Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän lenkin jaksat juosta tai kävellä? Ikäsi?

Vierailija
21.04.2020 |

Mietin, mikä on ns. riittävän hyvä kunto. Ja nyt ei puhuta cooperin testistä tms. vaan ihan tavallisesta lenkistä ulkona. Kuinka pitkän matkan jaksat juosta tai kävellä yhteen menoon? Ikäsi?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa juosta, koska ylipainoa on paljon. Kävellen menee helposti 15 km. Harvemmin tulee pidempää lenkkiä heitettyä, koska siihen menee myös aikaa.

Vierailija
22/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty juoksemaan, kun polvet eivät kestä.

Kävelen nyt päivittäin 5-6 km yhteen menoon. Ennen koronaa teimme porukalla 10-12 km lenkkejä viikottain.

Olen mielestäni kohtalaisessa kunnossa; voisi olla parempikin, mutta en tykkää "urheilla" ja treenata. Yäk.

N63

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn helposti juoksemaan esim. 20 km lenkkejä, ja palaudun niistä samantien. Vauhtini on tietysti maltillinen, lyhyemmillä lenkeillä juoksen kympin tunnissa ja pitkät vähän hitaammin (noin 6.15 / km). Jos yrittäisin juosta kovempaa, hyytyisin tietysti nopeammin. Vanha totuus on se, ettei matka tapa, vaan vauhti.

Jaksaisin helposti juosta maratoonin alle viiden tunnin. 

Kävellä jaksan vaikka koko päivän.

N48

Vierailija
24/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa juosta, koska ylipainoa on paljon. Kävellen menee helposti 15 km. Harvemmin tulee pidempää lenkkiä heitettyä, koska siihen menee myös aikaa.

Ja ikää 40.

Vierailija
25/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vai jälkeen koronan?

Vierailija
26/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä jaksan vaikka 30 km, hölkkää ehkä tunnin- kaksi, juoksua vartin. En tykkää liian rasittavasta liikunnasta. N46

Vierailija
27/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin ihan testimielellä kokeilemaan hölkkää vuoden sohvailun jälkeen. Ihan kylmiltään meni 3,5km. Yllätin jopa itsenikin, mut en saanut kipinää. Sohvailu jatkuu... Ikää 45 ja kävellä jaksaa vaikka kuinka.

Vierailija
28/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksua en harrasta, mutta kävelen päivittäin. Viime kesänä kävelin 20 km putkeen, olisin jaksanut vieläkin.

Välillä kulkee lenkkari niin hyvin. Olin ennen satakiloinem sohvaperuna, tiputin vuodessa kävelemällä ja pikku ruokavaliomuutoksella 30 kg

. Nyt jo vuosia pitänyt juurikin kävelyllä itseni kunnossa.

Vierailija
29/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kävelystä luonnossa, sillä kuvailen usein samalla. 20-25 km menee helposti. N55

Vierailija
30/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse asiassa tiedä.. en ikinä rasita itteäni juoksulla tai kävelyllä niin että tuntuis ”huh huh nyt ei jaksa pidemmälle”. Kävelylenkkejä teen ehkä sellaisia 3-4km, mutta ei siinä tule oikein rasitusta, varmaan jaksaisi helposti tuplat.. tsi 20km? En tiedä en oo ikinä kokeillut!

Juosta en oikein osaa, mulla on selän kanssa ollut jo vuosia ongelmia ja juostessa se myös kipeytyy. Mutta saatan hölkätä lyhyitä pätkiä kävelyn lomassa, vaikka 500m hölkkää, 500m kävelyä jne.

Nainen 32

Vierailija
31/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias nainen. Juoksen 3-4 kertaa viikossa n. 9-13 km lenkkejä. Luulisin, että puolimaraton menisi, eli hiukan  yli 21 km. 

Vierailija
32/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mielessä kysyt? Pysähtymispakkoon asti, vai kun rupeaa tympimään?

Kävelyssä varmaan PYSTYISIN useamman tunninkin, vaikea sanoa, kun en ole testannut milloin en enää pysty. Aika tylsää olisi kävellä monta tuntia yhtä menoa kuukahtamista odotellen. Jos on liian lättänät kengät, jotka saavat jalkapohjat kipeiksi, niin voipi tulla raja jo 30 - 90 minuutin kohdalla. Mutta hyvissä kengissä ei ole tullut vielä raja vastaan. Normioloissa on ehkä maks. 90 motivaatiota, sitten kaipaisi jo lepoa tai syötävää, vaikka tarvittaessa pystyisi kävelemään pysähtymättä enemmänkin, kunhan ottaa rauhallisesti.

Juoksemisesta en tiedä, mutta hyvin vähän. Mulle on aina tullut liiasta juoksemisesta paha olo. Ehkä voisin juosta jotain 1 - 5 min yhtä menoa, en tiedä.

29 v

Vierailija
33/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ulkoilusta tai lenkkeilystä. Kuntosalin ryhmäliikuntatunnilla nautin kyllä tanssillisista tunneista ja joskus kun järjestetään ihania tanssimaratoneja, olen todellakin koko maratonin ajan mukana, eli sen 2-3 tuntia putkeen.

Kävellen jaksaa näin nuorena vaikka kuinka paljon. Festareillakin pitää jaksaa olla lähes koko päivä jalkojensa päällä, kun istumapaikkoja ei aina ole ja esityksiä seuratessa pitää jaksaa pomppia ja jammailla.

Hölkkääminen ja juokseminen ei ole mun juttu. Paljonkohan jaksaisin hölkätä putkeen? Ehkä kilometrin tasaisella alustalla?

Vierailija
34/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

54, jaksan kävellä tuntikausia yhtä soittoa, mutta viimeksi olen juossut 3 km joskus neljä vuotta sitten, tuskin onnistuisi muutamaa sataa metriä pitempään.

Vierailija
35/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemään pystyn niin kauan kuin olen hereillä. Harrastukseni ja intohimoni on metsätyöt, en tarvitse salia erikseen.

Vierailija
36/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä varmaan sellaisen 10 km. Juosta en taida nykyisin kyetä kuin maksimissaan 2-3 km putkeen. Juoksumatolla tosin helpompaa kuin maastossa. Ennen meni se 10 km juosten, kunnes sairastuin autonomisen hermoston sairauteen. :( Ikä 35.

Vierailija
37/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily on oikeastaan ainoa kuntoiluharrastus. Normilenkki on noin tunnin - 11 kilometriä. Pidemmät jotain yhden ja kahden tunnin väliltä. Vuosittain osallistun yleensä yhdelle puolimaratonille.

M47

Vierailija
38/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pururadalla jaksan kävellä ehkä kolme kilometriä. Mökille jaksaa helposti kävellä 15km. Motivaatio saa kävelemään helposti vaikka koko päivän. Olen kyllä hidas, kun jään tuijottelemaan kaikkea matkan varrella enkä oikein osaa kävellä suoraa linjaa :D

23

Vierailija
39/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen oaljpn. Ehkä n. 12 km on lenkki, josta väsyn mujavasti.

T. N54

Vierailija
40/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta ja puolimaraton varmaan menisi, vaikken ole koskaan kokeillut. Yritän pitää kilometrit kohtuullisina ja jalat vammattomina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan