Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto, kiitos posti. Tuli ilmoitus että pakettini on toimitettu lähimpään vapaaseen pisteseen

Vierailija
21.04.2020 |

eli noin 100 km päähän alkuperäisestä toimituspisteestä. Sieltäkö paketti pitäisi hakea?? Tosi hienoa toimintaa.
Ja olen yrittänyt reklamoida myös postille, mutta puhelinnumero on auki 8-16 (työaikani), ja melkein tunnin jonot.
Olen raivona.

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Virheitä sattuu.

Minulla kerran paketti toimitettiin 200km päähän...

Miksi alapeukut tälle

Ostin nettihuutokaupasta laitteen.

Sain tekstiviestin, että paketti on noudettavissa 200km päässä kotoani.

Otin postin nettisivujen palveluun yhteytta chatin kautta.

Sanoivat, että lähettäjä on lsittanut postinumeron väärin, ei voi mitään.

Pyysin lähettämään paketin kustannuksellani omaan postiini.

Seuraavana päivänä tuli viesti, lähetys noudettavissa 0€.

Virhe oli sattunut postin puolella.

Postinumerossa oli 2 numeroa vaihtanut paikkaansa.

Vierailija
142/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa siulle sentään tulee paketit edes jonneki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusongelma tässä on se, että ihmiset odottavat postin toimittavan kaiken, mitä sen kuljetettavaksi annetaan. Sitten, kun tulee ruuhkaa, on posti vaikeuksissa, kun varastokapasiteetti ei riitä. Joskus myös kuljetuskapasiteetti on tiukilla ja posti viivästyy.

Helppo ratkaisu olisi, että hyväksyisimme hieman 100 prosenttia alemman perilletuloasteen. Jos postin tarvitsisi toimittaa perille esimerkiksi vain 90% lähetyksistä, voisi se ruuhkan tullessa nakata pienen osan lähetyksistä roskiin, ja näin voitaisiin asiakkaalle tarjota vähemmin resurssein parempaa palvelua niiden lähetysten osalta, jotka edelleen toimitetaan. Jos ihmiset tottuvat järjestelmään, voitaisiin perilletoimitusastetta tuostakin hieman alentaa. Ei kaikki postin toimitukset ole tarpeellisia!

Oliko tämä tosissaan kirjoitettu? Kyllä nyt kun miettii 60-luvulla syntyneenä menneitä aikoja kun postitoimisto oli joka niemennokassa, olisiko kuitenkin halvinta palata siihen järjestelyyn. Lisämaksua vastaan voitaisiin kuskailla automaatteihin, mutta runkoverkko olisi entisenlainen.

Vai että paketti roskiin. Oi että mä inhoan nykyajassa tätä, ettei millään ole mitään arvoa. Nyt jo heitetään ihmisiäkin roskiin ja tuskin on laantumaan päin se kehitys.

Vierailija
144/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku jo kirjoittikin, että postille jätetään reklamaatio kirjallisesti netissä. Voit tehdä heti.

Ehkä joku jo taisi sanoakin, ettei maksa vaivaa, koska niihin ei vastata.

Harrastan nettikirpparia ja lähettelen siksi usein paketteja postin kautta. Ongelmia on todella harvoin. Yhden paketin perille saamisessa oli ongelmia, ja pari viikkoa meni ennen kuin se kolmannella yrittämällä meni vastaanottajalle asti. Hain vahingonkorvausta postilta ja sellaista sain ihan riittävän summan. Asiallista palvelua sain.

Vierailija
145/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljässä eri paikassa pakettiautomaatti, en tilaa niihin vaan suoraan asiamiespostiin. Haen samalla paketin kun käyn kaupassa. Siellä on pakettihyllyt lähes tyhjinä kun nykyään kaikki haluaa pakettinsa modernisti smartpostiin.

Mieluummin kuitenkin tilaan Matkahuoltoon.

Vierailija
146/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusongelma tässä on se, että ihmiset odottavat postin toimittavan kaiken, mitä sen kuljetettavaksi annetaan. Sitten, kun tulee ruuhkaa, on posti vaikeuksissa, kun varastokapasiteetti ei riitä. Joskus myös kuljetuskapasiteetti on tiukilla ja posti viivästyy.

Helppo ratkaisu olisi, että hyväksyisimme hieman 100 prosenttia alemman perilletuloasteen. Jos postin tarvitsisi toimittaa perille esimerkiksi vain 90% lähetyksistä, voisi se ruuhkan tullessa nakata pienen osan lähetyksistä roskiin, ja näin voitaisiin asiakkaalle tarjota vähemmin resurssein parempaa palvelua niiden lähetysten osalta, jotka edelleen toimitetaan. Jos ihmiset tottuvat järjestelmään, voitaisiin perilletoimitusastetta tuostakin hieman alentaa. Ei kaikki postin toimitukset ole tarpeellisia!

Oliko tämä tosissaan kirjoitettu? Kyllä nyt kun miettii 60-luvulla syntyneenä menneitä aikoja kun postitoimisto oli joka niemennokassa, olisiko kuitenkin halvinta palata siihen järjestelyyn. Lisämaksua vastaan voitaisiin kuskailla automaatteihin, mutta runkoverkko olisi entisenlainen.

Vai että paketti roskiin. Oi että mä inhoan nykyajassa tätä, ettei millään ole mitään arvoa. Nyt jo heitetään ihmisiäkin roskiin ja tuskin on laantumaan päin se kehitys.

No eihän se nyt ollut tosissaan kirjoitettu, haloo.

Mä olen syntynyt 80-luvulla ja mäkin muistan edelleen ajan, kun oli postitoimistoja ja paketit tulivat sinne mihin pitikin. Ei siitä ole kuin kuutisen vuotta aikaa, kun oma postinkonttorini lakkautettiin. Siihen saakka homma toimi ihan hyvin. Nuoremmilla ei ehkä sitten enää ole muistissa kokemusta siitä, miten Posti toimi, kun se oikeasti toimi. Pidetään ihan normaalina, että paketit menevät minne sattuu, jos sinnekään.

Vierailija
147/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla on todella ala-arvoista ja epäjoustavaa meininkiä nykyään, jos yrittää ottaa asiakaspalveluun yhteyttä. Ikinä ei sieltä saa mitään apua, kuin että "näin on meidän säännöt ja mitään ei voida tehdä". Kuten eräs tuttuni sanoikin, ei Postilla ole oikeasti asiakaspalvelua enää, se on leikattu pois. On vain sumuverho että on aspa.

Esimerkkinä tämä: sain Postilta saapumisviestin, jossa kerrottiin että ulkomailta paketti tulossa lähipäivinä. Tiedoissa oli puuteellinen osoite, ja seurannassa myös lukee "emme ole saaneet vastaanottajan puhelinnumeroa". Otin puhelimen käteen, että voisin pikimmiten kertoa Postille tiedot että mikään ei menisi vikaan. 40 minuuttia myöhemmin sain kuulla aspalta, että Post EI hyväksy muutoksia vastaanottajan tietoihin: ne ovat lähettäjän vastuulla. Kun ihmettelin ääneen että kuitissani tiedot ovat kyllä ihan oikein, joten jos Posti munaa osoitetiedot, miksi homma on tehty näin vaikeaksi? "Aspa" kertoi minulle että vika ei ole heidän, he vain saavat tiedot lähettäjältä. Paketti oli tulossa Saksasta.

Arvatkaapa mitä? Kun paketin lopulta sain, sen alkuperäisessä DHL:n tarrassa oli KAIKKI tiedot aivan oikein! Mitään ei puuttunut. Eli tämähän yksiselitteisesti näyttää, että POSTIN järjestelmä on niin pa%%ka että se ei osaa vastaanottaa joidenkin lähettäjien tietoja kunnolla. Ala-arvoista.

Vierailija
148/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko postilla vielä chatti? Yhden vanhemman sukulaisen paketti toimitteen vahingossa 60kilometrin päähän. Varmistin ensin tilausvahvistuksesta että noutopaikka on varmasti valittu oikein ettei virhe ollut hänen. Ja kun ei ollut laitoin chatissä viestin ja paketti oli seuraavana päivänä oikeassa paikassa.

Siis mitä?? Pääsettekö te todella sinne chattiin läpi? Mä en koskaan, n= about 50.

Käytän paljonkin postin chattia. Näkyy sielläkin olevan ruuhka-aikoja, aamuisin on yleensä hiljaisempaa. Jos on paljon jonossa, en jää odottamaan, vaan katson puolen tunnin tai tunnin päästä uudestaan. Mulla tollainen 8-9 jonossa on maksimi, mihin jään vielä jonottamaan.

Vierailija
149/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko postilla vielä chatti? Yhden vanhemman sukulaisen paketti toimitteen vahingossa 60kilometrin päähän. Varmistin ensin tilausvahvistuksesta että noutopaikka on varmasti valittu oikein ettei virhe ollut hänen. Ja kun ei ollut laitoin chatissä viestin ja paketti oli seuraavana päivänä oikeassa paikassa.

Siis mitä?? Pääsettekö te todella sinne chattiin läpi? Mä en koskaan, n= about 50.

Käytän paljonkin postin chattia. Näkyy sielläkin olevan ruuhka-aikoja, aamuisin on yleensä hiljaisempaa. Jos on paljon jonossa, en jää odottamaan, vaan katson puolen tunnin tai tunnin päästä uudestaan. Mulla tollainen 8-9 jonossa on maksimi, mihin jään vielä jonottamaan.

Yhtään kertaa en ole minä ainakaan päässyt viikkoon läpi chattiin. Lähetin valituksenkin siitä ja väittivät että "Chattiin vapautuu tilaa sitä mukaa, kun edellinen asiakas sieltä poistuu." mutta ei tuo antanut minun edes jonottaa, vaan sanoi vain että on ruuhkaantunut.

-eri

Vierailija
150/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään kertaa en ole minä ainakaan päässyt viikkoon läpi chattiin. Lähetin valituksenkin siitä ja väittivät että "Chattiin vapautuu tilaa sitä mukaa, kun edellinen asiakas sieltä poistuu." mutta ei tuo antanut minun edes jonottaa, vaan sanoi vain että on ruuhkaantunut.

-eri

Sama. Olen tällä viikolla päiväittäin eri aikoihin (myös heti aamuisin) postin sivuilla ja kertaakaan en ole nähnyt, että tuo kuluttajien chat olisi auki

Vierailija
151/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin... Pakettiautomaatti täynnä, joten laittoivat lähimpään mahdolliseen noutopisteeseen. 52km päähän, kun se lähin pitää kuulemma olla saman kunnan alueella. Lähin olisi todellisuudessa ollut 13km alkuperäisestä, mutta eri kunnassa (kiitos kuntaliitokset!) olin tilannut kyseiseen automaattiin, koska se on sen kaupan eteisessä jossa käymme. Hiukan ärsytti ajella hakemaan. Jatkossa kotiinkuljetus!

Vierailija
152/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samoin... Pakettiautomaatti täynnä, joten laittoivat lähimpään mahdolliseen noutopisteeseen. 52km päähän, kun se lähin pitää kuulemma olla saman kunnan alueella. Lähin olisi todellisuudessa ollut 13km alkuperäisestä, mutta eri kunnassa (kiitos kuntaliitokset!) olin tilannut kyseiseen automaattiin, koska se on sen kaupan eteisessä jossa käymme. Hiukan ärsytti ajella hakemaan. Jatkossa kotiinkuljetus!

No just. En voi ymmärtää miten joku voisi olla sitä mieltä, että tällainen on kohtuullista. Ei kuluttajia voida pakottaa kotiinkuljetuksen maksamiseen siksi, etteivät he voi luottaa siihen, että paketti tulisi järkevän matkan päähän. Paketin pitäisi tulla ihan tasan sinne minne on tilattu, ja Postin asia on järjestää niin, että se myös tulee.

Vierailija
153/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jonottanut joskus kokonaisia työpäiviä chattiin pääsemättä sisään.

Vierailija
154/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jonottanut joskus kokonaisia työpäiviä chattiin pääsemättä sisään.

Jos kerran on näin innokkaita chattäilijöitä, niin postin kannattaisi laittaa puhelinpalvelun tapaan maksulliseksi se chat ja myös siihen jonottaminen.

Vierailija
155/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku käyttää edelleen postia... Miksi?

Vierailija
156/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa taitaa olla 90 kilometriä lapinlisää..? Pics or it didn't happen.

Vierailija
157/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan uskaltanut tilata mitään pakettiautomaattiin, niin paljon luotan Postin toimintaan. Jos ei sitä muualle saa, jää tilaamatta. Yleensä saa sentään toimipaikkaan tilattua. Yritän aina valita muun toimittajan kuin Postin jos vain mahdollista, se on niin luokaton firma nykyään ettei mitään rajaa. 

Ovat hukanneet esim. lääkärintodistuksen, joka lähtettiin HUS:sista tänne 150 kilsan päähän. Johan se tuolla matkalla voikin mennä hukkaan, niin on vaivalloinen.

"Hukkasivat" aka joku työntekijä varasti, iHerbin pakettini postilakon aikana. Näin lähetystunnuksella että paketti oli lajiteltu Helsingissä, näin päivämäärän ja kellonajankin. Sen jälkeen se oli hävinnyt. Posti ilmoitti että ei ole heidän ongelmansa, minun on selvitettävä asia lähettäjän kanssa. Olin aivan äimänä että ekskuse mua, te olette lajitelleet sen paketin Helsingissä. Se on tullut Suomeen ja te olette käsitelleet sen ja sen jälkeen se on kadonnut. Vastaus oli taas että ei ole heidän ongelmansa, ulkomaan paketit on lähettäjän vastuulla. Tänä päivänäkään en tajua miten voi firma käyttäytyä noin.

Posti pitäis kertakaikkiaan laittaa kuriin mutta kun ei tässä maassa enää tehdä mitään muuta kun selitellään ja voivotellaan ja luvataan "tutkia" asioita.

Vierailija
158/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku jo kirjoittikin, että postille jätetään reklamaatio kirjallisesti netissä. Voit tehdä heti.

Ehkä joku jo taisi sanoakin, ettei maksa vaivaa, koska niihin ei vastata.

Harrastan nettikirpparia ja lähettelen siksi usein paketteja postin kautta. Ongelmia on todella harvoin. Yhden paketin perille saamisessa oli ongelmia, ja pari viikkoa meni ennen kuin se kolmannella yrittämällä meni vastaanottajalle asti. Hain vahingonkorvausta postilta ja sellaista sain ihan riittävän summan. Asiallista palvelua sain.

Minäkin täytin netissä virallisen reklamaatiokaavakkeen. Asia selvitettiin ja sain 10 postimerkin arkin hyvittelyksi. 

Vierailija
159/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla kävi myös viime viikolla niin, että hänen postipakettinsa vietiin lähimpään vapaaseen automaattiin, Lahteen. Kaveri asuu Punavuoressa. 

Vierailija
160/216 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hukkasivat" aka joku työntekijä varasti, iHerbin pakettini postilakon aikana. Näin lähetystunnuksella että paketti oli lajiteltu Helsingissä, näin päivämäärän ja kellonajankin. Sen jälkeen se oli hävinnyt. Posti ilmoitti että ei ole heidän ongelmansa, minun on selvitettävä asia lähettäjän kanssa. Olin aivan äimänä että ekskuse mua, te olette lajitelleet sen paketin Helsingissä. Se on tullut Suomeen ja te olette käsitelleet sen ja sen jälkeen se on kadonnut. Vastaus oli taas että ei ole heidän ongelmansa, ulkomaan paketit on lähettäjän vastuulla. Tänä päivänäkään en tajua miten voi firma käyttäytyä noin.

Jos itse lähettää jotain Suomesta ulkomaille, eikä vastaanottaja syystä tai toisesta saa lähetystä, niin siihen Suomen posti vastaa, että he ovat kyllä asianmukaisesti hoitaneet oman osuutensa ja ohjaavat tekemään valituksen sinne vastaanottavan maan postiin.