Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naispuolinen kollega veti herneen nenään, kun totesin faktan ääneen

Vierailija
18.04.2020 |

Olen siis itsekin nainen. Totesin pari lukua tilastoista, ja hän suuttui ihan hirveästi ja sanoi minua asiattomaksi. Onko tämä yleistäkin, että totuudesta suututaan ja loukkaantuminen on jonkinlainen defenssitaktiikka? Alkaa väsyttää tällainen. Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta alkaa näyttää siltä että tätä piirrettä minussa lypsetään ihan häikäilemättä ellen opi sitä rajoittamaan. Onko muilla kokemuksia tästä ja vinkkejä mitä tehdä?

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on semmoinen saamarin näpäyttelijä. :D Sellaisista ei kukaan tykkää. 

Jos ja kun on syytä näpäyttää, niin silloin näpäytetään - ja vielä toistetaan tarvittaessa pari piirua järeämmin. Asiat hoidetaan niinkuin kuuluu, eikä suhmuroida suuntaan eikä toiseen. Ap:n tapauksessa kaikki ko. projektiin käytävä keskustelu kannattaa tehdä kirjallisesti, ettei tule sana sanaa vastaan -tilanteita, samalla ei jää tilaa myöskään asiattomuuksiin. Sanon tämän nyt niin diplomaattisesti kuin osaan: joistakin ihmisistä vain täytyy ottaa kertalaakista henkinen niska-perseote, etteivät ne edes ala harkita p**seilyä työporukassa.

Kiitos tästä. Kiva että joku tajuaa realiteetteja täällä. Historia tässä on se, että pääasiassa olen käynyt keskustelut sähköpostilla, eli ja koska sanomiset on olemassa paperilla. Homma lähti niin, että muutaman viikon ajan yritin saada häntä keskustelemaan siitä, että mitä ajattelet näistä kustannuksista, mutta en saanut mitään vastausta asiaan. Lopulta totesin, että ei tällä budjetilla voi vain mennä. Seurauksena se, että olen epäpätevä ihminen ja epäasiallinen ja pälä pälä. Ei mitään halua keskustella siitä, mistä kustannukset itse asiassa syntyvät. Ehdotin hänelle sitä, että käydään budjetin rakenne yhdessä läpi, jotta nähdään, mikä maksaa mitäkin. Ei käy. Ei käy koska haluan pim pom taikoja raha-asioissa. Mitä voin tehdä? En mitään.

Ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Älä kysy neuvoa tällaisilta marinapalstoilta, jossa ihmiset eivät kerta kaikkiaan voi sietää ajatusta että kenenkään tekemisissä olisi koskaan mitään kritisoitavaa.

Kiitos tästä. On rohkaisevaa saada edes vastaus joltain ei-hysteeriseltä ihmiseltä. Oman esimieheni vastine tälle oli, että no neuvottele ja yritä sovitella mutta viime kädessä päätät itse. Joten viime kädessä päätän itse ja tämä kyseinen kollega levisi ihan seinille ja uhkasi haukkua minut esimiehelleni. Joo. Näin on asiallista toimia työelämässä. Eli ei vastata mitään, ei tarjota mitään inputtia asian ratkaisemiseen, ja sitten kun en tarjoa ratkaisuksi jotain Maldiivien-lomaa 50000% tuotolla, olen epäpätevä p*ska. En todellakaan ole epäpätevä p*ska, koska liiketoimintamme on kasvanut minun aikana ja palaute asiakkailta on ollut hyvää.

Vierailija
62/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla "nainen".

Palstajonnet on akkamaisia. Naiset eivät enimmäkseen ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun on syytä näpäyttää, niin silloin näpäytetään - ja vielä toistetaan tarvittaessa pari piirua järeämmin. Asiat hoidetaan niinkuin kuuluu, eikä suhmuroida suuntaan eikä toiseen. Ap:n tapauksessa kaikki ko. projektiin käytävä keskustelu kannattaa tehdä kirjallisesti, ettei tule sana sanaa vastaan -tilanteita, samalla ei jää tilaa myöskään asiattomuuksiin. Sanon tämän nyt niin diplomaattisesti kuin osaan: joistakin ihmisistä vain täytyy ottaa kertalaakista henkinen niska-perseote, etteivät ne edes ala harkita p**seilyä työporukassa.

Kiitos tästä. Kiva että joku tajuaa realiteetteja täällä. Historia tässä on se, että pääasiassa olen käynyt keskustelut sähköpostilla, eli ja koska sanomiset on olemassa paperilla. Homma lähti niin, että muutaman viikon ajan yritin saada häntä keskustelemaan siitä, että mitä ajattelet näistä kustannuksista, mutta en saanut mitään vastausta asiaan. Lopulta totesin, että ei tällä budjetilla voi vain mennä. Seurauksena se, että olen epäpätevä ihminen ja epäasiallinen ja pälä pälä. Ei mitään halua keskustella siitä, mistä kustannukset itse asiassa syntyvät. Ehdotin hänelle sitä, että käydään budjetin rakenne yhdessä läpi, jotta nähdään, mikä maksaa mitäkin. Ei käy. Ei käy koska haluan pim pom taikoja raha-asioissa. Mitä voin tehdä? En mitään.

Edelleenkään en näe, miten tuo johtuisi kollegasi sukupuolesta. Jos mies olisi tehnyt saman, olisit vaik ohittanut sen yksittäisen miehen huonona käytöksenä, nyt yleistät yksittäisen naisen huonon käytöksen koskemaan kaikkia naisia - paitsi jostain syystä itseäsi.

Vierailija
64/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap kirjoitti viestin 16 niin en ihmettele, ettei häntä kukaan jaksa kuunnella ärsyyntymättä. Niin raivostuttava tyyli. 

Totta kai älykkyys ja maltti on raivostuttavaa ihmisille, joilla ei sitä ole. Mutta se ei ole minun ongelmani vaan sinun. Luultavasti tulevaisuudessa minä tai joku kaltaiseni panee sinut ruotuun.

Heh. Jatka sinä vain tällä linjalla, kun näyttää niin hyvin toimivan. 

Kyllä se itse asiassa toimii. Kun haastoin tämän kollegan, sain tuloksia joilla budjettimme on vähemmän tappiollinen. Toisin sanoen hoidin työni = asia josta sekä miehille että naisille yksin maksetaan. Ei paskamielipiteistä palstalla tai elämän areenalla ylipäänsä. Ketään ei työelämässä kiinnosta teidän epäpätevä vouhkaaminen.

Mikä ongelma tässä nyt siis oli, sait tuotua esille faktat, väänsit asiat rautalangasta ja pistit kollegan ruotuun ja lopussa seisoi kiitos. Eikö homma mennyt siis justiinsa niinkuin piti ja vielä varmasti kaikki nyt tietää mistä kana pissii. 

:) Menihän se. Mutta aloituksen pointti ei ollut se, että jee minä vaan että onko muilla ollut tällaisia kokemuksia asiasta? Lukeminen ilmeisesti sinullekin vaikeaa.

Vastaus: Kenelläkään ei ole identtisesti samanlaista kokemusta kuin sinulla. Olemme erillisiä olentoja kaikki. Sinulla on muuten  ikävä tapa heittää jokin ilkeä kuitti aina vastauksesi perään. Siis sellainen, jossa toiseen suhtaudutaan kuin vähä-älyiseen. Ehkäpä siitä löytyy avain omaan epäsuosioosi?

Mistä päättelet, että olen epäsuosiossa? Olen hyvin suosittu työpaikallani, vaikka joskus olen ihmetellyt miksi. Vaikka siksi että itse asiassa teen työni ja toimitan minulle palkan maksaville tahoille sen mitä pitääkin? Tämä ei ole leyhyä vaan faktisesti saamani palaute. Olen todella korkean paineen työpaikassa ja minulta vaaditaan vaikeita asioita, mutta teen ne koska se on minun työtäni. En kilaroi ihmisille vaikeissa tilanteissa vaan toimitan heille haluamansa, vaikka se ei välttämättä usein mitään herkkua ole. Alaiseni pitävät minusta ja kunnioittavat minua, vaikka en itse aina tunne samoin, koska on vaikeaa saada homma toimimaan. En pidä itseäni minään sankarina, mutta tajuan sen, että jos hoidan hommani oikein myös alaisillani on työpaikka koronasta ja kaikesta kaupallisesta kilpailusta huolimatta. Todennäköisesti kukaan kommentoijista tai alaklikkaajista ei tee tätä.

Minulla oli esimies, jolla oli vastaava käsitys itsestään. Luuli olevansa pidetty ja kunnioitettu, mutta totuus oli aivan toinen. En tiedä mistä hänelle tuo harha oli syntynyt. Minä pidin häntä pätevänä, mutta epäystävällisenä. 

Oletatko siis, että kaikki esimiehet ovat epäsuosiossa? En yleensä oleta mitään, mutta jos alaiseni kertovat minulle, että tykkäävät tehdä töitä minun kanssani ja yhteistyökumppanit kertovat minulle, että on hyvä tehdä minun kanssa yhteistyötä? Olisiko sinulla ehkä hieman nihilistinen suhtautuminen sellaisiin kommentteihin, että homma itse asiassa toimii?

Vierailija
65/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne tilastot eivät liity millään tavalla työtehtäviin ja sinä jatkuvasti jauhat niistä, niin ihan asiasta kollegasi suuttui. Jostain pakkomielteisesti jankuttavat tyypit ovat vaan niin rasittavia.

Tämä on kyllä asenne, mitä en työelämässä tajua yhtään. Ihan sama kuka löytää tilastoista tms. huomionarvoisen seikan, niin jos se on firman etu asia on syytä tuoda esiin, vaikka ei omiin työtehtäviin kuuluisikaan. Palaa käämi täsyin näihin "niiin rasittavaa"-tyyppeihin, joiden funktio työelämässä on pyörittää jotain omaa sosiaalista ympyrää työpaikalla, ja kaikki oikeasti töitä tekevät, firman etua ajavat ovat sitten "rasittavia" - kun huomaavat laiminlyönnit ja virheet mitä nämä huipputyypit jatkuvasti tekevät kun työaika menee sosialisointiin.

Vierailija
66/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun vastaukset kuvaavat hyvin aloittajan kohtaamaa vuorovaikutusongelmaa.

Jännä miten niin monien tarve on pohtia aloittajan olemusta, eikä niinkään itse asiaa.

Ap: lla itsellään on jännä tapa kuvata budjetointiongelmia sukupuolen kautta.

Eli ihan 0/5

Olisihan tilanne melko toinen jos vastapuolena olisi mies, eli onhan se tässä hyödyllinen tieto.

Lisäksi jos vastapuoli olisi tosiaan ollut mies, niin te olisitte reagoineet ihan toisin ja aloittaja olisikin alistettu uhri.

Vierailija
67/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota asia puheeksi esimiehesi kanssa. Älä kysy neuvoa tällaisilta marinapalstoilta, jossa ihmiset eivät kerta kaikkiaan voi sietää ajatusta että kenenkään tekemisissä olisi koskaan mitään kritisoitavaa.

Kiitos tästä. On rohkaisevaa saada edes vastaus joltain ei-hysteeriseltä ihmiseltä. Oman esimieheni vastine tälle oli, että no neuvottele ja yritä sovitella mutta viime kädessä päätät itse. Joten viime kädessä päätän itse ja tämä kyseinen kollega levisi ihan seinille ja uhkasi haukkua minut esimiehelleni. Joo. Näin on asiallista toimia työelämässä. Eli ei vastata mitään, ei tarjota mitään inputtia asian ratkaisemiseen, ja sitten kun en tarjoa ratkaisuksi jotain Maldiivien-lomaa 50000% tuotolla, olen epäpätevä p*ska. En todellakaan ole epäpätevä p*ska, koska liiketoimintamme on kasvanut minun aikana ja palaute asiakkailta on ollut hyvää.

Huomaatko, että poimit esimiehen vastauksesta tärkeimmäksi kohdan "viime kädessä päätät itse"? Hän myös kehotti sinua sovittelemaan ja se on se asia, jolla asiat usein ratkeavat helpoimmin. Jos taidot siihen riittää.

Vierailija
68/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä selvemmäksi käy miksi ap:llä on avauksessa kuvattu ongelma. 

Totta, sillä hänen saamiensa vastausten tyyli taitaa olla juuri sitä laatua jota tuo hänen työpaikkaongelmansakin.

Vierailija
69/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi nainen, hänen ei tarvitsisi käyttää ilmausta naispuolinen. Naispuolinen on olennaista vain miehille. Nainen puhuisi työkaverista. Jos ei tule naispuolisen kolleegan kanssa toimeen, ongelma on itsessä ei siinä toisessa. Toisekseen yksi nainen ei edusta kaikkia naisia töissä. Turha siis väittää, että tämä ongelma tulee aina esiin naispuolisten kanssa. Työelämässä on nykyään molempia sukupuolia ja niitäkin, jotka jäävät jonnekin välimaastoon, että siihen olisi  jo hyvä tottua  sopeutua - oli sitten millainen luonnevalio tahansa itse.

Jos minulla on  veemäinen työkaveri tiedän että hän on veemäinen, mutta en tee siitä sitä johtopäätöstä, että kaikki hänen edustamansa sukupuolen edustajat ovat samanlaisia.

Lukeminen edelleen vaikeaa... En sanonut, että yksi nainen on hankala. Annoin esimerkin yhdestä hankalasta naisesta. Voin antaa 20 esimerkkiä hankalasta naisesta työelämässä, jos tämä ei mene muuten perille. Kyse on vain omasta kokemuksestasi. Kuka sinä olet kieltämään, mikä on oma henkilökohtainen kokemukseni?

Kokemukseni naisista töissä noin tilastollisesti on se, että noin 15 prosenttia esimiehistä tai kollegoista on aivan ihania, päteviä, yhteistyökykyisiä jne., ja minä olen rakastanut heitä tämän vuoksi. Loput piittaavat lähinnä itsestään tai haluavat kilpailla muiden naisten kanssa omaa epävarmuuttaan tai aiheuttaa noin muuten jotain typerää draamaa itseään korostaen. Miesten kanssa tällaista ongelmaa ei vain ole ollut. En ole koskaan saanut peetä niskaan mieheltä. Olen nähnyt joitain hieman pihalla olevia miesesimiehiä, mutta tämä ei ole ollut minun dissaamista vaan epäpätevyyttä. Disclaimer: tämä on oma empiirinen otanta. Teillä kaikilla on vain oma empiirinen otanta. Se on koko keskustelun pointti, että jaetaan omia toisistaan eroavia kommentteja. Jos olet klikkaajaveturi, joka näkee vain oman kantansa, mene pliis pois.

Voin antaa myös hyviä esimerkkejä naisista töissä. Mikäli teitä kiinnostaa. Oleellista vain on se, että minulla on todella vähän huonoja esimerkkejä miehistä töissä. Kyse on puhtaasti tilastoista. Minulla on runsaasti huonoja esimerkkejä miehistä työn ulkopuolella. Jos joku jaksaisi vain oikeasti lukea ja ajatella niin tajuasi, että pidän naisia ja miehiä vahvoina eri asioissa. En ole palstan normin tavoin kiihkouskova naisen superpätevyyteen kaikilla alueilla. Se on hullua ja epärehellistä, ennen kaikkea ei totta.

Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että sinulla on töitä tehtävänä itsesi kanssa myös. Niinkuin meillä kaikilla.

Jos on henkisesti kasvanut tiettyyn pisteeseen ja on johto asemassa, ei ole niin väliä, kuka siellä draamailee tai silmiä pyörittelee. Näkee tämän käytöksen taakse ja osaa asiaankuuluvalla tavalla siihen puuttua ja ohjata oikeaan suuntaan.

En ole itsekkään siellä vielä, mutta tiedän, että hyviä, kypsiä johtajia on, tosin erittäin harvassa.

Kuulostaa, että naisten huono käytös menee sinun ihon alle, ja täällä sitä haluat avata ja purkaa. Se on inhimillistä ja ihan ok. Kuitenkin, jos haluat kehittyä hyväksi työssäsi, joka hoitaa asiat itse draamailematta, mene vaikka työsi puolesta jonkun konsultin kanssa keskustelemaan. Antaa vinkkejä. siinä jouttuu luultavasti katsomaan omia pa&kojaan silmästä silmään, mutta turha draama jää elämästä pois.

Et voi vaikutta asiihen, miten kohtaamasi naiset toimivat. Heillä on omat heikkoudet, vajavuudet ja vaikeudet. Voit vaikuttaa vaan itseesi ja kun oma käytöksesi muuttuu, se sitäkautta vaikuttaa myös näihin muihin kohtaamisiin.

Tällä viestillä en tarkoita etteikö kokemuksesi olisi totta, että kaikki ei totuutta kestä tai siedä. Voit jäädä tähän päivittelyyn ja hakea sympatiaa ja empatiaa, sekin on tärkeää osa prosessia ja tarpeellista. Jos haluat kasvaa ja mennä eteenpäin, hae ratkaisu malleja. Se löytyy itsestäsi, ei muista.

olla yläpuolella, olematta ylimielinen, hoitaa homma, jäämättä arpomaan onko tämä sukupuolisidonnainen ongelma, vaan hoitaa vaan homma, mennä kotiin ja nauttia elämästä.

Vierailija
70/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se ap tosiaan liian vaikea se kysymys jonka esitin sinulle? Se, että voisiko tavallasi esittää faktoja olla tekemistä sen kanssa miten ne otetaan? 

Tuota. Selvennätkö vähän? Faktan esittämistapa siis menee faktan ohi? Eli jos kerron, että äitisi on kuollut, kertomistapa voi muuttaa suhtautumisesi siihen täysin?

Vierailija
71/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään en näe, miten tuo johtuisi kollegasi sukupuolesta. Jos mies olisi tehnyt saman, olisit vaik ohittanut sen yksittäisen miehen huonona käytöksenä, nyt yleistät yksittäisen naisen huonon käytöksen koskemaan kaikkia naisia - paitsi jostain syystä itseäsi.

Lue nyt tämä: minun kokemukseni on se, että naisten kanssa nämä asiat ovat hankalia ja miesten eivät. Tilastoja. Tämä on yhden ihmisen kokema tilasto. Älä vedä papua nenään tästä, koska tämä on totta. En minäkään hermostu siitä, että joku tykkää eineksistä, vaikka minusta ne ovat ihan perseestä.

Minun on todella helppo uskoa, että sinulla on vaikeuksia tulla toimeen naisten kanssa. Edellisellä sivulla esimerkiksi haukuit hysteerisiksi kaikki, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Lisäksi jätät huomiotta kaikki viestit, joissa esitellään sinulle epämiellyttäviä kysymyksiä tai faktoja. Oletko koskaan kuullut sananlaskua niin metsä vastaa kuin sinne huutaa? Oma käytöksesi naisia kohtaan antaa tämän keskustelun perusteella syyn sille, ettet tule naisten kanssa toimeen.

Lopeta tuo trollaus.

Vierailija
72/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän tarkemmin, mistä asiasta oli kyse?

Puhuttiin tietyn asian budjetoinnista. Näytin hänelle, miten paljon työaikaa tiettyyn projektiin menee ja näin ollen myös siihen asiaan tarvittavasta budjetista. Hän olisi halunnut ohjata rahat omiin asioihinsa ja teki ihan hirveän numeron siitä, että kehtaan edes ottaa asian esille. Hän haluaa minun tekevän tietyt asiat itseänsä varten mutta ei halua resursoida sitä kunnolla. Ongelma on siis se, että pystyn ihan pitävästi näyttämään oikeat luvut paperilla, mutta hän vain riehuu koska ei pidä siitä.

Saattaa olla, että olet narsistin kanssa tekemisissä. Nämä yleensä käyttäytyvät juuri noin, jos eivät saa tahtoaan periksi tai jos joku paljastaa näiden tyhjät kortit. Narsistin ollessa kyseessä voit odottaa puukkoa selkään sillä ”lentävien apinoiden” armeija on seuraava taktiikka.

Vierailija
73/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi yleistää, vaan kun täysjärkinen ei voi nimiäkään mainita.

Vierailija
74/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kollegasi sukupuoli liittyy asiaan?

No siis olen jonkin verran tehnyt näitä juttuja ja huomannut, että miesten kanssa yleensä nämä budjettineuvottelut sujuvat rauhallisissa merkeissä. Jos henkilö ei pidä esittämästäni asiasta tai lukemasta, hän pystyy sen asiapohjalta toteamaan ja pyytämään uutta arviota. Naisten kanssa menee nopeasti ihan ihme emo-meiningiksi ja suuttumiseksi. Tämä on vain havaintoni.

Hauska, kun itse en teen tällaista luokittelua, mitä sukupuolta hankalat työntekijät ovat.

Mitä merkitystä sillä edes olisi? En voi uskoa etteikö sinunkaan havaintosi mukaan edes joidenkin naisten kanssa budjettikeskustelut sujuvat. Itsesi ainakin, varmaan. Enkä voi uskoa, ettetkö edes joskus törmää hankalaan mieheen. Eli olisi jo parempi jättää ne sukupuoleen liittyvät ennakkoluulot ja aloittaa mm. budjettikeskustelut uuden ihmisen kanssa aina ns. puhtaalta pöydältä.

-valkoinen hetero (setä-)mies, joka seuraa jääkiekkoa ja jalkapalloa

Vierailija
75/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääpeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän tarkemmin, mistä asiasta oli kyse?

Puhuttiin tietyn asian budjetoinnista. Näytin hänelle, miten paljon työaikaa tiettyyn projektiin menee ja näin ollen myös siihen asiaan tarvittavasta budjetista. Hän olisi halunnut ohjata rahat omiin asioihinsa ja teki ihan hirveän numeron siitä, että kehtaan edes ottaa asian esille. Hän haluaa minun tekevän tietyt asiat itseänsä varten mutta ei halua resursoida sitä kunnolla. Ongelma on siis se, että pystyn ihan pitävästi näyttämään oikeat luvut paperilla, mutta hän vain riehuu koska ei pidä siitä.

Saattaa olla, että olet narsistin kanssa tekemisissä. Nämä yleensä käyttäytyvät juuri noin, jos eivät saa tahtoaan periksi tai jos joku paljastaa näiden tyhjät kortit. Narsistin ollessa kyseessä voit odottaa puukkoa selkään sillä ”lentävien apinoiden” armeija on seuraava taktiikka.

Kieltämättä näin voi olla. Hän alkoi uhkailla minua asioilla, jos en suostu hänen näkemykseensä. Hän on siis tämän työpaikan saanut sukulaissuhteilla siinä missä itse olen nobody joka on vain oman pätevyytensä takia taistellut asemansa. Tuntuu hiukka tämä asetelma tässä. Yritän keskittyä itse työn hoitamiseen, hän taas omaan tärkeyteensä ja loukkaantumiseen.

Vierailija
76/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se ap tosiaan liian vaikea se kysymys jonka esitin sinulle? Se, että voisiko tavallasi esittää faktoja olla tekemistä sen kanssa miten ne otetaan? 

Tuota. Selvennätkö vähän? Faktan esittämistapa siis menee faktan ohi? Eli jos kerron, että äitisi on kuollut, kertomistapa voi muuttaa suhtautumisesi siihen täysin?

Kyllä todellakin. Olen vienyt työni puolesta kuolinviestejä ihmisille ja se on erittäin merkittävää, miten asia esitetään. Vrt. soittaa paukautetaan, että äitisi on kuollut vai mennään paikalle, kerrotaan asia rauhallisesti, otetaan vastaan se reaktio ja jäädään paikalle varmistamaan, että viestin saanut pärjää/saa apua.

-eri

Vierailija
77/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kiukkuinen kun ei saanut buustia egolle palstalla.

En ole huomannut, että palstan kommentit koskaan buustaisivat. Lähinnä toivoin ideoita ihmisiltä, jotka oikeasti tietävät jotain jostain.

Ai kun on henkilö X ja projekti Y ja budjetointi Ö ,  fakta F , olen ylimielinen kuin P, eikä henkilö Z ole minun kanssa samaa mieltä? wtf?

Pelkäätkö että sinut tunnistetaan? - turha pelko. Ei tuosta ota selvää erkkikään.

En väittänyt, että jokainen palstalainen ymmärtää, mistä on kyse. Tuskin kukaan ymmärtää jokaista kirjaa, jonka kirjaston hyllystä valitsee. Ei se silti ole kirjaston vika. Mitä jos ottaisit jonkin muun ketjun katseltavaksi? Vastauksesi ei nimittäin auta siinä ongelmassa, johon pyysin apua tässä ketjussa. Usein palstalta unohtuu aloitusten funktio, ja kommentit keskittyvät vain riehumiseen.

Tosiaan jos jollain olisi jotain järkevää sanottavaa. En ole täällä ottamassa matsia vaan kokemuksia näistä asioista. Ei ole niitä vielä tullut.

Sinulla on jotenkin selektiivinen tapa käsitellä informaatiota. Jos se ei sovi omaan maailmankuvaasi niin hus hus pois tästä ketjusta häiriköimästä. Eli suorastaan kerjäät hyväksyntää. Btw työelämä on pitkälti vuorovaikutusta. Sinun vuorovaikutustaidot kirjoitustesi perusteella vastaa kypsyysasteeltaan 4-vuotiaan isottelua hiekkalaatikolla. Siksi sinut on niin helppo tunnistaa mieheksi. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta olen tavannut sinut aikaisemminkin.

Faktapilleri on katkera nielaista, mutta olen nainen. Pätevä sellainen myös. Sinulla on selektiivinen tapa käsitellä palautetta naissukupuolesta. En ymmärrä miksi.

Ahaa. Faktapilleri?  "mutta olen nainen. Pätevä sellainen myös". Jos tuon lauseen pohjaolettamat kaivaa esiin, niin siinä sanotaan aivan suoraan, että naisella pätevyys on jokin poikkeuksellinen ja harvassa esiintyvä ominaisuus. Onko tästä jotain "tilastollista" näyttöä? Toinen epäonnistunut sanavalinta, jota ahkerasti viljelet luodaksesi teksteihisi auktoriteettiä, puhdasta faktaa ja muuta äijämäistä isottelua, joka pienellä pintaraaputuksella osoitautuu vain savuverhoksi. Savuverhon takana joku pienenpieni minäolento kyyristelemässä.

= eli en tiedä, mikä olet, mutta nainen et ole.

Anna sähköpostiosoite, niin keskustellaan meidän aikaansaannoksista naisena. :)

Vierailija
78/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin. Olen vienyt työni puolesta kuolinviestejä ihmisille ja se on erittäin merkittävää, miten asia esitetään. Vrt. soittaa paukautetaan, että äitisi on kuollut vai mennään paikalle, kerrotaan asia rauhallisesti, otetaan vastaan se reaktio ja jäädään paikalle varmistamaan, että viestin saanut pärjää/saa apua.

-eri

... Voi ei. Oikeasti ajattelet, että yhden alan toimintamallit soveltuu mihin tahansa? En ole kuolinviestien tuoja. Jos toimisin samalla tavalla, olisi koko putiikki ihan helisemässä. Et voi oikeasti olettaa noin??? Maailmankatsomuksesi on että mikä toimii yhdessä työtehtävässä toimii myös toisessa? Voi myötähäpeä...

Vierailija
79/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Samaa mieltä. On hyvinkin tärkeää valita oikein se tapa, miten asian esittää. Sosiaalisesti taitava ihminen erottuu siitä, että osaa mukauttaa omaa vuorovaikutustaan tilanteen mukaisesti.

Vierailija
80/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue nyt tämä: minun kokemukseni on se, että naisten kanssa nämä asiat ovat hankalia ja miesten eivät. Tilastoja. Tämä on yhden ihmisen kokema tilasto. Älä vedä papua nenään tästä, koska tämä on totta. En minäkään hermostu siitä, että joku tykkää eineksistä, vaikka minusta ne ovat ihan perseestä.

Minun on todella helppo uskoa, että sinulla on vaikeuksia tulla toimeen naisten kanssa. Edellisellä sivulla esimerkiksi haukuit hysteerisiksi kaikki, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Lisäksi jätät huomiotta kaikki viestit, joissa esitellään sinulle epämiellyttäviä kysymyksiä tai faktoja. Oletko koskaan kuullut sananlaskua niin metsä vastaa kuin sinne huutaa? Oma käytöksesi naisia kohtaan antaa tämän keskustelun perusteella syyn sille, ettet tule naisten kanssa toimeen.

Kerro minulle "epämiellyttävä kysymys", niin vastaan siihen mielelläni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi