Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset jäävät eron jälkeen moneksi vuodeksi yksin?

Vierailija
18.04.2020 |

Varsinkin monet naiset.

Kommentit (294)

Vierailija
41/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erään kanssa yksissä 14 vuotta (ja liian pitkään). Totesin lopuksi, että tilanne on terveydelleni liian haitallinen ja siksi minun oli päästävä tilanteesta pois. Sitten olin 6 vuotta itsekseni (ja niistä 3 kovin masentunut). Erään nettitutun kanssa päädyin lopulta yksiin (hän oli huonokuntoinen ja tarvitsi apua monissa asioissa ja siitä se vähitellen lähti). Hänen kanssaan meni viisi vuotta kunnes hän kuoli (oli vasta vähän yli 30v. ja itse päätti lähteä, sillä oli jatkuasti kovissa kivuissa) ja nyt olen ollut viisi vuotta itsekseni.

Seuraavaa ei taida tulla. Lapsia ei ole, sillä ensimmäisen kanssa tuli se tunne ettei se olisi ollut hyvä asia ja tuo jälkimmäinen oli sen verran heikossa kunnossa, että raskaus olisi ollut hänelle riski.

Perillisiä pitäisi kyllä olla, sillä tässä olisi elanto kyllä seuraavillekin sukupolville. Nyt ei oikein innosta pitää paikkoja kunnossa kun ei ole jatkajaa.

Vierailija
42/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn yksin enkä löytänyt miestä, jonka kanssa haluaisin seurustella. 

Arvostan älykkäitä, kauniskasvoisia, hoikkia ja uskollisia miehiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.

Jos miehestä edes aavistaa, että hän haluaa parisuhteen kodinhoitopalvelujen vuoksi, niin minun mielenkiinto loppuu samoin tein. Itse sanoit, että suurin osa miehistä ajattelee noin, joten parisuhteeseen sopivia miehiä on hyvin harvassa.

En minä sitä yhtään epäilekään.

Vierailija
44/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eron jälkeen muutaman vuoden yksin, ja viihdyn kyllä itsekseni. Välillä on toki vähän yksinäinen olo, mutta vaikea tähän olisi ketään sovittaa, kun lapset ovat suurimmaksi osaksi mulla.

Itseäni enemmän ihmetyttää se, miten nopeasti ja helposti ihmiset pariutuvat uudelleen. Itse en kiinnostu kovin helposti kenestäkään, ja sitten kun kiinnostun, niin itse taas en ole kiinnostava. Helppohan tässä on siis pariutumatta olla.

Vierailija
45/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.

Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?

Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin seksiä. Iän myötä naisten seksuaaliset halut tuntuvat vähenevän, vaikka poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Silti moni keski-ikäinen nainen jatkaa seksittömässä suhteessaan vuosikausia samalla kuin miehet joko etsivät jonkun muun tai käyvät vieraissa. Ero sukupuolten välillä on huomattava.

Nainen ei halua seksiä, jos hän ei saa siitä mitään. Turhan monelle miehelle seksi tuntuu olevan hyvin yksipuolista omien halujen ja tarpeiden tyydyttämistä. Hyvää seksiä, joka päättyy molempien orgasmiin, aika harva nainen varmaan vuosia välttää. 

Vierailija
46/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupparatsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alussa pieni vimma tutustua uusiin miehiin, mutta huomasin pian että en ole valmis mihinkään sitoumuksiin, ei ole lainkaan itselleni sopivia persoonia tullut vastaan eikä seksiäkään tuon alun iloittelun jälkeen ole tehnyt erityisemmin mieli. 20 vuotta olin suhteessa, joten olen nyt keskittynyt itseeni ja mielenkiinnonkohteisiini, oon hyväksyny itessäni tän erakkotyypin jonka tavoitteena ei ole enää parisuhderakkaus. Joku etäsuhde voisi toimia niin ettei tarvis yhteyttä pitää siinä välissä, että sovittais vaan uusi tapaaminen, tyyliin kerta kuussa. Mutta tarvis ne aaltopituudet olla samoilla taajuuksilla siinäkin...

Arvostan kaltaisiasi naisia. Minäkään en halua eron jälkeen uutta suhdetta. On kuitenkin upeaa, että minulla on eri puolella Suomea muutama nainen, joiden luona vierailen seksin merkeissä, kun liikun työni puolesta.

Toivottavasti ne naiset (jos viestisi ei ole puppua) tietävät, että sinulla on yhtä aikaa muitakin ns hoitoja.

Siksi, että seksi vaatii avoimuutta ja rehellisyyttä ollakseen reilu peli.

Vierailija
47/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn yksin enkä löytänyt miestä, jonka kanssa haluaisin seurustella. 

Arvostan älykkäitä, kauniskasvoisia, hoikkia ja uskollisia miehiä. 

Valitettavasti harrastin juuri itseni pakastepullistamista ja olen tehnyt sitä usein ennenkin, joten en täytä tuota hoikkuusvaatimusta.

:)

Vierailija
48/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut eron jälkeen muutaman vuoden yksin, ja viihdyn kyllä itsekseni. Välillä on toki vähän yksinäinen olo, mutta vaikea tähän olisi ketään sovittaa, kun lapset ovat suurimmaksi osaksi mulla.

Itseäni enemmän ihmetyttää se, miten nopeasti ja helposti ihmiset pariutuvat uudelleen. Itse en kiinnostu kovin helposti kenestäkään, ja sitten kun kiinnostun, niin itse taas en ole kiinnostava. Helppohan tässä on siis pariutumatta olla.

Moni on yksin siksi, ettei löydä itseään tasokkaampaa parisuhteeseen. Eikä siinä mitään, pakko ei ole.

Vierailija
49/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rakastan edelleen vain yhtä naista, joka ei rakastanut minua. On vaikea rakastua uudelleen

2. Olen saanut pari sairautta, jotka vie minut pariutumismarkkinoilla huonoimpaan 5 %:iin miehistä.

3. Kärsin mm. kroonisesta kivusta, joka tekee minut vihaiseksi. Kärsin itsekin paitsi kivusta, myös siitä että välillä tuska purkautuu läheisiin. Ehkä minut on tarkoitettu elämään yksin.

Vierailija
50/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?

Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin seksiä. Iän myötä naisten seksuaaliset halut tuntuvat vähenevän, vaikka poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Silti moni keski-ikäinen nainen jatkaa seksittömässä suhteessaan vuosikausia samalla kuin miehet joko etsivät jonkun muun tai käyvät vieraissa. Ero sukupuolten välillä on huomattava.

Nainen ei halua seksiä, jos hän ei saa siitä mitään. Turhan monelle miehelle seksi tuntuu olevan hyvin yksipuolista omien halujen ja tarpeiden tyydyttämistä. Hyvää seksiä, joka päättyy molempien orgasmiin, aika harva nainen varmaan vuosia välttää. 

Tutkimusten mukaan orgasmin saaminen naisille on paljon vaikeampaa parisuhdeseksissä kuin miehille. Sille asialle on valitettavasti vaikeaa tehdä mitään. Ja korostan edelleen, ettei kenenkään pidä ryhtyä parisuhteeseen, jos ei itsestä siltä tunnu.

Vierailija
51/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen uuden vaimon kouluttaminen on niin mahdottoman kova homma.

Vierailija
52/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasoluokittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on yksin siksi, ettei löydä itseään tasokkaampaa parisuhteeseen. Eikä siinä mitään, pakko ei ole.

Olen samaa mieltä. Edelliset kumppanit ovat olleet ns. tasokkaampia, joten vaikea se nyt olisi siirtyä tuhatpalaisesta palapelistä kahden dublon pyörittämiseen, vaikka sellainen mulle varmaan parhaiten sopisikin.

Vierailija
53/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupparatsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alussa pieni vimma tutustua uusiin miehiin, mutta huomasin pian että en ole valmis mihinkään sitoumuksiin, ei ole lainkaan itselleni sopivia persoonia tullut vastaan eikä seksiäkään tuon alun iloittelun jälkeen ole tehnyt erityisemmin mieli. 20 vuotta olin suhteessa, joten olen nyt keskittynyt itseeni ja mielenkiinnonkohteisiini, oon hyväksyny itessäni tän erakkotyypin jonka tavoitteena ei ole enää parisuhderakkaus. Joku etäsuhde voisi toimia niin ettei tarvis yhteyttä pitää siinä välissä, että sovittais vaan uusi tapaaminen, tyyliin kerta kuussa. Mutta tarvis ne aaltopituudet olla samoilla taajuuksilla siinäkin...

Arvostan kaltaisiasi naisia. Minäkään en halua eron jälkeen uutta suhdetta. On kuitenkin upeaa, että minulla on eri puolella Suomea muutama nainen, joiden luona vierailen seksin merkeissä, kun liikun työni puolesta.

Toivottavasti ne naiset (jos viestisi ei ole puppua) tietävät, että sinulla on yhtä aikaa muitakin ns hoitoja.

Siksi, että seksi vaatii avoimuutta ja rehellisyyttä ollakseen reilu peli.

Jokainen näistä naisista on sanonut, ettei kaipaa perinteistä parisuhdetta, joten mikä tässä olisi ongelmana? Win-win-tilanne.

Vierailija
54/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa tutkimuksessa on todettu, että naiset toivovat parisuhteessa keskimäärin vähemmän seksiä kuin miehet. Tämä tilastofakta näkyy myös siinä, että vähiten seksiä harrastetaan kahden naisen välisissä liitoissa. Keskimäärin.

Minkä ihmeen takia tätä ei voida ottaa tilastollisena faktana, vähän niin kuin sitä että miehet ovat keskimäärin hieman pitempiä kuin naiset? Miksi jonkun pitää tulla aina itkemään miten ”minä kyllä haluaisin...” tai ”kyllä nainen haluaa jos seksi on hyvää...”.

Taustalla on ilmeisesti jonkinlainen piintynyt ajatus, että hyvä kumppani tai hyvä ihminen haluaa paljon seksiä. Sen sijaan että ajateltaisiin että tärkeintä on että pariskunta itse löytää molempia tyydyttävän (!) kompromissin.

N43, välillä se halukkaampi ja välillä ei.

Vierailija
55/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys.

Minä olin yksin. En edes halunnut treffailla, koska nuolin haavojani. Tein sellaisen psykoanalyysin pääni sisään, käänsin joka kiven, halusin löytää itseni ja oman tahtoni, halusin muuttua, etten toistamiseen valitse samanlaista miestä, enkä tee avioliitossa samoja virheitä.

Pari vuotta siihen meni. Ei tuota prosessia oikein voi nopeammin tehdä.

Millä mittarilla pari vuotta yksin on pitkä aika?

Vierailija
56/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eron jälkeen yksin nyt kolme vuotta. Mitään kiinnostusta uuteen suhteeseen ei ole. Eipä olisi aikaakaan lasten kanssa. Mut elämä on oikein jees näin. En ole parisuhdeihminen.

Vierailija
57/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska varsinkin pitkän parisuhteen aikana huomaa, että on yksinään paljon onnellisempi.

Vierailija
58/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku kirjoitti:

Kumpikaan näistä ei liity vaimon haluttomuuteen vaan siihen, että mies ei halua seksiä vaimonsa kanssa. Kyllä meilläkin valitettiin seksin vähyyttä muille miehen puolesta. Oikein naureskeli veljelleenkin kuinka seksi loppuu hääkakkuun. Sopivasti jätti kertomatta että hän käy vieraissa ja pihtaa kotona. 

Vierailija
59/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua parisuhdetta. Elän elämäni onnellisinta aikaa sinkkuna, seksiä saan kun haluan. Sitä varten on parikin numeroa johon laittaa viestiä. Minulla on paljon ystäviä, ihanat lapset, kaunis talo, mielenkiintoinen työ, aikaa harrastaa lasten kanssa yhdessä ja erikseen.

Mitä lisää se mies tähän toisi? Taloudellista varmuutta? En tarvitse, lääkärinä tienaan itseksenikin tarpeeksi. Itseasiassa niin hyvin, että miehen ottaminen olisi taloudellinen riski.

Vierailija
60/294 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksin neljä vuotta eron jälkeen enkä kyllä aio muuttaa enää kenenkään kanssa yhteen. 

Seksisuhde on ollut kaksi vuotta, mutta ei tavata mitenkään säännöllisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi