Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen
eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Tekevälle sattuu. Postin työntekijät tekevät työtä ja pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. Kaikki arvostus heille vaikka välillä sattuukin pieniä virheitä.
Tällä hetkelläkin meillä on paljon ihmisiä, jotka ovat päättäneet heittäytyä muiden elätettäväksi. Tälläkin hetkellä on huutava pula keräilijöistä kauppoihin, kauppojen kotiinkuljetuksen henkilökunnasta, rakennustyöntekijöistä, lehdenjakajista, puhumattakaan maaseudun töistä. Mutta kun ei kiinnosta. Pitäisikö tukia tarkistaa alaspäin.
Ei mene ihan "tekevälle sattuu" -kategoriaan, jos ihmiset eivät saa kautta linjan tilaamiaan paketteja oli korona tai ei. Ei yhtä vääryyttä kannata lähteä mitätöimään sillä, että maailmassa on muitakin asioita pielessä. Postin pitää toimia ja sillä selvä. Tässä ei puhuta yksittäistapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Tekevälle sattuu. Postin työntekijät tekevät työtä ja pitävät tätä yhteiskuntaa pystyssä. Kaikki arvostus heille vaikka välillä sattuukin pieniä virheitä.
Tällä hetkelläkin meillä on paljon ihmisiä, jotka ovat päättäneet heittäytyä muiden elätettäväksi. Tälläkin hetkellä on huutava pula keräilijöistä kauppoihin, kauppojen kotiinkuljetuksen henkilökunnasta, rakennustyöntekijöistä, lehdenjakajista, puhumattakaan maaseudun töistä. Mutta kun ei kiinnosta. Pitäisikö tukia tarkistaa alaspäin.
Nyt tekee mieli haistatella. Olen tarjonnut työpanostani joka puolelle, mutta ei kelpaa. Olen hyvin sopeutuvainen ja valmis mihin vain. Ainoa ongelma varmaan on ikä. En pysty kunnon puolesta kilpailemaan 25 vuotiaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tekevälle sattuu, se virhe olisi tarkoitus korjatakin.
Vierailija kirjoitti:
Postinko vika se on, jolleivat ihmiset hae pakettejaan?
Pitäisikö ihmisen oikeasti eka maksaa aivan älytön määrä postikuluista ja sitten lisäksi vielä vaivautua hakemaan pakettinsa 100km päästä? En itse ikinä suostuisi tuommoiseen älyttömyyteen. Postin palvelu on sikamaista ja puhdasta ahneutta. Jo se on minusta törkeätä, jos paketti menee yli muutaman kilsan päähän asiakkaasta, silloin Posti saisi viedä sen paketin vaikka asiakkaan kotiin niillä saatananmoisilla hinnoilla.
Kumman kuuliaisesti osa porukasta on ilmeisesti hyväksynyt vallitsevat olosuhteet normaaleiksi. Että eihän sen Postin kuulukaan toimittaa asioita sinne mihin ne on tilattu. Että onhan se ihan mahdottoman kohtuutonta sellaista olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita palaute julkisena twitterin kautta. Paras keino saada vastaus.
Kiitos, tämän teenkin! Numeroon en enää jonota.
tai sitten homma olisi hoitunut postin sivujen asiakaspalveluchatin kautta, se olisi voinut siinä olla tietokoneen / puhelimen ruudulla jonottamassa ihan itsekseen
Kotimaan pakettien kuljetus voitaisiin oikeastaan kokonaan lopettaa. Jätetään se paketti siihen postin pisteeseen, jonne lähettäjä sen toimitti, ja laitetaan vastaanottajalle ilmoitus, että on sieltä noudettavissa. Tällä posti säästäisi hyvin kuluissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita palaute julkisena twitterin kautta. Paras keino saada vastaus.
Kiitos, tämän teenkin! Numeroon en enää jonota.
tai sitten homma olisi hoitunut postin sivujen asiakaspalveluchatin kautta, se olisi voinut siinä olla tietokoneen / puhelimen ruudulla jonottamassa ihan itsekseen
Onks teistä kukaan koskaan yrittänyt päästä sinne chattiin? Mulla menee yleensä homma niin, että jonotan about 20 minuuttia, kun agenttia etsitään, jonka jälkeen systeemi heittää ulos. Sitten tulee ilmoitus, että jonoon ei pääse ollenkaan, sitten aloitetaan alusta. Tyypillisesti noin tunnin tai kahden kuluttua saatan saada jonkun sieltä kiinni. Joka ikinen kerta on onnistunut puhelimitse nopeammin, joskin saakelin hidasta sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan pakettien kuljetus voitaisiin oikeastaan kokonaan lopettaa. Jätetään se paketti siihen postin pisteeseen, jonne lähettäjä sen toimitti, ja laitetaan vastaanottajalle ilmoitus, että on sieltä noudettavissa. Tällä posti säästäisi hyvin kuluissa!
Joo tai oikeastaan vielä enemmän säästettäisiin, kun ne lähetykseen laitetut paketit vaan heitettäisiin aina päivän päätteeksi roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tai oikeastaan vielä enemmän säästettäisiin, kun ne lähetykseen laitetut paketit vaan heitettäisiin aina päivän päätteeksi roskiin.
Tai sitten jokainen, joka haluaa lähettää jotain, voisi heittää sen pakettinsa itse kotonaan roskiin ja jokainen, joka haluaa tilata jotain, voisi vain heittää sen tilauksen summan verran rahaa roskikseen. Lisäksi jokainen voisi soitella säännöllisin väliajoin tuntikausia maksulliselle jonotusmusiikkilinjalle tai tuijottaa valitsemansa määrän työpäiviä chatti-ikkunaa, joka ei koskaan avaudu.
Oletko varmasti laittanut oikean postinumeron? EI OLE USKOTTAVAA,muka 100km,ha,ha........
Hieman meinaa kyrsiä itseänikin, vaikka ihan saman mittakaavan perseilystä postin toimesta ei omalla kohdallani olekaan kysymys.
Sain viime viikolla keskiviikkona ilmoituksen, että minulle on tulossa toimitus lähipäivinä klo. 8.00-16.00 kotiin, ja voin vielä muuttaa toimitustapaa halutessani. No, en muuttanut, se sopi minulle oikein hyvin. Odottelin lähetystä torstain, sitten perjantain, sitten maanantain... Maanantaina iltapäivällä sain ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa lähimmästä postin toimipisteestä. Eli n. 2,5 km päästä. Eivät sitten viitsineet edes yrittää toimittaa sitä kotiin, ja minä olin joka päivä varta vasten pukeutunut jne. (yleensä en jaksa, jos hengailen vain kotona) ihan, että voin otta sen lähetyksen vastaan, jos sattuvat sen tuomaan, enkä lähtenyt päiväsaikaan minnekään kotoa.
Anne-maj kirjoitti:
Oletko varmasti laittanut oikean postinumeron? EI OLE USKOTTAVAA,muka 100km,ha,ha........
Olin itse aikoinani töissä yhdessä ihan suomalaisessa verkkokaupassa. Onnistuttiin kerran toimittamaan aika monen asiakkaan paketit vahingossa Amsterdamiin.
Vierailija kirjoitti:
Hieman meinaa kyrsiä itseänikin, vaikka ihan saman mittakaavan perseilystä postin toimesta ei omalla kohdallani olekaan kysymys.
Sain viime viikolla keskiviikkona ilmoituksen, että minulle on tulossa toimitus lähipäivinä klo. 8.00-16.00 kotiin, ja voin vielä muuttaa toimitustapaa halutessani. No, en muuttanut, se sopi minulle oikein hyvin. Odottelin lähetystä torstain, sitten perjantain, sitten maanantain... Maanantaina iltapäivällä sain ilmoituksen, että lähetys on noudettavissa lähimmästä postin toimipisteestä. Eli n. 2,5 km päästä. Eivät sitten viitsineet edes yrittää toimittaa sitä kotiin, ja minä olin joka päivä varta vasten pukeutunut jne. (yleensä en jaksa, jos hengailen vain kotona) ihan, että voin otta sen lähetyksen vastaan, jos sattuvat sen tuomaan, enkä lähtenyt päiväsaikaan minnekään kotoa.
No jep! Ja monesti jengi jää ton takia esim. etätöihin päiväksi sitä pakettia odottelemaan, niin kyllähän se viimeistään siinä kolmannen päivän kohdalla alkaa hieman ketuttaa, kun pitäisi sinne töihinkin joskus mennä.
Mulla ei ole etätyömahdollisuutta, mutta oon käyttänyt useamman kerran kertyineitä saldotunteja paketin takia, voitte arvata mikä fiilis sitten, kun se paketti ei edes tule. Sinne meni vapaat.
Onko postilla vielä chatti? Yhden vanhemman sukulaisen paketti toimitteen vahingossa 60kilometrin päähän. Varmistin ensin tilausvahvistuksesta että noutopaikka on varmasti valittu oikein ettei virhe ollut hänen. Ja kun ei ollut laitoin chatissä viestin ja paketti oli seuraavana päivänä oikeassa paikassa.
Muistan kun pari vuotta sitten taisi olla Black Fridayn aikana tilasin tuotteen. Asuin alueella, jossa oli postin toimistoja ja lokerikko-pisteitä varmaan 10+ kappaletta 5 kilometrin säteellä. Posti päätti sitten viedä tämän pakettini 20km päähän heidän johonkin varastointipisteeseen, jonne ei edes mene busseja ja se on jossain hevon kuusessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko postilla vielä chatti? Yhden vanhemman sukulaisen paketti toimitteen vahingossa 60kilometrin päähän. Varmistin ensin tilausvahvistuksesta että noutopaikka on varmasti valittu oikein ettei virhe ollut hänen. Ja kun ei ollut laitoin chatissä viestin ja paketti oli seuraavana päivänä oikeassa paikassa.
Siis mitä?? Pääsettekö te todella sinne chattiin läpi? Mä en koskaan, n= about 50.
Voit ostaa sille kotiinkuljetuksen vielä!
Eivät ne ole koettaneet toimittaa ollenkaan sitä pakettia. Pääsee posti halvemmalla, kun vievät vaan sen "ei voitu toimittaa lässynlässyn" lappusen eivätkä sitä pakettia.