Myönnän: koronakurini alkaa lipsua
Kuukauden olen jaksanut rajoittaa elämääni, pitää etäisyyksiä, seurata ohjeita.. mutta nyt huomaan että lipsuminen alkaa väkisin. Kaupassa käydessä turvavälit olivat taas liian lyhyet, mistä olin aiemmin närkästynyt ja peloissani, mutta nyt tuntui että ihan sama. Samoin ulkona ei vanhusten liian läheltä kävely enää haittaa, ihan sama. Bussissa ei kiinnosta, jos joku pärskii, ihan sama. Olen alkanut odottaa, että leffateatterit aukeaa, samoin ravintolat, olen nimittäin menossa sinne ekojen joukossa. Voin saada Koronan, ihan sama..
Mielenkiintoista. Olin nimittäin tosi tarkka ja pedantti tämän homman kanssa, mutta näköjään pää ei enää kestä tätä möllötystä. Muilla vastaavaa lipsumista?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Unohtakaa ne vasta-ainetestit, ne on hämäystä. Jos immuniteetti on sama kuin influenssaan, se on 5 vko. Kestätte koronat, jos kehonne on riittävän normaalissa kunnossa, ei korona ole tappava sen enempää kuin influenssa.
Miksi olisi mitään syytä olettaa sen olevan sama kuin influenssassa? Lieneekö tuo lukusi pätevä edes kaikentyyppisiin influenssoihin?
Vierailija kirjoitti:
En ole rajoitranut elämääni koronan takia. Kaupassa käyn monta kertaa päivässä. Hygienian suhteen olen aina ollut tarkka, joten ei muutosta. Koitan kuitenkin kunnioittaa muita pitämällä etäisyyttä.
Tänään kaupassa yks kiinalainen nainen sai raivarin, huusi kaua, kun joku mies oli tullut käytävällä liian lähelle?
Ei mun mielestä kannata elämäänsä rajoittaa tän epidemian takia - rajoitukset rajoittaa. Epidemia kestää ehkä parikin vuotta vielä kun hallitus sysää vastuun kansalaisille, sen sijaan että hoitaisi tämän täsmällisesti pois.
Käyt kaupassa monta kertaa päivässä? Miksi ihmeessä?
No niin, 2nd wave have arrived...
Itsellä ei kyllä tunnu missään sen takia, että elän tälläistä elämää myös tavallisena aikana ja en paljon käy missään sekä ei ole läheisiä. Siinä mielessä omassa elämässä juuri mikään ei ole muuttunut. Kaupassa käyn kerran viikossa, mutta muuten en kaipaa mitään palveluita. Ulkoilen kyllä ja täällä rauhallista. Samalla on helppo noudattaa noita sääntöjä, kun tavallaan ne menevät ihan automaattisesti. En minä silti halua vähätellä kenenkään kokemuksia.
Minä jaksoin kuukauden pienen lapsen kanssa kahdestaan kotona etätöissä ilman yhtäkään muuta kontaktia kerran viikossa tapahtuvia kauppareissuja lukuun ottamatta. Nyt alkaa kuitenkin olla pinna kireällä ja harkitsen vakavissani lapsen viemistä päiväkotiin ennen kuin pää räjähtää tosissaan. Haaveilen myös ihmisten tapaamisesta, sillä tämä ei todellakaan tee hyvää ihmiselle.
Älkää nostako päätänne juoksuhaudassa, vaikka olette jo tottuneet siihen hiljaisuuteen. Käy vielä kuin sillä Hauhialla vai mikä se nyt oli tuntemattomassa sotilaassa.
Koittaka nyt jaksaa varoa rokotteeseen saakka. Huomatkaa että se ei ole pelkkä eloss tai kuollut. Moni pahemmin sairastunut jää vammaiseksi. Keuhkot ja sisäelimet. Tsempatka itseänne.
Mä olin alkuun ihan chillisti, kun kaikki muut eristäytyä ja panikoi. Nyt olen siirtynyt varovaisemmaksi juuri aloittajan kaltaisten ihmisten takia. En toki kulje maski päässä ja hanskat kädessä, mutta suunnittelen tarkemmin ruokaostokseni ja menen hiljaiseen aikaan kauppaan.
Kaikki me se saadaan, ennemmin tai myöhemmin. Ja ilmeisesti toinen aalto on pahempi. t. yksi, joka tänään uskaltautui ostoskeskukseen, vaikka kuuluu riskiryhmään
Asko Järvinen? (se muistaakseni) sanoi immuniteetin olevan muutamia kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me se saadaan, ennemmin tai myöhemmin. Ja ilmeisesti toinen aalto on pahempi. t. yksi, joka tänään uskaltautui ostoskeskukseen, vaikka kuuluu riskiryhmään
Ei saataisi, jos tauti tukahdutettaisiin, kuten monissa Aasian maissa.
Niissä talous toimi pari kuukautta. Nyt tulossa uusi aalto joka varmaan saadaan taas tukahdutettua. Järkevää, kun rokote on varmasti tulossa.
Olettepa heikkoja ihmisiä te lipsuilijat. Ei nykyajan tissiposkista ole mihinkään, toivottavasti Suomi ei joudu koskaan enää sotaan, koska turpiin otetaan ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi herpaantua siinä kohtaa kun mies sairastui. Ei tyypillinen korona, vaan ripuliversio. Eikä voi tietää onko korona vai ei, mutta yhden päivän nukkui kuumeisena ja ripulia oli 12 päivää. Go figure? Ei voi tietää, kun ei testata. Ja kun ei kerran oireilevien testaaminen HUSia kiinnosta, niin ei minua jaksa kiinnostaa levitänkö mahdollisesti oireettomana koronaa. Ihan sama. Enkä ainakaan pelkää saanko sen itselleni, kai nyt mieheltä olisin saanut jos olisin sen jostain saadakseni. Ehkä se ei edes ollut koronaa vaan jotain muuta, ei voi tietää. Eikä muitakaan kiinnosta tietää, niin antaa olla.
Se, että ei testata, niin silloin voit sairastaa koronasi ilman että päädyt mihinkään tilastoihin.
Näin kävi ilmeisesti serkulleni. Hän ( 56 vuotias nainen) jäi sairaslomalle flunssan takia. Se oli raju flunssa, mutta kun sairaalaan ei ollut tarvetta lähteä, niin mitään ei testattu. Hän sairasti kolme viikkoa.
Kertoi, että olo on yhä hyvin voimaton ja että ei edes jaksanut kutoa, joka on hänen mieliharrastuksia.
Kyllä nyt hänen kutomat sukat tuntuivat yllättävän arvokkailta.
Ensi viikolla hän aikoo kuitenkin palata töihin, vaikka tunteekin yhä olonsa heikoksi. Toivottavasti terveenä.
Se korona on ilmeisesti keholle melkoisen rasittava puolustustaistelu.
Ei voisi vähempää kiinnostaa koko korona. Ootan vaan et baarit aukee ja vedän kunnon lärvit.
Hyvin jaksan.Tosin töissä käyn,kun lapsia ei pysty etänä hoitamaan.
Onnekseni asun maalla jossa puuhaa riittää ja ulkona saa olla.Ja jos ystäviä tulee ikävä niin eikun puhelin kouraan ja soittamaan.
Mutta varmasti hankalampaa olisi kerrostalossa...
Syy on tämä hallitus.
Ne haluavat joukkoimmuniteetin ja Marin hymyillen luo tunnelmaa, että kaikki alka olla ohi, vaikka lääkärit sanoo, että olemme aivan epidemian alussa vasta.
Miksi tänne halutaan ruotsin malli, vaikka kansa vastustaa. Etelä-Korea on paljon parempi mallimaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että ne, jotka pystyvät olemaan eristyneinä kuukausi- ja jopa vuositolkulla, eivät ole välttämättä vahvoja vaan sekaisin. Normaali ihminen kaipaa virikkeitä, eikä sitä ole luotu eristykseen. Siksi he alkavat oireilla, koska luonto ei ole tarkoittanut ihmistä koppiin.
Mistä ihmeestä keksit sen, ettei ihmisellä ole virikkeitä, jos hän noudattaa eristäytymisohjeita? Ilmeisesti lipsujat ei vaan oo kovin fiksuja.
Hyvin jaksetaan. Kotona ja kalareissulla. Telttakausi avataan kun yöt lämpenee.
Ei lähikontakteja, kaupassa kerran viikossa. Ei käydä töissä.
Mä en oo alunperinkää piitannu. Oon käyny kaupassa ja ihmisten luona normaalisti. Hätävarjelun liiottelua koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa koko korona. Ootan vaan et baarit aukee ja vedän kunnon lärvit.
No jos ne lärvit on se pääasia, niin mars Alkoon, voit vetää lärvit jo huomenna!
En ole lipsunut. Olen asennoitunut jatkamaan näin vuoden loppuun asti, jos on tarvetta. Se helpottuu, kun luo uusia rutiineja elämään.