Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän: koronakurini alkaa lipsua

Vierailija
18.04.2020 |

Kuukauden olen jaksanut rajoittaa elämääni, pitää etäisyyksiä, seurata ohjeita.. mutta nyt huomaan että lipsuminen alkaa väkisin. Kaupassa käydessä turvavälit olivat taas liian lyhyet, mistä olin aiemmin närkästynyt ja peloissani, mutta nyt tuntui että ihan sama. Samoin ulkona ei vanhusten liian läheltä kävely enää haittaa, ihan sama. Bussissa ei kiinnosta, jos joku pärskii, ihan sama. Olen alkanut odottaa, että leffateatterit aukeaa, samoin ravintolat, olen nimittäin menossa sinne ekojen joukossa. Voin saada Koronan, ihan sama..

Mielenkiintoista. Olin nimittäin tosi tarkka ja pedantti tämän homman kanssa, mutta näköjään pää ei enää kestä tätä möllötystä. Muilla vastaavaa lipsumista?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mitataan sitä henkistä vahvuutta jota ei punttisalilta saa. Kuinka monella pimahtaakaan viimeistään kesähelteillä se viimeinenkin ruuvi päästä kun koronasta ei tule loppua vielä vuosikausiin. Normaaliin elämään ei ole paluuta. Muista asioista ei uutisoida, ruokakaupat täynnä ihmisiä, muut kaupat suljettu, baarit suljettu, tapahtumat peruttu, kokoontumiset kielletty jne jne

Punttisalilla saa nimenomaan sitä henkistä vahvuutta. Siellä ylitetään omat rajat vaikka yhtään ei voimia enää olisi. Sinun hommat taas on koronasekopään puuhia.

Vierailija
42/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vältellyt vanhuksia, mutta nyt kyläilin yhden toisen yhtä eristäytyneen perheen luona lasten kanssa. En vain jaksa ikuisia metsäretkiä. En ole ollut kohta kahteen kuukauteen oikein missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankassalla tänään... Pidin etäisyyttä kaikkiin ja yritin nopeasti pakata ostokseni. Sain kassalta huomautusta, että olen liian lähellä kun sulloin ostoksiani nopeasti kassiini ottaen vastaan kassan antamia tuotteita vieressäni suurostoksia pakkaavaa ihmistä vältellen.

Eikös se pitempiaikainen altistus nimenomaan lisää vaaraa saada altistus. Lisäksi tuo ihminen joka pakkasi suurta lastia tavaroitaan, alkoi syyllistää minua kun kehtasin olla paikalla, jos hän nyt saa Koronan. Voi helkkari sentään! 

Vierailija
44/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan tietoa koronaketjuista, miksi tietoa ei tule.

Joka paikkakunnalta pitää kertoa mistä ketjut on lähteneet.

Se nenätesti on pelleilyä, liian monet on todistaneet että vääriä tuloksia.

Kuolonuhrien määräkin on jotain muuta mitä kerrottu.

Oliko se H. Nohynek ollut laivalla tai lentäen Tukholmassa.

Itse olin Espanjassa lomalla kun korona räjähti-paluulennolla 200 muun kanssa ilma mitään suojamaskeja, täydellä bussilla kotiin maakuntaan.

Ja kyllä olen oireillut!

Vierailija
45/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paska ihminen, siitä se johtuu.

Vierailija
46/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että ne, jotka pystyvät olemaan eristyneinä kuukausi- ja jopa vuositolkulla, eivät ole välttämättä vahvoja vaan sekaisin. Normaali ihminen kaipaa virikkeitä, eikä sitä ole luotu eristykseen. Siksi he alkavat oireilla, koska luonto ei ole tarkoittanut ihmistä koppiin.

On aika helppo eristäytyä kun ei ole mitään minne mennä.

Uimahallit, kirjastot, museot yms. on kiinni jos et ole huomannut.

Vierailija
47/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi herpaantua siinä kohtaa kun mies sairastui. Ei tyypillinen korona, vaan ripuliversio. Eikä voi tietää onko korona vai ei, mutta yhden päivän nukkui kuumeisena ja ripulia oli 12 päivää. Go figure? Ei voi tietää, kun ei testata. Ja kun ei kerran oireilevien testaaminen HUSia kiinnosta, niin ei minua jaksa kiinnostaa levitänkö mahdollisesti oireettomana koronaa. Ihan sama. Enkä ainakaan pelkää saanko sen itselleni, kai nyt mieheltä olisin saanut jos olisin sen jostain saadakseni. Ehkä se ei edes ollut koronaa vaan jotain muuta, ei voi tietää. Eikä muitakaan kiinnosta tietää, niin antaa olla.

Kuulostaa salmonellalta tai muulta vatsataudilta. Tosi vaikeaa uskoa, että olisi korona tai muukaan hengitystieinfektio. Toki kaikki oireet on syytä ottaa vakavasti ja vältellä ihmiskontakteja varsinkin oireisena tai sellaisen läheisenä, mutta tuntuu että tällä hetkellä jokainen pieraisu tulkitaan koronaksi ja sitten kitistään katkerana kun pelkän ripulin perusteella ei pääse koronatestiin.

Vierailija
48/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mitataan sitä henkistä vahvuutta jota ei punttisalilta saa. Kuinka monella pimahtaakaan viimeistään kesähelteillä se viimeinenkin ruuvi päästä kun koronasta ei tule loppua vielä vuosikausiin. Normaaliin elämään ei ole paluuta. Muista asioista ei uutisoida, ruokakaupat täynnä ihmisiä, muut kaupat suljettu, baarit suljettu, tapahtumat peruttu, kokoontumiset kielletty jne jne

Punttisalilla saa nimenomaan sitä henkistä vahvuutta. Siellä ylitetään omat rajat vaikka yhtään ei voimia enää olisi. Sinun hommat taas on koronasekopään puuhia.

Sinä et saa punttisalilta muuta kuin koronan kuten muutkin läheisriippuvaiset äheltäjät jotka levittävät aerosoliaan samassa koneellisesti ilmastoidussa tilassa. Kun covid-19 kerran tarttuu niin se pysyy elimistössä ikuisesti kuten herpes-virus tai hi-virus vain aktivoituakseen myöhemmin uudelleen ja samalla tuhoten sisäelimesi. Jos näin ei käy niin laboratoriossa valmistetaan kyllä tehokkaampia viruksia tälläkin hetkellä eri lepakoista kunnes tällä planeetalla ei tallustele enää yksikään ihminen. Lopulta kun minä olen viimeinen elossa oleva homo sapiens niin hyppään sillalta alas ja nauran.

Vierailija
49/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et saa punttisalilta muuta kuin koronan kuten muutkin läheisriippuvaiset äheltäjät jotka levittävät aerosoliaan samassa koneellisesti ilmastoidussa tilassa. Kun covid-19 kerran tarttuu niin se pysyy elimistössä ikuisesti kuten herpes-virus tai hi-virus vain aktivoituakseen myöhemmin uudelleen ja samalla tuhoten sisäelimesi. Jos näin ei käy niin laboratoriossa valmistetaan kyllä tehokkaampia viruksia tälläkin hetkellä eri lepakoista kunnes tällä planeetalla ei tallustele enää yksikään ihminen. Lopulta kun minä olen viimeinen elossa oleva homo sapiens niin hyppään sillalta alas ja nauran.

Lääkkeet?

Vierailija
50/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turnausväsymys alkaa iskea, selvähän se. Minullakin meinaa ote lipsua, varsinkin kun lukee uutisia, että kestää ehkä loppuvuoden tms. mutta vähän uutta puhtia olen saanut aina noista uutisista, joissa kerrotaan lääkkeiden kehityksestä. Sitten taas tajuaa, miksi välttely oikeesti kannattaa: miten pidempää jaksaa vältellä ja selviää ilman tartuntaa, niin sitä lähempänä on päivä jolloin koronaan keksitään lääke.

Itseasissa olen toisesta sairaudesta tämän samankaltaisen ilmiön jo kokenut. Sairastan kroonista tautia, johon tuli käyttämän lääke markkinoille noin 10 v sitten, vähän sen jälkeen kun sairastuin. (Muita lääkkeitä siis oli jo tätä ennen, mutta ne ei tehonnet mulle). Jos olisin sairastunut esim. 20 v. sitten, olisin jo kuollut. Eli viivyttely kannatti. (vaikkei tuossa omista toimista kiinni ollutkaan).

Vierailija
51/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, mutta repesin pitkästä aikaa:D

Vierailija
52/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe sairasti täysin koronatyylisen sairauden maaliskuun loppupuolella. Ihan 100% koronan oireet meillä kaikilla sisältäen tuon haju- ja makuaistin häviämisen. Testiin ei päästy. Kiva kiva. Olisi niihin aikoihin pitänyt joutua sairaalaan että olisi päässyt jos ei kuulunut riskiryhmiin. Emme kuuluneet.

Ei jaksa enää välittää. Ei vaan jaksa enää. Joka päivä tulee erilaiset ohjeet. Saa liikkua 1vrk sen jälkeen kun oireet häviävät. Eikun voi tartuttaa vielä vaikka 4 viikkoa oireiden jälkeen. Viikko riittää. No kyllä nyt 2-3 viikkoa olisi hyvä. Eikun 2 päivää on ok. Mitä helvettiä!

”Sairastettu tauti antaa suojan koronaa vastaan 1-2 vuodeksi. Eikun ei annakaan mutta kuukausiksi silti. Tai ei ehkä anna ollenkaan. Tai sitten antaa niin ettei tauti ainakaan tule yhtä pahana uudelleen.”

”Mene vasta-ainetesteihin. Voi mennä 2 viikkoa sairauden alkamisen jälkeen, vasta-aineet näkyvät silloin kyllä jo”. Ei kun pitää olla 1-2 viikkoa sairauden loppumisen jälkeen. Ei kun 1kk sairauden jälkeen koska vasta-aineet ei ehkä näy sitä ennen. Mielummin pitäisi odottaa 2kk. Tai niin 15% koronaa sairastaneista Wuhanissa ei saaneet vasta-aineita ollenkaan. Tai no sai, mutta verikoe ei näytä niitä. Tarvitaan tarkempi verikoe. Mutta sellaista ei ole Suomessa”.

Prkl. Ihan sama. Kuollaan jos kuollaan. Joku sairaus me sairastettiin koko perhe maaliskuun loppupuolella ja paska se oli. Ollaan hengissä. Koitetaan elää varovaisesti mutta paniikkia ei oteta. Normaalisti eletään joskaan omia vanhempia (80+) ei olla tavattu. Varmaan tavataan jossain vaiheessa mutta maskit päällä. Jos nyt sen verran sitten...

Vierailija
53/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te puhutte neljän seinän sisällä olemisesta ja kopeista aivan kuin ulkoilukin olisi kielletty? Tottakai jokainen tulee hulluksi SISÄLLÄ viikkokausia ollessa, mutta saattehan te herrajumala ulkona edelleen käydä :D Me ulkoillaan, retkeillään ja pelataan kaikkia mahdollisia pallopelejä oman perheen kesken 2-4 kertaa päivässä joka päivä. Ei tunnu yhtään, että nuppi hajoaa. Olen jopa miettinyt, että pitäisi varmaan joku päivä viettää aikaa sisälläkin sen verran että saisin edes kevätsiivouksen tehtyä, mutta en ole malttanut. 

Vierailija
54/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rajoitranut elämääni koronan takia. Kaupassa käyn monta kertaa päivässä. Hygienian suhteen olen aina ollut tarkka, joten ei muutosta. Koitan kuitenkin kunnioittaa muita pitämällä etäisyyttä.

Tänään kaupassa yks kiinalainen nainen sai raivarin, huusi kaua, kun joku mies oli tullut käytävällä liian lähelle?

Ei mun mielestä kannata elämäänsä rajoittaa tän epidemian takia - rajoitukset rajoittaa. Epidemia kestää ehkä parikin vuotta vielä kun hallitus sysää vastuun kansalaisille, sen sijaan että hoitaisi tämän täsmällisesti pois.

Vierailija
55/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikkoa kesti pikaruokaloiden autojonot tyhjillään

Sitten niitä autoja oli siellä enemmän kuin normaalisti

Ei ihmisten pää kestä tällaista. Surkea itsekuri ihmisillä ..

Zinc

Mitäs pahaa on take away -ruuan hakemisessa autolla?

Vierailija
56/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi herpaantua siinä kohtaa kun mies sairastui. Ei tyypillinen korona, vaan ripuliversio. Eikä voi tietää onko korona vai ei, mutta yhden päivän nukkui kuumeisena ja ripulia oli 12 päivää. Go figure? Ei voi tietää, kun ei testata. Ja kun ei kerran oireilevien testaaminen HUSia kiinnosta, niin ei minua jaksa kiinnostaa levitänkö mahdollisesti oireettomana koronaa. Ihan sama. Enkä ainakaan pelkää saanko sen itselleni, kai nyt mieheltä olisin saanut jos olisin sen jostain saadakseni. Ehkä se ei edes ollut koronaa vaan jotain muuta, ei voi tietää. Eikä muitakaan kiinnosta tietää, niin antaa olla.

Pari päivää sitten linjattiin, että nyt kaikki lievätkin testataan. Eli ottakaa uudestaan yhyeys ja pyrkikää testiin.

Vierailija
57/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa ne vasta-ainetestit, ne on hämäystä. Jos immuniteetti on sama kuin influenssaan, se on 5 vko. Kestätte koronat, jos kehonne on riittävän normaalissa kunnossa, ei korona ole tappava sen enempää kuin influenssa.

Vierailija
58/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksan vielä ”koronakuria”. En koe sitä

mitenkään hankalaksi. Käyn noin kerran viikossa ruokaostoksille, jolloin pidän etäisyyttä muihin. Liikun luonnossa päivittäin ja nautin elämästä rauhallisesti kotioloissa. Pidän yhteyttä ystäviin. Olen ottanut tämän ajan mahdollisuutena itseni kuunteluun ja hengellisen ulottuvuuden vahvistamiseen. En kaipaa kuluttamista enkä viihdykkeitä.

Vierailija
59/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtakaa ne vasta-ainetestit, ne on hämäystä. Jos immuniteetti on sama kuin influenssaan, se on 5 vko. Kestätte koronat, jos kehonne on riittävän normaalissa kunnossa, ei korona ole tappava sen enempää kuin influenssa.

Disinformaatiota kirjoituksessasi.

Korona on nimittäin tutkitusti 30 kertaa tappavampi kuin influenssa.

Vierailija
60/162 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vältellyt vanhuksia, mutta nyt kyläilin yhden toisen yhtä eristäytyneen perheen luona lasten kanssa. En vain jaksa ikuisia metsäretkiä. En ole ollut kohta kahteen kuukauteen oikein missään.

Niin tämä. Olen aivan lopen väsynyt patistamaan ja houkuttelemaan lapset metsään kiertelemään, niitä ei voisi vähempää kiinnostaa samoin ei itseänikään. Sielläkin rupee oleen joka kerta enemmän ja enemmän ihmisiä. Ihme puun takana piileskelelyä ja sivuun loikkimista. Ja niin, niitä räkiviä ja niiskuttavia lenkkeilijöitä.

Harkitsen vakavasti menemistä jo johonkin leikkipuistoon lasten kanssa missä on todennäköisyys, että on muita lapsia ja lapset leikkivät yhdessä.

Ahdistaa kyllä, en osaa päättää enää mikä on oikein ja hyvä valinta. Ei olla tavattu ketään yli kuukauteen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi