Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän lenkin jaksat juosta tai kävellä? Ikäsi?

Vierailija
21.04.2020 |

Mietin, mikä on ns. riittävän hyvä kunto. Ja nyt ei puhuta cooperin testistä tms. vaan ihan tavallisesta lenkistä ulkona. Kuinka pitkän matkan jaksat juosta tai kävellä yhteen menoon? Ikäsi?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joopa joo, totuus on kyllä melko kaukana näistä täällä kerrotuista jutuista. Että kaikki jaksaa kävellä ihan mitä vaan, monta kymmentä kilsaa menee muka kaikilla ihan tosta vaan, hups. Juu en usko.

Ne tarkoittaa sellasta raahustamista. Köpöttelyä. Talsimista. Hissuttelua, jossa ei tule hiki vaikka olis kesähelle. Ei mitään reipasta kävelyä 7-8 km/h vauhdilla tyyliin "veto-veto-veto"!

Mä olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Puolimaratoni menis hölkäten viime viikkoisten suoritusten perusteella (parin tunnin hölkkä ihan helposti). Kävelen paljon koiraseurassa mutta talvi oli täällä etelässä suotuisa juoksulle, kun sain terveysongelmatkin selätettyä. Ja nyt koronan ansiosta hyvä hölkkätrendi jatkuu :)

N46

Meidän ikäpolvi nyt muutenkin on tottunut arkiliikuntaan.

Oon havainnut ja tutkimukset tukee, että nuorten kestävyyskunto on huono ( niilläkin jotka muuten liikkuu).

N43 ja ylipainoinen:),

Vierailija
102/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut 7 maratonia, yleensä 1 maraton vuodessa.

Tällä hetkellä EN treenaa maratonille, kun ei edes tiedä, koska seuraavan kerran tapahtumia järjestetään. Juoksen yleensä talvisin lyhyempiä lenkkejä max.10 km, mutta kesäisin pidempiä yli 20 km. Yleensä kesällä kun juoksen pitkiä lenkkejä, on vesipullo mukana, jota käyn täyttämässä kahvilassa ja käytän myös kahvilan vessoja. Nyt kun kahvilat ovat kiinni, niin pitää pitkät lenkit suunnitella eri tavalla.

Joudun käymään toimistolla, mutta saan onneksi puolisolta autokyydin aamuisin. Joten juoksen töistä kotiin. En halua käyttää julkisia riskiryhmään kuuluvana. Juoksen töitten jälkeen 6-7 km, viikonloppuisin enemmän.

Viime kesänä olin Itävallassa vaeltamassa ja 2 vuotta sitten kävelin vähän yli 100 km Santiago de Compostellassa. Sitä ennen en ollut harrastanut kävelyä ollenkaan, ainoastaan juoksua.

Täytin just 60 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely 5-10 km ikäni 45.

Vierailija
104/104 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu on siitä huono laji että sillä ei pärjää tappelussa lainkaan.

Eli voi olla vaikka kuinka kova juoksemaan, niin se auttaa vaan juoksemaan pelkurimaisesti karkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan