Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän lenkin jaksat juosta tai kävellä? Ikäsi?

Vierailija
21.04.2020 |

Mietin, mikä on ns. riittävän hyvä kunto. Ja nyt ei puhuta cooperin testistä tms. vaan ihan tavallisesta lenkistä ulkona. Kuinka pitkän matkan jaksat juosta tai kävellä yhteen menoon? Ikäsi?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätys on lähempänä kahtasataa kuin sataa kilometriä vuorokaudessa. Kävelin toi myös mutta en nukkunut

Vierailija
82/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 km kävelylenkin jälkeen olen väsynyt, vaan luontolenkkini on sen pituinen. 10 km aika maksimi. 60-vuotias nainen olen, hieman ylipainoinen, liikun himaa ripoen minimiliikuntasuositusten verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huvikseen" jaksan kävellä 10-20km. Pakon edessä jaksan n. 40-60km päivässä. Juosta jaksan huvikseen 2-5km, takaa-ajettuna 10-15km. Olen 34-vuotias.

Vierailija
84/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joopa joo, totuus on kyllä melko kaukana näistä täällä kerrotuista jutuista. Että kaikki jaksaa kävellä ihan mitä vaan, monta kymmentä kilsaa menee muka kaikilla ihan tosta vaan, hups. Juu en usko.

Vierailija
85/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken käveltiin metsäpoluilla koirien kanssa noin 9 km. Tahti ei ollut mikään huima, noin 5km/h, mutta tuollaisella tahdilla hyvin ravittuna olisin helposti jaksanut toisen samanmoisen pätkän perään ilman lepoa. Evästauoin menisi varmaan joku 50 km/vrk, jos olisi pakko. Ei se kivaa olisi.

Juostaan noin 8-10 km lenkkejä pari kertaa viikossa. Hölkkäillessäkään ei ole kova vauhti. Luulen, että mun maksimi olisi noin 15 km ilman lepotaukoja. Pitää ehkä testata.

Olen perusterve, normaalipainoinen 32v nainen.

Vierailija
86/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joopa joo, totuus on kyllä melko kaukana näistä täällä kerrotuista jutuista. Että kaikki jaksaa kävellä ihan mitä vaan, monta kymmentä kilsaa menee muka kaikilla ihan tosta vaan, hups. Juu en usko.

No miten sit ei jaksais kävellä vaikka 10km? Mitä sulle käy, sattuuko polveen vai ei saa henkeä vai mitä? Kävellä jaksaa oikeesti tuntikausia putkeen jos ei oo jotain nivelvaivaa tai kipuja, koska siinä voi himmailla ja mennä omaan tahtiin eikä hengästy jos ei niin halua. Ja sit toisaalta voi kävellä tosi tehokkaasti ja ottaa kädet mukaan liikkeeseen ja voi hengästyä vaikk viidessä minuutissa.

Vierailija
87/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään en hölkkää tai juokse, polvet ovat pas*ana. En myöskään hypi narulla tai trampalla tai ilosta tasajalkaa.

Kävelemään pystyn hyvin 5 km, tavallisesti kesäisin teen päivittäin tuon mittaisen iltakävelylenkin. Jos tarve vaatii, kävelen 15 km, mutta sen jälkeen kyllä polvet vihoittelevat monta päivää.

Ikä 44.

Tiedoksi, että polvivammoissa on usein kysymys huonosta askelluksesta. Siitä voi oppia pois.

Minulla on syy rustoissa. Molemmat polvet on leikattu.

Vierailija
88/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä jaksan esim. 10h putkeen. Ulkomaan reissuilla tulee helposti käveltyä tämä. Juosta jaksan yhteen menoon ehkä 500m

:D paska kunto. N29

Vierailija
89/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä vaikka maratonin. Juosta kevyesti 3 km. Ikä 24.

Vierailija
90/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juoksemisesta, mutta 10km varmasti menee jos on pakko.

En ole koskaan kävellyt niin pitkään etten enää jaksaisi, herämisestä nukkumaan menoon asti varmaankin.

Olen 26 ja työskentelen urheilun parissa.

Vierailija
91/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävelin yhdellä kerralla n. 20 000 askelta ja aikaa meni n. 3 ja puoli tuntia. Nyt tuntuu jaloissa kävely.

Vierailija
92/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te, jotka ette jaksa juosta. On hyvin mahdollista, että juoksette liian nopeasti. Kokeilkaa hyvin, hyvin hidasta juoksua, se muuttaa kaiken!

Neuvosi vaikuttaa fiksulta.

Ihmettelen myös sitä kuinka moni täällä valittaa että juokseminen sattuu polviin tai muihin niveliin tai aiheuttaa jotain muita kipuja. Siihen auttaa mun kokemuksen mukaan se jos treenaa itselleen vahvat reidet + keskivartalon. Siis punttitreeniä, kuntosalitreeniä. Tai vaikkapa yksinkertaista kyykkyliikettä + vatsalihasliikettä + punnerruksia. Tuolla lailla kroppaa kantavista lihaksista tulee vahvat jolloin ne sitten juostessa mahdollisimman paljon vaimentaa rasitusta. Siis juoksurasitusta ei silloin ota vastaan nivelet vaan lihakset.

--

Tuo sun neuvo juosta hitaasti auttaa siihen ettei pulssi nouse liikaa eikä hengästy liikaa.

Lihasten vahvistaminen auttaa siihen ettei nivelet rasitu liikaa.

Jalat liikkuvat eniten juostessa, mutta ylirasituksen välttämisen kannalta paljon tärkeämpiä ovat keuhkot ja keskivartalon lihakset. Jaloilla ei ole kauheasti merkitystä.

Vierailija
93/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista käveleskelyä voin tehdä vaikka koko päivän, mutta jos lenkille lähden reippaasti kävelemään niin 1,5 tuntia alkaa olla maksimiaika jonka jaksaa. Juosta en jaksa kuin ihan lyhyitä matkoja. Ikää 30 v ja ylipainoa on.

Vierailija
94/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut mutta epäilen että muutaman satametriä. Pumppu eikä polvi tykkää. M49

Vierailija
95/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellä jaksan esim. 10h putkeen. Ulkomaan reissuilla tulee helposti käveltyä tämä. Juosta jaksan yhteen menoon ehkä 500m

:D paska kunto. N29

10 h PUTKEEN? No en nyt ihan usko.

Vierailija
96/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tarkoittaa sellasta raahustamista. Köpöttelyä. Talsimista. Hissuttelua, jossa ei tule hiki vaikka olis kesähelle. Ei mitään reipasta kävelyä 7-8 km/h vauhdilla tyyliin "veto-veto-veto"!

Mä olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Puolimaratoni menis hölkäten viime viikkoisten suoritusten perusteella (parin tunnin hölkkä ihan helposti). Kävelen paljon koiraseurassa mutta talvi oli täällä etelässä suotuisa juoksulle, kun sain terveysongelmatkin selätettyä. Ja nyt koronan ansiosta hyvä hölkkätrendi jatkuu :)

N46

Vierailija
97/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juosta jaksan noin 5-6km putkeen, kävellä ehkä 30km.

N43 ja ylipainoinen:)

Vierailija
98/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile itse. Ei käveleminen ole vaikeaa.

Vierailija
99/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v ja juoksen muun liikunnan lisäksi pari x viikossa 9km lenkin, aikaa menee noin tunti. Tuon jälkeen yleensä aika väsynyt.

Kävellä jaksan vaikka monta tuntia, matkaa en ole testannut.

Vierailija
100/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 57 ja juoksen viikossa n. 40 -60km, jaksan juosta yhdellä kertaa 30 km. Pisin matka mitä olen juossut on ollut 44km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi