Miksi jotkut ihmiset jäävät eron jälkeen moneksi vuodeksi yksin?
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi aloittaa kaikkea alusta uuden ihmisen kanssa.
Minuakin huvittaa ne ihmiset, jotka löytävät "uuden rakkaan" heti entisen suhteen loputtua. Kaipa ne ovat niitä ammattiseurustelijoita, jotka eivät edes osaa olla yksin omissa oloissaan.
Miten niin osaa? Kai yksin on helpompi olla kuin parisuhteessa, joka vaatii AINA sopeutumista ja kompromisseja. Useimmitenhan kuulee pidempään yksin olleiden eronneiden kehuvan sinkkuelämän helppoutta. Harvempi valittaa siitä, kuinka kurjaa on yksin. Muutenkin ihmettelen, mitä huvittavaa siinä näet, jos ihminen haluaa olla parisuhteessa ja vieläpä onnistuu löytämään sen sopivan kumppanin. Vaikuttaa vähän kätketyltä kateellisuudelta ja katkeruudelta. Eivät kaikki muutenkaan koe asioita samoin. Ei se ole osaamisen puutetta kos on eri arvot, halut ja tavoitteet kuin sulla. Tuskin edustat ihmiskunnan virheetöntä ideaalia.
Viihdyn ihan liian hyvin yksin.
Olen ollut 3 vuotta sinkkuna, asunut yksin 10 vuotta. Olisi kiva löytää hyvä suhde, mutta en pidä todennäköisenä. Avoin olen kyllä ajatukselle ja treffeilläkin olen käynyt ajalla ennen koronaa.
Rehellisesti sanottuna olen kuitenkin joustamaton ja itsekäs ihminen. Mies voisi tulla minun elämääni ja parisuhde voisi toimia minun ehdoillani. Miehen pitäisi harrastaa kanssani liikuntaa, lenkkeillä koirien kanssa, kuunnella samanlaista musiikkia, olla ateisti, olla vihreä, näyttää minun silmääni hyvältä, haluta paljon seksiä, ei tulisi toivoa enää lapsia, pitäisi muuttaa luokseni tai asua omillaan, minä en muuttaisi jne. Minulla on paljon vaatimuksia joista en jousta kun ei ole pakko. Lisäksi en pidä ulkoisesti kuin aika harvoista miehistä, joten todennäköisyydet on minimaaliset.
Muutenkaan en oikeastaan ole kärsivällinen ja mukava ihminen. On luultavasti myös miehille parempi, että en ala kenellekään puolisoksi.
Tiivistetysti: vaihtoehdot eivät vain kiinnosta, vaikka teoriassa haluaisin hyvän suhteen. Viihdyn yksin ihan mukavasti. N39
Koska laastarisuhde johtaa eroon ihan yhtä nopeasti, kuin se alkaakin, myöhäisteininä ja parikymppisenä tuli tämäkin huomattua pariin otteeseen. Lisäksi pitää ottaa huomioon lapset ja antaa heidän elää yksi kriisi kerrallaan: olisi julmaa alakouluikäisiä kohtaan laittaa heidät elämään uusperhearkea ennen, kuin vanhempien ero on käsitelty. Itse ainakin tunsin itseni ihan kodittomaksi teininä, kun vanhempieni muutettua erilleen uusiin koteihin molempien luona asui ties keitä uusia tyyppejä alle vuoden päästä erosta.
Miksí ryhtyä uuteen suhteeseen, jos edellisestä erosta toipuminen on kesken?
Miehille ei ole niin helppoa, eikä kulttuurillemme ominaista näyttää ja pohtia tunteitaan ja käydä asioita läpi syvällisesti, koska se on kai akkamaista. He vain nielevät kyyneleensä ja toteavat, että uutta matoa koukkuun, perkele ja uusi nainen antaa sopivasti muuta ajateltavaa.
Lisäksi eronnut mies ehkä haluaa näyttää ympäristölle, että hänellä olikin tällainen ässä hihassaan, eikä hän jäänyt, kuin nalli kalliolle. Siitäs sai ex-vaimo.
Kuitenkin se on useimmiten mies, joka lopulta jää haikailemaan exän perään vielä vuosikausiksi. Haikailu ilmenee yleensä viimeistään silloin, kun ex-vaimo löytää uuden miehen
Kuusi vuotta olen jo ollut yksin erottuani 20v kestäneestä liitosta. Ero tuli, kun exä piti rinnakkaissuhteita ja minulle selvisi, että raha-asioitaan myös mokasi. Luotto meni häneen täysin. Jäin asumaan lasten kanssa yksin. Toipumiseen meni aikaa ja luottamus ihmisiin kärsi pahoin. Nautin omasta itsenäisyydestä ja arkemme tasaisuudesta. En ole kohdannut sopivaa ihmistä, mutta en ole etsinytkään. Tarjokkaita on kyllä kohdalle osunut, mutta ei sellaista jonka kanssa yhteen menisin.
Nuorempana siirryin muutaman kerran suoraan entisestä suhteesta uuteen.
Parisuhde oli ainoa elämänmuoto, jonka osasin kuvitella ja yksin oleminen tuntui todella oudolta ja pelottavalta, joltain, mistä en selviäisi.
Nyt keski-ikäisenä olen elänyt useamman vuoden yksin ja todella alkanut tutustua itseeni ja tykätä itsestäni. En tarvitse kumppania siihen että elämä olisi hyvää. Haluan kyllä jossain vaiheessa kokea hyvän ja onnellisen parisuhteen, sellaisen jossa saa olla oma itsensä ja on myös omaa tilaa.
Mä olen päättänyt viettää loppuelämäni ilman parisuhdetta ja ilman seksiä. Ei vaan kiinnosta ja olen oppinut tässä vuosien aikana nauttimaan yksinolosta ja omista rutiineista, niin en edes halua ketään ylimääräistä tähän sotkemaan arkeani.
N33
Vierailija kirjoitti:
Miehille ei ole niin helppoa, eikä kulttuurillemme ominaista näyttää ja pohtia tunteitaan ja käydä asioita läpi syvällisesti, koska se on kai akkamaista. He vain nielevät kyyneleensä ja toteavat, että uutta matoa koukkuun, perkele ja uusi nainen antaa sopivasti muuta ajateltavaa.
Lisäksi eronnut mies ehkä haluaa näyttää ympäristölle, että hänellä olikin tällainen ässä hihassaan, eikä hän jäänyt, kuin nalli kalliolle. Siitäs sai ex-vaimo.Kuitenkin se on useimmiten mies, joka lopulta jää haikailemaan exän perään vielä vuosikausiksi. Haikailu ilmenee yleensä viimeistään silloin, kun ex-vaimo löytää uuden miehen
No, ei se ole helppoa ex-vaimoillekaan, kun tällaisten machojen pitää "kostaa" huonoa suhdetta exälle. Mitään omaa syytä suhteen karitutumiseen heillä ei tietenkään ole, ja vaikka olisi, niin "minulla on nyt uusi misu kainalossa".
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Jaa-a. Saanen olla eri mieltä.
Saat toki. Kertoisitko vielä perusteluineen, mistä olet eri mieltä?
Minä olen toista kertaa naimisissa. Minun tarpeeni ovat hivenen isommat kuin mieheni. Olen siis nainen.
Minulla oli jo lapset tehtynä, ja palkkani on lähemmäs viisi tonnia. SILTI kaipasin vierelleni kumppania, ystävää, rinnallakulkijaa, rakastajaa.
Kuten jo kirjoitin, poikkeus vahvistaa säännön. Tuskin sinäkään väität olevasi enemmistönä naisten joukossa?
Olen juuri samanlainen kuin kaikki tuntemani eronneet naiset. Ehkä en vain tiedä kaikkien mielipiteitä, mutta omasta työ- ja tuttavapiiristä voin kevyesti sanoa 7-8 naista, jotka ajattelevat samoin.
Av ei kuvasta todellisuutta.
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Terveisiä taas 1800-luvulta. "Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät, taloudellinen turva" Jo on horinaa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Minä olen toista kertaa naimisissa. Minun tarpeeni ovat hivenen isommat kuin mieheni. Olen siis nainen.
Minulla oli jo lapset tehtynä, ja palkkani on lähemmäs viisi tonnia. SILTI kaipasin vierelleni kumppania, ystävää, rinnallakulkijaa, rakastajaa.
Kuten jo kirjoitin, poikkeus vahvistaa säännön. Tuskin sinäkään väität olevasi enemmistönä naisten joukossa?
Olen juuri samanlainen kuin kaikki tuntemani eronneet naiset. Ehkä en vain tiedä kaikkien mielipiteitä, mutta omasta työ- ja tuttavapiiristä voin kevyesti sanoa 7-8 naista, jotka ajattelevat samoin.
Eli kaikki tuttavasi ovat olleet suhteessa enemmän seksiä haluava osapuoli ja ovat innolla hakeutuneet eron jälkeen uusiin seksi- tai parisuhteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Terveisiä taas 1800-luvulta. "Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät, taloudellinen turva" Jo on horinaa.
Niinpä, ei tarpeissa varmaan mitään puutetta ole, mutta miehistä, jotka osaavat lisätä seksiin hellyyttä ja ottamaan naisenkin tarpeet huomioon, eikä vain r*nk*ta, on puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Niinpä, ei tarpeissa varmaan mitään puutetta ole, mutta miehistä, jotka osaavat lisätä seksiin hellyyttä ja ottamaan naisenkin tarpeet huomioon, eikä vain r*nk*ta, on puutetta.
Monilla naisilla on niin suuria orgasmivaikeuksia, ettei maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Usein on vaan tullut ilmi, että monet naiset haluavat miehekkäitä ja ronskimpia otteita, että syttyvät. Ei teistä ota selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Monilla naisilla on niin suuria orgasmivaikeuksia, ettei maksa vaivaa.
Tuokin on totta. Jos ei millään saa tuotettua naiselle orgasmia, niin en jaksa ottaa siitä paineita. Omassa orgasmissakin on jo lisäksi riittävästi tekemistä. Parempi olla sitten vaan yksin.
Itseäni ei vain enää kiinnosta olla parisuhteessa, eikä kiinnostanut silloinkaan.
t. sinkkuna vuodesta 2011
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Eli kaikki tuttavasi ovat olleet suhteessa enemmän seksiä haluava osapuoli ja ovat innolla hakeutuneet eron jälkeen uusiin seksi- tai parisuhteisiin?
No, seksistä ei tule kavereiden kanssa puhetta, vastasin kokonaisuutena.
Minuakin huvittaa ne ihmiset, jotka löytävät "uuden rakkaan" heti entisen suhteen loputtua. Kaipa ne ovat niitä ammattiseurustelijoita, jotka eivät edes osaa olla yksin omissa oloissaan.