Naispuolinen kollega veti herneen nenään, kun totesin faktan ääneen
Olen siis itsekin nainen. Totesin pari lukua tilastoista, ja hän suuttui ihan hirveästi ja sanoi minua asiattomaksi. Onko tämä yleistäkin, että totuudesta suututaan ja loukkaantuminen on jonkinlainen defenssitaktiikka? Alkaa väsyttää tällainen. Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta alkaa näyttää siltä että tätä piirrettä minussa lypsetään ihan häikäilemättä ellen opi sitä rajoittamaan. Onko muilla kokemuksia tästä ja vinkkejä mitä tehdä?
Kommentit (203)
Aloittaja ei nyt ymmärrä, että typeriä työntekijöitä on olemassa ja kumpaakin sukupuolta. Aloittaja on tehnyt tästä väen välisin ongelman nimenomaan työkaverin sukupuolesta. Oman työurani aikana pahimmat vänkääjät ovat olleet miehiä, yksi hankala nainenkin on työkaveriksi joskus sattunut. Jos olisit tehnyt aloituksen niin, että et heti alkuun syytä kaikkia naisia, niin olisit saanut asiallisia vastauksia. Aloitukseenkin voi kertoa oleelliset asiat ilman tunnistamisen mahdollisuutta, mutta jos ei osaa, niin ei osaa. Tietojen lypsäminen aloittajalta on rasittavaa, sitten saa lukea kymmenen perättäistä kommenttia "kerro lisää, mistä on kyse".
Ap, älä nyt pahastu, mutta jos puhetyylisi on kollegoittesi kanssa samanlainen kuin täällä, asiaisi ja asiantuntemuksesi jää ylimielisen asenteesi alle. Se on harmi. Voisitko miettiä vähän myös sitä, miten esität ne faktat, olisiko joku muu tapa parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap kirjoitti viestin 16 niin en ihmettele, ettei häntä kukaan jaksa kuunnella ärsyyntymättä. Niin raivostuttava tyyli.
Totta kai älykkyys ja maltti on raivostuttavaa ihmisille, joilla ei sitä ole. Mutta se ei ole minun ongelmani vaan sinun. Luultavasti tulevaisuudessa minä tai joku kaltaiseni panee sinut ruotuun.
Laskutaito ja v. mäisyys, olisi jo aika luopua käsityksestä että laskutaito on älykkyyden ainoa laji. Kun moni matemaattisesti älykäs on kehitysvammaisen tasolla viisaudessa. Joku vähemmän "älykäs" olisi rahat saanut.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei nyt ymmärrä, että typeriä työntekijöitä on olemassa ja kumpaakin sukupuolta. Aloittaja on tehnyt tästä väen välisin ongelman nimenomaan työkaverin sukupuolesta. Oman työurani aikana pahimmat vänkääjät ovat olleet miehiä, yksi hankala nainenkin on työkaveriksi joskus sattunut. Jos olisit tehnyt aloituksen niin, että et heti alkuun syytä kaikkia naisia, niin olisit saanut asiallisia vastauksia. Aloitukseenkin voi kertoa oleelliset asiat ilman tunnistamisen mahdollisuutta, mutta jos ei osaa, niin ei osaa. Tietojen lypsäminen aloittajalta on rasittavaa, sitten saa lukea kymmenen perättäistä kommenttia "kerro lisää, mistä on kyse".
Kerro, mikä on mielestäsi se puuttuva tieto, niin kerron mielelläni. Jos et pysty tähän vastaamaan, olet turha trolli ja voit siirtyä kevyempiin ketjuihin.
Ihminen joka puhuu rautalangasta vääntämisestä, herneitten nenään vetämisestä ja muitten ruotuun laittamisesta ei yleensä saa kovin hyvää vastaanottoa niillekään asioille, joissa hänellä olisi asiantuntemusta ja tietoa.
Ilman muuta kannattaa yhden kollegan sukupuolesta tehdä pitkiä päätelmiä! T. Budjetoiva nainen, joka salaa itkee aina oikeasti vessassa
Tässä vähän tilastoa: Jos sinulla on yhtenään ongelmia kaikkien naisten kanssa, onko todennäköisempää että ongelmana on kaikki muut maailman naiset, vai olisikohan omassa toiminnassasi jotain parantamisen varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka puhuu rautalangasta vääntämisestä, herneitten nenään vetämisestä ja muitten ruotuun laittamisesta ei yleensä saa kovin hyvää vastaanottoa niillekään asioille, joissa hänellä olisi asiantuntemusta ja tietoa.
Itse asiassa asiantuntevat ihmiset joutuvat usein vääntämään rautalangasta ihmisille, joilla on suuria luuloja itsestään mutta ei sitä asiantuntemusta.
Mutta fiksu asiantuntija ei aloita, että annapas kun minä väännän sinulle rautalangasta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vähän tilastoa: Jos sinulla on yhtenään ongelmia kaikkien naisten kanssa, onko todennäköisempää että ongelmana on kaikki muut maailman naiset, vai olisikohan omassa toiminnassasi jotain parantamisen varaa?
Lue tai ajattele vähän tarkemmin? Puhuin naisista, joiden pitäisi päättää budjeteista. En puhunut kaikista naisista.
Olen huomannut saman, että kaikki ei totuutta kestä. Vaikka pystyisit asian osoittamaan mistä kaavioista tms, jos ihmisellä on muita motiiveita, niin niitä on. Siltä työkaverilta kannattaa kysyä, miksi haluat käyttää rahaa tuohon. Pyydä kirjalliset perustelut ja budjetti ehdotus perusteluineen. Mikä on se hänen oma asia,mihin haluaa rahaa käyttää? Jos teette työtä, ei sitä rahaa voi omiin juttuihin käyttää, jos s eon budejetoitu johonkin tiettyyn. Tarvittaessa menette oman esimiehenne juttusille asiasta.
Sukupuolella ei ole asian kanssa tekemistä. Se riippuu siitä, oletko kohdannut enemmän mies vai nais m¤lkkuja. Siihen perustuu sinun sukupuolittunut havainto. Toiset kohtaa enemmän kuspiä miehiä, toiset naisia, ja sitten on helppo yleistää asia sukupuoli sidonnaiseksi. Saatta aolla kyse myös sinun omista heikoista puolista , miksi toisen sukupuolen kanssa on ongelmia, omat traumat käsittelyyn ja henkistä ihmisenä kasvua kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa asiantuntevat ihmiset joutuvat usein vääntämään rautalangasta ihmisille, joilla on suuria luuloja itsestään mutta ei sitä asiantuntemusta.
Mutta fiksu asiantuntija ei aloita, että annapas kun minä väännän sinulle rautalangasta.
Väitinkö missään, että aloitin tällä tavalla? Aloitin, että voisimmeko keskustella tästä budjetista. Kyseisen ihmisen vastaus oli että en pysty puhumaan asiasta. Vastasin, että tästä kyllä pitää puhua, koska nyt ei kustannukset täsmää rahoituksen kanssa. En saanut mitään vastausta. Aikani yritin kohteliaasti avata keskustelua hänen kanssaan, mutta en saanut mitään vastinetta koska ilmeisesti faktat on joillekin liian hankalia asioita aivoissa käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap kirjoitti viestin 16 niin en ihmettele, ettei häntä kukaan jaksa kuunnella ärsyyntymättä. Niin raivostuttava tyyli.
Totta kai älykkyys ja maltti on raivostuttavaa ihmisille, joilla ei sitä ole. Mutta se ei ole minun ongelmani vaan sinun. Luultavasti tulevaisuudessa minä tai joku kaltaiseni panee sinut ruotuun.
Heh. Jatka sinä vain tällä linjalla, kun näyttää niin hyvin toimivan.
Kyllä se itse asiassa toimii. Kun haastoin tämän kollegan, sain tuloksia joilla budjettimme on vähemmän tappiollinen. Toisin sanoen hoidin työni = asia josta sekä miehille että naisille yksin maksetaan. Ei paskamielipiteistä palstalla tai elämän areenalla ylipäänsä. Ketään ei työelämässä kiinnosta teidän epäpätevä vouhkaaminen.
Mikä ongelma tässä nyt siis oli, sait tuotua esille faktat, väänsit asiat rautalangasta ja pistit kollegan ruotuun ja lopussa seisoi kiitos. Eikö homma mennyt siis justiinsa niinkuin piti ja vielä varmasti kaikki nyt tietää mistä kana pissii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mikä on mielestäsi se puuttuva tieto, niin kerron mielelläni. Jos et pysty tähän vastaamaan, olet turha trolli ja voit siirtyä kevyempiin ketjuihin.
Aloituksessa puuttuva tieto oli se, että kyseessä on työasia, joka pitää ratkaista kollegojen kesken ja jota ei voi viedä esimiehen päätettäväksi. Jo tieto siitä, että kyseessä on työasia, olisi riittänyt. Noin, olisiko tuo ollut liian vaikeaa ja tunnistettavissa olevaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman, että kaikki ei totuutta kestä. Vaikka pystyisit asian osoittamaan mistä kaavioista tms, jos ihmisellä on muita motiiveita, niin niitä on. Siltä työkaverilta kannattaa kysyä, miksi haluat käyttää rahaa tuohon. Pyydä kirjalliset perustelut ja budjetti ehdotus perusteluineen. Mikä on se hänen oma asia,mihin haluaa rahaa käyttää? Jos teette työtä, ei sitä rahaa voi omiin juttuihin käyttää, jos s eon budejetoitu johonkin tiettyyn. Tarvittaessa menette oman esimiehenne juttusille asiasta.
Sukupuolella ei ole asian kanssa tekemistä. Se riippuu siitä, oletko kohdannut enemmän mies vai nais m¤lkkuja. Siihen perustuu sinun sukupuolittunut havainto. Toiset kohtaa enemmän kuspiä miehiä, toiset naisia, ja sitten on helppo yleistää asia sukupuoli sidonnaiseksi. Saatta aolla kyse myös sinun omista heikoista puolista , miksi toisen sukupuolen kanssa on ongelmia, omat traumat käsittelyyn ja henkistä ihmisenä kasvua kehiin.
Kiitos vihdoin jostain asiallisesta vastauksesta tähän ketjuun. Olen samaa mieltä siitä, että jos henkilön motiivit ja halut sotivat faktoja vastaan, niitä faktoja ei vain saa hänelle läpi. Olen kuitenkin omalla kokemuksella huomannut, että naisten kanssa tämä faktojen tunnustaminen on usein paljon vaikeampaa ellei mahdotonta. Se on vain minun otantani, ja tästä syystä kysyin palstalaisten mielipidettä asiasta. Moni ei vain kykene arvioimaan edes omia näkemyksiä ennen kuin on kiire liiskata joku, joka sanoo jotain oman maailmankatsomuksen kannalta pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puuttuva tieto oli se, että kyseessä on työasia, joka pitää ratkaista kollegojen kesken ja jota ei voi viedä esimiehen päätettäväksi. Jo tieto siitä, että kyseessä on työasia, olisi riittänyt. Noin, olisiko tuo ollut liian vaikeaa ja tunnistettavissa olevaa?
Aloituksesta puuttui tieto siitä, että kyseessä on työasia? Mitä jos katsoisit sanakirjasta sanan "kollega"?
Ap, voisitko oikeasti miettiä sitäkin vaihtoehtoja, että tyylillä millä esität ne faktat voisi olla tekemistä sen kanssa, miten kollegasi reagoi? Että myös sinä voisit tehdä jotain toisin? Kestääkö maailmankatsomuksesi tällaista radikaalia ajatusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta puuttui tieto siitä, että kyseessä on työasia? Mitä jos katsoisit sanakirjasta sanan "kollega"?
Etkö sinä kollegojen kanssa puhu koskaan mistään muusta kuin töistä kahvi- tai ruokatauoilla?
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolen mainitseminen aloituksessa on hämmästyttävää.
Joillain ihmisillä ei ole mitään tapoja.
Joillain ihmisillä on tarve kieltää todellisuus sukupuolista. Lue vähän kirjallisuutta ennen kuin tiedät täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö missään, että aloitin tällä tavalla? Aloitin, että voisimmeko keskustella tästä budjetista. Kyseisen ihmisen vastaus oli että en pysty puhumaan asiasta. Vastasin, että tästä kyllä pitää puhua, koska nyt ei kustannukset täsmää rahoituksen kanssa. En saanut mitään vastausta. Aikani yritin kohteliaasti avata keskustelua hänen kanssaan, mutta en saanut mitään vastinetta koska ilmeisesti faktat on joillekin liian hankalia asioita aivoissa käsitellä.
Mikä sinun syysi on, että et kirjoittanut tätä jo aloitukseen?
Kuten sanoin, kerro mitä faktoja haluat niin kerron. En voi kertoa tunnistettavasti asioista, mutta jos et ole jotain ymmärtänyt, voin auttaa sinua siinä.