Miksi jotkut ihmiset jäävät eron jälkeen moneksi vuodeksi yksin?
Kommentit (294)
Itsen ei ehkä pitäisi vastata tähän mitään, kun en ole edes kunnolla seurustellut koskaan ja olen aika nuori. Silti minusta ihan selvä juttu ja jos ajattelen, että seurustelisin niin varmasti erosta toipumiseen menisi aikaa. Olen muutenkin sellainen ihminen jolla ei ole mikään paras itsetunto. Olisin sen takia varmaan aika hajalla erosta ja pitäisi olla aikaa selvittää päätään ja saada selville se mitä oikeasti haluaa. Toisaalta virheistään tahtoo oppia ja miettiä ehkä tarkemmin minkälaisen ihmisen matkaan tahtoo lähteä jos on tullut ikäviä kokemuksia. Toiset eivät myöskään löydä helposti mieleistään ihmistä muutenkaan. Jotkut ehkä myös tahtovat nauttia sinkkuudesta ja eivät välttämättä kaipaa seuraa. Nämä tuli nyt äkkiä mieleen.
Miehille vinkki: naiset haluavat hyvää seksiä ja pitkän esileikin, joka käsittää kaikki kodin ja perheen tuottamat työt YHDESSÄ TEHTYINÄ.
Mies, jonka vaimo ei muka halua seksiä, on surkea rakastaja. Vaimo taas todennäköisesti hyvin intohimoinen rakastajansa sängyssä.
Miettikääs, miksi te hingutte seksiä? Koska se ei tunnu teistä miltään?
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Jaa-a. Saanen olla eri mieltä.
Saat toki. Kertoisitko vielä perusteluineen, mistä olet eri mieltä?
Minä olen toista kertaa naimisissa. Minun tarpeeni ovat hivenen isommat kuin mieheni. Olen siis nainen.
Minulla oli jo lapset tehtynä, ja palkkani on lähemmäs viisi tonnia. SILTI kaipasin vierelleni kumppania, ystävää, rinnallakulkijaa, rakastajaa.
Kuten jo kirjoitin, poikkeus vahvistaa säännön. Tuskin sinäkään väität olevasi enemmistönä naisten joukossa?
Minä en tunne yhtään naista joka ei eläisi jonkinlaisessa seksin puutteessa suhteessaan ja kärsisi miehensä haluttomuudesta. Jotkut on tyytyväisiä, mutta saisi olla enempikin. Osa valittaa miehensä erektio-ongelmia ja jopa nuorempien ihmisten suhteissa riidellään siitä kun mies ei tyydytä tarpeeksi usein. Miehiltä kyllä kuulee sitä, että ei jaksa eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?
Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin seksiä. Iän myötä naisten seksuaaliset halut tuntuvat vähenevän, vaikka poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Silti moni keski-ikäinen nainen jatkaa seksittömässä suhteessaan vuosikausia samalla kuin miehet joko etsivät jonkun muun tai käyvät vieraissa. Ero sukupuolten välillä on huomattava.
Kumpikaan näistä ei liity vaimon haluttomuuteen vaan siihen, että mies ei halua seksiä vaimonsa kanssa. Kyllä meilläkin valitettiin seksin vähyyttä muille miehen puolesta. Oikein naureskeli veljelleenkin kuinka seksi loppuu hääkakkuun. Sopivasti jätti kertomatta että hän käy vieraissa ja pihtaa kotona.
Luuletko, että teidän tapauksenne on tyypillisin esimerkki asiasta?
Aika yleistäkin on, itseasiassa. Elä hieman ja tutustu ihmisiin, niin pääset katsomaan heidän oikeaa elämäänsä.
Omalla kohdallani yksinkertaisesti yksinolo sopii minulle paremmin, taloudellisesti pärjään ja kaikki on hyvin.
Olen eronnut jo liki 10 vuotta sitten, ensin ajattelin että joskus vielä voisin olla parisuhteessa mutta tutustun ensin itseeni kaikessa rauhassa, mutta aikaa kun kului totesin, että näin on hyvä. En ole koskaa aktiivisesti hakenut uutta miestä eikä ole kukaan kotoa tullut hakemaan. En myöskään lasten takia halunnut mitään mieskuvioita elämäämme sekoittamaan,
Toksinen maskuliini on pelkkä huono penis.
Nainen haluaa ja hänellä on oikeus enempään, tasaveroiseen kumppaniin, jolla on sekä aivot että sydän, korvat ja suu.
Ja lisäksi hygienia kunnossa näissä kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?
Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin seksiä. Iän myötä naisten seksuaaliset halut tuntuvat vähenevän, vaikka poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Silti moni keski-ikäinen nainen jatkaa seksittömässä suhteessaan vuosikausia samalla kuin miehet joko etsivät jonkun muun tai käyvät vieraissa. Ero sukupuolten välillä on huomattava.
Nainen ei halua seksiä, jos hän ei saa siitä mitään. Turhan monelle miehelle seksi tuntuu olevan hyvin yksipuolista omien halujen ja tarpeiden tyydyttämistä. Hyvää seksiä, joka päättyy molempien orgasmiin, aika harva nainen varmaan vuosia välttää.
Vaihdetaan tuon toisen lauseen sanan seksi tilalle parisuhde, ja siinä syy miksi itse naisena olen sinkku.
Omalla kohdallani yksinkertaisesti yksinolo sopii minulle paremmin, taloudellisesti pärjään ja kaikki on hyvin.
Olen eronnut jo liki 10 vuotta sitten, ensin ajattelin että joskus vielä voisin olla parisuhteessa mutta tutustun ensin itseeni kaikessa rauhassa, mutta aikaa kun kului totesin, että näin on hyvä. En ole koskaa aktiivisesti hakenut uutta miestä eikä ole kukaan kotoa tullut hakemaan. En myöskään lasten takia halunnut mitään mieskuvioita elämäämme sekoittamaan,
Olen ollut pian 2 vuotta sinkkuna. En ole koskaan ollut näin onnellinen ihan vain itseni kanssa. Minussa on seesteisyys, rauha, uudenlainen elämänilo. Onneksi en ryhtynyt heti uuteen suhteeseen.
Miksi luopuisin vapaudestani ja päätäntävallastani ikuisiin kompromisseihin?
Saan tässä etäsuhteessa paljon enemmän kuin avioliitossa, myöskin parempaa seksiä ja useammin.
Mitä tulee näihin surkeiden miesten höpinöihin naisten haluttomuudesta, kannattaa lueskella faktoja esim. klitoriksen hermopäätteiden määrästä. Naiset ovat seksin jumalattaria, kun miehille on siunattu murto-osa siitä ilosta.
Naisille siinä(kin) laatu on tärkeämpi kuin määrä. Tosin hyvää ei ikinä saa liikaa.
Sopii miettiä peilikuvansa ääressä, miksei naiseni halua minua.
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa tutkimuksessa on todettu, että naiset toivovat parisuhteessa keskimäärin vähemmän seksiä kuin miehet. Tämä tilastofakta näkyy myös siinä, että vähiten seksiä harrastetaan kahden naisen välisissä liitoissa. Keskimäärin.
Minkä ihmeen takia tätä ei voida ottaa tilastollisena faktana, vähän niin kuin sitä että miehet ovat keskimäärin hieman pitempiä kuin naiset? Miksi jonkun pitää tulla aina itkemään miten ”minä kyllä haluaisin...” tai ”kyllä nainen haluaa jos seksi on hyvää...”.
Taustalla on ilmeisesti jonkinlainen piintynyt ajatus, että hyvä kumppani tai hyvä ihminen haluaa paljon seksiä. Sen sijaan että ajateltaisiin että tärkeintä on että pariskunta itse löytää molempia tyydyttävän (!) kompromissin.
N43, välillä se halukkaampi ja välillä ei.
Se tilasto ei auta, jos yksilötasolla on vähemmistön edustaja. Jos miljoonasta naisesta 20 % haluaisi enemmän seksiä kuin parisuhteessa saa, se on kuitenkin valtava määrä ihmisiä, vaikka on tilastollisesti pieni osuus. Ja jos osa naisista on tyytymättömiä seksin laatuun tai parisuhteen olosuhteisiin, niin se on heidän kokemuksensa, eikä sitä voi selittää pois tilastoilla, että ovat vähemmistöä tai eivät voi olla olemassa koska tilastojen mukaan naiset eivät edes haluaisi seksiä.
Itse olen suhteissa yleensä enemmän haluava osapuoli ja saan helposti orgasmin ja olen tyytyväinen seksiin. Jos kerron, että minulla on kurjia kokemuksia siitä kun mies ei halua minua yhtä paljon, se voi tarjota vertaistukea lukuisille muille naisille samassa tilanteessa, olkoonkin että heitä olisi tilastollisesti vaikkapa vain 20 % ja miehiä vastaavassa tilanteessa olisi 45 %. Kuitenkin väestötasolla hirveä määrä ihmisiä ja yksilötasolla ihan todellisia kokemuksia.
Syitä on vaikka kuin monia.
Joku menettää uskon toiseen sukupuoleen kokonaan ja kärvistelee katkeruudessa
Toinen taas haluaa elää menetetyn nuoruuden kun on ollut teini rakkauden kanssa yhdessä kokoajan.
Kolmas nauttii omasta rauhasta ja siitä että ei ole kenellekään vastuussa.
Ja sitten ehkä on minun kaltainen joka odottaa sitä sopivaa itselle eikä ole valitsemassa ketään sen takia ettei vaan joutuisi olemaan yksin.
Vaikka ei ole merkitystä, olen mies jolla on ollut todella pitkä parisuhde sekä avioliitto takana. Etsin itselle pk-alueelta kumppania jolla olisi suomalainen kasvatus, mutta valitettavasti Tinder on täynnä pinnallisia naisia jotka eivät kerro mitään itsestään. Myös ikävänä huomata että pk-alueen suomalaiset naiset eivät oikeasti halua oikeata tasa-arvoista parisuhdetta. Ja jos sattumalta joku heistä haluaisi niin itsetunto on aivan jostain. Ja tietenkin viimeisenä kohtana ei ulkonäkö miellytä minun silmään..
Ps. Epäilen taas että kyseessä on joku nice guy joka on avannut ketjun.. Suosittelen sulle että käännät katseesi philippines. Sieltä löytyy paljon vapaita naisia joka lähtöön. Paitsi minulle jolle suomalainen kasvatus on tärkeä samoin kuin etäisyys, jne.
Mukavaa, että ketjussa on fiksuja miehiä kommentoimassa.
T. Nainen
Olen ruma ja lihava yh, seksi ei kiinnostanut exänkään kanssa. Haluan vain huolehtia lapsistani, käydä töissä, harrastaa ja huolehtia kodistani. En kaipaa ystävieni lisäksi miestä elämääni ajatuskin inhottaa. En tarvitse ketään,viihdyn yksinkin. Olen ollut naimisissa kerran ja avoliitossa 2 kertaa, riittää minulle loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voisi olla myös mun näppäimistöltä. Olen ollut yli 10 vuotta yksin. Haaveilen hyvästä parisuhteesta - siitä, miten voisi rakastaa toista ja tuntisi itse olevansa rakastettu, vaan jalat alta vievää miestä ei vaan ole tullut vastaan, enkä ole halunnut suhdetta vain suhteen vuoksi. Vielä hetkeen mikään tiivis yhdessäolo ei onnistuisi. Olen joskus jopa miettinyt FWB-suhteen etsimistä.
N46
Aluksi tapailin joitakin naisia eroni jälkeen. Pikkuhiljaa aloin huomata, etten vaan jaksa panostaa tarpeeksi. Helpompaa olla yksin omissa oloissaan, eikä joudu tekemään kompromisseja ja jakaa aikaansa. En myöskään jaksa enää yrittää näyttää hyviä puoliani uudelle tuttavuudelle, josta saattaisi kehittyä jotain, jos vielä kaikki aikataulut ja muut kuviot sattuisivat sopimaan yhteen. Se on niin hankala kuvio, että ei siihen oikeen jaksa edes ryhtyä, vaikka ihannetilanteessa siitä voisi syntyä jotain hyvää.
Biologinen fakta on että parisuhde solmitaan vain suvunjatkamisen takia. Ihminen ei voi paeta biologiaa.. eronneet vanhemmat ihmiset ovat olleet aina yksin mutta osa yhteisöä asumalla esim lastensa luona ja hoitamalla lapsenlapsia jne. Nuoremmat lesket hoitaneet lapsiaan. Näin se vaan menee. Ei miehet vaan kiinnosta enää kun olen lapset saanut. Ikävä kyllä.mihinkään ikuiseen rakkauteen miehen ja naisen välillä en usko. Lapsiani rakastan, se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa tutkimuksessa on todettu, että naiset toivovat parisuhteessa keskimäärin vähemmän seksiä kuin miehet. Tämä tilastofakta näkyy myös siinä, että vähiten seksiä harrastetaan kahden naisen välisissä liitoissa. Keskimäärin.
Minkä ihmeen takia tätä ei voida ottaa tilastollisena faktana, vähän niin kuin sitä että miehet ovat keskimäärin hieman pitempiä kuin naiset? Miksi jonkun pitää tulla aina itkemään miten ”minä kyllä haluaisin...” tai ”kyllä nainen haluaa jos seksi on hyvää...”.
Taustalla on ilmeisesti jonkinlainen piintynyt ajatus, että hyvä kumppani tai hyvä ihminen haluaa paljon seksiä. Sen sijaan että ajateltaisiin että tärkeintä on että pariskunta itse löytää molempia tyydyttävän (!) kompromissin.
N43, välillä se halukkaampi ja välillä ei.
Se tilasto ei auta, jos yksilötasolla on vähemmistön edustaja. Jos miljoonasta naisesta 20 % haluaisi enemmän seksiä kuin parisuhteessa saa, se on kuitenkin valtava määrä ihmisiä, vaikka on tilastollisesti pieni osuus. Ja jos osa naisista on tyytymättömiä seksin laatuun tai parisuhteen olosuhteisiin, niin se on heidän kokemuksensa, eikä sitä voi selittää pois tilastoilla, että ovat vähemmistöä tai eivät voi olla olemassa koska tilastojen mukaan naiset eivät edes haluaisi seksiä.
Itse olen suhteissa yleensä enemmän haluava osapuoli ja saan helposti orgasmin ja olen tyytyväinen seksiin. Jos kerron, että minulla on kurjia kokemuksia siitä kun mies ei halua minua yhtä paljon, se voi tarjota vertaistukea lukuisille muille naisille samassa tilanteessa, olkoonkin että heitä olisi tilastollisesti vaikkapa vain 20 % ja miehiä vastaavassa tilanteessa olisi 45 %. Kuitenkin väestötasolla hirveä määrä ihmisiä ja yksilötasolla ihan todellisia kokemuksia.
Olet ihan oikeassa. Itsekin olen ollut suhteessa se aktiivisempi osapuoli, ja tiedän että nämä kokemukset ovat aivan todellisia.
Se, mitä kritisoin, on ajattelutapa, että kyllä jokainen nainen haluaisi yhtä paljon kuin miehensä, ellei mies tekisi jotain väärin tai olisi vääränlainen. Pätee myös toki toisinpäin; jos mies käyttää vaimonsa henkilökohtaisia ominaisuuksia tai taitoja perusteena sille, miksi seksi ei kiinnosta, kysymys on vallasta ja kommunikaatio-ongelmista, eikä seksistä.
Eli pointtini: on aivan ok haluta vähemmän seksiä kuin kumppaninsa. On myös aivan ok haluta enemmän seksiä kuin kumppaninsa. On toksista vierittää nämä halukkuuserot aina jonkun viaksi.
T. N43 edelleen.
Mulle ero tuli ihan , äkkiä. Joku, voi pitää , tyhmänä. Olin 20- vuotta naimisissa. Ja 4 lasta. Nyt monen eri treffien kautta , olen tavallaan kyllästynyt, etsimään kumppania.
Olin eron jälkeen liian "antautuva" ja halusin heti korvaavaa naista.
Samanlaista , tummahiuksista, mitä olen itsekkin.
Huumorintajuista, ja mielellään , sellaista naista, joka kuuntelee, ja on kuin toinen sydän minulle.
Olen jo tottunut, että harvalle ihmiselle, kerron omia asioitani
Luuletko, että teidän tapauksenne on tyypillisin esimerkki asiasta?