sitä noutoaikaa sitten pidennettiin, ellei tarkoituksena ollut mahdollistaa, että ihmiset voivat käydä harvemmin asioimassa?
Palautteen antaminen on yhtä tyhjän kanssa, raha on ainoa asia jota ne tottelee, käyttäkää matkahuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Palautteen antaminen on yhtä tyhjän kanssa, raha on ainoa asia jota ne tottelee, käyttäkää matkahuoltoa.
Jos resurssit on muutenkin tiukilla, niin ei kai niitä nyt ainakaan palautteiden lukemiseen käytetä. Tuohan on ensimmäinen asia, josta firmoissa säästetään ihan noin yleisestikin.
Tekevälle sattuu. Postin työntekijät tekevät työtä ja pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. Kaikki arvostus heille vaikka välillä sattuukin pieniä virheitä.
Tällä hetkelläkin meillä on paljon ihmisiä, jotka ovat päättäneet heittäytyä muiden elätettäväksi. Tälläkin hetkellä on huutava pula keräilijöistä kauppoihin, kauppojen kotiinkuljetuksen henkilökunnasta, rakennustyöntekijöistä, lehdenjakajista, puhumattakaan maaseudun töistä. Mutta kun ei kiinnosta. Pitäisikö tukia tarkistaa alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
On se postin vika, että noutoaika on kolme viikkoa. Pitäisivät viikossa, niin automaatteihin mahtuisi. Jos on karanteenissa, voi tilata kotiinkuljetuksella.
Miksi ihmeessä Suomessa toimii vain pakko? Olisi paljon parempi, että ihmiset hakisi sen paketin viikossa ja sellainen joka jäi jumiin Teneriffalle, voi hakea sen kolmen viikon päästä. Itse hän paketin aina päivän tai parin sisään. Seurannasta paketin tulon voi ennakoida. Omasta puolestani sen pakon voi laittaa kolmeen päivään. Mielestäni kolme viikkoa on järkevä, jos ihmiset hakisi vapaaehtoisesti pakettinsa nopeasti. Jokainen kuitenkin tietää nämä ongelmat.
Tää on hyvä :D Kyllähän se sen kerran kirpaisisi, jos tilaisi vaikka tonnin edestä elektroniikkaa ja sitten sattuisi osumaan itse siihen kymmeneen prosenttiin, jonka toimitus meni roskiin, mutta niinhän se on, ettei saa olla omaan napaan tuijottaja vaan pitää olla valmis joustamaan yhteisen hyvän nimissä! Eihän miltään firmalta nyt ihan oikeasti voi vaatia, että se hoitaisi KAIKKI työnsä.