Myönnän: koronakurini alkaa lipsua
Kuukauden olen jaksanut rajoittaa elämääni, pitää etäisyyksiä, seurata ohjeita.. mutta nyt huomaan että lipsuminen alkaa väkisin. Kaupassa käydessä turvavälit olivat taas liian lyhyet, mistä olin aiemmin närkästynyt ja peloissani, mutta nyt tuntui että ihan sama. Samoin ulkona ei vanhusten liian läheltä kävely enää haittaa, ihan sama. Bussissa ei kiinnosta, jos joku pärskii, ihan sama. Olen alkanut odottaa, että leffateatterit aukeaa, samoin ravintolat, olen nimittäin menossa sinne ekojen joukossa. Voin saada Koronan, ihan sama..
Mielenkiintoista. Olin nimittäin tosi tarkka ja pedantti tämän homman kanssa, mutta näköjään pää ei enää kestä tätä möllötystä. Muilla vastaavaa lipsumista?
Kommentit (162)
Ei mulla ole lipsunut.
Jaksan edelleen pysytellä kotona ja käydä ulkona ja kaupassa harvakseltaan.
Käsiä pesin normaalistikin jo huolella.
En mä nyt niin heikko ole, että jo nyt alkaisin lipsumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vapautukaa!
Ei vielä, ei vielä. Malttia.
Sen kuuluukin lipsua. Nämäkin asiat on tutkittu kuinka pitkään ihmiset pystyvät noudattamaan sääntöjä ennen kuin alkaa rakoilla.
Mulla toi alkoi jo ihan alkuvaiheessa. Mutta pidän kyllä turvavälit, pesen käsiä tunnollisesti ja huolehdin etten yski tai aivastele toisia päin.
N23
Minulla alkoi herpaantua siinä kohtaa kun mies sairastui. Ei tyypillinen korona, vaan ripuliversio. Eikä voi tietää onko korona vai ei, mutta yhden päivän nukkui kuumeisena ja ripulia oli 12 päivää. Go figure? Ei voi tietää, kun ei testata. Ja kun ei kerran oireilevien testaaminen HUSia kiinnosta, niin ei minua jaksa kiinnostaa levitänkö mahdollisesti oireettomana koronaa. Ihan sama. Enkä ainakaan pelkää saanko sen itselleni, kai nyt mieheltä olisin saanut jos olisin sen jostain saadakseni. Ehkä se ei edes ollut koronaa vaan jotain muuta, ei voi tietää. Eikä muitakaan kiinnosta tietää, niin antaa olla.
Itse kyllä noudatan tarkkaa koronakuria vieläkin. Lidlissä kävin tänään aikaisin aamulla ensimmäisen kerran kolmeen viikkoon, ja poimin hyviä tarjouksia (mm. maksamakkaraa ja lihapiirakoita). Ostin paljon tavaroita (mm. ison kasan perunaa, 4 kurkkua, pari hiivaa leipomiseen, maitoa, tomaattimurskaa, jauhelihaa, suklaata), niin paljon kuin jaksoin kantaa, mutta lasku oli vain 24 €. Pari mummoa oli kaupassa ja heillä ei kyllä ollut mitään käsitystä koronakurista.
T. Lidl-mies.
.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole lipsunut.
Jaksan edelleen pysytellä kotona ja käydä ulkona ja kaupassa harvakseltaan.
Käsiä pesin normaalistikin jo huolella.En mä nyt niin heikko ole, että jo nyt alkaisin lipsumaan.
Samat sanat. En halua sitä kotiini, mies on riskiryhmää ja kaikkeini teen ettei se iske tänne ainakaan ennen kuin on käyrää saatu loivennettua. Jaksan hyvin, mutta mulla onkin kotona aina kivaa ja ulkona viihdyn kävelyllä ja puutarhahommissa. Kaupassa on pakko käydä mutta senkin teen nopeasti, kun nykyään siellä on koko ajan enemmän ja enemmän porukkaa. Täytynee siirtyä taas yöreissuihin.
En noudata mitenkään ihmeellisesti koska tapaan työni vuoksi vähintään kymmeniä ihmisiä päivittäin sekä käytän bussia työmatkalla. Mitä se hyödyttää tehdä vapaa-ajasta mahdollisimman kurjaa kun taudin saan työssä tai työmatkalla jos olen saadakseni.
Vierailija kirjoitti:
En ole muistanut pestä käsiäni muutamaan päivään. Kaupoilla käydään joka päivä koko perheen kanssa. Eiköhän tämä korona ollut tässä.
No hyi! Vessasta suoraan ruokapöytään, teet perheelle ruokaa paskaisilla käsillä. Nyt tiedän miksi monet lapset ja nuoret eivät pese käsiään, niillä on sunlainen vanhempi.
Jep sama täällä. En olisi ikinä milloinkaan 2 viikkoa sitten uskonut ajattelevani, että ehkä Ruotsin malli sittenkin on parempi.
Aurinko paistaa, rannat ja grillijuhlat ystävien kanssa kutsuu. Ei jaksaisi enää käkkiä sisällä ja vahtia, että teinikin pysyy luolassaan. Ja tosiaan sitten jos toinen aalto tulee ja tappaa kaikki, olisi kiva nauttia kesästä ja ystävistä ennen sitä..
Olen kaupan kassalla töissä, joten en näe miksi erityisesti yrittäisin vältellä tautia. Lisäksi minulla ei ole omaa autoa, vaan kuljen bussilla.
Toki pesen käsiä enemmän, mutta desiä en pysty käyttämään, kun kädet on jo muutenkin lisääntyneestä pesusta haavoilla. Yskin aina ja vain hihaan. Olen viettänyt aikaa kotona, enkä käy kaupassa turhan takia, vaan pyrin tekemään koko viikon-parin ostokset kerralla. Eipä siinä muuta. Turvavälit muihin ihmisiin pidän.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä noudatan tarkkaa koronakuria vieläkin. Lidlissä kävin tänään aikaisin aamulla ensimmäisen kerran kolmeen viikkoon, ja poimin hyviä tarjouksia (mm. maksamakkaraa ja lihapiirakoita). Ostin paljon tavaroita (mm. ison kasan perunaa, 4 kurkkua, pari hiivaa leipomiseen, maitoa, tomaattimurskaa, jauhelihaa, suklaata), niin paljon kuin jaksoin kantaa, mutta lasku oli vain 24 €. Pari mummoa oli kaupassa ja heillä ei kyllä ollut mitään käsitystä koronakurista.
T. Lidl-mies.
.
Ihana mies! Huomaavainen, taloudellinen ja leipookin vielä.
T. Sinkkunainen
Ei lipsu. Käyn vain töissä. Muuten olen vapaaehtoisessa täydellisessä eristyksessä. Ja olen niin kauan kuin tätä kestää.
Meillä mies oli alkuun tosi ehdoton että ei turhia liikuta ihmisten ilmoilla, 1 hoitaa kaupassa käynnin, ei ulkoilla vilkkaimpiin aikoihin. Minä ja teinipoika ei turhia hössötetä. Meniköhän 2 viikkoa niin mies alkoi höllentää omia rajoituksiaan ja nyt mieskin on kuin mitään poikkeustilaa ei olisi ikinä julistettu. Sanoi että tulee jos on tullakseen ja tappaa jos tappaa. Ei ihmistä ole luotu neljän seinän sisälle jumittamaan.
Minusta tuntuu että ne, jotka pystyvät olemaan eristyneinä kuukausi- ja jopa vuositolkulla, eivät ole välttämättä vahvoja vaan sekaisin. Normaali ihminen kaipaa virikkeitä, eikä sitä ole luotu eristykseen. Siksi he alkavat oireilla, koska luonto ei ole tarkoittanut ihmistä koppiin.
Nyt mitataan sitä henkistä vahvuutta jota ei punttisalilta saa. Kuinka monella pimahtaakaan viimeistään kesähelteillä se viimeinenkin ruuvi päästä kun koronasta ei tule loppua vielä vuosikausiin. Normaaliin elämään ei ole paluuta. Muista asioista ei uutisoida, ruokakaupat täynnä ihmisiä, muut kaupat suljettu, baarit suljettu, tapahtumat peruttu, kokoontumiset kielletty jne jne
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että ne, jotka pystyvät olemaan eristyneinä kuukausi- ja jopa vuositolkulla, eivät ole välttämättä vahvoja vaan sekaisin. Normaali ihminen kaipaa virikkeitä, eikä sitä ole luotu eristykseen. Siksi he alkavat oireilla, koska luonto ei ole tarkoittanut ihmistä koppiin.
Kyllä ne siellä vankilassakin oppii kopissa olemaan vuosikaudet.
Vierailija kirjoitti:
En noudata mitenkään ihmeellisesti koska tapaan työni vuoksi vähintään kymmeniä ihmisiä päivittäin sekä käytän bussia työmatkalla. Mitä se hyödyttää tehdä vapaa-ajasta mahdollisimman kurjaa kun taudin saan työssä tai työmatkalla jos olen saadakseni.
Mulla myös työ sellainen että en voi täysin ihmiskontakteja välttää, vaikka ei mitään lähikontaktihommaa tai kovin vilkkaissa paikoissa olekaan, ja kuljen julkisilla. Otan silti koronan välttelyn vakavasti. Jos koronan saan tai tartutan sitä muille, niin mieluummin se saa tapahtua siksi että hoidan velvollisuuteni ja palvelen yhteiskuntaa omalla paikallani, kuin siksi että liehun vapaa-aikana missä lystään. Joten en käy kuin töissä ja kaupassa tällä hetkellä. Työmatkoja ja kauppaa varten on maskit tilauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne siellä vankilassakin oppii kopissa olemaan vuosikaudet.
Toki, mutta sehän on lähtökohtaisesti luonnoton tila, koska se on rangaistus. Totta kai siihen lopulta sopeutuu, mutta samalla myös laitostuu, eikä paluuta ole. Eli nuppi prakaa tietyllä tavalla.
No ne tunnetusti häviää, joilla ei sitä turnauskestävyyttä ole. Ihan sama joka asiassa. Luovutatko muutenkin helposti? Paljon on niitä, joilla ei sinni riitä oikein missään asiassa. Laihdutus, opiskelut, ym. Luonnekysymys.