Raskaudenaikainen painonnousu ahdistaa - taas... :-(
Ekassa raskaudessa paino nousi 62kg -> 82kg
Tokalla kerralla 65kg -> 82kg
Luulin että tässä kolmannessa raskaudessa ei paino nousisi samaa tahtia, koska en juurikaa herkuttele ja kaksi lasta pitävät kiireisenä kaiken vapaa-ajan. Mutta ei. Kyllä se tuntuu nousevan samaa tahtia taas: Nyt rv 30+5 ja paino noussut jo 10kg... Varmaan vähintään samat lukemat mittarissa taas rv 42 kuin aiemminkin... Ahdostaa hirveästi nuo kilot. Kohta olen painavampi kuin mieheni...
Kommentit (51)
kerran lähteekin pois?
Minä painan varmaan 8kg enemmän kuin mieheni tällä hetkellä. rv36+risat
Pidäpä ruokapäiväkirjaa vaikka parin viikon ajan. Yllättäen kuitenkin kertyy kaikenlaista herkullista pikkunaposteltavaa. Ei tuollainen painonnousu nyt ihan tavallisella ruokavaliollakaan tule.
t. rv 29, painonnousu 7, 5 kg
Mieheni on 184cm ja 81kg. Oikein atleettinen ja salskea mies :-)
aika monet naiset painavat miehiään enemmän ihan normaalitilassakin. :) Puolet?
Ei ole kovin paljon eroa rv 29 (eli 28+) 7,5kg tai rv 31 10 kg..... :-)
Pidäpä ruokapäiväkirjaa vaikka parin viikon ajan. Yllättäen kuitenkin kertyy kaikenlaista herkullista pikkunaposteltavaa. Ei tuollainen painonnousu nyt ihan tavallisella ruokavaliollakaan tule.
t. rv 29, painonnousu 7, 5 kg
Myös lähtöpaino vaikuttaa. Olen ap:ta kevyempi, joten painon olisi pitänyt minulla nousta enemmän.
Tällä painonnousuvauhdilla painan parin viikon päästä n. 8 kiloa. Onhan siinä melkoinen ero.
Kolmessa viikossa 2,5kg lisää. Ehkä sitten nesteitä enimmäkseen...? Saa nähdä, ehkä selviää ensi kerralla.
Tällä painonnousuvauhdilla painan parin viikon päästä n. 8 kiloa. Onhan siinä melkoinen ero.
Minulle on tullut 3,5 kiloa rv 31.
Liian vähäinen painonnousu ei ole hyväksi sikiölle. Oma painonnousuni on normaalia, vaikkakin suositusten alarajoilla.
yhtää raskauskiloa!
AP:n alku-BMI normaali (170cm ja 67kg). Terkan mielestä 15kg painonnousu ihan tavallinen ja suotava, itseäni vaan ahdistaa syvästi... Etenkin kun rv 20 mennessä oli tullut alle 2kg.
BMI on se joka merkkaa.
On ihan eri asia olla vaikkapa 67kg ja 155cm tai 170cm.
ap jolle kuittailet liiallisesta painonnoususta on ihan hyvissä kiloissa.
Liian vähäinen painonnousu ei ole hyväksi sikiölle. Oma painonnousuni on normaalia, vaikkakin suositusten alarajoilla.
ap jolle kuittailet liiallisesta painonnoususta on ihan hyvissä kiloissa.
Vaan kehottanut pitämään ruokapäiväkirjaa, jos asia noin ahdistaa. Tietysti jos itsellesi vähäinen painonnousu on arka asia, niin voit ehkä nähdä tuon kuittailuna.
"ei tuollainen painonnousu millään normaalilla ruokavaliolla kyllä tule"
Kuittailua se on, aina pahempi jollet edes itse huomaa.
Kuittailua se on, aina pahempi jollet edes itse huomaa.
Ehkä olet vähän herkkänä oman painosi kanssa... Tämä oli sitten sitä kuittailua.
tuollaista parinkymmenen kilon painonnousua, mitä ap:lla on aikaisemmissa raskauksissa ollut.
Jos olet kerran aiemminkin saanut kilot pois. mulla niitä on tullut jokaisessa neljässä raskaudessa 25-28kg ja kaikki olen saanut pois.
Mä en todellakaan alkais mitään ruokapäiväkirjaa pitämään..
Jos olet kerran aiemminkin saanut kilot pois. mulla niitä on tullut jokaisessa neljässä raskaudessa 25-28kg ja kaikki olen saanut pois.
Mä en todellakaan alkais mitään ruokapäiväkirjaa pitämään..
Mitä haittaa siitä on, jos sen avulla pystyy karsimaan herkkuja pois?
herkuttele.