Naispuolinen kollega veti herneen nenään, kun totesin faktan ääneen
Olen siis itsekin nainen. Totesin pari lukua tilastoista, ja hän suuttui ihan hirveästi ja sanoi minua asiattomaksi. Onko tämä yleistäkin, että totuudesta suututaan ja loukkaantuminen on jonkinlainen defenssitaktiikka? Alkaa väsyttää tällainen. Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta alkaa näyttää siltä että tätä piirrettä minussa lypsetään ihan häikäilemättä ellen opi sitä rajoittamaan. Onko muilla kokemuksia tästä ja vinkkejä mitä tehdä?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vähän tarkemmin, mistä asiasta oli kyse?
Puhuttiin tietyn asian budjetoinnista. Näytin hänelle, miten paljon työaikaa tiettyyn projektiin menee ja näin ollen myös siihen asiaan tarvittavasta budjetista. Hän olisi halunnut ohjata rahat omiin asioihinsa ja teki ihan hirveän numeron siitä, että kehtaan edes ottaa asian esille. Hän haluaa minun tekevän tietyt asiat itseänsä varten mutta ei halua resursoida sitä kunnolla. Ongelma on siis se, että pystyn ihan pitävästi näyttämään oikeat luvut paperilla, mutta hän vain riehuu koska ei pidä siitä.
Kumpi teistä on esimiesasemassa? Jos ei kumpikaan, niin resurssien jakaminen kuuluu esimiehelle, ei työntekijöille.
Kumpikaan ei ole toisen esimies. Meidän pitäisi pystyä keskenämme sopimaan näistä asioista.
Mikä yllätys, että naiset eivät tähän kykene. Not.
Näinpä. Popparit esille ja seuraamaan draamaa ja sen käänteitä.