Kuinka pitkän lenkin jaksat juosta tai kävellä? Ikäsi?
Mietin, mikä on ns. riittävän hyvä kunto. Ja nyt ei puhuta cooperin testistä tms. vaan ihan tavallisesta lenkistä ulkona. Kuinka pitkän matkan jaksat juosta tai kävellä yhteen menoon? Ikäsi?
Kommentit (104)
Jaksan juosta 15 km, tai siis hölkkäillä, yhteen menoon. Kävellä jaksan useita tunteja. Rankointa liikuntaa on mielestäni marjastaminen. Kävelen silloin maastossa (metsässä, suolla) tuntikausia kumarrellen ja raskasta ämpäriä kantaen. Olen 40-vuotias.
Yhtään en hölkkää tai juokse, polvet ovat pas*ana. En myöskään hypi narulla tai trampalla tai ilosta tasajalkaa.
Kävelemään pystyn hyvin 5 km, tavallisesti kesäisin teen päivittäin tuon mittaisen iltakävelylenkin. Jos tarve vaatii, kävelen 15 km, mutta sen jälkeen kyllä polvet vihoittelevat monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään en hölkkää tai juokse, polvet ovat pas*ana. En myöskään hypi narulla tai trampalla tai ilosta tasajalkaa.
Kävelemään pystyn hyvin 5 km, tavallisesti kesäisin teen päivittäin tuon mittaisen iltakävelylenkin. Jos tarve vaatii, kävelen 15 km, mutta sen jälkeen kyllä polvet vihoittelevat monta päivää.
Ikä 44.
Olen 47'. Juoksemaan en polven urheiluvamman takia pysty (nivelen vaihto edessä) mutta kävelen vaikka koko päivän. 2 viikkoa sitten hiihdin 33 km ja oli ihan kevyttä.
Hei te, jotka ette jaksa juosta. On hyvin mahdollista, että juoksette liian nopeasti. Kokeilkaa hyvin, hyvin hidasta juoksua, se muuttaa kaiken!
Juosta jaksan ehkä tasaisella 500m ja kävelystä että maltillisella vauhdilla jaksaisin kävellä varmaan ainakin 10-15 km mutta jos lisätään kävelyyn kunnolla tehoja niin muutaman kilometrin. Se on silloin lähellä hölkkävauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä 44.
Tiedoksi, että polvivammoissa on usein kysymys huonosta askelluksesta. Siitä voi oppia pois.
15 km juoksulenkit ihan normaalilenkkejä, viikossa käyn juoksemassa 3-4 kertaa, 10-20 km kerrallaan. Talvella tosin olisin aina suksilla, ladulla ja rinteessä. Pohjoisessa asun, joten helppo päästä suksille. Hiihtokilometrejä voi tulla viikossa 100. Ikää 43, nainen.
Kävelen varmasti yhteen kyytiin 10—15 km. Juosten menee 3-4km.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen varmasti yhteen kyytiin 10—15 km. Juosten menee 3-4km.
Ikä oli siis 47.
8 km menee tunnissa. Ehdoton maksimi, eikä kunto enää kasva, vaikka mitä tekisi. Ikä 51 vee
Kävellä pystyy tarvittaessa vaikka 500 km, mutta juosta ei kyllä pysty edes valotolppien vliä, kun ei ole harjoitellut.
Oikeastiko ja tosissanne muka juoksette melkein kaikki?
Kävellä voin kilometrikaupalla, mutta pitkään kestävä juokseminen käy polviin. Kävelen tosin aika ripeästi ja sitten välillä hölkkään. Kunto on ylipäätään keskitasoa. Sairaudet tekee taukoja liikkumiseen ja usein on pitänyt lähteä liikkeelle melko raihnaisena. Vaan periksi en anna. Tänään kävelin 10 km.
Jaksan juosta maratonin. Olen 32-vuotias.
Juosta jaksan yhteen soittoon n.10-12 km, kävellä varmaan useamman tunnin.Harrastan suunnistusta ,niin enemmän tulee juostua metsässä , jossa vauhti vaihtelee riippuen maastosta.
Ikä 59 v.
Aiemmin olen juossut 5-12km lenkkejä aika säännöllisesti, pidempiäkin olisi varmaan mennyt jos olisi huvittanut ja ollut aikaa. Raskauden jälkeen olen aloittanut maltillisesti ja juossut max tunnin lenkkejä, en ole mitannut mutta olisiko n. 7-8km. Olen 28v
Vierailija kirjoitti:
Hei te, jotka ette jaksa juosta. On hyvin mahdollista, että juoksette liian nopeasti. Kokeilkaa hyvin, hyvin hidasta juoksua, se muuttaa kaiken!
Ei muuta, koska edelleen kaikki vaatteet vatkaa päällä ja kropassa hölskyy sekä selkään, nilkkoihin ja polviin alkaa sattua. Lisäksi hengitys alkaa vinkua vaikka kuinka hengittää nenän kautta.
Ei vaan sovi kaikille.
11,6km meni viime lauantaina kävellen, mutten olisi jaksanut metriaäkään enempää.
Raskauden jälkeen en jaksanut tai pystynyt kävelemään kilometriä pidemmälle muutamaan kuukauteen kun alkoi heikottamaan ja maha meni sekaisin. Nyt on kohta kaksi vuotta vierähtänyt ja pystyn hölkkäämään kevyttä hölkkää noin 1,5- 2km putkeen. Jos kävelylenkille lähden teen yleensä 5 km pituisen lenkin.