Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Mulle tuli just kutsu sähköpostiin :D Asun ite tukholmassa joten ärsyttää tää: ''Koejärjestelmä tukee ainoastaan kokeen suorittamista Suomessa. Valintakokeen suorittaminen on teknisesti mahdollista myös ulkomailta, mutta mahdollisissa ongelmatilanteissa ulkomailta tulevaa verkkoliikennettä voidaan joutua rajoittamaan, mikä vaikuttaa siihen, että emme voi taata, että kokeen suorittaminen ulkomailta onnistuu.''
Sillee kiva kun kerroitte nyt :D
Mulle tuli juuri kutsu sähköpostiin. Tietääkö muuten joku täällä mikä olisi osoite (linkki ois kiva!) josta näkisin monesta aloituspaikasta olen taistelemassa (haen Metropoliaan ja Laureaan)? Olen siis kirjoittanut yo:ksi jo 15 vuotta sitten ja mulla on alla yksi amk-tutkinto. Eli en tosiaan mee todistusvalinnan kautta (kuten mainittu, valintakoe edessä!) enkä ole ensikertalainen.
Apua mulle ei oo tullu vielkää s postia
64! tuolta näkyy koulukohtaiset aloituspaikat. https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
Kutsu kilahti mulla spostiin 17:15.
Olenko ainut joka ei ole saanut sähköpostiin kutsua? S-postia vaihoin viikko sitten joten päivitys näkyy automaattisesti opintopolussa ja katsoin roskapostin ja kaikki uusiksi, ei näy missään...
Mulle tuli sähköposti tänään, vaikka on jo valittu todistuksella. Oletteko tarkistaneet onko teillä opintopolussa oikea osoite?
Olen varasijalla 93 todistuksen perusteella? Kuinka varmasti tiedän, etten tule valituksi? Jännittää vähän koe, kun en osaa laskea nopeasti päässä. Mitään matikan valmiita harjoituksia en ole löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen varasijalla 93 todistuksen perusteella? Kuinka varmasti tiedän, etten tule valituksi? Jännittää vähän koe, kun en osaa laskea nopeasti päässä. Mitään matikan valmiita harjoituksia en ole löytänyt.
Eli jos yksi opiskelija ei ota paikkaa vastaan, sitä tarjotaan 92 henkilölle ennen sinua.
Netti on pullollaan matikantehtäviä. Vanhoja pääsykokeita vaan laskemaan. Tsemppiä!
Ite mietin, että minkälaiset ne matikkatehtävät on, jos eivät pysty valvomaan sitä, ettei ihmiset käyttäis laskinta ekalla kierroksella? Niiden on pakko olla jotenkin monimutkaisempia kuin vaan perus ensimmäisen asteen yhtälöitä, prosenttilaskuja tms. Muutenhan ei ole mitään järkeä olla käyttämättä laskinta ekassa kierroksessa. Osaan laskea nuo laskut ilmankin laskintakin, mutta se on tietysti hitaampaa...ja jos aikaa on vain 30min, jokaisenhan kannattaa laskea laskurilla, jotta saa mahdollisimman monen tehtävän laskettua. Vai? What am I missing? Jos kaikki muut laskee laskimella, turha olla ite se yksi rehellinen, joka laskee paperille ja siksi on liian hidas eikä pääse jatkoon, kun muut laskurilla vetäneet vastannu nopeammin useampaan kysymykseen. Olettaen siis, että kaikki vastanneet oikein.
Eihän noita prosenttilaskuja pysty laskemaan ilman laskinta? Ne on hirmu vaikeita jo muutenkin. Yksikkömuunnoksiin ja joihinkin arvoituksiin voi vastata ilman laskinta, mutta ei vaikeisiin prosenttilaskuihin. Olisi hullua edes yrittää, jos voi vain laskea taskulaskimella. Miksi laskinta ei saisi käyttää? Onhan tietokoneessakin laskin. Sitä ei voi ottaa pois tietokoneesta. Siksi saa käyttää mitä vain laskinta, koska muut käyttää kuitenkin, enkä halua, että huijarit voittavat.
Laskinta ei saa käyttää koska se on kielletty, jos käyttää kyse on vilpistä.
Prosenttilaskujakin pystyy laskemaan ilman laskinta.
Koska huijarit käyttää laskinta, se asettaa heidät parempaan asemaan muihin nähden.
Tsemppiä kokeisiin! Eikä sitte huijata nii kaikki samalla viivalla. 👍
kirjautumisaikani on 14:12. pitäisikö ottaa yhteyttä johonkin, iltapäivän koe alkaa klo 14?
Vierailija kirjoitti:
kirjautumisaikani on 14:12. pitäisikö ottaa yhteyttä johonkin, iltapäivän koe alkaa klo 14?
Ei tarvitse, hassusta kirjautumisajasta huolimatta sinulla on täysi koeaika käytössä. Jengi päästetään sisään vähän kerrallaan, systeemin toiminnan varmistamiseksi.
Meneeköhän vääristä vastauksista miinuspisteitä? Voi olla että englannin osio jää kokonaan vastaamatta :DD
Vierailija kirjoitti:
"...valintakoe alkaa aikavälillä klo 14-16" lähde: opintopolku
Lukekaa niitä ohjeita!
Ei ole mullekaan tullut spostia tänään, roskaposti tarkistettu ja siksi tulin av:lle tarkistamaan onko muilla sama tilanne :D Olisin soittanut hakutoimistoon kyselemään olisiko viestin pitänyt jo saapua, mutta hakutoimisto auki VAIN klo14 asti.....hakuviikolla vieläpä, voisivat ehkä vähän joustaa :)