Miksi jotkut ihmiset jäävät eron jälkeen moneksi vuodeksi yksin?
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?
Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin seksiä. Iän myötä naisten seksuaaliset halut tuntuvat vähenevän, vaikka poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Silti moni keski-ikäinen nainen jatkaa seksittömässä suhteessaan vuosikausia samalla kuin miehet joko etsivät jonkun muun tai käyvät vieraissa. Ero sukupuolten välillä on huomattava.
Yksin on hyvä olla. Miksi hakeutua parisuhteeseen vain parisuhteen takia? En minä tyrmää ajatusta parisuhteesta, jos joku sopiva löytyy, mutta ei ole vielä tullut sellaista vastaan. Tulee, jos on tullakseen.
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?
Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin seksiä. Iän myötä naisten seksuaaliset halut tuntuvat vähenevän, vaikka poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Silti moni keski-ikäinen nainen jatkaa seksittömässä suhteessaan vuosikausia samalla kuin miehet joko etsivät jonkun muun tai käyvät vieraissa. Ero sukupuolten välillä on huomattava.
Anonyymin palstan kyselyyn perustat väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Olen salaa ihastellut naista, joka on eron jälkeen ollut muutaman vuoden yksin. Sanoi myös viihtyvänsä yksin, eikä baarikeikoiltakaan kai ole miestä tarttunut, vaikka ehdokkaita olisikin ollut. Olen ollut *huomaavinani* että naisella saattaisi olla kiinnostusta, mutta pelkään että ihastuksissani kuvittelen vain ja miten olisin yhtään parempi kuin ne muutkaan ukkelit. Olen itse aika erakkomainen ja minulle sopisi mainiosti ettei kyhjötetä jatkuvasti toisissa kiinni, saisi kumpikin sitä osa-aikavapautta. Kun vaan saisi juttua vietyä siihen suuntaan...
Juuri tuota monet naiset haluavat. Omat asunnot, ei toisen sotkujen korjaamista. Jokainen tapaaminen on vapaaehtoinen valinta.
Toivottavasti onnistaa.
Epäilyttävämpänä pidän ihmistä jolla jatkuvasti uusi. Tunteiden tuuliviiri jolle parisuhde on kevyt asia.
Minä ihmettelen enempi niitä jotka heti eron jälkeen ryntäävät uuteen suhteeseen ja jopa muuttavat heti saman katon alle ! Siinä ei ole mitään järkeä. Ihailen eronneita miehiä/naisia jotka OSAAVAT olla myös yksin eikä tarvitse heti uutta kumppania perseen juureen !!
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Jaa-a. Saanen olla eri mieltä.
Pelkän seksin puutteen hoitoon ei edes tarvitse toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen syntynyt tavismieheksi niin olen vastentahtoisesti yksin.
Minusta kiinnostuu vain liian matalatasoiset naiset.
Tuskin sulle edes löytyy riittävän matalatasoista naista.
Kun pääsee yhdestä riesasta vapaaksi niin pitäisi heti etsiä uusi? Mitähän järkeä tässä olisi? Elämä sinkkuna on vapaata ja mukavaa. Kerrankin saa olla rauhassa kotona ja tehdä mitä huvittaa.
Mulla oli alussa pieni vimma tutustua uusiin miehiin, mutta huomasin pian että en ole valmis mihinkään sitoumuksiin, ei ole lainkaan itselleni sopivia persoonia tullut vastaan eikä seksiäkään tuon alun iloittelun jälkeen ole tehnyt erityisemmin mieli. 20 vuotta olin suhteessa, joten olen nyt keskittynyt itseeni ja mielenkiinnonkohteisiini, oon hyväksyny itessäni tän erakkotyypin jonka tavoitteena ei ole enää parisuhderakkaus. Joku etäsuhde voisi toimia niin ettei tarvis yhteyttä pitää siinä välissä, että sovittais vaan uusi tapaaminen, tyyliin kerta kuussa. Mutta tarvis ne aaltopituudet olla samoilla taajuuksilla siinäkin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei(vät) jäisi? Kyllä minä ainakin olen joskus ihmetellyt enempi heitä, jotka ovat eronsa jälkeen välittömästi ryhtyneet uuteen parisuhteeseen. Hätäisimmät -yleensä kyllä luullakseni enempi miehet- ovat saattaneet muuttaa suoraan samankaton alle uuden kumppanin luo.
Tietysti on erinomaisen vaikeaa sanoa, koska tai milloin olisi luvallista "löytää" itselleen uusi kumppani. Mutta ainakin itse olisin taipuvainen uskomaan, että ainakin pidemmän parisuhteen jälkeen olisi yleensä fiksumpaa antaa pölyn ensin hieman laskeutua ja olla tovi yksin, ennen uudempaa parisuhdetta.
Tai ellei hetkeä malta odottaa, niin on luullakseni ainakin riski siiä, että ajautuu "vain" laastarisuhteeseen - Toisaalta mahtaneeko yksin olokaan auttaa ellei päättyneen suhteen jälkeen käsittele lainkaan omia tunteitaan ja mahd. kipuiluaan. - Eli"odous aika" on olennainen siksi, että tuona aikana oma tunne-elämä jollain lailla tasaantuisi.
Sinkkumies
Olen pari kertaa joutunut vastaeronneiden naisten kiikariin, tuntuihan se alkuun kivalta mutta se tilanne aiheutti kyllä puistatusta kun järjellä ajatteli että olisin vain joku hätälaastari ja viihdyke ankeaan yksinäisyyteen. Joten en lähtenyt mukaan leikkiin. Nämä vahvat itsenäiset naiset jotka kiinnostaisi taas on niin tyytyväisiä oloonsa, ettei niitä noin vaan napata, koska pitäisi todistaa olevansa joku ihmemies joka tekisi heidän elämästään 100x parempaa. Joten lopulta kaikki taitaa sitten vaan jäädä yksin. Tai no, kyllä niille eroangstisille naisille varmaan aina joku mies löytyy.
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Saat toki. Kertoisitko vielä perusteluineen, mistä olet eri mieltä?
Minä olen toista kertaa naimisissa. Minun tarpeeni ovat hivenen isommat kuin mieheni. Olen siis nainen.
Minulla oli jo lapset tehtynä, ja palkkani on lähemmäs viisi tonnia. SILTI kaipasin vierelleni kumppania, ystävää, rinnallakulkijaa, rakastajaa.
Miksi ei? Minäkin jäin, ihan vapaaehtoisesti. Halusin tutustua itseeni ja oppia nauttimaan elämästäni yksin. Moni hyppää liian nopeasti uuteen suhteeseen eronsa jälkeen, koska pelkäävät yksin olemista. Eikös se ole huono syy parisuhteelle? Eli vain siksi, että ei olisi yksin? Mielestäni aika epäseksikästä... Silloin parisuhde ei perustu rakkauteen ja aitoon läheisyyteen. Hyvä löytää onnellisuus itse ensin eikä pelkästään parisuhteesta, koska silloin ei voi nauttia elämästä kunnolla. Pelkäisi kokoajan että parisuhde kaatuu ja olisi riippuvainen, kiitos ei.
Alapeukku kirjoitti:
Jos miehestä edes aavistaa, että hän haluaa parisuhteen kodinhoitopalvelujen vuoksi, niin minun mielenkiinto loppuu samoin tein. Itse sanoit, että suurin osa miehistä ajattelee noin, joten parisuhteeseen sopivia miehiä on hyvin harvassa.
Erottuani halusin ensin käyttää aikaa sen varmistamiseen, että olen todella päässyt erosta yli, etten projisoi edellisen suhteen ongelmia seuraavaan tai haikaile menneeseen. Halusin ymmärtää myös mitä itse olin tehnyt väärin. Pitkän suhteen jälkeen tähän menee vähintään kuukausia, mahdollisesti vuosia, jos on itselleen rehellinen. Ei ole helppoa myöntää omia virheitään.
Kun viimein aloin katsella uutta kumppania, huomasin että suurella osalla ikäisistäni sinkuista on sama prosessi kesken. Huomaan että suunnilleen samanikäisissä sinkuissa on paljon sitoutumiskammoisia. Kun on joitakin kertoja pettynyt, rakastuminen tuntuu monille riskiltä. En halua mitään kevytsuhdetta, joten olen sitten mieluummin yksin kuin roikun epävarmassa suhteessa. Olen ihan tyytyväinen itseksenikin, mutta kaipaan silti rakkautta ja selkeää sitoutumista. Jos en löydä naista, joka tahtoisi samoja asioita suhteelta, olen valmis odottamaan vielä pitempäänkin. M41.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Anonyymin palstan kyselyyn perustat väitteesi?
Jep. Miksi ihmiset valehtelisivat anonyymina?
Ap on näitä naisenpuutetta potevia än aa är nar jne.
Miksi pitäisi elää parisuhteessa, ellei halua? Seksiä saa muutenkin. Paljon enemmän ja parempaa seksiä kuin joltain läskistyvältä aviojonnelta, joka laiskistuu välittömästi rengastuksen jälkeen. Lisäksi sinkkuna saa huomiota, hellittelyä, lahjoja, romantiikkaa, kaikkea sitä mitä aviossa ei.
Eikä tarvitse ottaa niitä parisuhteen huonoja puolia, jotka yleensä kaatuvat naisen niskaan.
Lisäksi ajattelen lasteni tunteita. Mieshän ei niin monimutkaiseen aivotoimintaan pysty.
Nainen pärjää paremmin yksin kuin symbioosissa. Mies taas huonommin. Näkeehän sen näistä palstajompista. Niillä on niin kova naisenkaipuu, että haukkumalla kerjäävät huomiota. Wuff!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli alussa pieni vimma tutustua uusiin miehiin, mutta huomasin pian että en ole valmis mihinkään sitoumuksiin, ei ole lainkaan itselleni sopivia persoonia tullut vastaan eikä seksiäkään tuon alun iloittelun jälkeen ole tehnyt erityisemmin mieli. 20 vuotta olin suhteessa, joten olen nyt keskittynyt itseeni ja mielenkiinnonkohteisiini, oon hyväksyny itessäni tän erakkotyypin jonka tavoitteena ei ole enää parisuhderakkaus. Joku etäsuhde voisi toimia niin ettei tarvis yhteyttä pitää siinä välissä, että sovittais vaan uusi tapaaminen, tyyliin kerta kuussa. Mutta tarvis ne aaltopituudet olla samoilla taajuuksilla siinäkin...
Arvostan kaltaisiasi naisia. Minäkään en halua eron jälkeen uutta suhdetta. On kuitenkin upeaa, että minulla on eri puolella Suomea muutama nainen, joiden luona vierailen seksin merkeissä, kun liikun työni puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Saat toki. Kertoisitko vielä perusteluineen, mistä olet eri mieltä?
Minä olen toista kertaa naimisissa. Minun tarpeeni ovat hivenen isommat kuin mieheni. Olen siis nainen.
Minulla oli jo lapset tehtynä, ja palkkani on lähemmäs viisi tonnia. SILTI kaipasin vierelleni kumppania, ystävää, rinnallakulkijaa, rakastajaa.
Kuten jo kirjoitin, poikkeus vahvistaa säännön. Tuskin sinäkään väität olevasi enemmistönä naisten joukossa?
Joka kohdasta.
Eri